Sardientjes

Is het niet voldoende als er vermeld staat, dat de olijfolie biologisch en extra vierge is?

 
@ Boschje, ja dat is redelijk voldoende al zegt het nog niet wie de producent is van de olijfolie en/of de olijfolie zelf al dan niet biologisch geteelde is.

Verder voor mijn vitamine d-huishouding:

Ik heb (als ik geen vitamine d gebruik) nodig: 2x pw 4 sardientjes (zegt mijn energetisch therapeut)

 
@Rapunzel: ik heb net de sardientjes op waterbasis gegeten en wat vind ik het echt niet lekker zeg!

Ik ga in de toekomst liever voor het olijfoliebadje, hopend dat het niet ongezond is.

Het was mijn therapeut, die zich hier in het verleden ook over boog en die ook over de waterbasis begon net als jij.

Dus zal best dat de waterbasis gezonder is.

 
Bedoel je de sardienen op waterbasis Boschje?

In elk geval zijn de msc-sardienen bij de ah een stuk goedkoper dan die van de biowinkel.

 
@Lievergezond ja ik bedoel de sardienen op waterbasis van de AH. Ik vind ze lekker. Ik heb ze een keer gegeten met een fijngesneden avocado erdoorheen, een gesneden appeltje, wat olie en citroensap, beetje peper en zout. Lekker hoor. Gisteren op mijn werk een lunch gemaakt met deze sardientjes en dan wat rauwkost fijngesneden erdoorheen. Ook weer met wat olie en citroensap en tuinkers. Was heel smakelijk en voedzaam. Ik zag dat de graadjes etc. er nog inzitten. Wat ik ergens heb gelezen, zijn die weer rijk aan kalk.

 
De sardines uit blik van John West zijn MSC goedgekeurd en tegenwoordig gegrild, zonder toevoeging van andere olieen, alleen een beetje zout maar daar kan ik wel mee leven. Ik heb ze vorige week voor het eerst gehad, goede manier voor mij om wat meer vette vis te eten. De (ruggen)graat zit er nog in. Organen weet ik niet, ik had laatst wel een visje met kuit. Vond t maar raar, die structuur in mn mond, allemaal kleine korreltjes maar wel hartstikke gezond natuurlijk.

 
Wel jammer van het blik want daar zit BPA in dus beter de olie wegspoelen..

 
Volgens mij zit er in blikjes vis op olie altijd geraffineerde zonnebloemolie of olijfolie of misschien een andere geraffineerde olie om een neutrale smaak en een bescheiden kostprijs te garanderen.

 
Nee die sardines in blik van John west ( de gegrilde) bevatten alleen zout, geen toegevoegde olie. Er zit iets vocht in het blikje, dit gooi ik wel altijd weg.

 
Ik had laatst sardientjes in blik van het merk Princess (met MSC-logo) uit de supermarkt. Deze waren geoxideerd en ranzig en stonken een uur in de wind, onze keuken rook er nog uren naar!

Mike

 
Nee die niet. Helemaal geen sterke geur en al zeker niet geoxideerd. Misschien die eens proberen? Ik vind ze echt lekker en de botjes en ik denk ook organen zitten er nog in maar dat proef je niet, dus een makkelijke manier om orgaanvlees binnen te krijgen:) Oke, met enkele grammen per keer, maar toch:)

 
Waarschijnlijk kennen jullie deze wel, chlorella promotie materiaal...... :D.

Quote:
Dr. Jensen, een Amerikaanse natuurarts met meer dan 60 jaar praktijkervaring, honderden rapporten, boeken e.v.a. is de man die chlorella in de belangstelling heeft gebracht. Toen Dr. Jensen Charlie Smith, de oudste levende Amerikaan, ging bezoeken, was Charlie 135 jaar oud. Hij was gezond, helder van geest en had een buitengewoon geheugen. Dr. Jensen's eerste vraag was "Wat was je voedsel de laatste dertig jaar ?" De reactie van Charlie was : "sardines uit blik en crackers..."Dr. Jensen kon zijn oren niet geloven. Maar na wat speurwerk ontdekte hij dat sardines het voedsel waren met het hoogste gehalte aan RNA (Ribo-Nucleïne-Factor). Het eten van voeding met een hoog RNA/DNA-aandeel zorgt voor het herstel en de produktie van menselijk RNA/DNA. Men gelooft dat het verval of beschadiging van RNA en DNA in de cellen de belangrijkste factor is in veroudering en degeneratieziekten.

http://www.detoxandmore.nl/pr/subpa...etype=/pagecode=Subpage_subpageInfo9Chlorella

Ik eet liever sardientjes dan chlorella. Heb nog steeds mijn eerste zak in huis. Het ruikt naar het voer dat ik aan mijn goudvis gaf vroeger. Eens in de 3 weken werk ik een theelepeltje tegen heug en meug naar binnen. In de yoghurt, in de thee.....het een is nog verschrikkelijker dan het ander. Los een theelepeltje op in de warme thee en van de lucht alleen al krijg je er een gratis darmspoeling bij :mrgreen:

Volgende keer toch maar tabletten bestellen.

 
Wij doen onze spirulina in de yoghurtsmoothie, dat proef je echt niet terug hoor. Dus op naar de 140jaar.

Lia

 
Vier ingevroren sardienen gekocht voor nog geen 2 euro. Echt klein waren ze niet (de zogenaamde 'echte sardines' zijn 20cm), dus zo kun je nog eens economisch gaan Wapfen.

Ik heb ze opengesneden, kop eraf, en alles wat bruinig is eruit gehaald.

De lever is een lang wit en vettig orgaan, die herken je wel en die is heerlijk, maar andere vissenorganen kunnen heel bitter zijn, darmen etc eet je bij een kip ook niet.

Kopstructuur en ruggengraat van de lange sardines is vrij fors, dus ik snap niet goed hoe je die zou moeten eten, misschien is dat meer iets voor de kleinere variant. (alles twee minuten gebakken in olijfolie en knoflook)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.645
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan