SOPN

http://www.pateo.nl/transparantepolitiek.htm

http://www.pateo.nl/20120525_persbericht.htm

http://www.pateo.nl/PDF/PartijprogrammaSOPN.pdf

Waarschijnlijk ga ik dan toch nog stemmen. Wat vinden jullie van SOPN?

Dit moet ons WAPFers toch ook wel aanspreken:

Quote:
Verbeteren van de voedingskwaliteit. Er komt per direct een algeheel verbod op het

produceren of verhandelen van genetisch gemanipuleerde voeding. Alleen natuurzuivere

landbouw wordt toegestaan, evenals de import van uitsluitend natuurzuivere

voedingsproducten. Kwalitatief laagwaardige voeding krijgt een afremmingsbelasting van

50% bovenop de verkoopprijs. Dat geldt tevens voor alle schadelijke voedingsmiddelen.


We gaan het dan dus gewoon omdraaien. IPV zuivere biologische producten belachelijk duur te maken gaat er dus 50% bovenop de synthetische rommel!

Alleen hier hebben ze helaas nog steeds weinig van begrepen:

Quote:
Ook wordt er openheid gegeven over de relatie

tussen het nuttigen van dierlijke producten zoals zuivel en het ontstaan van zogeheten

‘welvaartsziekten’.


 
Hè wat jammer nou.... Mike, kun jij Johan niet wat bijspijkeren op voedingsgebied? Jullie kennen mekaar? Ga jij soms ook 1 juni naar de Spiegelzaal in Arnhem Evan?

 
Als er iets is dat fout is, is het wel dat de overheid zich er tegenaan gaat bemoeien. Dat is nu ook de hoofdoorzaak van alle ellende! Mensen moeten vrij zijn om te eten wat ze willen, zelfs al is het de grootste troep. Het is je eigen verantwoordelijkheid om je goed te informeren en op basis daarvan een keuze te maken. We moeten eens leren om altijd een overheid in te willen schakelen om zaken die je niet bevallen te verbieden

 
Bastiaan,

Helemaal waar en ik geef je 100% gelijk! Johan valt niet te bij te spijkeren. Hij is een graanetende vegetarier en heeft zijn eigen pad gekozen en, geheel in de woorden van Bastiaan: hij geniet het volle recht hiertoe, net zo goed als ik het recht heb om dit niet te doen. Het wordt pas eng als hij gaat bepalen wat 'natuurzuivere' voeding is, zeker gezien het standpunt tegen dierlijke voeding. Misschien wordt het tijd dat we de Libertarische beweging in Nederland eens wat meer onder de aandacht brengen.

Mike

 
@Rapunzel,

Ik weet het nog niet, ik heb zijn lezing "bewustwording van heelheid" pas al bijgewoond in Soest. Als ik zin heb ga ik misschien toch wel even kijken, hij heeft altijd wel weer wat leuks te vertellen.

@Mike,

Ja, van voeding heeft Johan inderdaad nog maar weinig verstand van, maar natuurzuivere landbouw en een verbod op genetisch gemanipuleerde voeding vind ik toch al een flinke stap vooruit.

Johan gaat ook niet voor ons beslissen wat natuurzuivere voeding is, dat gaan we gewoon zelf doen.

Quote:
Door op de SOPN te stemmen geeft niemand de eigen zeggenschap (= stem!) weg. De SOPN

zal namelijk alle belangrijke beslissingen altijd eerst voorleggen aan haar kiezers. Daarna zal

het stemgedrag van de SOPN-kamerleden overeenkomstig deze uitkomst zijn. Dus als 80%

van de SOPN-kiezers ‘voor’ stemt, en 20% tegen, dan zullen vervolgens ook 80% van de

SOPN-kamerleden voor stemmen, de rest tegen. Deze stemfunctionaliteit

zal daartoe tijdig aanwezig zijn op de SOPN-website,

waar de kiezers tevens hun zegje kunnen doen over alles wat hen aan

het hart gaat met betrekking tot de vaderlandse politiek. Daarmee

bedrijft de SOPN geen politiek voor de kiezers, maar participatie door

de kiezers. Door deze principiële keuze voor participatie brengt de

SOPN de zeggenschap daar waar deze hoort, namelijk bij de

bevolking: echte volksvertegenwoordiging dus!


Ik vind het verder wel prima standpunten allemaal. Eindelijk eens iets totaal anders. Ik was eerst niet van plan om te gaan stemmen, maar zoals ik er nu over denk ga ik het toch wel doen.

 
Anyway, als ik niet af en toe eens op Niburu.nl en dat soort sites keek, zou ik nog nooit van SOPN gehoord hebben. Want op het 8 uur journaal en in de telegraaf ben ik ze nog nooit tegengekomen. Maar dat kan aan mij liggen. Kijk niet elke dag naar het journaal en lees ook niet elke dag de krant...

Maar ik vraag me af of ze landelijk wel bekend genoeg zijn, om ook maar 1 stem te behalen tijdens de verkiezingen...

Ik gun het ze evenwel van harte.

 
de kranten vinden hero brinkman en geert wilders veeeeel interessanter. Stel je eens voor dat je als krant aandacht zou besteden aan een partij die niet provoceert, verdeelt, hele groepen mensen veroordeelt, of andere politici zwart maakt.

 
Wat ik zelf lastig vind, is dat stemmen (maakt niet uit op wie) wordt uitgelegd als vertrouwen in ons politieke bestel. Dat is mijn twijfel om zelfs ook op partijen/mensen te stemmen die wat meer bij mijn voorkeur in de buurt komen.

 
Zijn jullie hier op her forum voorstander of tegenstander van de partij voor de dieren?

 
De Partij voor de Dieren wil hogere belasting op vlees, eieren en zuivel, dus mijn stem krijgen ze zeker niet!

 
ik vind het een dieronvriendelijke partij, want voor vegetarisme, en dat zou betekenen: geen bestaansrecht voor de meeste dieren.

Wel erg druk maken om onverdoofd slachten, maar te weinig voor biologische dierhouderij. overigens is het maar zeer de vraag of het dieronvriendelijker is om ze met een halssnede(mits goed uitgevoerd) te doden dan ze eerst te verdoven(wat veel stress oplevert). De nadruk kwam helaas al snel te liggen op de vrijheid van godsdienst ipv op dierwelzijn.

Ik had die discussie heel graag gezien.

 
aan Lievergezond

You skepticism is heel goed, je weet wat het inhoud wanneer een minister beedigd wordt.

Als SOPN nu eens geen trouw aan de koningin(Bilderberg) maar alleen aan de grondwet zweert zou je dan welvoor SOPN kiezen? Ik zelf stem al jaren niet meer omdat ik het niet eens ben met het bestel. Dit jaar ga ik voor het eerst weer naar de stembus om SOPN te stemmen daar zij dit gaan rechttrekken. Zij willen namelijk wel hun beloften nakomen en niet zoals bij andere partijen dat je een blanco check ondertekent.

Laat je hart spreken!

 
Als het nu toch over verkiezingen enzo gaat: dit jaar doet de Libertarische Partij weer mee. Ik weet wel waar mijn stem naartoe gaat. Ze hebben voor veel mensen enge ideeen, namelijk volledige individuele vrijheid en verantwoordelijkheid en streven naar minimale overheidsbemoeienis, dus ook geen bemoeienis op het gebied van voeding.

 
Net de stemwijzer gedaan, 2 partijen staan aan kop. pvv en libertarische partij. Ga me in de laatste eens inlezen of ze mijn stem krijgen.

 
@Dudink, leuk dat je de stemwijzer noemt.

Toevallig ben ik daar vanmiddag ook even mee bezig geweest.

Ik miste een heel belangrijke vraag, namelijk: Ben je voor of tegen kernenergie...

 
Het is vrij beknopt, maar het geeft wel een indicatie welke partij bij je past. Moet wel zeggen dat ik er weinig vertrouwen in heb, maar niet stemmen vindt ik niet kunnen.

 
Haha, zit toevallig even te kijken op die site van de Libertarische Partij aangezien Bastiaan en Mike daarop willen stemmen. De nummer twee van de lijst ken ik... komt van de VVD :)

 
Ik zal ook zeker stemmen, maar de uitslag van de verkiezingswijzer lap ik volledig aan mijn laars...

Die uitslag is namelijk iets wat ik niet vind kunnen...

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.837
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan