SOPN

Zojuist stemwijzer gedaan. Op stemwijzer kwam ik uit op Libertarische Partij en op nummer twee VVD. Ik ga VVD stemmen... Zo heeft mijn stem nog effect...

NU NAAR BED!!

 
Kies liever voor de Libertarische Partij. Het idee dat je op een grote partij moet stemmen zodat het effect heeft zorgt ervoor dat kleinere partijen automatisch geen effect hebben. Kijk naar het succes van de Piratenpartij in Duitsland, een kleine partij die ogenschijnlijk geen schijn van kans had. Hetzelfde is hier in Nederland gebeurd met de PVV en de Partij voor de Dieren. Niet dat ik het noodzakelijk eens ben met het gedachtengoed van deze partijen, maar het geeft wel aan hoe snel kleine jongens groot kunnen worden. Als er 1 tijd is wanneer dit mogelijk is, dan is het wel deze tijd!

Mike

 
Op zich ben ik het grotendeels met je eens hoor. Het is ook zo dat als iedereen zo denkt die kleine partijen nooit kans maken. Maar het punt is wel dat veel mensen die de stemwijzer doen en bijvoorbeeld zoals ik uitkomen en dan Libertarische Partij stemmen, ook goed bij de VVD passen. Dan stem je toch Libertarische Partij, krijgt Libertarische Partij waarschijnlijk toch te weinig stemmen om een zetel te krijgen en helemaal om een beetje mee te doen, dan kun je zeggen dat dit bijvoorbeeld in het voordeel is van de SP, want de VVD heeft geen stem gekregen, terwijl dat gedachtegoed veel meer overeenkomt met dat van diegene dan met het gedachtegoed van de SP. Dan stem ik toch liever op de VVD. Anders heb ik tóch het gevoel dat mijn stem verloren gaat en SP of een andere partij waarmee ik het helemaal niet eens ben meer kans heeft.

Ik weet niet of het juist nu de tijd is waarop het mogelijk is. Ik denk dat we er nog niet helemaal klaar voor zijn, vandaar dat het mij nu verstandig lijkt nog even op de VVD te stemmen.

 
Waarom ben je het wel eens met de vvd? Wat hebben die nu laten zien toen ze de grootste partij waren en de premier leverden?

In zee met vriend Wilders, trots zijn op meer asfalt en vooral dat er op veel meer plekken 130 gereden mag worden?

Absoluut niets gedaan voor de werkgelegenheid, hypotheekrenteaftrek graag in stand willenn houden, wat vooral veel voordeel oplevert voor mensen die al heel veel geld hebben en belachelijk grote huizen.

Rookverbod weer terug gedraaid vanwege innige banden met de tabaksfabrikanten.

PGB, waar ze zelf bureaucratisch een gedrocht van hebben gemaakt terugdraaien, terwijl het veel simpeler had gekund, zonder dat je fraudeurs uitnodigt. Nee, dan pak je niet de fraudeurs aan maar de gehandicapte mens. Zoek het maar uit.

Het had veel smpeler gekund, net als bij kinderbijslag, bij indicatie wijs je een bedrag toe en geef mensen de vrijheid om dit in te zetten. geen bureau's nodig die kunnen sjoemelen, geen ambtenaren en instanties nodig die de bureau's "controleren".

Wat doet de vvd voor de biologische boeren/tuinders?

 
@Dirtsa

Ik wilde ook net zeggen, omdat vvd en libertarische partij op 1 en 2 zijn betekend het nog niet dat de vvd en LP echt veel op elkaar lijken want bij mij zat de vvd niet in het lijstje bij de resultaten :p SOPN en LP was dit. Nu weet ik nog steeds niet of ik ga kiezen omdat ik meer richting Anarchisme/Voluntarisme ga en SOPN is daar best ver verwijderd met hun 'basisinkomen voor iedereen'. Zo lijkt de LP, zeker niet op VVD :D Totaal andere gedachtegoed! VVD = zogenaamd liberaal.... LP = echt liberaal!

Maargoed ik weet nog niet eens of ik echt ga stemmen... ik ben het al helemaal niet eens met dit democratische stelsel... stemmen = instemmen.

 
Wat is liberaal? Wat is liberalisme?

Ik heb het nog eens opgezocht: meer vrijheid voor ieder individu.

Nou, dan heb ik toch echt het idee, dat huidige en recente regeringen in Nederland weinig liberaal waren. VVD liberaal?

Meer vrijheid? Laat me niet lachen. Er worden telkens meer regels verzonnen om je in je vrijheid te beknotten. En je wordt steeds meer en meer een slaaf van het systeem. Die fijne liberale overheid bepaalt wel even wat goed voor jou is. (Wat goed voor hun portemonnee en macht is)

 
Vandaar ook dat libertariers helemaal NIETS met liberalen te maken willen hebben. Kijk maar eens goed naar de verschillen en naar de Amerikaans senator Ron Paul (overigens nog steeds in de race voor de presidentsverkiezingen, hoewel iedereen net doet alsof dat niet zo is).

 
Wat maakt stemmen voor nut als er achter de schermen elite gangsters zitten die zowat alles bepalen.

 
Zolang de EU steeds maar meer invloed gaat krijgen en hun agenda doordrijft, weet ik niet welke kant we nog op kunnen om zinvol met politiek bezig te zijn.

De EU draait een agenda af van de farmaceutische-petrochemische industrie waarbij mevrouw Merkel en de heer Sarkozy een belangrijke rol spelen. Evenals hun voorgangers op het Franse en Duitse politieke toneel.

Dit alles is een 3e poging van het farmaceutische-petrochemische kartel om de wereld naar hun zinnen te zetten. De 1e keer was het de 1e Wereldoorlog, daarna de 2e Wereldoorlog. De mensen achter de 2e Wereldoorlog zijn verantwoordelijk geweest voor het opbouwen van de EU. Zou hun agenda nu veranderd zijn? Zijn daar signalen van, dat hun agenda niet langer meer wordt doorgevoerd? Nee.

De SOPN kan wel een mooi ideaal hebben (of ongeacht welke kleine beginnende partij), maar ze kennen het klappen van de zweep niet. Je moet heel wat opgeven om in Den Haag ook meer enigzins iets voor elkaar te krijgen.

 
Opgeven? Volgens mij is het probleem juist dat ze winnen: macht/aanzien/vriendjes/aandacht. Ken jij nog politici met idealen? en die daar aan vast durven houden?

 
Heb mij ook in de LP verdiept en vindt het persoonlijk een nogal koele sfeer uitstralen. Vindt sommige standpunten erg interessant en het geluid is nieuw in Den Haag. Al zal ik niet op ze stemmen hoop ik wel dat ze een zetel in de kamer krijgen. De LP is naar mijn mening ook erg mannelijk ( Yang ). Nog steeds in grote twijfel over wat ik moet stemmen!!!

 
@Jeff, ik herken me in de koele sfeer die je noemt. Mijn bezoek aan de website van die partij, heeft me ook geen hartverwarmend gevoel gegeven. Net wat je zegt; koel.

Maar dat kan heel goed te danken zijn aan slechts 1 persoon, namelijk de maker van die website!

In ieder geval nodigt die site mij niet uit om me verder te verdiepen in die partij.

Dat zal vast kortzichtig zijn, maar de eerste indruk vind ik best belangrijk.

 
Dit ben ik met jullie eens. Het libertarische gedachtengoed is afkomstig uit Amerika en wordt daar o.a. verkondigd door Ron Paul. Ik heb daar meer mee dan met de manier waarop men zich hier in Nederland profileert.

Mike

 
@ Mike: Ron Paul maakt ook van die enge gebaren.

Zou hij niet ook de zoveelste marionet kunnen zijn ongeacht of hij goede dingen benoemt?

(alhoewel hij de verantwoordelijkheid van de VS-regering ontkent voor 9/11)

http://aftermathnews.wordpress.com/2008/04/22/ron-paul-and-freemasonry/





Ik vind het lastig om iemand nog te vertrouwen in het politieke domein.

Dit niettegenstaande het feit dat de overheid veel ellende heeft aangericht en nog.

 
@Ufo: Feitelijk zeg je hiermee in zoveel woorden dat je eerder gaat voor de vorm dan voor de inhoud. Ik hoop maar dat je niet vindt dat Roemer wel hartverwarmend is.

 
Ron Paul maakt enge gebaren? Zo zie je maar dat iedereen zijn eigen waarheid en werkelijkheid heeft. Ron Paul heb ik nog nooit kunnen betrappen op opmerkingen of standpunten die verdacht zijn. Een marionet is-ie zeer zeker niet!

Mike

 
Ik zie dat ook niet van Ron Paul. Heel jammer dat we zo'n welbespraakte man hier niet hebben. Als bijnaam heeft hij mr. NO! omdat hij steevast tegen alle maatregelen stemt die meer oevrheidsuitgaven- of bemoeienis of gevechtshandelingen over de grens betreffen. Hij heeft daar nog nooit van afgeweken. Hij komt op mij zeer integer over.

 
@ Dirtsa

Sorry voor mijn late reactie. Waarom ik het met de VVD eens ben? Tja, ik zal je eerlijk zeggen dat ik het zeker niet met alle standpunten eens ben, maar het optimisme spreekt me aan. Hoewel na het debat gisteren Diederik Samson werd geprezen voor zijn optreden, vond ik Mark Rutte beter. Komt geloofwaardiger over. 130km per uur op een aantal wegen vind ik trouwens niet zo erg :).

@ Caveman

Ik vind wel dat ze erg overeenkomen, Libertarische Partij en VVD.

@ Allemaal

Ik weet ook nog niet zeker of ik VVD ga stemmen. Ben weer aan het twijfelen...

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.290
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan