hallo Mike, hierover:
Lievergezond, ik zeg het nog maar een keer, misschien ten overvloede:
Eerst schreef je alles toe aan Lyme en was jouw favoriete ‘beestje’ de borrelia. Nu is ineens alles volgens jou Hashimoto en is het nieuwe ‘beestje’ de H. Pylori. Wat wordt je volgende ‘project’?
Mike geen idee of het zin heeft om je een antwoord te geven op deze vraag van je, want je blijft hem stellen ongeacht mijn eerdere antwoord.
Jij gaat ervan uit dat het 1 het ander uitsluit. Maar bijv. de ziekte van lyme: als die lang genoeg voortduurt zonder dat het opgelost wordt: dan kom je vanzelf in de auto-immuunfase. Zie bijv. dit filmpje: Kevin Conners zegt het meteen aan het begin. Het is niet voor niets dat deze persoon zich naast lyme ook bezighoudt met Hashimoto.
H. Pylori is geen nieuw beestje. Alleen het heeft nu pas mijn aandacht. Ik had liever gehad dat artsen dit al gelijk hadden opgepikt -natuurlijk alleen al om goed te onderzoeken- toen ik toch telkens die maagpijn aan de orde stelde, die maar blijft voortduren. Koud twee dagen ben ik nu bezig met manukahoning (niet de allersterkste variant) en zwart zaadolie (nigella sativa) : beide -ook vanuit wetenschappelijk onderzoek- bekend vanwege de effecten op h. pylori.
Mijn pijn begint al minder te worden gelukkig.
De h. pylori maakt de maag structureel minder zuur: dat zou jou ook mogen interesseren.
Ik snap niet waarom je zo min doet over mijn zoektocht.
Als het gaat over de schildklier, dan ging het hier op het forum standaard alleen over bijnieruitputting, hormoonsuppletie, jodium etc.
Nou ik en heksje hebben de jodium geprobeerd en dat bleek niet echt goed af te lopen.
Als je met auto-immuunproblemen zit, weet dan maar eens het tij te keren.
Je hebt kennelijk geen idee waarover dit gaat.
Terugkomend op de lyme en de hashimoto eerst was de lyme ook veel meer mijn probleem omdat het toen accuut was en nu heb ik sinds het gebruik van kelp veel meer last van mijn schildklier.