sterke groei en botbreuk

Hoi Marijan, goed dat je al gretig begonnen bent :!:

Ik doe het telkens maar 2 minuten per uur: het schijnt dus dat de witte bloedlichaampjes verdrievoudigen binnen 2 minuten op die trampoline.

Na een uur is dat effect weer weg, dus dan ga ik weer even terug bouncen :D

Bij mij staat hij nu pontificaal in mijn huiskamer die al niet heel groot is, maar ik wil er ook telkens op kunnen.

Buiten springen moet nu ook een lekker gevoel geven denk ik!

 
jij dus ook haha. Grappig.

En laat dat lekker maar even weg. Moet er echt aan wennen en het is warm..

Met tennis maakt het me niet uit wat voor weer het is, koud of warm, ik ga altijd. Daar kan je me bijna voor wakker maken :D

 
Marijan, afgelopen nacht heeft het fenomeen klierpijn vormen aangenomen voor me:)

Maar niet heel erg overigens.

Trampolinespringen elk uur 2 min. werkt dus voelbaar in op mijn lymfeklieren: vooral die in mijn hals, op mijn rug en aan de binnenkant van mijn voeten.

Wat een geluk.

Tja die lymfeklieren van mij weten niet wat hun overkomt: normaal ben ik vrij "bewegingsintolerant".

Maar ja 2 minuten elk uur overdag is goed te doen voor mij op die trampoline.

 
oh jee, dat is best heftig.

Wel fijn dat steeds 2 minuten lekker is, ik wil wel proberen op te bouwen naar 20 min. paar keer in de week.

Maar klierpijn,

gisteren was ik al heel erg moe, en vandaag stond ik echt niet lekker op. Moe, niet wakker te krijgen, alles deed zeer, beetje hoofdpijn.

Je kan vanalles de schuld geven , ik weet het niet.

Het zwembadchloor, (het door de lucht gooien van mijn dochter van 55 kg-nou ja gooien-)

het warme weer, het springen op de trampo. Nu wel wat beter.

 
Ik vind zwemmen in een bad waar vaak veel herrie is best inspannend.

Zowiezo doet zwemmen een beroep op veel van je spieren en als je het niet elke dag doet...

Dat chloor heeft je vast ook geen goed gedaan verder.

En dan zitten we ook nog zowat in een hittegolf.

Die trampoline zal ook nog wel een schepje bovenop die andere inspanningen gedaan hebben.

Het is echt niet niets!

Je hebt het niet door als je op dat ding staat dat het zoals men zegt 68% procent meer energie van je vraagt dan bijv. joggen.

Je lijkt ook ontgiftigingsreacties te hebben.

Tijd voor rust voor je Marijan.

 
Lievergezond, je weet al veel over trampoline springen, fijn om te lezen...ben ik niet de enige 'gek' die spring.

Marijan, trampoline springen moet je opbouwen, voordat je 20 min per dag kan springen duurt nog wel even. Belangrijk is om langzaam te beginnen, beweeg met je hakken in de trampoline zonder te springen, deze beweging is heerlijk om mee te beginnen. Je kunt gelijk met deze oefening je houding nagaan...sta je hoofd in rechte lijn met je bekken, denk aan je schouders (vaak opgetrokken) Laat je schouders rondjes draaien, nekspieren naar links en rechts, naar voor en achteren.

Zodra in je benen melkzuur gaan vormen (of krampen) ben je al over je grens gegaan. Ook hijgen is een teken dat je te snel gaat... zolang je kunt zingen tijdens het springen zit je goed. Lukt het zingen niet meer.. stoppen. Daarom zingen tijdens springen :D

Als je moe bent, ga dan op de trampoline liggen (bij mij lukt dat uitstekend, de diameter is 110 cm) en druk met je bilspieren in de trampoline en 'schommel' in een rustig tempo. Dit geeft beter resultaat in het begin als druk heen en weer springen.

Alle lichaamscellen profiteren van een verbeterde stofwisseling, dus het is zeker ontgifting van lever en verbetert ook nog de circulatie van je nieren.

Cellen zijn altijd in beweging in je lichaam, ze voeren als het ware een dans op en ziekte is vaak disbalans van het ritme van de cellen. Hierop is klankschaaltherapie op gebaseerd. Maar met springen kom je ook al een heel eind in de goede richting... :wink:

 
dank Peti voor je uitleg, ik ga zeker niet mezelf gek maken, is het veel te warm voor, dus rustig aan, net gras gemaaid, dus ook in beweging :)

Ik hou je suggestie's in gedachten als ik ga trampo-en

 
Quote:
n 1976, Dr. C. Samuel West http://en.wikipedia.org/wiki/Corwin_Samuel_West , was the first person in the world to ever teach that bouncing up and down activates lymphatics. He said, Don't just exercise, Lymphasize!"


Quote:
[...] simply bouncing is one of the five basic things that activates lymph flow, removing inflamation, swelling, & water retention, and renewing the healthy oxygen available environment for every cell in the body! Even subtle bouncing oxygenates cells as it activates the lymph flow, because the lymph vessels are lined with one way check valves that close at the bottom and open at the top of the bounce.

There are also the hidden treasures or unseen laws of Energy Medicine at work, such as the "armature effect", which generates electrical energy as the body moves up and down through the magnetic fields that go around the earth from North to South.

Activating the muscles quickly (contracting and relaxing them) activates the electric generator (Sodium Potassium Pump) in the cells of the muscles to further magnify meditation and other mental benefits. This is also why bouncing is such a powerful aspect of healing.

http://bounce.powerheal.com/
Quote:
In 1976, West realized that there is a pump in every cell that actually generates electricity after reading an article entitled "Electricity In Plants" by Bruce Scott out of an issue of Scientific American. He immediately perceived that the function of the entire body was dependent upon each cell being able to generate these electrical properties. He then developed a special method of activating the lymphatic system while simultaneously utilizing what he referred to as an "armature affect" wherein the motion of a body up and down through the earth's magnetic field could be used to magnify energy in the body and thereby disassociate "trapped plasma proteins" bio-electrically. He called The Bio-Electric Gentle Bounce for Health and what he also called "other bio-electric lymphasizing techniques" and going on to announce "these methods enable people to relieve their own pain, speed up the healing process, and therefore to help reverse injury and disease."

http://en.wikipedia.org/wiki/Corwin_Samuel_West

 
Trouwens ik luisterde hier naar en men zei in die show (ik zeg het vast niet goed) dat het don croft dingetje de lymfen stimuleert.

Daarnaast is aarden ook belangrijk voor de lymfen (bijv. aardingslaken).

En... diepe ademhaling, maar dan in je borst, niet in de buik.

Deze persoon, dr. Tapzyana B. Thomas Msc. D. heeft haar lymfeklierkanker overwonnen terwijl men zei (maar ja... wat stelt dat voor) dat ze nog maar 3 weken te leven had: -boek: Secrets of the Lymphatic System: the Fountain of Youth is within us - website http://www.lovemylymph.com/ - en ze begon ook met diepe borstademhaling.

Als je je lymfe niet goed kan stimuleren of stimuleert, dan loop je ook groot risico op zuurstoftekort in je lichaam.

Gif zorgt ook dat de lymfeklieren niet goed kunnen functioneren: dat ze geblokkeerd raken.

 
"Cleansing the Lymphatic System is crucial in the oxygenation process because the Lymphatic System IS the oxygen delivery system to every cell in the body." dr. Tapzyana B. Thomas Msc. D.

 
Gaat het activeren van je Lymfe systeem alleen op voor trampoline springen of doe je dit ook al met hardlopen of touwtjespringen?

 
Op je kop staan is ook zeer effectief. Interessant dat je een kinderspel als touwtjespringen erbij haalt. ALLE fysieke kinderactiviteiten activeren het lymfestelsel. Denk hierbij behalve touwtjespringen ook aan: draaimolens, wipwaps, hoelahoeps, etc.

Mike

 
Dus ik kan ook gewoon even in de kermis duiken..? :D

Maar rennen of andere beweging dan?

 
Ons lymfesysteem is afhankelijk van beweging....daarom is bewegen ook zo gezond. Maakt niet uit hoe je beweegt maar trampoline is bij uitstek heel geschikt ervoor omdat het springen op een zachte ondergrond elke cel in je lichaam stimuleert om te ontspannen en aan te spannen....soort cel-training zogezegd.

Je bent dan van top tot teen in beweging en de zuurstof wordt beter opgenomen doordat deze beweging de stofwisseling van alle lichaamscellen stimuleert. Ik doe het al jaren en heb er veel profijt van.

Op je hoofd staan is goed voor de doorbloeding en ter stimulatie van de 'juiste ademhaling' (tenminste dit is mijn ervaring)

 
Peti, spring jij op zo'n therapie trampoline schreef jij geloof ik? of een grote.

Wij hadden altijd een grote (3,5 meter doorsnede) en dat springt een stuk fijner als een kleine!

Maar het effect is er evenzogoed volgens de experts hier ?!?!

 
Marijan, voordat ik iets aanschaf laat ik me eerst goed voorlichten. En de Bellicom is de beste die er is. Dat komt ook voornamelijk omdat de mat met elastiekjes vastzit.

De elastiekjes je heel simpel kan vernieuwen. Die elastiekjes zorgen voor een zachte landing, dit springt ten eerste veel fijner als die metalen veringen en ten tweede geeft het meer een natuurlijk gevoel (dit is wel belangrijk als je op een mini trampoline springt, een grotere maak niet uit, daar is de springoppervlakte veel groter)

De diameter is 110 cm en ik kan er alles op doen, wat ik al zei....ook schommelen.. zo heerlijk

Muziekje op: springen, twisten, huppelen, draaien met de heupen, schommelen etc. en zo blijft moeders gezond.. :D

 
Marijan, die trampoline van jou is perfect en met die 3,5 meter doorsnee kun je je lekker laten vallen lijkt mij.

Een luxe die ik me hier niet kan veroorloven!

 
tja, die heb ik weggegeven aan het huis van mijn dochter en die kan ook niet binnenstaan.

Ik heb er nu een van 1,20 m. Hadee Fitness

 
Oeps sorry, verkeerd begrepen, maar ik denk dat elke trampoline goed is voor je lymfe aan de gang te krijgen.

 
lievergezond hoe is het met springen op je trampoline

merk je nog verschil met leverreiningingen?

ik dacht misschien spring je wel meer oude stenen los haha

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.775
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan