Spugen

G

Guest

Guest
Hallo beste mensen

Ik ben oldmaid en heb een vraag voor jullie.

Jarenlang heb ik tryptizol,moxicam.paracod.en een maagbeschermer omeprazol geslikt.

Omdat ik steeds meer vreemde klachten kreeg zoals opgezette lipomen. jeuk, steken overal,

en daar weer medicijnen voor ben ik in febr j.l. in één keer gestopt met al die troep.Nu kreeg ik half mei problemen met mijn maag een constant hongergevoel.

Volgens de huisarts had ik een maagontsteking en moest ik esomeprazol slikken toen is het goed mis gegaan.ik ben na 14 dagen gestopt want ik kreeg last van kolkend

maagzuur,hartkloppingen.maagpijn Ik spuug nu ook regelmatig wit slijm (geen voedsel),en krijg een loopneus en hevige niesbuien.Soms wat last van maagzuur.Ik heb nu 3 echo,s gehad en 3bloedonderzoeken en ze kunnen niets vinden.De galblaas bevat wat modder en gruis maar dat geeft niet deze klachten volgens de internist en het enige wat ik voorgeschreven krijg !!!jawel omeprazol en domperidon.Dat slik ik niet want dan krijg ik weer meer maagzuur.Weten jullie raad want ik begin wat moedeloos te worden.

vr gr Oldmaid

 
Hoi Oldmaid, hoe lang slikte je al tryptizol, een antidepressivum, voor je stopte?

Wat ik weet van SSRI´s, tryptizol is een SSRI, is dat het heel moeilijk is om ermee te stoppen.

Of cold turkey stoppen slim is weet ik ook niet.

Misschien had je beter kunnen afbouwen langzaam.

SSRI´s onderscheiden zich niet van cocaine als je probeert af te bouwen: je krijgt vaak hevige ontwenningsverschijnselen.

Zie ook dit onderwerp: https://www.fatsforum.nl/topic/the-mood-cure#post-25632

Verder hebben medicijnen onderling ook effect op elkaar: dus het lijkt me niet verkeerd dat je gestopt bent met medicijnen, behalve dat je had kunnen afbouwen met de tryptizol.

Zijn er geen mensen die je zouden kunnen helpen met afbouwen?

Misschien kun je fernand haesbrouck vragen wat je kunt doen?

Hij weet veel van de kwalijke gevolgen van SSRIs.

Sterkte!

Op dit forum zijn veel adviezen te vinden van wat een mens kan doen om met voeding zichzelf gezond te maken.

Ontgiftiging zal voor jou ook een prioriteit kunnen zijn daarnaast: leverontreiniging op allerlei manieren.

En je maag ondersteun je bijv. met een oplossing van water met keltisch zout: ¨sole¨ en het achterwege laten van het giftige keukenzout.

En met zure producten.

Daarnaast voed je jezelf door te zorgen dat je genoeg vet binnenkrijgt (omega 3 en dierlijk vet).

Koolhydraten uit suikers (ook fructose) en granen ook beperken.

 
Hallo allemaal

Ik heb wel 10 jaar tryptizol geslikt.In combinatie met die andere troep.

Ik kreeg tryptizol tegen spanningshoofdpijn en als bijwerking was het pijnstillend voor mijn fibromyalgie. Ik heb het niet afgebouwd maar in één keer alles laten staan en dat was fout realiseer ik mij nu.De klachten die ik nu heb zijn heel vervelend en niet te duiden voor een arts.

Het voelt alsof ik een heleboel koud water gedronken heb en krijg dan braakneigingen maar er komt geen eten.Soms heb ik een vreemde sensatie in mijn kaken en hoofdpijn dan neem ik maar paracetamol. Al met al is mijn sociale leven op een laag pitje gekomen. Ik slik omega3 van flinndal en vitamine B en betaine. Ik eet fruit en groene groente.Wat is keltisch zout en waar koop ik dat?? Mag ik bruin brood eten??vr gr oldmaid

 
Welkom op het forum, Oldmaid!

Quote:
Wat is keltisch zout en waar koop ik dat?? Mag ik bruin brood eten??


Ik zie aan je vragen dat je je nog niet echt hebt ingelezen hier. Vandaar dat ik je wil aanraden te beginnen met het "alleen lezen" gedeelte hier op de site.

Verder verwijs ik je naar de site van Poekie (ook actief op dit forum) www.voedingisgezondheid.nl

Hier staan de basisdingen goed uitgelegd.

Keltisch zeezout is het allerbeste en allergezondste zout (of eigenlijk mineralencomplex) op aarde. Keukenzout bevat 2 mineralen, in dit zout zitten er 84!

Zie www.keltischzeezout.com voor meer info en bestellen.

Succes!

 
Oldmaid, van harte welkom hier. Je hebt al een hele geschiedenis met ziekte en medicijngebruik achter de rug. Het was ws beter geweest de medicatie af te bouwen, maar ik begrijp ook dat je het helemaal zat was en radicaal gstopt bent. Nu zul je een manier moeten vinden om je steeds beter te gaan voelen, dat betekend gezonde voeding en langzaam ontgiften.

Dit zou ik niet te snel gaan doen, want dat kon wel eens erg belastend zijn voor je lichaam.

het betekend ook de komende tijd heel veel lezen,vragen en verwerken van allemaal nieuwe informatie.

van keltisch zeezout kun je een sole maken en gebruik het kelt.zout alleen nog maar als je zout gebruikt. Je kunt er ook voetenbadjes van maken.

Dat kan ook met natriumbicarbonaat(ontzuring) en magnesiumzout (www.zechsal.eu)

Hier hebben ze ook magnesiumolie, heerlijk om voor t slapen op je buik te smeren. geeft rust, en ik slaap er erg goed op.

vervang al je vetten/margarine voor roomboter/ghee/kokosolie/extra vierge olijfolie.

Maak lekkere bouillons, van veel botten(mergpijpjes/knietjes) of kipkarkassen(of soepkip)

Ga voor biologisch vlees,liefst grasgevoerd.

En zoek een adres voor biol rauwe melk.

Verheug je op al het lekkere,gezonde voedsel. Zonder suikers/chemische toevoegingen en gif.

Ik ben erg benieuwd hoe het de komende tijd met je zal gaan.

 
Beste Oldmaid,

Welkom op het forum. Uit jouw verhaal leid ik af dat er mogelijk sprake is van een voedselovergevoeligheid en dan is ontgiften met Keltisch zeezout en chlorella in dit stadium de beste oplossing. Mogelijkerwijs zorgen E-toevoegingen aan voedingsmiddelen in jouw geval mede voor de maagklachten. Zie hierover boekje van Corinne Couget.

De site van Poekie vertelt inderdaad veel,... Vanmorgen heb ik zelf aan den lijve ondervonden dat 2 glazen oplossing op basis van 2,5 dl water met 1 el sole en flink wat citroensap, 20 minuten op de rechterzij liggen heel wat teweeg kan brengen. O wee de mensen die per ongeluk de eetlepel hebben ingenomen ! Chlorella vind ik om mee te beginnen iets vriendelijker. Check bij aanschaf wel even het gebied van herkomst.

Zelf leef ik sinds 1999 met fibromyalgie en heb ik een naast een volledige medicijnenallergie tal van andere gezondheidsklachten gehad. Helaas kan ik je op het vlak van de medicijnen niet verder op weg helpen. Op het vlak van het brood weet ik inmiddels al wel heel wat.

Veel kant- en klaar bakmeelproducten (en brood dat van de bakker komt) bevatten zoals Mike in zijn blogs terecht aangeeft genetisch gemanipuleerde soja. Opletten geblazen dus ! Soja is zoals tarwemeel rijk aan fytinezuur dat naast het gebruiken van Omega-6 rijke voeding gewrichtsklachten en andere klachten zoals chronische vermoeidheid veroorzaakt.

Uit alles wat ik inmiddels gelezen heb, kan ik je het volgende vertellen.

Boosdoeners bij fibromyalgiepatiënten zijn een ongunstige Omega 3 - Omega 6 (lees te veel Omega 6) verhouding, te veel vezelrijke voeding (volkorenbrood en volkoren spaghetti, zilvervliesrijst) en niet te vergeten het vaak onderbelichte aspect van de nachtschades (waaronder paprika's, tomaten, aardappelen). De allerbeste oplossing is om het brood volledig te schrappen en over te stappen op producten op basis van rauwe melk. Zelf ben ik momenteel ook nog niet zo ver.

Wij hebben inmiddels van meerdere mensen vernomen dat zuivere speltbloem van nature ontstekingsremmend werkt (bevat tevens glucosamine) en het beste meel is om reumatische aandoeningen te verhelpen. Spelt wordt om magere grond verbouwd en om deze reden in de meeste gevallen biologisch geteeld. Op dat vlak ga ik volledig mee met de aanpak van Dirtsa. Op onze regionale televisie AVS (= OostVlaamse televisie) was er hier trouwens 14-dagen geleden in de late avonduren een hele reportage over.

Zelf hebben we het als volgt opgelost. Het volkoren bruine brood van de bakker hebben we vervangen door zelfgebakken brood van spelt. Dit brood vinden wij voedzaam en heel lekker. Volgens andere forumleden zijn ook boekweit en quinoa geschikt. Beperk ook het nuttigen van nachtschades om de gewrichtsklachten terug te dringen.

Samengevat komt het er op neer om geen brood meer op basis van volkoren, tarwe en gerst te nemen. Bak bij voorkeur zelf het brood. Let bij aankoop van het meel dat er geen toevoegingen in het meel zitten onder de vorm van soja, tarwe of gerst of ga zelf korrels vermalen.

Te vezelrijk bruin brood zorgt niet voor een goede opname van de voedingsbestanddelen. Dat kan wel bereikt worden door o.a. kefir op basis van rauwe melk, keltisch zeezout, biologische scharreleieren, wild uit de natuur en vette vis zoals Hollandse nieuwe.

Alleen is de rauwe melk van grasgevoederde koeien is niet overal gemakkelijk te vinden. In België is verkoop van rauwe melk officieel verboden. Ook wij zijn hier nog op zoek naar rauwe melk van boeren die hun koeien niet met maïs voederen. We vergaan hier in dit gebied nl. van de maïs,...

Momenteel nuttigen we wel rauwe kaas zoals boerenkaas, Emmenthal en Gruyére.

Is er iemand die kan vertellen of waterkefir even voedzaam is als melkkefir ?

Volledigheidshalve meld ik dat ik dagelijks nog van het forum bijleer. Er worden hier heel wat eitjes gekookt en genuttigd en jawel in Delhaize hadden ze Keltisch zeezout (sel de Guérande) in fijn gemalen versie (sel de fleur) en grove versie. Sukkelen met het malen van het zout hoeft dus ook niet,...

 
Quote:
Is er iemand die kan vertellen of waterkefir even voedzaam is als melkkefir ?


Melkkefir en waterkefir bevatten allebei exact dezelfde bacterien en gisten. Melkkefir is echter vele malen voedzamer omdat je hiervoor rauwe melk gebruikt. De rauwe melk zit van nature al vol met mineralen, vitamines en verzadigde vetten. Hier kan de suiker, citroen en vijgen(of rozijnen) die je met waterkefir gebruikt niet tegenop.

Toch zijn het beide supergezonde dranken, dus geen reden om voor OF waterkefir OF melkkefir te kiezen. Gebruik ze gewoon allebei. Waterkefir is naast dat het supergezond is ook nog eens heel lekker fris drankje. Probeer ook eens kombucha.

 
Spelt bevat evengoed gluten en fytinezuur. Fytinezuur rommelt met je mineraalopname. Ik zou willen aanraden om dan gekiemd speltbrood te eten.

Mike

 
Ik maak zelf zuurdesembrood van speltmeel, wij hebben het geluk vlak bij Duitsland te wonen, daar is speltmeel(dinkelmehl) veel goedkoper en vrijwel overal te koop.

Overigens ik eet ik heel af en toe een sneetje van dit brood, uit de broodrooster, bij een kop bouillon. Denk dan aan 1 x per maand of zo.

Mijn man en zoontje eten dit brood wel wat vaker, omdat ik al blij ben dat ze niet meer het brood van de bakker eten, vol met broodverbeteraars/gist/niet biologische tarwe etc.

 
Dag allemaal,

Bedankt voor de duidelijke reactie met betrekking tot de spelt en de kefir. Inmiddels heb ik in Sluis een biologische reformwinkel (Polderman) gevonden waar ook speltkorrels te koop zijn opdat we ze kunnen laten kiemen.

Is er iemand die helder kan uitleggen hoe een zuurdesem gemaakt wordt ?

De bakker wordt hier ook niet meer bezocht en het valt op dat we met zijn allen niet zo vlug honger meer hebben. Het gaat dus de goede kant op.

 
neem beetje water in een kommetje, doe er zoveel speltmeel bij dat je een dik papje krijgt, roeren/prakken met een vork zodat er geen klontjes ontstaan.

Doe dit in een lege honingpot(of zo) en een vochtige theedoek eroverheen.

Roer dit 2 x per dag met houten lepel door.

Na 3 of 4 dagen zie je na het roeren wat blaasjes/belletje ontstaan.

Dan kun je iedere dag bijvoeden(hetzelfde papje als de eerste keer)

Na een dag of 6 heb je 600 gr.

Brood:

Neem 850 gr meel, 330 gr water, 450 gr desem

meel in kom, gaatje in het midden, hierin de desem en water.

Meel er doorroeren, als je op de helft bent: 3 theelepeltjes keltisch zout erdoor doen.

ZOrg dat het zout gemalen is, vijzel of zo anders menst dit niet goed. En de rest van de meel erdoor mengen en kneden met je handen.

Op het aanrecht verder kneden, af en toe opgooien en op aanrecht laten vallen.

Als het deeg goed gekneed is, voelt enigzins plakkerig, maar mag niet aan je ahnden blijven kleven (dan iets meel toevoegen).

Broodbakblik invetten met ghee/roomboter of kokosvet.(gesmolten)

Zet dit brood weg in de (koude) oven of met een theedoek erover.

12 uur laten rijsen, temp rond de 20 gr. Dus niet te warm.

Bakken: oven voorverwarmen op 220 gr, 20 min bakken, dan terug naar 200 gr: weer 20 minuten, dan oven uitzetten en het brood nog 10 minuten laten staan in de oven met het deurtje op een kier(pollepel ertussen).

Dan uit het blik aflaten koelen op rooster.

In plakken snijden, per 3 of 4 sneetjes in zakje, diepvries.

Voor het eten even in de broodrooster....lekker.

Oja, je hebt nu nog 150 gr desem over, doe dit weer in schone pot, je hebt nu al een actief desem, wat je dezelfde dag weer kunt bijvoeden, en de volgende dag, tot je weer 600 gr hebt. En je kunt weer bakken.

Wil je even niet bakken, zet die 150 gr dan met een deksel op de pot in de koelkast. Als je dit weer wilt gebruiken zet je het uit de koelkast, op kamertemp laten komen(zonder deksel,met theedoek) en weer beginnen met voeden.

 
Ontgiften van SSRI's: in afkickklinieken wordt niacine voorgeschreven:
Quote:
De vraag is hoe Niacine een aanjager kan zijn voor ontgiften? Niacine breekt de vetcellen die toxines opslaan waardoor toxines vrijkomen en kunnen worden afgevoerd. Dit proces heet lipolyse. De voorgestelde Niacine is geen buffer Niacinamide, en zorgt er niet voor dat je gezicht en nek gaan tintelen. Gebruik de Niacine die je laat blozen.

Dit protocol werd ontwikkeld om vooral drugsverslaafden te helpen ontgiften van de drugs giften in hun vetcellen. Het idee was om ze te ontdoen van alle drugsresiduen waardoor ze dan niet langer achtervolgd werden door de hunkering naar de drug nadat ze gestopt waren met hun drugsgebruik. Het werkte heel goed. Daarom dacht Dr. Yu dat het verstandig zou zijn om het ook toe te passen voor niet-verslaafden voor "normale detoxificatie".

Hij gaf een lezing over dit onderwerp tijdens een conferentie “Lange Levensduur” georganiseerd door voeding expert David Wolfe. Dr. Yu sprak over een beginbehandeling met een lage hoeveelheid Niacine van ca. 50 mg afhankelijk van uw tolerantie, en het geleidelijk opbouwen tot een maximum van 500 mg. Maximaal 5.000 mg wordt gebruikt voor ernstig zieken door drugsgebruik en toxische gebeurtenissen, zoals het Golfoorlog Syndroom.


http://www.leefbewust.com/themas/niacine_detox.html

 
Ik zou bij ontgifting eerst denken aan H202 en de rauwe melk.

Persoonlijk heb ik geen goede ervaring met niacine, er wordt van alles aan toegeschreven, maar ik voelde mij vooral erg vervelend hierbij, met veel jeuk.

 
Niacine is het spul waar Gerrit ooit ook over sprak. Het verwijdt de bloedvaten waardoor je lichaam gaat 'flushen' en zo dus ondersteunend werkt bij ontgiften. Het onplezierige gevoel zou inherent zijn hieraan. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar word steeds nieuwsgieriger..

 
Hilda, ik heb afgelopen weekend voor het eerst eerst 100 mg geprobeerd, gebeurde niets, toen 200 mg, weer niets (maar dat was nog tijdens het eten) en toen 300 gram (op nuchtere maag) en toen kwam de flush: ok dat was ongenaam, maar het stond in geen vergelijk met het gevoel door een trein overreden te zijn daarna gedurende een dag nog (en het was zulk mooi weer!).

Dit doe ik dus NOOIT weer (zo snel de dosis opvoeren bedoel ik).

Na die flush dan komt het gif vrij en dan ben je dus echt flink aan het herxen: maar het is dus echt oppassen geblazen.

Dus ik kan het vervelende gevoel dat Dirtsa beschrijft onderschrijven.

Het is dan een kwestie van gifstoffen die vrijkomen en een weg zoeken: de bekende ontgiftigingsreactie.

Geen idee hoe die ernstige drugsverslaafden of de golfoorlogzieken dat doen met 5 gram!

Dan kan een mens beter de niacinamide nemen ipv de niacine denk ik dan.

Toch schijnt niacine beter te zijn.

 
:) Tja, het is een waarschuwing voor goed gebruik: daarom heb ik dan ook het advies van die dr. Yu hier opgeschreven. Volgens mij is de flush geen must, maar dat moet ik nog uitzoeken. Je kunt zo doseren dat je die flush niet krijgt.

Hier een constatering van 1 van de ontdekkers van de toegevoegde waarde van vitamine b3-suppletie (Abram Hoffer):
Quote:
Generally people who need it the most flush the least. That includes arthritics, schizophrenics, and elderly people with cardiovascular problems. Some schizophrenics do not flush until they get well and then they do.


http://www.doctoryourself.com/niacin.html

 
Niacinamide geeft overigens geen flush en is dus niet zinvol bij het ontgiften op deze manier.

Het zou bij schimmelinfecties ook wel 's wat kunnen zijn omdat het juist door de flush detox via de huid bevordert. Wordt vervolgd..

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.777
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan