slechte bloedcirculatie

Beste Sprout,

Hier vraag ik me af of je voldoende jodium uit je voeding haalt. Te weinig jodiuminname kan ook een tragere schildklierwerking met zich meebrengen. Aan keltisch zout of himalayazout wordt geen extra jodium toegevoegd.

Goed voor de jodiuminname zijn volgende voedingsbronnen : eieren van grasgevoerde kippen, 2 maal in de week vis zoals kabeljauw, wildwaterzalm, hollandse nieuwe of haring, mosselen en oesters.

 
Voor het verbeteren van de bloedcirculatie zou je ook eens Yoga kunnen proberen. Voor het versterken van de schildklier met name de hoofdstand Sirsasana en de schouderstand Sarvangasana.

 
Begin weer wat kouwelijk te worden. Zocht via google en kwam dit topic weer tegen. :D

Quote:
Vivianne: Goed voor de jodiuminname zijn volgende voedingsbronnen : eieren van grasgevoerde kippen, 2 maal in de week vis zoals kabeljauw, wildwaterzalm, hollandse nieuwe of haring, mosselen en oesters.



Grasgevoerde melk is toch ook een goede bron van jodium? Licht er natuurlijk ook weer aan in welke mate de bodem is uitgeput. Hoeveel gram Keltisch zeezout zou men moeten consumeren om aan de dagelijkse jodiumbehoefte te voldoen?

Ik gebruik nu enkele dagen Kelp voor jodium. Dat schijnt een erg goed opneembare vorm te zijn.

Kruisbloemigen heb ik al hele lange tijd nauwelijks meer op. Lijkt dus dat het kouwelijk zijn daar niet veel mee te maken heeft.

Zou te weinig voedselinname bij kunnen dragen aan het kouwelijk worden? Ik word niet mager ofzo, dus zou denken dat ik genoeg energie consumeer om op gewicht en temperatuur te blijven.

@Tiki: leuke yoga posities, mijn rug vind dat echter niet zo prettig. Ondersteboven hangen is denk ik een goed alternatief.

 
Sprout, dat zijn ook moeilijke oefeningen die je niet "zomaar" even uit kan voeren. Je kan je nekwervels behoorlijk belasten als je hem verkeerd uitvoert.

Je kan beter op je handen staan als je geen ervaring hebt hiermee of idd aan een rek hangen

Het boek van Maya Fiennes is echt een aanrader voor iemand die thuis wil beginnen.

Google ook eens op de 5 tibetanen op youtube.

 
@ Sprout

Als je een gevoel van koude krijgt dan is er meer aan de hand. Het kan duiden op een schildklier die te traag werkt of de wisselwerking tussen bijnieren en schildklier die ontregeld is door b.v. een stressvolle periode.

Op dit vlak hier het volgende waargenomen en ervaren :

Er is een wisselwerking tussen darmwerking en schildklierwerking :

een overgevoeligheid voor soja, tarwegluten en bij sommige mensen ook koemelk in rauwe of gefermenteerde vorm leidt tot een niet optimale darmwerking en verminderde schildklierwerking => te herkennen door een gevoel van koude

> smeren van progesteroncrème als dit niet meer nodig blijkt te zijn

Quote:
Grasgevoerde melk is toch ook een goede bron van jodium?


Het is afhankelijk van het gehalte aan goïtrogenen in het gras en de klavers die de koeien genuttigd hebben. Een overmaat aan goïtrogenen belemmert een goede schildklierwerking.

Meer hierover zie :

http://www.circadian.nl/nieuwsbrieven/jodium.pdf

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.875
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan