Sardientjes

ruud

New member
Ik zag pas een dieet voor kankerpatienten door Servan-Schreiber http://nl.odemagazine.com/doc/0088/Het-instinct-om-te-helen/ ontwikkeld.

Hij was een franstalige psychiater, geliefd in Frankrijk, en hij kreeg een hersentumor.

Volgens mij is trouwens jammer genoeg toch overleden alsnog niet zo lang geleden.

De sardientjes in dat dieet vielen me op, ook omdat ik ze nooit eet.

En nu las ik ook een stuk van Roy Martina over sardientjes, dat iemands zicht er dusdanig door verbeterde dat die geen leesbril meer hoefde.

Iets met nucleotiden die ook in moedermelk zitten, maar anderszins moeilijk aan te komen, maar wel belangrijk voor ons.

Immuunsysteem, antikanker, gewrichtsklachten en weet ik veel verder.

Dit gegeven over die nucleotides schijnt al door Benjamin Frank (no aging diet: boek 1970) beschreven te zijn.

Eet iemand van jullie ooit sardientjes?

Ik las iets over Rapunzel hier die moest huilen van de sardientjes dat ze die diertjes at (de gedachte een voormalige levend wezen op te eten).

Vertrouwen jullie sardientejs uit blik?

 
Ik eet inderdaad weleens verse sardientjes. Mike (en de visboer) hadden me geadviseerd om ze in zijn geheel op te eten. Dus inclusief de kop, ogen, graat. Dat doen alle natuurvolkeren. Het is erg gezond. Maar dat is wel erg confronterend omdat je dan pas eigenlijk ziet dat je een levend wezen zit te eten. Een heel enkele keer durf ik ook AH sardines uit blik te eten (voor het gemak). Ik heb 2 blikjes in de kelder liggen. Maar ze moeten dan wel op water basis zijn. Niet op (foute) oliebasis!

 
Dat ze dan goed voor de ogen zouden zijn kan kloppen als je als advies krijgt om de gehele vis te eten, inclusief kop, ogen en graat.

Mike heeft al eens eerder aangegeven; heb je last van je nieren, eet dan nieren. Heb je last van je lever, eet dan lever.

Dus als je dan de ogen van zo'n sardientje eet (zullen wel erg kleine oogjes zijn :)) zou dat mijn inziens wel kunnen helpen voor je ogen, toch?

 
Knap dat je dat doet. Kop en ogen krijg ik niet gegeten. Staat me teveel tegen. Maar wie weet komt dat nog eens ooit : )

 
Quote:
Ik heb 2 blikjes in de kelder liggen. Maar ze moeten dan wel op water basis zijn. Niet op (foute) oliebasis!


Heeft iemand een idee waarom sardienen op waterbasis ingeblikt moeten zijn en niet op oliebasis?

(ik wilde het wel aan Rapunzel vragen, maar ik heb het idee dat die nog steeds uit logeren is)

 
Volgens mij kocht ik ze laatst in de reformzaak op extra vierge olijfolie.

 
Hoi Boschje, ik kocht ze ook met extra vierge olijfolie.

Het punt is volgens mij dat ik van twee bronnen vernam dat sardientjes te prefereren zijn op waterbasis: van Rapunzel en iemand anders.

Ik vroeg me af waarom dat zo is.

Ik leg het ook ook nog even bij die ander neer.

Als ik het weet kom ik erop terug.

 
Quote:
Nucleotides

There is a direct relationship between longevity and the ability to repair DNA. Nucleotides are the sub-units from which the body creates DNA and RNA. Your body may or may not be able to create nucleotides (depending on your age and other factors), and so it is good to get nucleotides from your diet. Foods providing nucleotides include breast milk, sardines, brewer's yeast, anchovies, mackerel, lentils, most beans, animal liver, oysters, chlorella algae and spirulina algae.

Benefits from eating nucleotides include:

aging process slows

health improves

toxins neutralized

skin more elastic

increased ability of body to heal, shorter healing time, shorter hospital stays

effect of antioxidants is enhanced

better response and efficiency of immune system, dramatically increased ability to fight infections

increased cellular metabolism and energy

better memory, reduced senility


Quote:
Dr. David Williams (Alternatives newsletter June 2004) recommends eating at least two tins of sardines each week. This is because sardines are one of the richest sources of nucleotides, and because they are also a good source of omega-3 oils (such as DHA), vitamin D and calcium. Unlike larger and more long-lived fish, sardines are not likely to be contaminated with mercury. Plus, they are readily available, economical, and can be eaten directly from the can. Dr. Williams writes, "For about 1/10 the cost of most fast-food meals you can substitute a tasty tin of sardines a couple of times a week. And, it may be one of the least expensive and easiest ways I know of to put the brakes on the aging process and all the problems that accompany it." Dr. Williams also recommends brewer's yeast or nutritional yeast mixed in a cup of hot water with some seasoning, making a delicious "soup" offering lots of B vitamins and minerals.


http://www.alkalizeforhealth.net/longevity.htm

Quote:
For people whose immune systems are impaired by conditions such as age, illness, chemotherapy, surgery and malnutrition, supplemental nucleotides can help the body have the materials it needs to repair itself. On colds and flus, research shows that nucleotides can diminish the symptoms and duration of both. In research trials, nearly all patients on a therapeutic course of nucleotides reported significantly less discomfort associated with the symptoms of colds and flu and experienced a substantially accelerated recovery. I have used nucleotides in my practice on both acute and chronic immune issues with remarkable success.

Nucleotides are found not only in supplements, but in certain foods such as brewers yeast, sardines, seafood, radishes, asparagus, mushrooms and onions.

Consider adding nucleotides to your diet if you need an immune or energy boost.


http://naturalcowgirl.wordpress.com/2010/11/15/nucleotides-speed-healers/

 
Ik koop biergist bij de natuurvoedingswinkel van het merk Pax (in groene blikken). Het is biergist dat een restproduct is van de trappistenbrouwerij in Westmalle (Vlaanderen). Ovsrigens heerlijk bier, dat Westmalle!

Mike

 
Quote:
Let op: hoe groter de vis (tonijn bijvoorbeeld, maar vooral hondshaai en zwaardvis), hoe hoger hij zijn plaats heeft in de voedselketen en hoe meer kwik, pcb´s en dioxine hij bevat: allemaal stoffen die de oceaanbodem vervuilen.

De beste keuze van vette vissen zijn kleine vissen, zoals ansjovis, kleine makreel en sardientjes (ook sardientjes in blik als ze tenminste in olijfolie zijn ingeblikt en niet in zonnebloemolie die te rijk is aan omega 6). Zalm is ook een goede bron van omega-3, en de mate van besmetting is nog aanvaardbaar. Het schijnt dat witte tonijn in blik nog de minst besmette tonijnsoort is. Diepvriesvis verliest in de loop van de maanden zijn omega 3-gehalte.


Bron: Anti Kanker: een nieuwe levensstijl, dr. David Servan-Schreiber, p. 163.

 
Paar minuten geleden naar een interview geluisterd met iemand en die vond sardientjes (in zijn geheel) het allerbeste voor ruggegraatproblemen, alsook beter dan levertraan.

 
Ik had het over sardientjes op waterbasis omdat er vaak van die totaal foute oliën in die blikjes zitten. Maar extra vergine olijfolie zal wel goed zijn neem ik aan. Alleen weet je dan niet echt WELKE olie erin zit.

 
hoi Rapunzel daar ben je weer!

Ik heb nog geen sardienen op waterbasis gevonden en ik ben nog gaan zoeken vandaag want ik wilde het nog uitzoeken.

Maar het bestaat in elk geval wel dus: de sardien op waterbasis.

En je hebt gelijk dat je bij sardienen op olijfolie ook niet alles van de herkomst van de olie weet.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan