Scooby

G

Guest

Guest
Zou iemand mij kunnen vertellen waar ik scooby zou kunnen kopen? Ik zou graag mijn eigen kombucha maken.

 
Ik heb mijn scooby/zwam van @Janse gekregen per post. Ik sta nog bij hem in het krijt daarvoor. ;-)

Ik ben nu nog een thee aan het maken, daarna zou ik je een scooby kunnen opsturen.

 
Dat zou heel erg fijn zijn Vrysuyver. Heel veel dank alvast.

Laat mij het weten wanneer, dan kan ik je verder informeren omtrent mijn postadres.

 
Mochten er meer mensen zijn die kombucha willen proberen laat het even weten. Het is echt erg lekker, supergezond en ook nog eens heel leuk om te maken :)

Evan

 
Het is niet alleen leuk om te maken, het is ook zooooo simpel. Het grappige is, dat ik nu allerlei culturen aan het brouwen ben en het allemaal net zo simpel gaat. Cultuur, suikers, warmte en tijd is alles wat je nodig hebt.

Kombucha heeft dan nog thee nodig voor de smaak om het te drinken en voor de stoffen die in de thee zitten.

Ik ben nu zo met organismen bezig, dat ik niet begrijp waarom ik dat niet eerder ben gaan doen.

 
Bastiaan, zo noemen ze de 'zwam' van de kombucha. Het is ook niet echt een zwam, maar het lijkt op dikke plak schimmel. Het is ook vrij glad. Op internet zijn voldoende plaatjes te vinden van hoe dat er uit ziet.

Deze zwam is de 'moeder' waarmee je met thee, suiker en water en wat stabiele warmte een drank kan maken (kombucha-thee).

Scooby is de engelse benaming voor deze zwam.

 
Graag zou ik ook willen starten met Kombucha maken. Heeft iemand toevallig een Scooby over? Ik heb kefir korrels mocht daar interesse voor zijn.

 
Anko,

Over een week of 2 heb ik wel weer een scooby, als je dan nog interesse hebt wil ik je hem wel toezenden.

Groet, Marian

 
Ik zou wel graag kefir korrels willen. Water of melk maakt me niet zoveel uit.

 
Marian,

Ja graag! Fijn als je het wilt toezenden. Ik woon in omgeving Rotterdam, wellicht is ophalen een optie.

Vrysuyer,

Ik heb melk kefir korrels. Waar kunnen ze naar toe gestuurd worden?

Gr.

Angela

 
Anko,

Vraag Mike of hij je mijn emailadres wil mailen, dan kunnen we gegevens uitwisselen.

Ik woon in Limburg, dus ophalen is wat ver.

 
Als er nog iemand belangstelling heeft voor een scooby, maandag heb ik er weer eentje. Ik zou wel graag kefir korrels willen, als iemand die heeft.

Groet,

Tineke

 
Tineke, Dat is al snel. Zullen we een ruil maken? Ik heb kefir korrels en wil graag een scooby.

Gr.

Angela

 
Hi Angela,

Da's goed. Hoe doen we dat, hoe komen we aan elkaars mailadres?

 
Mijn reserve scooby die ik had ingevroren is kennelijk toch bezweken. Graag zou ik een nieuwe scooby verkrijgen, iemand die er 1 op wil sturen (tegen vergoeding)?

 
Hoi Vrysuyver, ik heb een scoby voor je mocht je nog niet voorzien zijn. Ze gaan vandaag weer in een nieuw theebadje en zal er een voor je apart houden. Wil je mij je gegevens sturen?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.691
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan