Stop de Lockdown

Oma van 100: 'Coronamaatregelen erger dan oorlog':

https://www.facebook.com/watch/?ref=external&v=1182728672088917

Mike

Ik heb een keer een half videofilmpje van hem gezien waar hij voor mensen van de horeca sprak. Daar hoorde ik al zoveel rare zaken, dat ik er het mijne van dacht. Ik heb dat maar niet medegedeeld, omdat ik WE eerst ook verkeerd inschatte, te soft en new age-achtig. Maar daar ben ik nu in veranderd.

Maar dan is mijn gevoel voor WR toch juist geweest. Een blaaskaak en van zichzelf overtuigd. Hij weet meer dan de gemiddelde mens, maar dat geeft hem geen vrijbrief over alles als de waarheid te oordelen.

Dorothé

Ik ben in het rijtje nog emotie vergeten; emotie is in gesprekken soms ook een basis voor overtuiging.

Ja, klopt. Hoeft niet eens een basis te zijn. Afhankelijk van de toestand van de persoon die je tegenover je hebt kan de boodschapper onbewust ook emoties die er al waren bevestigen waardoor diezelfde emotie sterker kan worden. Positief of negatief. Ik ben geen voorstander van ongevraagd iemand adviseren of op emotie spelen omdat je niet beseft wat je aan kan richten.

Ik heb die video van Wouter raadgever niet helemaal gezien. Ik steun ook niet wat je aangeeft over hem. Daarom is het nog niet zo dat ik meteen toekomstige dingen van hem of andere dingen die wel goed zijn niet meer volg.
Willem Engel heeft ook gezegd in de rechtszaal dat vaccins van toegevoegde waarde kunnen zijn. Waarom geen idee. Daar sta ik ook niet achter, maar is ook geen reden om hem meteen weg te zetten als eztremist zoals velen wel doen.

Ik denk dat ik wel weet waarom je je niet kunt vinden in mijn kritiek op Wouter Raatgever, Binc. De agressie van WR resoneert met die van jou. En daarmee bewijs je dus precies hoe de 'eilandvorming' waar jij een probleem mee hebt van nature kan ontstaan. Je richt je naar die personen of informatie waar je je het meeste mee identificeert. Dit is overigens geen kritiek naar jou, Binc, het geeft gewoon aan dat pluriformiteit in de samenleving juist heel gezond is! De overheid is uit op precies het tegenovergestelde, uniformiteit, en dat is pas eng!

Mike

Je begrijpt me verkeerd. Ik bedoel te zeggen dat ik niet steun wat HIJ zegt. En dus wel steun wat jij schrijft, En mezelf wel kan vinden in jou kritiek over wat je schrijft over hem. Als dat het enige is wat met mij zou resoneren zou ik Willem Engel ook niet steunen omdat hij vaccins promoot. Miscommunicatie van mijn kant. Niet de eerste keer.

Wat nog niet wil zeggen dat ik Wouter meteen helemaal uit vlak. Info komt vanuit meerdere kanten.

Een van de sterkste dingen die WR zegt in dit interview is dat Trump, God of wie dan ook je niet gaat redden, JIJ moet JEZELF redden en daarmee WIJ ONSZELF. Daarin steun ik hem volledig!

Mike

Zoals robert f kennedy zo vaak zegt hij is niet tegen vaccinaties, maar tegen onveilige vaccinaties.
Misschien is dat net de nuance waardoor hij nog niet het loodje heeft gelegd.
Het is een nuance, maar legt wel direct de vinger op de zere plek die al veel langer klip en klaar aangetoond is dat het NIET ten bate is van onze gezondheid.

Sickness = business !

Plus dat ie zegt welke acties men kan ondernemen. Hij zegt wel degelijk meerdere dingen die sterk zijn. De rest moet men er gewoon uit filteren. Maar soms krijg ik de indruk dat mensen dat niet kunnen ofzo. Geen idee. En ik snap ook niet dat er mensen zijn die denken dat ze door anderen gered worden. Daarom zei ik gister ook dat ik niet begrijp waarom mensen gewoon gehoorzamen. Hij zei ook om gewoon het werk neer te leggen. Ook iets waar ik voorstander van ben. Met spuitbussen andere signalen afgeven. Weet ff niet hoe je dat woord schrijft. Zelf heb ik al een aantal keren iets soortgelijks gedaan en borden bewerkt met een edding stift. Filter er gewoon uit wat sterk is en filter eruit waar je niet in vinden kan.
Om hem weg te zetten als dat we niks meer aan moeten nemen vind ik te kort door de bocht.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.596
Leden
8.686
Nieuwste lid
Sophie G
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan