SCHILDKLIER / CANDIDA

Ik heb het verhaal nog niet gelezen. Ik weet wel dat Hans Stormer Ardra Haarlem (google) zegt dat candida heel erg hardnekkig is en zich verstopt. Ik heb destijds een heel dieet gekregen (geheel zonder suiker) (niet geprobeerd) en hoe verder te handelen.
Als je echt geinteresseerd bent kan ik het wel ergens vinden.
Ik neem aan dat je weet dat we allemaal candida hebben maar het gaat om het evenwicht in de darmen.
 
Laatst bewerkt:

Ik ga me eens goed verdiepen in de schildklier en duizeligheid.
Ik vermoed toch dat ik het daar moet zoeken.
Iedere ochtend 30mg thyreoide is waarschijnlijk te weinig.
Ik ondersteun wel met andere middelen. B12 complex, Gaba, Pediaperm, Enzymen. grasgevoerde schildklier, Pregnenolone.
Ochtend temp. 36,2 . Ik ben steeds koud, ook voeten en onderbenen.
Lastig met duur gas.
 
@Romagi

Ik ga me eens goed verdiepen in de schildklier en duizeligheid.
Ik vermoed toch dat ik het daar moet zoeken.
Iedere ochtend 30mg thyreoide is waarschijnlijk te weinig.
Ik ondersteun wel met andere middelen. B12 complex, Gaba, Pediaperm, Enzymen. grasgevoerde schildklier, Pregnenolone.
Ochtend temp. 36,2 . Ik ben steeds koud, ook voeten en onderbenen.
Lastig met duur gas.
Ik heb het boek "Genezen met Jodium" van dr. Mark Sircus zonet uitgelezen. Echt een aanrader! Deze arts is bevriend met dr. David Brownstein. Zijn werk heeft dr. Sircus geïnspireerd om zelf ook een boek te gaan schrijven over dit onderwerp. In het boek lees je dat jodium en selenium erg belangrijk zijn voor de schildklier. Voor de 2e WO werd jodium veelvuldig ingezet door huisartsen. Na de 2e WO is jodium voor inwendig gebruik helaas in de vergetelheid geraakt doordat antibiotica op nr. 1 kwam te staan...
Van de patiënten die dr. Brownstein onderzocht had 97% een jodiumtekort. Tekort aan jodium leidt o.a. tot koude handen en voeten. Wellicht kun je de "iodine patch test" met Lugol's iodine doen om te zien of je wel of niet een tekort hebt.. ? Deze test staat in het boek "genezen met jodium" beschreven.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

O ja, in het boek staat ook informatie over Candida en hoe jodium hierbij kan helpen.
 
Laatst bewerkt:
Wat betreft de schildklier vind ik het zeer ingewikkeld.
Men zegt bv dat de Candida behandeld kan worden met middelen maar dan zegt een ander weer - dat kan helemaal niet. Het is zo hardnekkig dat je rigoreus 3 weken een suikerloos dieet moet doen.
Of bv jodium. de laatste keer dat ik jodium nam heb ik er niets van gemerkt.
En zeker in het begin van mijn darmklachten (2009) merkte ik van een eventuele trage schildklier en/of Hashimoto of jodium tekort helemaal niets.
En als ik naar mijn stoelgang kijk die is nog steeds (12 jaar) niet goed verteerd. Lijkt erop dat ik dat niet goed kan krijgen. Toch is er zeer soms een mooie drol terwijl ik dan weer niet weet hoe dat komt en ik maak al jaren aantekeningen.
Vandaag had ik een weer een KOUDE AANVAL. Heb ik bijna iedere dag.
Heb ik dan tekort aan koolhyraten? Of iets met de bloedsuikerspiegel? Temp. was 36,4.
Ik lees wel (forefronthealth) dat mensen met schildklierklachten/hashim. iets met de lever en suiker hebben terwijl ze niet suikerziek zijn.
Ik heb wel een overzicht uitgedraaid van wat men verdeeld over de dag zou moeten supplementeren. o.a. Pregnenolone-olie. 3x per dag druppels.
( niet te koop in nederland).
Over mijn eigen othom. arts ben ik eigenlijk niet tevreden.
Hier in de buurt is er geen andere. Huisarts misschien? Die zullen me doorverwijzen naar ziekenhuis maar dan moet het iemand zijn die verstand heeft van het hele lichaam.
De 28e heb ik een afspraak met speciale acupunctuur die ook extra kunnen doormeten.
 
Mensen die hier meelezen bedankt voor jullie aandacht.
Doordat ik zenuwschade heb gebeurt er veel in het lichaam waar niemand verstand van heeft en ik blijf met vragen zitten. En hoe vaak hoor ik mensen niet zeggen als er eindelijk toegegeven wordt door artsen dat ze gelijk hebben met hun klachten, bv die borst-implantaten en die "matjes" enz dat het een opluchting is dat ze eindelijk weten hoe en wat. Terwijl hun probleem niet echt opgelost is.
Ik ben dus nu duizelig en of ik wil of niet, ik word er iedere dag mee geconfronteerd. OOk de gezondheid van de darmen blijft per dag aandacht vragen. en dat zal niet veranderen. Ik ben er inmiddels een beetje stoicijns over. Het is wat het is.
Alle info hier over andere zaken zorgen dat ik voldoende affleiding heb plus mijn huishouden en muziek. En ik voel me zeker niet zielig.
Mijn oude dag had ik me anders voorgesteld.

Nu een vraagje aan de meelezers.
Stel dat je dezelfde klachten hebt als ik (geen WC gang) is het dan denkelijk dat die schade in de hersenen eveneens kan zorgen voor duizeligheid?
(Via de ruggegraat/nek/ruggeprik/bestraling endeldarm.
Of zie ik spoken.
 
Mijn volgende probleem (niet voor het eerst) zijn mijn voeten.
Altijd al gevoelige voeten gehad.
Alle zenuwen komen bij elkaar in de voeten. Als dat een afspiegeling is van mijn gezondheid dan is het flink mis.
Als mijn voeten geen pijn doen loop ik net als ieder ander.
Maar met duizeligheid erbij kost het me veel moeite om te lopen alsof er niets aan de hand is.
In tegenstelling tot gewoon in huis. Dan voelt het alsof er niets aan de hand is en ben ik in staat alles te doen wat nodig is.
Bij Kruidvat verkopen ze vaak massage-apparaten waar ook water in kan. Vaak gedacht dat ik die wel wil hebben.
Iemand ervaring daarmee?
Voor nu moet ik het doen met wat ik nog heb.
Een rugkussen met electr. massage kan ik op de grond leggen en voeten erop.
Een acupunctuur-matje.
Verder zie ik bij forefronthealth echt wel dingen die ik nog kan toepassen voor de schildklier. Ik denk niet dat ik daar kan bestellen, alles in dollars ergens in US.
 
Is er een DOKTER in de zaal?

Gisteren langdurig gezocht naar de AANVANG van een trage schildklier. Niet gevonden.
Misschien toch "voeding". Laat voeding uw medicijn zijn.
Ooit gelezen dat vrouwen die in verwachting zijn vaak een trage schildklier ontwikkelen. Misschien moet ik op dat onderwerp eens zoeken.

Ik heb een goede arts nodig. Waar vind ik die?
Zeer waarschijnlijk ga ik naar een internist. Gewoon om een goed onderzoek te krijgen. Het liefst iemand orthomoleculair met verstand van schildklier en "out of the box" denken.

Dageljks doe ik in bed temperaturen, (altijd laag) sta op en neem een tabletje T4/T3. (Was ooit 15 mg, is nu dagelijks 30 mg) Dan wat rug-oefeningen in bed en darmen spoelen.
Daarna pas eten.

Vanmorgen beGONnen met 30 mg T4/T3 om 10.00 en pas om 11.30 getemperatuurd. 36,1 (nog in bed). = laat maar ging ook laat slapen.
He, hoe kan dat?? Werkt het tabletje dan niet??
Schrik schrik en denken denken.
Even voor de duidelijkheid, in 2009 had ik geen last van een zgn trage schildklier maar werd wel door het ziekenhuis geconstateerd en sindsdien slik ik T4/T3. (15mg)

Na het darmspoelen was de temp. 36.7. = zeer redelijk.
temp 37. bereik ik zelden.

Mijn schildklierklachten zijn duidelijk verergerd sinds 2009 en ik ben niet echt verbaasd.
Ik heb altijd geweten dat een verstoorde stoelgang (zenuwschade) uiteindelijk voor meer klachten zou zorgen. Alleen wist ik toen niet wat voor klachten er zouden optreden.
De meeste diaree is weg maar een trage schildklier + duizeligheid is ervoor in de plaats gekomen.
Vraag is, hoe los ik het op?

Inmiddels om 14.30 weer een temp van 36.1
Dat los ik op met een flesje warmwater in mijn handen en tegen mijn buik houden.
 
Laatst bewerkt:
Voor wie het interesseert
Klep van Baudin die zit bij de aansluiting dunne darm/dikke darm /blinde darm.
Ik heb eens een echo van de buik laten doen maar ze konden niets zien/vinden.
Er zijn andere manieren (hier genoemd) om het wel te zien.
 
Is er een DOKTER in de zaal?

Gisteren langdurig gezocht naar de AANVANG van een trage schildklier. Niet gevonden.
Misschien toch "voeding". Laat voeding uw medicijn zijn.
Ooit gelezen dat vrouwen die in verwachting zijn vaak een trage schildklier ontwikkelen. Misschien moet ik op dat onderwerp eens zoeken.

Ik heb een goede arts nodig. Waar vind ik die?
Zeer waarschijnlijk ga ik naar een internist. Gewoon om een goed onderzoek te krijgen. Het liefst iemand orthomoleculair met verstand van schildklier en "out of the box" denken.

Dageljks doe ik in bed temperaturen, (altijd laag) sta op en neem een tabletje T4/T3. (Was ooit 15 mg, is nu dagelijks 30 mg) Dan wat rug-oefeningen in bed en darmen spoelen.
Daarna pas eten.

Vanmorgen beGONnen met 30 mg T4/T3 om 10.00 en pas om 11.30 getemperatuurd. 36,1 (nog in bed). = laat maar ging ook laat slapen.
He, hoe kan dat?? Werkt het tabletje dan niet??
Schrik schrik en denken denken.
Even voor de duidelijkheid, in 2009 had ik geen last van een zgn trage schildklier maar werd wel door het ziekenhuis geconstateerd en sindsdien slik ik T4/T3. (15mg)

Na het darmspoelen was de temp. 36.7. = zeer redelijk.
temp 37. bereik ik zelden.

Mijn schildklierklachten zijn duidelijk verergerd sinds 2009 en ik ben niet echt verbaasd.
Ik heb altijd geweten dat een verstoorde stoelgang (zenuwschade) uiteindelijk voor meer klachten zou zorgen. Alleen wist ik toen niet wat voor klachten er zouden optreden.
De meeste diaree is weg maar een trage schildklier + duizeligheid is ervoor in de plaats gekomen.
Vraag is, hoe los ik het op?

Inmiddels om 14.30 weer een temp van 36.1
Dat los ik op met een flesje warmwater in mijn handen en tegen mijn buik houden.
Wie weet heeft mct olie toegevoegde waarde. Zover ik weet kan dat ook de schildklier stimuleren net als jodium.
 
Ik heb zeewier in huis in poedervorm - een soort groente. Kan over het eten maar vind ik niet lekker dus vergeet het steeds.
 
Zoals gewoonlijk zit ik weer veel te lezen over de schildklier.
Gezocht op "verband darmen (stres) en schildklier".
Natuurlijk is die er.
Als ik verder wil komen met gezondheid, hoe pak ik het aan?
MDL-arts? schildklier-arts?
Het gaat o.a. om de ontstekingswaardes. Die zijn wel degelijk ooit gevonden.
De darmen bewegen te weinig. pas na 3 dagen merk ik dat ik vol begin te zitten. Dus dunne darm kan ook niet lozen.

Na een spoeling komt heel vaak alsnog de dunne darm in beweging.- te pas en te onpas.
Kennen dokters die bijwerking? En wat heb ik eraan als ze geen oplossing hebben? behalve medicatie? of een operatie?

Ik zal het zelf moeten doen. Tens apparaat?

Gevonden: licht laxerend
Weegbreebladeren voor thee evenals brandnetel, kaarsjeskruid, Cactusvijg, Verbena?? , olijfbladeren.

Het probleem blijft, er is geen constante.

Ik ga nu maar afleiding zoeken.
 
Wie weet heeft mct olie toegevoegde waarde. Zover ik weet kan dat ook de schildklier stimuleren net als jodium.
Goeie!

Kan de stoelgang goed op gang brengen, op een nuchtere maag.

Ik ben van de week wezen onderhandelen met Plent.nl, omdat ze prijs van de MCT olie omhoog hadden gedaan, maar ja, hun leverancier verhoogde de prijs met bijna 50% voor de nieuwe bestelling.
Dus ze hebben de 3+1 bundel even drastisch in prijs verlaagd voor mij/ons: van 59 naar 37,50.
Ik weet niet wanneer ze de prijs weer terugzetten naar 59, dus doe er je voordeel mee.
Met 45 euro zit je aan gratis verzendkosten, dus met een potje levertraan er bij (code esther10 niet vergeten!) zit je aan de gratis verzendkosten.


 
Goeie!

Kan de stoelgang goed op gang brengen, op een nuchtere maag.

Ik ben van de week wezen onderhandelen met Plent.nl, omdat ze prijs van de MCT olie omhoog hadden gedaan, maar ja, hun leverancier verhoogde de prijs met bijna 50% voor de nieuwe bestelling.
Dus ze hebben de 3+1 bundel even drastisch in prijs verlaagd voor mij/ons: van 59 naar 37,50.
Ik weet niet wanneer ze de prijs weer terugzetten naar 59, dus doe er je voordeel mee.
Met 45 euro zit je aan gratis verzendkosten, dus met een potje levertraan er bij (code esther10 niet vergeten!) zit je aan de gratis verzendkosten.


Bedankt voor de tip.
 

Schildklier en vitamine K: bescherming tegen hypothyreoïdie, oestrogeen, diabetes, hartaandoeningen en osteoporose​

Door Tom Brimeyer18 januari 2023| Hypothyreoïdie, Supplementen| 8 Reacties
  • schildklier en vitamine k
Het begon allemaal met Dr. Weston A. Price...
Hij was als een echte, levende en ademende Indiana Jones.
Dr. Price reisde de wereld rond om verschillende culturen te bestuderen, op zoek naar verbanden tussen voeding en gezondheid.
Onderweg ontdekte hij een voorheen niet-herkende, in vet oplosbare stof die een fundamentele rol speelde in het vermogen van het lichaam om mineralen te gebruiken.
Hij noemde het "Activator X".
Pas 27 jaar later, in 1972, kreeg "Activator X" zijn eigen wetenschappelijke naam, menatetrenon, dat we kennen als vitamine K2.
Dr. Price ontdekte dat de afwezigheid van vitamine K2 in moderne voeding betrokken was bij de proliferatie van belangrijke degeneratieve ziekten die we vandaag zien, waaronder hartaandoeningen, diabetes en zelfs osteoporose.
En het heeft zoveel te maken met de gezondheid van je schildklier.

Vitamine K2 en uw schildklier

Voordat we het hebben over alle andere ziekten die verband houden met een vitamine K2-tekort, laten we beginnen met de schildklier.
Als je andere artikelen van ons op deze website hebt gelezen, dan weet je waarschijnlijk al dat er verschillende dingen zijn die de schildklierfunctie kunnen verstoren.
U kunt calciumtekort aan de lijst toevoegen.
(OPMERKING: Wil je weten hoe het aanvullen van calcium ontstekingen kan verminderen, het metabolisme en de schildklier kan stimuleren en jezelf kan beschermen tegen kanker? Ik laat het je zien in dit artikel "5-Step DIY Thyroid-Boosting Supplement Recipe".)
Zie je, het consumeren van calcium is belangrijk, maar het absorberen van calcium en het op de juiste manier gebruiken is net zo belangrijk, zo niet meer.
Als je calcium consumeert, maar je lichaam kan het niet gebruiken, dan heb je altijd een tekort aan calcium. Hier is het goede nieuws ...
Vitamine K2 verbetert de calciumopname in het spijsverteringskanaal.
 
Aangezien ik wil weten of ik tekorten heb van vitamines enz. ben ik altijd geinteresseerd in meetmethodes. Van schildklier wordt gezegd dat het verschilt of je in de ochtend of middag of avond test. (bloed).
Ik vond een methode genaamd SO , dat zegt me niets maar dat moet zijn
fotospectrometrie
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.691
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan