Sarcoïdose, ook wel de ziekte van Besnier Boeck (Schaumann) genoemd.

Poekie

Administrator
Als het vooral in de longen zit, schijnt in de reguliere in het ergste geval 3 à 5% hieraan te kunnen sterven, de rest regelmatig te hervallen of er levenslang mee te blijven zitten. Men doet natuurlijk eerst alsof het spontaan wel zal overgaan en tot dan enkele productjes slikken. Hopelijk gebeurt dat ook geregeld, maar *ik* zou er niet graag mee zitten...

Dat Dr Marshall geen Vit D geeft, is volgens mij niet enkel eigen aan zijn protocol, maar eerder in alle gevallen een must. Er zijn immers een aantal zgn. auto-immuunziekten waarbij door extra "fabrieken" een teveel aan Vit D aangemaakt wordt in het lichaam en sarcoïdose heeft sterk dat potententieel. In bepaalde gevallen dient de patient dus elke mogelijke bron van Vit D te vermijden, zowel diëtair als via zonlicht. Soms moet ook binnen in het duister geleefd worden met een zonnebril op.

Raadgevingen als "levertraan" of "in de zon komen!", zouden dus bij het slechtst mogelijke advies kunnen behoren. In sommige fasen moet ook calciuminname beperkt worden, dus algemeen rauwe melk aanraden is een "denkfout."

Maw: sarcoïdose is een symptoom waaraan menig wanna-be guru zich met zijn/haar gesimplifiëerde raadgevingen aan kan vergrijpen.

Eea dat ik ooit nuttig heb gevonden:

www.itmonline.org/arts/sarcoidosis.htm

www.sarcinfo.com/remission.htm

www.ra-infection-connection.com/macrophages.htm

www.lowdosenaltrexone.org (eens gesuggereerd gezien als mogelijk hulpmiddel, zonder verder onderzoek mijnentwege)

 
Van de zomer heb ik een man ontmoet (klinkt romantisch he) op de open dag bij onze biologische boerin.

Hij promootte daar het verkrijgen van energie via slangen die ingegraven worden in de aarde.

De slangen worden dan aangesloten op een warmtepomp en via die warmtepomp verkrijg je dan energie.

Gistermiddag zijn we bij hem geweest om hier over te praten.

Hij is een doe-het-zelver en heeft bij de bouwmarkt een air-co unit gekocht.

Daar heeft hij, via een kast, de slangen op aangesloten.

Het water dat door de slangen loopt heeft een warmte van 8 graden.

Als het water in de 'kast' komt koelt het 1 graad af en daardoor komt er energie vrij.

Via de air-co unit wordt die energie omgezet in warmte en kan hij zijn (kleine) woonkamer verwarmen tot 20 graden.

Althans dat was de temperatuur toen wij gisteren bij hem waren.

Vorig jaar heeft hij zijn gastoevoer af laten sluiten en hij wekt dus zijn eigen warmte op. Fantastisch toch?

Hij heeft daarnaast ook een houtkacheltje staan omdat hij zo voorkomt dat hij in een zware vorstperiode capaciteit tekort komt.

Hij heeft het hele warmtesysteem vorig jaar aangelegd en is er behoorlijk mee aan het testen.

Hij wil zo-wie-zo lezingen gaan organiseren bij ons in de buurt om zoveel mogelijk mensen hiervan in kennis te stellen.

Dat zal volgend voorjaar worden. Dan heeft hij zijn testen nl. afgerond.

Ik laat het hier even bij en kom er later op terug met een juiste beschrijving van het geheel van zijn hand.

Want het gaat het om het volgende.

Deze man heeft de diagnose gesteld gekregen: Sarcoïdose.

http://www.sarcoidose.nl/sarcoidose-wat-is-sarcoidose.html

En daar heeft hij behoorlijk last van.

Ik heb aangegeven dat er heel veel mogelijk is om zijn gezondheid te verbeteren.

Sarcoïdose is een ontstekingsziekte. Hij slikt allerlei medicijn, waaronder dus ook de beruchte ontstekingsremmer prednison.

Ik wil hem bewust gaan maken dat als je lichaam ontstekingen heeft dat dan het lichaam dus iets naar buiten wil werken.

En als je dan ontstekingsremmers gaat gebruiken dat dan alles juist naar binnen slaat en nog meer 'verwoestingen' aan gaat richten.

Hij kan zo-wie-zo zijn voeding aan gaan passen. Koolhydraten verminderen, suiker laten staan. Daarnaast zijn vetinname verhogen.

Margarines eruit, roomboter erin. Hij gaf aan dat hij een intolerantie had voor zuivelproducten.

Ik gaf aan dat die intolerantie voorkomt uit het gebruik van gepasteuriseerde producten. En dat, als hij de biologisch-dynamische rauwe melk van die boerin gaat gebruiken dat hij daar alleen maar voordelen van kan hebben.

Hij beaamde dat: Hij vertoeft wel eens in Zwitserland bij een boer en daar drinkt hij melk zo van de koe en daar kan hij goed tegen.

Dus hij weet het wel :)

Ik heb hem aangegeven dat-ie als de wiedeweerga naar de boerin moet gaan om rauwe melk te halen.

Zelf yoghurt maken, etc.

Ik heb hem van de zomer al zout meegegeven. Hij is daar wel mee bezig geweest want de naam Mike Donkers kon hij wel.

Dus hij is zich gaan informeren op internet betreffende het zout. Ben vergeten te vragen wat voor ervaringen hij ermee heeft.

Verder wil ik ook H2O2 onder zijn aandacht brengen en ozon.

Maar ik zou hem graag nog verder willen helpen omdat ik realiseer dat hij met zijn kennis (warmte/energie opwekking) weer heel veel andere mensen kan helpen met het verkeringen van natuurlijke en goedkopere verkregen energie.

Wie helpt mij verder met advies/tips betreffende het opheffen van deze ontstekingsziekte?

 
Hallo Poekie,

Tja ik ken een heel raar verhaal over een protocol van een arts die volgens mij zelf ook die ziekte had. Dr. Marshall. En die dr. die heeft een protocol ontwikkeld waarbij alle vitamine d wordt ontzegd aan de patient. Maar ik geloof daar helemaal niet in dat dat kan werken tegen deze ziekte. En ik zou het ook niemand aanraden. Sorry dit helpt je dus helemaal niet.

Ik zou de man verwijzen naar een therapeut of arts die goed bekend is met bioresonantie liefst in combinatie met ozon-eigenbloedtherapie infusen (versnelt het proces) maar wel in combinatie ook met idd de eigen ozonmachine erbij. De persoon waar Mike het hier op dit forum over had die deze combinatietherapieen aanbiedt, ook met orthomoleculaire therapie lijkt me heel geschikt http://www.praktijkwiersma.com/.

Of deze, waarnaar mensen in een kleine kring waar ik deel van uitmaak ook heengaan: http://www.acupunctuur-online.nl/Therapieën1.html Die doet niet alleen acupunctuur. Dat is een onderdeel, die doet ook homeopathie. Of www.menssana.nu : hier moet je wel een jaar een afspraak vooruit maken...

Naast reinigingstherapie: koffieklysma´s (leverreiniging en tevens ook goed voor bloedreiniging), nierreiniging (bijv met chanca piedra of bijv guldenroede) en reiniging van lymfevocht (bijv lymphoomyosot van het merk heel): maar dit kan hij ook allemaal energetisch laten uitzoeken door een resonantietherapeut wat voor hem op dat moment goed is.

En natuurlijk levertraan en boterolie!

 
Poekie,

Wat je tot nu toe qua informatievoorziening voor die man hebt gedaan zou voorlopig wel eens genoeg kunnen zijn. Je loopt anders het risico dat je hem overvoert. Vaak begint de ommeslag met kleine veranderingen, zoals Keltisch zeezout, rauwe melk, H2O2. Laat hem eerst maar eens de positieve gevolgen daarvan ervaren voordat je verder gaat. Succes motiveert en je wint daardoor stukje bij beetje zijn vertrouwen. Pas dan moet je de volgende stap(pen) zetten. De meeste mensen maken niet een plotselinge ommeslag in hun bewustzijn en je loopt het risico ze te verliezen als je te veel te snel wil.

Mike

 
Dank je Lievergezond en Mike voor jullie antwoorden.

Ik ga het inderdaad rustig aan doen. Het is wel een man die erg graag verder wil, want in de reguliere wereld loopt hij vast.

 
Meermaals kom je tegen dat men pleomorfe organismen heeft aangetroffen. Ik zou mij dan ook nog meer dan anders afvragen waar en hoe ik mijn "terrein" heb verwaarloosd en hoe ik dat kan verbeteren, zowel w.b. innerlijke als uiterlijke invloeden. Je zegt bv iets over een airco unit. Op zich al geen gezonde lucht, maar eventueel ontsnappend freon wordt door Hulda Clark als zeer schadelijk gezien voor oa de longen.

Zelf beschouw ik in dit geval de liver flushes onder de beste terreinverbeteraars om mee te beginnen.

Ook Hulda raadt ze aan ivm de freon:
Quote:
Dr. Clark also recommends doing a liver and kidney cleanse to help eliminate freon from the body.


En ook bij de ademhalingssite die ik laatst vermelde staat dat hoog:
Quote:
Next to eliminating shortness of breath or other breathing mechanics restrictions, the liver/gallbladder cleanse has to be almost always second on my list of accelerated healing methods. Especially for those with COPD and its many varieties of bronchitis, pneumonia, emphysema, SARCOIDOSIS, pulmonary fibrosis etc.



www.breathing.com/articles/liver-cleanse.htm

Gezien een organisme in een plemorfe cyclus "kwaadaardiger" wordt bij verdere verzuring van het terrein, zou ik zelf toch maar geen typisch verzurende dingen eten, zoals vlees edm., onderzoeken wat ik allemaal inadem, enz.

Sommigen lijken besmettingsgevaar te vermoeden [al moet m.i. je "terrein" hiervoor "open staan"]:
Quote:
Reports of community outbreaks, work-related risks, familial clustering, occurrence after organ transplantation, and experimental induction in animals by injection of affected tissue homogenates from humans strongly suggests an infective cause that remains to be identified.



www.kidneyatlas.org/book4/adk4-08.pdf

 
Ghee,

Ik had je al eerder gewezen op de foutieve zuur-basetheorie. Je kiest ervoor om deze te blijven aanhangen, jammer. Nogmaals, je kunt niet met een pH-meter bepalen of een voedingsmiddel ook daadwerkelijk verzurend uitwerkt in het lichaam. Ik merk invloeden in je denkpatroon van Bechamp. Niks mis mee, die Bechamp, maar door de manier waarop zijn theorieen worden vertaald naar de volkomen simplistische zuur-basetheorie zou hij zich omdraaien in zijn graf. Als het allemaal om terrein gaat (en dat denk ik ook), dan moet je simpelweg volwaardige en volledige voeding eten en hoef je je totaal niet druk te maken over de al of niet verzurende werking ervan.

Mike

 
Bovendien, wat voor de één verzurend werkt kan voor de ander basisch werken.

het is maar net wat je kunt verteren.

Ghee,

De air-co unit is omgebouwd, anders zou het geen warmte kunnen genereren.

Dus de schadelijke werking is niet meer aanwezig.

 
Ik heb een mail terug gehad van de sarcoïdose mijnheer.

Hij staat helemaal voor open voor onze adviezen.

Het keltisch zeezout had hij in de zomer al van mij gekocht.

Morgen gaat hij biologische-dynamische melk halen en wij nemen zaterdag H2O2 voor hem mee.

We gaan die dag naar Amsterdam naar een lezing van Niburu over de soevereine mens.

Ik heb zelf het idee dat hij, gezien zijn ziekte, wel direct aan de 35% kan, is die gedachte terecht, Mike?

Of moet hij toch rustig aan opbouwen met 3%?

Hij geeft aan dat hij in de reguliere medicijnwereld helemaal vast zit en graag dit pad opgaat.

Hij geeft ook aan dat hij met onze aanbevelingen zo weer teugels in handen krijgt.

Helemaal te gek, natuurlijk. Fijn dat hij mee wil werken aan zijn eigen gezondheid.

 
Quote:
Ik heb zelf het idee dat hij, gezien zijn ziekte, wel direct aan de 35% kan, is die gedachte terecht, Mike?

Of moet hij toch rustig aan opbouwen met 3%?


Dat ligt meer aan de kracht van zijn karakter. Als hij nogal kleinzerig en kleinzielig is, kan hij beter maar voorzichtig beginnen met 3%. Als hij snel rigoreuze veranderingen wil aanbrengen, kan hij gewoon met 35% aan de slag.

Mike

 
Ik schat hem in dat hij rigoureuze verandering aan wil brengen. Dus hij zal wel voor de 35% gaan.

Hij geeft nu aan dat hij op dit moment alleen op de artsen af kan gaan betreffende 'symptoom bestrijding'.

Hij is heel blij met onze adviezen en dat hij zelf wat kan gaan doen.

Dank voor je advies.

 
De man die wij helpen met zijn ziekte sarcoïdose heb ik een eerder geschreven stuk van Mike "je moet het zo zien" zopas toe gemaild.

https://www.fatsforum.nl/bbpress/topic.php?id=128

Daar komt ook een stukje in voor over auto immuunziekte en ontstekingen. Er vielen allemaal kwartjes bij mij.

Want sarcoïdose is een ontstekingsziekte. Mike schreef eerder ook ergens dat als je lichaam nog seintjes afgeeft dat dan je auto immuunsysteem iig nog werkt. Hij krijgt nog steeds seintjes dus dat is iig hoopvol.

Hij mailde ons gisteren met als onderwerp 'wonder'. Als hij maar in de buurt van roomboter kwam gingen er allerlei alarmbellen rinkelen. Wij hebben van de week roomboter bij hem achtergelaten en hij heeft dat geprobeerd en het ging wonderwel goed.

Hij heeft nu ook rauwe melk, biologische geitenkaas en biologisch brood gehaald, dus we zullen het wel weer horen.

Hij gaat stapje voor stapje dit pad op.

Zaterdag gaan we in Amsterdam H2O2 halen, o.a. voor hem maar ook nog voor een paar andere mensen.

Dus daar gaat hij ook mee starten, met de 35% dus.

Van de week, toen we de roomboter achter hebben gelaten, hebben we hem weer gesproken en ik noemde op dat de mensen bang worden gemaakt voor de zon.

Maar dat zonlicht juist zo goed is voor de mens dit i.v.m. o.a. vitamine D.

Hij gaf aan dat hij in de zomer juist uit moet kijken voor de zon omdat hij dan ontzettend moe wordt.

Heeft dit te maken met het feit dat zijn lichaam met deze vitamine opname niets kan?

het lijkt mij dat hij de komende zomer, als hij al weer een tijdje bezig is met zich beter te voeden, beter tegen zonlicht zou moeten kunnen.

 
Poekie

het hebben van heel weinig energie in de zomer komt mij heel bekend voor...ondanks de hogere opname van vit D. Ik heb vaak in de zomer geen energie, vooral op dagen dat het heel warm is. Dit heeft bij mij veel meer te maken met een slechte ontgifting. Daarnaast neemt de warmte natuurlijk ook energie weg en wanneer je al weinig energie hebt dan merk je dat dubbel

 
Het moe worden door warmte kan ook met zijn bloedvaten te maken hebben, afgelopen zomer had ik voor t eerst sinds jaren geen last van de warmte of de zon. Ik gebruik nu serrapeptase en hawthorn, en brandnetel in de thee. ( en ben begonen met sole en H202 uiteraard) Verder de leverreiniging en leverondersteunende voeding en de klysma"s. Op de duur voor hem waarschijnlijk ook zinvol.

Misschien wil hij hier straks ook meepraten?

Ik heb jaren terug en marshall protocoll proberen te begrijpen, maar allen al het idee van de zon vermijden, binnen alles verduisteren en zonnebril en pet op de hele dag voelde voor mij zo enorm tegennatuurlijk. Daarbij snapte ik helemaal niets van wat hij beschreef en probeerde uit te leggen.

Het enige wat ik destijds hierdoor wel heb besloten is geen synthetische vit.D in grote of minder grote hoeveelheden te nemen, maar gewoon zoals de oermens zoveel mogelijk het zonnetje en frisse lucht opzoeken. En pas door westonprice ben ik begonnen met lkevertraan, dat voelt voor mij aardig natuurlijk.

 
Zijn bloed zal zeker vervuild zijn want anders had hij ook geen ontstekingen en daarmee een onstekingsziekte.

Maar hij werkt er aan, het begin is er.

Quote:
Misschien wil hij hier straks ook meepraten?


Dat heb ik hem ook voorgesteld en een link doorgemaild.

Ik heb hem ook aangegeven dat ik zijn probleem in dit forum heb geplaatst.

Hij gaf aan dat hij niet zo weten wat hij moet schrijven.

Hij had zijn ziekte verhaal/verloop aan ons verteld dus ik gaf aan dat is al een ding waar je over kunt schrijven.

De rest volgt vanzelf.

Als hij er klaar voor is, komt-ie vanzelf een keer zelf in beeld.

 
Krijg net weer een mail dat hij aan een 1/2 kopje melk per dag is begonnen en dat het goed gaat.

Hij gaat vanmiddag het door mij gemailde schrijven lezen van Mike over de verdedigingslinies van je lichaam inzake de spijsvertering.

Wordt-ie weer een stuk wijzer.

 
Ik heb het hele draadje niet gelezen, omdat ik eigenlijk wat kwam vragen hier, maar:

Mijn partner heeft Sarcoidose gehad, 5 jaar geleden, is er helemaal van genezen. De arts die hem behandelde vertelde dat Prednison gif is en dat weigert hij zijn patienten voor te schrijven. Hij schreef Ibuprofen en heel veel rust voor. Dat hielp heel goed. Na 3 maanden was mijn partner genezen.

Ik kan navragen welke arts het was, mocht je geinteresseerd zijn. Hij werkte toen in ieder geval in het Frimley ziekehuis in Frimley in de UK. Maar niet alleen daar, hij was redelijk bekend als reumatoloog in de UK.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.691
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan