Stop de Lockdown

Mooie reactie, die ik net lees op Instagram bij de video van Thierry Baudet van de toespraak over de Corona-check app. Klopt helemaal.

De ellende is dat een heleboel mensen de zogenaamde wappies wappies gingen noemen omdat ze dingen voorspelden die nu aan het gebeuren zijn: mondkapjesplicht, vaccinatiedrang, vaccinatiepaspoort, enz. Nu dezelfde wappies waarschuwen voor het vervolg van deze maatregelen worden ze nog steeds voor gek verklaard. Als mensen nu eens wat zouden doen met de tips die ze krijgen en zelf eens onderzoek zouden doen. Er moet toch onderhand een belletje gaan rinkelen dat er iets (heel veel) niet klopt.
 
Voor wie zin heeft in een uitje in het hoge noorden of in het zuiden.

Bekijk bijlage 818
Maastricht zou ideaal geweest zijn. Maar afgelopen maandag heeft mijn vader dan toch de zware rugoperatie gehad. Hij mag nu morgen al naar huis en dan ga ik 5 dagen naar hem toe. Dus jammer, maar het kan nu helaas niet. Maar ik ben allang blij dat hij naar huis mag, dat het goed gegaan is en ook dat hij geen bloed bijgezet gekregen heeft. Helaas wel een PCR-test, maar goed.
Dus, ik hoop een andere keer weer zo'n goede kans te kunnen krijgen.

Dorothé
 
Het gaat om de overtuiging achter je keuze. Een persoon die principes heeft, heeft ongelooflijke gedachtenkracht hetgeen zich uit in een sterke houding.

Tegenwoordig geef ik vriendelijk aan (als winkelpersoneel naar mijn mijn mondkapje vraagt) dat ik het nooit gedragen heb en nooit zal doen. Punt. Geen uitleg, geen discussie. Maar compassievol weigeren. Zonder een millimeter opzij te gaan.

Geen uitzondering mondkapjes voor mij... Boa? Prima, ik loop weg. Problemen? Dan zul je met met geweld op moeten pakken. Doen ze toch niet. Ik ben niet raar. Ik zou wel raar zijn als ik me zou houden aan die maffe regeltjes zonder enige onderbouwing.

Mensen die zich verontschuldigen dat ze niet meewerken aan de regeltjes... zijn die niet raar? Ik stel het als een vraag omdat ik snap dat veel mensen het moeilijk vinden om af te wijken van de norm. Maar sta voor je principes. Er komt een moment dat jouw grens bereikt is. Dat je niet aan de kant gaat. En vergeet niet: we zijn met veel. Héééél veul!!!! 🦁
 
Het gaat om de overtuiging achter je keuze. Een persoon die principes heeft, heeft ongelooflijke gedachtenkracht hetgeen zich uit in een sterke houding.

Tegenwoordig geef ik vriendelijk aan (als winkelpersoneel naar mijn mijn mondkapje vraagt) dat ik het nooit gedragen heb en nooit zal doen. Punt. Geen uitleg, geen discussie. Maar compassievol weigeren. Zonder een millimeter opzij te gaan.

Geen uitzondering mondkapjes voor mij... Boa? Prima, ik loop weg. Problemen? Dan zul je met met geweld op moeten pakken. Doen ze toch niet. Ik ben niet raar. Ik zou wel raar zijn als ik me zou houden aan die maffe regeltjes zonder enige onderbouwing.

Mensen die zich verontschuldigen dat ze niet meewerken aan de regeltjes... zijn die niet raar? Ik stel het als een vraag omdat ik snap dat veel mensen het moeilijk vinden om af te wijken van de norm. Maar sta voor je principes. Er komt een moment dat jouw grens bereikt is. Dat je niet aan de kant gaat. En vergeet niet: we zijn met veel. Héééél veul!!!! 🦁
Gister was ik in de PLUS. Was druk. Niemand zonder mondkap behalve ik 🙄
 
Voor mij de essentie is dat je principes hebt en daar naar leeft.

We zijn geneigd ons alleen te voelen als we de enige zijn zonder mondkapje. Nou en, voel het maar even. Voel je maar alleen en zielig en rot. Als je leeft in verbinding met het goddelijke (wat dat dan ook voor je betekent) ben je nooit alleen.

Daarnaast is het verleidelijk om een feest van herkenning te voelen bij het zien van een andere muilkorfweigeraar. Trap hier niet in: DIT IS GEWOON EEN ANDER MENS DIE NOG WEL NADENKT EN PRINCIPES HEEFT. Geen speciaal mens, een normaal mens.

Zelf glimlach ik vriendelijk naar iedereen, ongeacht wel of geen kap. Heb ook regelmatig leuke gesprekken met mensen die gekapt winkelen. Wij/zij is hierin een illusie. De meeste mensen doen maar wat. Misschien inspireer je wel iemand, misschien ben je dat ene kleine lichtje wat de ander weer laat voelen. Heel misschien. Als je zelf positiviteit straalt ben je nooit alleen en trek je leuke mensen aan, is mijn ervaring.
 
Gister bij onze plaatselijke bloemen- tuinwinkeltje,.vrouw met man en ik kwam net winkel uit. Oh ik heb mijn mondkapje vergeten nu kan ik niet naar binnen. Ik bood haar mijn extra kaartje en ze keek me verbaasd aan, kan dat dan, even wat uitleg en daar ging ze blij. Maar wat zijn mensen ongeinformeerd. Ze nemen gewoon alles aan. 0 uren medewerker bij ons, in de 70, ook.gevaccineerd, doet het voor een ander. Loopt een ziekenhuis traject vanwege epilepsie vorig jaar opeens 🙄 (jaarlijks griepprikje misschien???) Vertelde schoonvader in 90 kreeg herseninfarct tussen de 2 covidvaccins in en hij is er nog maar ligt niet aan vaccin hoor 😳
Ik ben omgeven door idioten😆 maar gelukkig ook wakkeren, ons gezin, ik ken nog 3 familias hier in Beus en vrienden van onze zoons beginnen ook te luisteren alhoewel veel van hen zich zullen laten vaxxen voor vakantie en feest...
 
Voor wie de wekelijkse zaterdagcolumn mist die ik al ruim zes jaar schrijf voor RTV Noord: die is door het management van deze omroep stopgezet, wegens een ‘ernstige vertrouwensbreuk’.
In het kort, en in mijn bewoordingen: het management voelt zich ‘geschoffeerd en gekleineerd’ door mijn column van twee weken geleden https://www.rtvnoord.nl/nieuws/826073/column-verdienen-en-waard-zijn over (gebrekkige) marktwerking op de arbeidsmarkt, waarin ik vaststel dat ic-verpleegkundigen, waar grote vraag naar is, er geen geld bijkrijgen, terwijl managers, waar je de grachten mee kunt dempen, er niet op achteruit gaan.
Het management van RTV Noord is vooral not amused dat ik managers vergelijk met voortwoekerende schimmel en wenst die vergelijking persoonlijk op te vatten. Het schrijft: ‘… er zijn wel fatsoensgrenzen waar wij ons aan vasthouden. Die grenzen zijn ver overschreden.’
Ik word per direct ook niet meer ingehuurd voor redactionele diensten.
Ik betreur dit alles zeer, want ik genoot van mijn werk, was er goed in en ik had fijne collega’s, maar ik heb besloten me erbij neer te leggen. Wel hoop ik op deze FB-pagina met enige regelmaat iets amusants te schrijven en wie weet wordt dat wel een voortzetting van mijn column. Als ik tijd heb tenminste, want mijn kachel moet ook branden en voor niks gaat de zon op. Hopelijk dus tot gauw!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.695
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan