Scooby

Heeft iemand in regio Amsterdam een SCOBY voor me? Ik wil kombucha weer gaan maken. Het heeft geen haast en het hoeft ook niet opgestuurd te worden; als je het goed vind kom ik het keer halen op de fiets.

TIA

 
Hoi Colin, voor mn werk ben ik regelmatig in amsterdam. Ik kan een scoby voor je meenemen.

 
Hi Anko,

Dank je voor je vriendelijk aanbod. Laten we mailen om een afspraak te maken: cb(at)lim(punt)nl

 
Ter voorkoming van spam heb ik je emailadres aangepast, zoda alleen mensen weten wat er staat en automatische spambots niet.

Mike

 
Hallo Allemaal,

Ik ben op zoek naar een SCOOBY in AMsterdam. Is er iemand zo lief om er een aan mij af te staan?

Groetjes,

David

 
Lia, wil je de volgende voor mij bewaren, ze zijn overleden :oops:

 
Ah gut, gecondoleerd.

Over 2 a 3 weken heb ik weer, hoeveel wil je er?

Ik ga je nog bellen om eens langs te komen, dan neem ik ze wel mee.

Lia

 
Als je er 2 voor me heb dan kan ik weer beginnen. En dit weekend niet bellen hoor, het is kermis in ons dorp en dat ga ik vieren. (op zijn wapf hoor)

 
Over twee weken heb ik weer twee scooby's San.

Ik wil ze tegen verzendkosten wel naar jou toe laten gaan hoor.

Lia

 
Werkt de kombucha echt zo goed? en moet je het altijd met groene thee maken of kan het ook met een andere thee? {ivbm cafeine}

 
Quote:
Zwarte thee: zwarte thee is gemaakt van theebladeren die volledig gefermenteerd zijn. Het blad is volledig volgroeid en produceert een diepe rijke smaak en een amberkleurige drank.

Oolong thee: zit tussen groene en zwarte thee in. Het is gedeeltelijk gefermenteerd tot de bladeren bruin beginnen te worden. Oolong combineert de smaak en kleur van zwarte en groene thee.

Groene thee: groene thee is gestoomd of verhit om oxidatie te voorkomen. Daarna wordt het gerold en gedroogd. Het heeft een karakteristieke delicate smaak en een lichtgroene kleur. De Japanse Sencha thee geeft een speciale fijne kombucha.

Witte thee: witte thee is de zeldzaamste en meest delicate thee. Hij wordt geplukt 48 uur voor hij volgroeid is en open gaat. Anders dan bij groene of zwarte thee wordt witte thee niet gerold of gestoomd, maar gedroogd in de zon. Dit geeft hem meer antioxidatieve eigenschappen. Witte thee heeft ongeveer drie keer zoveel antioxidatieve polyfenolen dan groene thee. Witte thee is de minst bewerkte van alle theesoorten.



Komt van warriorsforhealth.

Lia

 
Oke dankje,maar zitten er in die theesoorten cafeine? ik kan niet tegen cafeine dus als ik kombucha zou willen proberen moet ik eerst weten of er in die theesoorten cafeine zit.

 
Hi Poekie,

Dat zou fijn zijn. Wil je me laten weten als je ze klaar hebt? Ik zal je een mail sturen met de gegevens, wil jij dan het rek.nr sturen? Thanks.

 
Ik wil ook graag een kombucha zwam hebben is er nog iemand die er een heeft? Het mag ook van iemand anders zijn dan Lia.

 
Tegen het weekend heb ik weer 2 scooby's hoor, 1 voor jou en 1 voor San.

Mail me maar eventjes: info (at) voedingisgezondheid (punt) nl

Lia

 
Heeft iemand -tegen vergoeding uiteraard- misschien een scoby over op dit moment? Lia is tot eind april op reis, dus zij kan ze niet leveren.

Ik krijg morgen een vier-liter pot met kraantje voor continu systeem geleverd. Benieuwd wat het gaat worden.

Anne-Marie

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.827
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan