@Debsy,
koude handen heb ik niet zo vaak, mijn voeten worden sneller koud, maar ik loop thuis wel vaak op blote voeten eigenlijk.
Mijn grootvader heeft ook een lage bloeddruk, daardoor denkt hij wellicht dat hij gerust wat meer met het zoutvat mag schudden (was het Keltisch zeezout dat erin zat, was het geen erg geweest, maar ja. dat weet hij dus niet).
Mijn moeder heeft ook spataderen, maar zij heeft dan weer een te hoge bloeddruk. Ik heb soms wel een iets hogere bloeddruk gehad, maar laatst was die normaal (12/8).
Wat ik vooral vermijd is om spannende kledij te dragen, dat is echt een
big no-no als je er aanleg voor hebt. Vroeger heb ik ook nog een tijd knoflook capsules geslikt, want look is goed voor de bloedsomloop. Zou ik misschien opnieuw kunnen doen, want look is een goeie ontgifter én het helpt je stoelgang op gang te brengen wat handig is wanneer je minder vezels eet.
Weet je soms of je grootvader of één van zijn ouders ook veel keukenzout gebruikte?
@Mike, bedankt voor de links.
Sommige stukken had ik al gelezen, maar het is goed om de info af en toe opnieuw te lezen, kwestie van het er goed in te prenten. :mrgreen:
In de vetverbranding overgaan is cruciaal heb ik begrepen en ik eet ondertussen al romiger. Heb net een lekker stuk Ierse rumsteack met een romige saus op
.
Ik zal pas de proef op de som kunnen nemen wanneer ik goed in de vetverbranding ben gekomen en ik dit aan mijn aderen (oa) zal kunnen zien. Maar ik vermoed toch dat het veelvuldig keukenzout gebruik van mijn grootvader hier ook wel voor een groot stuk tussen zat (gelukkig kan beschadigd DNA terug hersteld worden), want er zijn ook wel veel mensen die in de versuikering zitten, maar toch geen spataderen van op jonge leeftijd krijgen.
Ik had op een andere thread ook nog gevraagd of het nemen van natriumbicarbonaat kan helpen om de pancreas te ondersteunen?
Ik heb ook wel gelezen dat natriumbicarbonaat het maagzuur neutraliseert, is dat dan toch geen zo'n goed idee?
Gaat het hem eigenlijk om de hoeveelheid maagzuur of de zuurtegraad in het maagzuur, vraag ik me af?
Is het correct dat indien je lichaam mineralen ontleent van je botten, dat supplementen innemen als sole en spirulina niet of te weinig zal helpen zolang je de versuikering niet omkeert?