sterilisatie van de hond

G

Guest

Guest
Ik twijfel aan het antwoord, maar wil graag evt bevestiging hiervan en misschien hebben andere hier ook iets aan.

Ik heb een duitse herder teef van 16 maanden en heb nog geen idee of ik een nestje van haar wil (of ze goed genoeg is).

De hele dierenartsen wereld zegt: of voor de eerste loopsheid maar zeker na de eerste loopsheid laten steriliseren laten omdat dit de kans op mammatumoren behoorlijk verkleint.

Dit zijn hele nare operaties voor de dieren. Dit wil ik zeker voorkomen.

Nu staat mijn hond op rauw eten maar haar moeder en voorouders niet. Ook is ze de eerste paar maanden opgegroeid met brokken.

Is het genoeg dat de hond op rauw vlees staat om kanker zo veel mogelijk te voorkomen, of is de basis te smal hiervan.

Ben erg benieuwd naar jullie mening.

 
Ligt eraan of je hond vet orgaanvlees krijgt of mager spiervlees. Het is een op zuurstof gebaseerd organisme en de celademhaling kan alleen plaatsvinden als er voldoende vet in het voer zit.

Mike

 
mijn 2 labradors zijn alle twee na de eerste loopsheid gesteriliseerd.

Of het zo'n nare operatie voor de hond is...betwijfel ik..honden DENKEN n.l. niet.

Bij een sterilisatie teef...kun je kiezen..of de hele baarmoeder eruit..maar je kan

ook de eileiders af laten binden..nadeel..dan worden ze nog steeds loops maar ze zijn wel onvruchtbaar

De laatste operatie is m.i. minder ingrijpend.

Bij mijn labs zijn de baarmoeders verwijderd...ik heb ze 2 weken aan de lijn uit moeten

laten anders hadden ze na 4 dagen alweer hard gelopen.

Qua eten...mijn honden krijgen half brok half pens.

Oudste labrador is bijna 15....( wat vreselijk oud is voor een labrador) en de jongste

is 9 jaar..

Geen idee of alleen maar rauw vlees kanker bij hond voorkomt.

Onze eerste hond heeft nooit brokken gehad..kreeg altijd gekookte lever met vit. D druppels en kalk.en is op 12 jarige leeftijd overleden aan hersentumor.

Dia.

 
Dat was gekookte lever, geen rauwe. En ongetwijfeld was de lever afkomstig van doodzieke bio-industriedieren. Geen vergelijk dus. Wie ziekte eet, krijgt ziekte!

Mike

 
haha...ik verwachte wel zo'n reactie..maar 27 jaar geleden dacht ik dat ik er heel goed aan deed.

de lever kwam trouwens van een echte keurslager...geen idee of die toen ook al bezig waren de hele mensheid en honden te vergiftigen met hun vlees

Ik geloof niet dat er in die tijd iemand over biologisch eten sprak....maar het waren wel tijden dat er in mijn woonplaats div. slagers en groentenboeren zaten.

Vlees haalde je bij een slager en groenten bij de groentenboer...

Ik denk..dat we 25 jaar geleden in mijn woonplaats een heel piepklein biologisch

winkeltje kregen...met biogroenten, wat melk en kaas.

Maar goed..het ging uiteindelijk over sterilisatie hond..bovenstaand onze ervaring.

Dia.

 
Hoi Dia, ik bedoel de operatie van mammatumoren, dit is namelijk een nare operatie met veel napijn.

15 jaar is behoorlijk oud voor een labrador vast een goed baasje.

Ze krijgt nu een mengsel van 30% orgaanvlees, 30% bot, en 30% spiervlees, 5% groenten en 5% rijst. Regelmatig een eitje, levertraan, rauwe melk, kefir en keltisch zeezout.

Zal ik haar dan maar meer orgaanvlees bijgeven? Alleen ik wil haar ook goed op de heupen houden.

 
@ Dudink...

betekent dat..als je een hond niet laat steriliseren...maar ook geen nestje laat

krijgen..ze dan een verhoogde kans op mamatumoren hebben???

Dia.

 
Dit is wat de hele dierenartsen kring aangeeft, en totzover klopt dit ook wel, je ziet bij jong gesteriliseerde dieren bijna geen maamatumoren meer, wel andere problemen zoals incontientie en huidproblemen, dit zal zeker te maken hebben met de verstoorde hormonenhuishouding. Bij duitse herders zie je specifiek een toename aan levertumoren.

Dus of je er wijzer van wordt.....

Alleen ben ik niet goed bekend met of deze honden alleen op brok stonden of op vers vlees. Ik ga er vanuit dat er maar een klein percentage op vers vlees heeft gestaan in het verleden, zelfs nu is het percentage nog erg laag.

Ik laat mijn hond maar mooi in takt zoals de natuur het heeft bedoeldt en probeer haar zo goed mogelijk eten te geven, en hopelijk wordt ze dan probleemloos 15 jaar :lol:

 
Quote:
De hele dierenartsen wereld zegt: of voor de eerste loopsheid maar zeker na de eerste loopsheid laten steriliseren laten omdat dit de kans op mammatumoren behoorlijk verkleint.


'Alle dierenartsen' zeggen ook dat je je hond/kat moet laten vaccineren. Ik heb dat in het verleden trouw gedaan maar krijg hier hoe langer hoe meer twijfels over.

Als je de parallel door trekt naar menselijke vaccinaties blijft er voor mij maar één conclusie over: zeer spaarzaam (of geen) gebruik van maken...

 
Nou...ik heb mijn honden ook altijd laten vaccineren..zeker voor parvo..want als dat ergens heerst...ben je je hond zo kwijt.

Labradors staan bekend dat ze in ieder plasje water duiken....onze oude mevr. de Bruin is ooit samen met een rat het water uitgekomen...dus ook voor Weill geent.

Ik moet wel zeggen...dat ik een reuze dierenarts heb :) Die gaat b.v. geen biopten nemen van bulten bij de hond..hij zegt..het zit nu netjes "opgesloten"..ik ga er niet in prikken.

@ dudink...mevr. de Bruin is echt wel een oude hond hoor...een "bejaardenrondje" lopen gaat nog. 15 jaar voor een labrador is over de 100 in mensenjaren.

Ze is wel een heel relaxte hond...ze ademt ook heel langzaam. Krijgt nergens stress van..vuurwerk, onweer..het kan haar geen bal schelen.

Met de Bruin heb ik op jachtcursus gezeten..ze is schotvast.

De andere daarentegen..heeft op een "sociale cursus" gezeten...je zult het misschien niet geloven..maar als er ergens een mand met walnkoten staat...haalt ze er eerst een..en die legt ze bij mevr. de Bruin..en dan haalt ze er een voor zichzelf.

Nou ja..jij snapt wel..dat ik iedere dag van m'n honden geniet

Qua mamatumoren....mijn ouders hadden een cocker spaniel..niet gesteriliseerd..en die

werd na iedere loopsheid schijnzwanger.

Mijn moeder smeerde iedere avond haar buik in met campher-spiritis..(weet niet of het zo goed geschreven is)...en dan gingen "de borstjes" weer weg.

Die hond is 19 jaar geworden.

Voor de rest..laat ik mijn honden maar hun gang gaan.

de Bruin is dol op konijnenkeutels en hooglanderpoep..en Mollie is gek op paardenkeutels. Ze volgen hun instinct....en ik ben ondertussen wel over m'n walging heen dat ze poep eten...

Geniet van je hond ;=))

Dia

 
Zelf is mijn hond na de eerste loopsheid geopereerd, de loopsheid was voor haar een trigger voor haar auto-immuunziekte.

Bij teven vind ik het wel een lastige beslissing, er zijn duidelijk voors- en tegens.

Puur alleen voor de mamatumoren zou ik het overigens niet laten doen.

Wat betreft gezondheid lijken andere factoren, me inderdaad ook belangrijker.

Mijn hond eet ook vlees, een biologische kvv, omdat ze grote stukken helaas niet meer zo goed verdraagt.

Vaccineren is een andere discussie. Ik laat mijn hond titeren en op basis daarvan eventueel vaccineren. Maar zo beperkt mogelijk. Weil laat ik niet doen dat is zo'n zware enting, daar krijgt ze nosode voor.

Zelf heb ik een holistische dierenarts en dat vind ik wel prettig als balans naast de gewone geneeskunde die alles met pillen willen oplossen ;-)

 
Quote:
Nou...ik heb mijn honden ook altijd laten vaccineren..zeker voor parvo..want als dat ergens heerst...ben je je hond zo kwijt.


Deze angst wordt ons ook aangepraat i.v.m. katten en niesziekte. Als je je dier van jongs af aan goed voedt komt de bescherming van binnenuit. Bovendien verdenk ik de vaccinmakers ervan dat ze nieuwe ziektes als parvo en niesziekte hebben gecreeerd en dat deze in de vaccins zitten!

Mike

 
In de praktijk zie je vooral de jonge pups uit het buitenland en van echte broodfokkers die met Parvo te kampen hebben. Gezond opgevoede puppy`s heb ik nog nooit met Parvo gezien.

Dus temeer een reden om goed te gaan voeren en kijken waar je de pup vandaan haalt.

 
stel, dat je hond ergens Parvo oploopt, wat kan je dan doen?

Bij ons thuis zijn er vroeger 2 honden doodgegaan aan Parvo binnen een week tijd.

Ik heb een oudere hond (14) die de eerste 4 jaar volgens mij is ingeent en een hond van 2 en die is ingeent bij de fokker en daarna niet meer.

 
dat dacht ik al.

Elke dag doe ik ong. 2 a 3 druppels in het drinkwater. Die ouwe staat altijd zijn neus op te halen :>) maar drinkt uiteindelijk wel.

Mijn katten hebben wormen, kan je dat ook met waterstofperoxide oplossen?

Ze zijn gek op de rauwe melk maar doe ik er h202 in laten ze het staan. Is lastiger bij een kat. Die haalt zijn kost buiten.

 
Doe 3-4 druppels 35% H2O2 aan een liter drinkwater, niet in de melk. En voeg, net als ik, ook een theelepeltje Sole toe. Wormen hebben dan geen schijn van kans.

Mike

 
Nou..die parvo is geen bangmakerij...in mijn woonplaats zijn regelamtig uitbraken

daarvan..en dan sterven de honden met bosjes.

Bij een goed fokker..worden de pups geent als ze een paar weken zijn..en dan moet je

na een aantal weken een herhalingsspuit halen...

wormen en tekenbehandeling doe ik niet aan...mijn man "voelt" ze regelmatig..en als hij

een teek vind trekt ie hem eruit.

En anders valt de teek er vanzelf uit als ie vol bloed zit...in vind hier af en toe zo'n dikke volgezogen teek op de grond.

h2o2 en sole lusten ze niet..ze drinken het liefst uit de vijver.

Dia.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.779
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan