Stop de Lockdown

Ik schoot wel in de lach van de quote: 'Het doel van de staat is vrijheid.'

Dit is volgens mij een pertinente leugen.
Het doel van de staat is in mijn ogen het beheren van het publieke domein, zowel in het land zelf als in de contacten met het buitenland.
Dit moet gebeuren met respect voor de civiele vrijheden waarmee eenieder is geboren.

Vrijheid (of beter gezegd de bescherming daarvan) is in deze visie dus niet zozeer een doel, maar een verantwoordelijkheid van de staat.

Los daarvan is het natuurlijk ook ieders eigen verantwoordelijkheid om voor burgerrechten op te komen.
 
Vooralsnog denk ik niet dat dit betaalde relschoppers zijn. Er was een noodverordening voor het centrum. Er waren ook demonstranten die zonder hartjes meeliepen en die schat ik wat harder in.

 
Laatst bewerkt:
Ik.zag het gebeuren, want ik liep mee in de voorhoede. Geen betaalde relschoppers maar jongens van Defend, een burgermilitie van jonge mannen uit heel Nederland (ik zag o.a. vlaggen van Defend IJmuiden, Den Helder en Limburg). Er stonden 4 of 5 bussen met ME klaar en toen de stoet het centrum wilde betreden sprongen ze uit de busjes en begonnen meteen op vreedzame demonstranten in te slaan, ook al waren ze veruit in de minderheid. Het was aan Defend te danken dat de ME'ers opzij werden geduwd zodat we allemaal ongehinderd konden passeren. Eindelijk hebben we nu burgermilities die ons beschermen tegen politiegeweld bij demo's!

Mike
 
Kunnen we stellen dat we een nieuwe fase ingaan?

Eerst de manifestaties en daarna demo`s die hard door politieoptreden werden beëindigd.. We kregen marsen waarvan ik een agent hoorde zeggen dat zolang de groep loopt er niets a d hand is. En nu toch weer dit optreden.. ik denk een nieuwe fase.

Daarbij vond ik de mars wat lauwtjes en kort vandaag want ik had liever door de wijken gelopen ipv het buitengebied.
 
Ook hier heb ik e.e.a. over te zeggen, aangezien ik in de voorlinie meeliep. Dennis Spaanstra werd vrij snel door de politie gearresteerd. Vanaf dat moment was de groep stuurloos. 1 persoon vooraan beweerde de wandelroute te kennen. Aangezien ongewenste elementen mee zouden kunnen luisteren liet hij niets los over de eindbestemming maar hij kreeg het voordeel van de twijfel.

We liepen echter steeds meer weg van het centrum, eerst door een buitenwijk en later door het bos. We hebben zelfs het erf overgestoken van een nietsvermoedende (en verontwaardigde) boerin. Het begon te morrelen, want dit sloeg nergens op, mensen kwamen uit het hele land en zij merkten heel terecht op dat ze niet dat hele eind hadden gereisd om een boswandeling te maken!

Er leek een tweedeling te ontstaan maar er werd opgeroepen om iig bij elkaar te blijven. Daar werd gehoor aan gegeven maar het is wederom Defend geweest die spontaan koers zetten naar het centrum. Daar is de meute vervolgens achteraan gelopen.

Voor mijn gevoel zijn er organisatorisch enkele fouten gemaakt:

De leiding mag nooit op de schouders van 1 enkel persoon rusten. Dan arresteren ze simpelweg de leider en is de massa stuurloos en ontstaan er of spontaan splitsingen of de politie kan makkelijker de menigte opsplitsen.

Wat was de werkelijke geplande route van Police for Freedom? Als dit echt een boswandeling was is dit een kardinale fout geweest, want mensen komen niet in zulke aantallen om weggewerkt te worden in een buitengebied. Was de route wel gericht op het centrum, wie was dan die kerel die zogenaamd de route wist? Was hij een betaalde infiltrant die ons weg wilde leiden van het doel? Dat is dan mooi mislukt!

Dennis mag nog wel wat evalueren met zijn team (ik zag dat Abe Dijkstra hier ook bij hoort), want dit is om meerdere redenen niet geheel volgens plan verlopen. Ik ben benieuwd wat zijn versie van het verloop is en ik kijk uit naar een zoom van Viruswaarheid hierover.

Mike
 
Laatst bewerkt:
Kunnen we stellen dat we een nieuwe fase ingaan?

Ja, de tijd van liefde en geduld is voorbij. De politie trekt geen lering uit het excessieve geweld dat keer op keer wordt gebruikt tegen geweldloze demonstranten. Het is een keer genoeg en dat moment is nu aangebroken. Mijn indruk van Defend is dat ze hun naam waarmaakten en niet offensief of provocerend optraden, ze waren er om demonstranten te verdedigen en dat hebben ze gedaan. Ik voelde me in hun aanwezigheid vooraan volkomen veilig!

Mike
 
Laatst bewerkt:
Tuig is het, useful idiots van de elite. Jeroen Pols zei het vrijdag nog in het weekoverzicht: deze nuttige idioten worden als eersten afgemaakt in een fascistisch regime. Denk aan de Nacht van de Lange Messen in Hitlers tijd, toen hij zich ontdeed van de bruinhemden van de SA en deze verving door de elite-eenheid van de SS:


Mike
 
Het wordt vandaag 27 graden. Succes, autoriteiten, met de mensen weg te houden uit de parken! Je kunt een hele bevolking niet een jaar lang opsluiten, genoeg is genoeg!

Mike
 
Dennis Spaanstra, de initiatiefnemer van Police for Freedom Nederland doet live in Potkaars zijn verslag van de mars voor menselijke verbinding van gisteren in Barneveld. Vanmiddag om 15.00 uur via deze stream

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.912
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan