sterilisatie van de hond

Volgens mij sterven er honden bij bosjes omdat die niet goed gevoed zijn en dus vatbaar voor allerlei ziektes.

Dia, wat je zou kunnen doen is geen kraanwater in hun drinkbak maar vijverwater of regenwater en dan met H2O2.

Wij hadden laatst mensen op visitie met een boxer. Ik deed regenwater in zijn drinkbak met daarin wat sole en H2O2.

Ik heb in relatief korte tijd zijn bak 3x moeten vullen. Dat zegt wel wat he?

Dus als je wilt dat hij de H2O2 binnen krijgt kun je het op die manier doen.

Lia

 
je hebt gelijk..heb een mooie pagina gevonden..maar kan m nu niet plaatsen.

ik denk dat het hetzelfde werkt als vroeger met pokken..dan werd je licht besmet..

en maakt je lichaam vervolgens zelf ant-stoffen aan.

als ik straks weer ff uit bed kan...plaats ik m meteen....

Dia.

 
hier is ie..

http://artvaccineren.rauwevoedingvoorhonden.nl/

Mevr. de Bruin en Mollie...gaan ook niet meer nu ik dit alles gelezen heb.

 
Heeft iemand enig idee wat de oorzaak van ontstoken anaalklieren bij een hond kan zijn?

Bailey is er vrij gevoelig aan, haar anaalklieren liggen vrij diep binnenin en heb ze tot nu toe laten uitknijpen.

Ze is ook al een tijdje grijs rond haar snoetje en onderaan haar kin. Is dit normaal of wijst dit op een onderliggend probleem?

Dia, welk brokkenvoer geef jij aan je labradors? Door omstandigheden is het niet altijd mogelijk om haar eten zelf klaar te maken. En ondertussen is het wel al duidelijk dat aardappelen, brood ed. zelfs schadelijk zijn.

Hoe herbalanceer je?

Morgane

 
Ik zit met het hetzelfde probleem als de vraagsteller. Wij hebben een chihuahua-teefje, en die is nu 3 keer loops geweest. Iedereen valt over ons heen omdat we haar niet laten 'helpen', en dreigt met mamma-tumoren.

Alsof het al vaststaat dat een beestje dat niet gesteriliseerd wordt sowieso kanker krijgt. Dat lijkt me toch heel erg vreemd?!

 
Als de hond goed gevoerd krijgt heb je zelden problemen met de anaalklieren deze legen zich zelf dan bij het ontlasten, zoals alles, als iets uit balans is krijg je een storing en blijft bv de anaalklier vol staan, met alle gevolgen van dien, het geforceerd uitknijpen is een tijdelijke oplossing maar komt altijd weer terug. Zorg dat je goede voeding geeft met zo min mogelijk aan granen en zetmeel. Er zijn ook brokken op de markt waar erg weinig vul middel inzit. Deze zijn duurder maar je hebt dan ook minder nodig. Voordeel ook minder ontlasting en dierenarts kosten.

De mamma tumoren is echt wel een probleem, zeker als ze op latere leeftijd hieraan geholpen moeten worden en is een zware ingreep, en het herstel is voor een oudere hond altijd langer, voorkomen is beter.

Ik zelf denk dat het voorkomen in de voeding zit. Hier zijn nog geen gegevens over beschikbaar. Wel weet ik dat honden die graan brokken gevoerd krijgen, grote risico lopen om meerdere vormen van tumoren te krijgen, net zoals bij de mens.

Mijn advies is dan ook vers vlees of brokken zoals boven beschreven.

 
Vreemd he dat dieren ook mensen ziekten kunnen krijgen zoals kanker. Er was zelfs een paard met hooikoorts.

Hoe zou dat nou toch komen? Doordat ze 'mensen' voer krijgen zoals o.a. granen.

Daarom zijn er ook zoveel mensen die kanker krijgen.

Lia

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.158
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan