Schildklier

Ben het met Maarten eens, val niet te snel voor die symptomen lijstjes. Afgelopen jaren heb ik wel 100 symptomen lijstjes gezien waarmee ik een match had. Vitamine b12 tekort, een vitamine d tekort, CVS, reuma ziektes etc etc. Het gaf mij alleen maar een onrustig gevoel.

@Pike, heb jij je bestelling van naturalthyroidsolutions al binnen? Bij mij is de bestelling na 2 weken namelijk nog niet binnen.

Maarten,

Ja ik heb een 24 uurs urine test gedaan maar daar stond de uitslag heel duidelijk vermeld met de referentie waarden. Is dat bij die van jou niet zo?
Heb je die test op eigen gelegenheid gedaan of via een dokter of iets dergelijks.

@Joan,
Ja ik ben al een paar weken aan de tyro-gold, ik had de mijne in ongeveer 10 dagen binnen.

@maarten: klopt ik ben het ook eens betreft die symptoom lijstjes. Maar eerlijk dat verhaal over die exorfine/endorfinen,dpp iv is toch wel iets wat ik verder wil uitproberen/onderzoeken.

Ik had Lucas Flamend vanmiddag aan de lijn, hij klonk heel sympathiek. Ik had een leuk gesprek met hem overigens gaf hij mij helemaal niet de indruk dat hij een test of pil wilde verkopen. We hadden het over de slechte regelgeving in Nederland over het zorgsysteem en waarom het volk niet in opstand komt etc. Maar ik had het uiteraard ook nog over dat dpp iv enzym gehad;-)

Hoi Pike,

Ja ik heb een 24 uurs urine test gedaan maar daar stond de uitslag heel duidelijk vermeld met de referentie waarden. Is dat bij die van jou niet zo?

Ja ik heb een hele lijst met:
>essentiële aminozuren.
>eiwit aminozuren.
Metabolische aminozuren.

En idd de waardes erachter, sommige te laag andere te hoog in waarde.

Maar ik weet niet wat ik er mee moet of in kan zien.
Is dat niet zo moeilijk dan?

Ik heb hem bij een therapeut laten doen.
Maar ik ben daar gestopt, gat er niet veel vertrouwen in, gebeurde maar weinig daar, wat onderzoeken laten doen maar er werd weinig mee gedaan..
Maar zijn kennis was denk wel erg groot.
>

Nou, nee geloof t niet, die categorieën die ik noemde staan er alleen.

Kon dat dus ook ja? Jammer dat dat dan niet gebeurt is..

Ja ik zij dat ik dacht dat die peut veel kennis had en als je hem hoort praten zou je dat ook zeker denken.. maar toch krijg ik soms wat twijfels.

@pike, ja ik heb enorm veel last van maagzuur. Ik slik nu al een hele tijd HCl tabletten en over de hele dag sole in water en citroen in water. Maar ik merk dat ik met name bij vlees en kip ook wel last krijg van maagzuur en zeker ook in stress periodes.

Mijn kids hadden als baby ook reflux en volgens mijn moeder had ik het ook al als baby. Mijn ouders zitten beiden aan de omeprazol ( beiden opkomend maagzuur) en mijn broer idem dito. Hij heeft zelfs een geïrriteerde (ontstoken) slokdarm door het opkomend maagzuur.

Tja Maarten herkenbaar hoor wat je zegt over die peuten! Hier hetzelfde verhaal, ze komen soms arrogant over omdat ze vinden dat hun de 'deskundigen' zijn. Een orthomoleculair therapeut zei zelf eens tegen mij toen ik veel doorvroeg en bepaalde uitslagen wilde inzien: waarom wil je dat weten? Wij weten hoe wij dat moeten lezen en bovendien het is niet de bedoeling dat je op onze(zij en haar collega) stoel gaat zitten.

Ik dacht woooow what the...! Ik ben bij haar weggegaan. Zij zelf heeft mij ook nooit meer gebeld of gevraagd hoe het gaat oid. Sommigen zijn gewoon zakkenvullers.

Sampjes,
Vind je de betaine hcl wel helpen of is dit ook maar minimaal.

Hoeveel neem je er van bij een maaltijd?

johan30

bij de afwijkende waarden heb ik een ! gezet, referenties staan er achter.

essentiele aminozuren:

threonine 142 umol/24u 83-321
valine 35 10-54
methionine 26 16-62
isoleucine 41 ! 5-33
leucine 57 ! 11-51
phenylalanine 59 31-95
lysine 66 76-336
histidine 820 103-1207
tryptophaan 58 31-101

eiwitaminozuren:

asparaginezuur 145 29-149
serine 410 132-580
asparagine 123 66-306
glutaminezuur 35 10-58
glutamine 501 109-551
proline 5 0-35
glycine 1058 380-2432
alanine 248 141-491
cystine 58 21-83
tyrosine 88 40-168
arginine 76 ! 7-39

metabolische aminozuren:

fosfoserine 74 28-91
taurine 571 220-1292
fosfoethanolamine 46 19-55
hydroxyproline 7 0-54
sarcosine <1.0 0-2
a-aminoadipinezuur 94 ! 9-51
citrulline 6 0-28
a-aminoboterzuur 25 11-35
cystation 3 ! 15-75
b-alanine 14 0-51
b-aminoisoboterzuur 190 0-208
homocysteine 10 ! 0-4
gamma-aminoboterzuur 6 ! 7-35
ethanolamine 178 146-352
hydroxylysine 6 0-22
ornithine 17 6-38
1-methylhistidine 584 ! 128-392
3-methylhistidine 288 73-301
anserine 80 ! 0-46
carnosine 23 0-98

afname was 1500 ml

homocysteine is in het urine hoog maar in het bloed 6,4 wat onder de 9 moet zijn.

edit: ik had voor de cijfers mooie kolommen gemaakt maar dit blijft niet na het versturen.

sampjes,

Een orthomoleculair therapeut zei zelf eens tegen mij toen ik veel doorvroeg en bepaalde uitslagen wilde inzien: waarom wil je dat weten? Wij weten hoe wij dat moeten lezen en bovendien het is niet de bedoeling dat je op onze(zij en haar collega) stoel gaat zitten.

Ik dacht woooow what the…! Ik ben bij haar weggegaan. Zij zelf heeft mij ook nooit meer gebeld of gevraagd hoe het gaat oid. Sommigen zijn gewoon zakkenvullers.

waar ik als laatste liep was juist precies andersom..
die wilde alles tot in de punten uitleggen, hij wilde juist de klant oop therapeut maken, maar dat werkt niet, je leert niet even waar zon therapeut jaaaaren voor gestudeerd heeft.
plus dat ik er juist kwam om wat uit handen te geven.

maar goed, hij kletste dus zo 2uur vol en vervolgens was er geen tijd meer om een aanpak bv op te stellen, ja.. werd wel iets gedaan maar heel rommelig en dan zou hij er wel op terug komen, maar.... ja t ging gewoon raar met héél véél gepraat en weinig doen..

maar wat jij zegt, kan zeker niet, niet eens mogen weten 'hoe en wat'..

@Maarten, dat is mooie volledige analyse geweest. Die van mij was niet zo uitgebreid.
Wel mis ik een belangrijke, maar weet niet zeker of dat het onder de aminozuren profiel valt?; Glutathione.

Zelf had ik te maken met enkele aminozuren tekorten.

Heb je al iets ondernomen om je tekorten aan te vullen?

Verhoging van homocysteine moet je echt voorkomen. Zelf hanteer ik meer waarde aan een urine onderzoek dan een bloedonderzoek, alhoewel dit natuurlijk niet voor alles geldt. Heb je je weleens in een te hoge homocysteine gehalte verdiept (de klachten die daaruit voortvloeien)? TMG, vitamine b6 en NAC verlagen het homocysteine gehalte in het bloed.

GABA is een belangrijke neurotransmitter regelaar. Mocht je dit gaan aanpakken, GABA supplementen worden niet goed opgenomen. Beter is de voorloper die wel goed word opgenomen; L-theanine.

1-methylhistidine is bij mij ook te hoog, dit is vaak een indicator van een lekkende darm (bron: http://www.aminoacidpower.com/blog/?p=11).

Succes!

johan30

Wel mis ik een belangrijke, maar weet niet zeker of dat het onder de aminozuren profiel valt?; Glutathione.

glutatione is opgebouwd uit glysine cysteine en glutamine, dus valt niet inder de aminozuren.

Heb je al iets ondernomen om je tekorten aan te vullen?

uhh, ik probeer goed te eten..
verder niks ondernomen.

Heb je je weleens in een te hoge homocysteine gehalte verdiept (de klachten die daaruit voortvloeien)? TMG, vitamine b6 en NAC verlagen het homocysteine gehalte in het bloed.

nee niet echt, ik hoop vooral dat het lichaam het zelf hersteld als het goed gevoed word..
wat is: TMG?
vit B6 is bij mij te hoog, 213, 35-110
NAC zegt mij zo snel ook niks.

GABA is een belangrijke neurotransmitter regelaar. Mocht je dit gaan aanpakken, GABA supplementen worden niet goed opgenomen. Beter is de voorloper die wel goed word opgenomen; L-theanine.

GABA zegt me wel wat, en dat L-theanine dit bevorderen zou ook, dit het ik gehoort van die therapeut waar ik dus niet meer kom, zoals eerder gezegt dacht ik ook zeker wel dat die veel kennis heeft maar het probleem was dat er niks echt ondernomen word.

L-theanine heb ik dus zelf ooit al eens besteld, maar vergat het vaak en nu staat het ergens achterin een kast..
verlaagt GABA homosycteine?
ik had alleen onthouden dat dit rust moest geven maar daar merkte ik ook niks van dus vandaar dat ik het begon te vergeten.

1-methylhistidine is bij mij ook te hoog, dit is vaak een indicator van een lekkende darm

niet best,.

kun je mijn nog dingen adviseren johan?

Maarten, aminozuren zijn de bouwstenen van de proteïnen en zijn erg belangrijk voor onze gezondheid.

Aangezien een groot deel van onze cellen, spieren en weefsel uit aminozuren bestaat nemen ze veel belangrijke functies in ons lichaam waar: Aminozuren geven de cellen niet alleen structuur, maar zijn ook voor het vervoer en de opslag van alle voedingsstoffen van cruciaal belang. Aminozuren beïnvloeden de functies van organen, klieren, pezen of aders. Zij zijn essentieel bij wondgenezing en herstel van weefsel (vooral spieren, botten, huid en haren) en tevens voor het tegengaan van de negatieve gevolgen die in samenhang met stofwisselingsstoornissen staan.

Hier een mooi overzicht van de aminozuren en waar ze voornamelijk effect op hebben:
http://www.aminoacidpower.com/blog/wp-content/uploads/2012/08/AminoacidsFunctions2.jpg

Een goede voeding maar vooral ook een goede spijsvertering (want de opname moet wel optimaal zijn) kan tekorten verhelpen. Een eventuele lekkende darm bevorderd het geheel niet.

Ook spelen aminozuren een grote rol bij bepaalde ziektebeelden. Een voorbeeld:
Exocriene Pancreas Insufficiëntie, waarbij er onvoldoende spijsverteringsenzymen geproduceerd worden, heeft te maken met een tekort aan aminozuren. Zie:
http://www.menssana.nu/pages/nl/publicaties/ziektebeelden/exocriene-pancreas-insufficientie-epi.php

homocysteine
Meer info @ http://www.lef.org/protocols/heart-circulatory/homocysteine-reduction/Page-01

TMG = Trimethylglycine.
NAC = N-Acetyl Cysteine.
Ook methylfolate verlaagd het homocysteine gehalte. Meer tips zie: http://www.lef.org/protocols/heart-circulatory/homocysteine-reduction/Page-les

Zo'n therapeut heb ik eerder ook weleens gehad, hij kon praten als brugman maar actie ondernemen oh maar!

Succes!

johan,

dat op mensana,nl over EPI is best interessant, alleen jammer dat die hans reijnen zo,n 'zweefbol' is, met zn watermantijdperk haha.

maargoed, darmen rommelen aardig en steken enzo aan alle kanten van mijn romp haast wel.
enzymen en essentiele aminozuren slikken helpen maar niet om er van af te komen als ik het zo lees..
dan moet je aan de bioresonantie enzo, bioresonantie heb ik ervaring mee, maar merkte er echt heel niks van.

die hans reijnen is nog een bonk duur ook met zijn 175 euro voor een uur..

engelse sites ben ik niet goed in, afhankelijk van de tekst.
maar ik kan amino complex wel eens proberen?

TMG = Trimethylglycine.

op wiki lees ik dat dit hetzelfde is als betaine, dan kan ik dus gewoon betaine HCL kopen, dat verhoogt gelijk t maagzuur.

NAC = N-Acetyl Cysteine.

hier:
http://www.biologischmedischcentrumbmc.nl/nac.html

N-Acetyl Cysteine en vitamine C

Bij het nemen van N-acetyl cysteïne wordt aanbevolen om twee tot drie keer meer vitamine C in te nemen.
Doet u dit niet dan kan er meer kwaad dan goed gedaan worden vanwege de langdurige aanwezigheid van de geoxideerde vorm van L-cysteïne.
De vitamine C zorgt ook dat de glutathione langer als krachtig antioxidant kan blijven werken.

ja.. twee tot drie keer meer als wat.. als ze nou gewoon een X aantal milligrammen aangeven.

deze:
http://www.bulkpowders.nl/n-acetyl-...view=ppc&gclid=CJ7ly87RtMQCFazMtAodpHsAfw

is veruit het goedkoopst, maar hoe groot is de kans dat het zulke zooi is dat het lang niet zo goed werkt als de duurdere?

ik heb verder zojuist een therapeut gebeld waar van ik van andere hoor dat deze erg goed moet zijn, ik heb de voicemail in gesproken en wacht op antwoord.

LOL@Watermantijdperk :)

Ik zou niet met amino complexen beginnen, het is effectiever als je je specifiek richt op jouw tekorten zoals GABA.

Die NAC is inderdaad goedkoop.
Ik gebruik deze capsule versie van Iherb; http://www.iherb.com/Life-Extension-N-Acetyl-L-Cysteine-600-mg-60-Veggie-Caps/47340
Tijdens mijn zoektocht kwam ik die van Bulkpowder ook tegen maar omdat het zelfs goedkoper is dan Iherb heb ik mijn twijfels. Alhoewel ik dit niet kan onderbouwen.

Waar komt die therapeut vandaan?

Waarom is een amino complex niet goed?

Maar op zich kan ik beter betaine HCL van, bv AOV bestellen zodat de eiwitten die ik eet goed, of ieder geval beter opgenomen worden?

Met die betaine HCL heb ik dus ook gelijk de TMG toch? Een en t zelfde.

Wat NAC betreft, de homocysteine in mijn bloed is goed, in urine dus hoog, hoe is dit te interpreteren?
Door dat de uitscheiding ervan nog goed werkt is het in het bloed goed maar in urine hoog?
Dit klinkt voor mij ieder geval logisch maar is dat t ook?

Door te kort aan maagzuur zou gal indikke heb ik meermaals gelezen, ik had: beta TCP hier had voor gevonden, ken je dit product?
Dit bevordert een goeie samenstelling van waar gal uit bestaat ofzo..

Verder bietensap dat zou werken tegen eventuele stenen.

Die therapeut die ik gebeld heb zit in Amersfoort, voor mij best te doen.
Suzan vroemen heet ze.

Een amino complex is goed maar in geval van tekorten is het effectiever om alleen het betreffende tekort te supplementeren. Nadat de tekorten zijn verholpen zou je een amino complex kunnen overwegen.

Nee de betaine HCl is anders:

Betaine HCl is not to be confused with betaine anhydrous. As trimethylglycine (TMG), betaine anhydrous is used almost exclusively to treat high homocysteine levels by donating a methyl group to convert homocysteine to methionine, while as the chloride salt of TMG, betaine HCl is used to help persons with insufficient stomach acid production.

Ik heb geen idee wat het verschil tussen jouw bloed en urine resultaat mbt homocysteine kan verklaren. Hebben beide onderzoeken op hetzelfde tijdstip plaatsgevonden?

Beta CP ken ik niet, ik zie dat het geadviseerd word bij oa een dikke gal.
http://www.energeticanatura.com/Web...8/93E3/FF6D/C7B1/C0A8/0185/4CE0/betaTCPnl.pdf
Voor het verhelpen van een tekort aan maagzuur denk ik aan Appelcider azijn en betaine HCL en niet direct aan Beta CP.

Oke succes bij Suzan! (hopelijk neemt zij wel actie :) )

Forum statistieken

Onderwerpen
4.583
Leden
8.682
Nieuwste lid
Matmatti
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan