Sardientjes

Quote:
Ik zoek nog steeds een acceptabel alternatief voor de zeer sterk smakende olijfolie om mayonaise mee te maken


Ik eigenlijk ook manonB maar het is koud nog steeds een omega 6 bom.

 
ManonB Zelfgemaakte mayonaise van zonnebloemolie is ook niet hetzelfde als de knutselmayo uit de winkel. Dat smaakt heel anders en heeft een hele wrange zonnebloemolie smaak. Zeker als je zonnebloemolie uit de natuurwinkel koopt in een donkere fles, etc, niet te vergelijken met de zo goed als smakeloze frituurolie in de supermarkt, maar evengoed niet gezond. Die supermarktolie is zover bewerkt dat ze smakeloos wordt, en dus ranzig.

Je kan ook mayonaise maken met ontgeurde kokosolie. Ik gebruik daarvoor de kokosolie van kokovita dat is amanprana olie maar dan de ontgeurde versie. Je kunt half om half olijfolie/kokosolie doen. Wat ook kan is olijfolie met varkensvet, is ook heel lekkere mayonaise.

Cupasoup, eet je ook nog cupasoup? Waarom in godsnaam zou je aan zelfgetrokken bouillon msg met geraffineerd zout toevoegen? dat geeft geen betere smaak, dat geeft de smaak die jij gewend bent omdat je smaak verpest is. Je kunt ook sardientjes kopen op olijfolie of op eigen nat.

 
Zal op de kwaliteit letten Mike. Ik bedoel meer dat sardientjes als je ze bakt een sterkere smaak heeft.

Wat uitgesprokenere vissmaak waar je van moet houden.

Gekookt en koud is het naar mijn smaak zachter.

De kwaliteit van de vis was wel goed.

Vers is nog beter natuurlijk.

Wel bitter zeg die ingewanden pfff

Zal eens proberen die lavas etc Dank je wel.

Drink allang al geen cupasoup meer hoor. Is inderdaad troep.

Beetje mijn standaard nickname geworden.

Vond die reclame altijd zo grappig. Nu even niet. Kunnen jullie nou helemaal niet alleen!

Maak zelf mijn helende soepjes. Heb een groot gezondheidsprobleem opgelost door deze site weet je dat. Het werk echt.

 
Ah, en wat ook nog kan helpen om mayo van olijfolie milder te laten smaken is er een heel ei voor te gebruiken ipv alleen dooiers. En heel wat mosterd, en citroensap en zout natuurlijk.

 
Quote:
Heb een groot gezondheidsprobleem opgelost door deze site weet je dat. Het werk echt.


Dat is goed om te lezen. Misschien leuk om hier te schrijven wat je problemen waren en hoe je ze hebt opgelost, zodat anderen van jou ervaring kunnen profiteren.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.837
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan