Sarcoïdose, ook wel de ziekte van Besnier Boeck (Schaumann) genoemd.

Ibuprofen en andere NSAID's zijn evengoed gif:

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2005/06/16/pain-killers.aspx

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2008/01/02/nsaids-may-harm-elderly-kidneys.aspx

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2006/06/15/higher-doses-of-nsaids-may-bring-on-heart-attacks.aspx

Mike

 
Er zitten zelfs kleur en smaakstoffen in.

Hoe verzinnen ze het, in 'geneesmiddelen'.

Zijn dus ook niet bedoeld om te genezen.

 
Het ging de arts om de pijnstilling en de ontstekingsremming, en dan is er niet veel keus. Het was kiezen uit vele kwaden, maar prednison schrijft hij niemand voor. Ik kan dat wel begrijpen, heb het als kind 6 maanden geslikt, maar daar ben ik echt niet beter van geworden. De rust was voor de arts het belangrijkste van de therapie. De ibuprofen werd eerst in een wat grotere dosis gebruikt en vrij snel afgebouwd. Vanaf het moment dat er verbetering was werd het afgebouwd. Al met al denk ik toch wel dat het een betere manier was dan prednison. Ik heb zelf in die tijd niets kunnen vinden over alternatieve manieren. Ik heb wel in mijn indirecte omgeving mensen die prednison kregen voorgeschreven en waarbij het chronisch werd. Iets wat de arts zei dat met veel mensen gebeurde. Zijn succesrate was stukken hoger dan de meeste artsen in de UK toentertijd.

Uiteraard gaat er niks boven goede voeding en alles wat daarmee te doen is en alles andere zoveel mogelijk te vermijden.

 
Fijn dat het bij jou zo goed geholpen heeft.

De man met sarcoïdose die ik hier boven beschrijf heeft het al tig jaar.

Waarschijnlijk is het bij jou goed aangeslagen omdat je er op tijd bij was, wat betreft de prednison versus ibuprofen.

We gaan het nu eerst proberen met goede voeding.

Gisteren hebben we hem weer gesproken, we hebben de H2O2 bij hem afgeleverd.

De boter gaat goed, als ook de rauwe melk.

Hij heeft al een tijdje geen gevoel meer in zijn voeten. Zijn voeten kunnen ijsklompen zijn, hij voelt het dus niet.

Gister gaf hij aan dat hij zomaar een paar keer een tinteling heeft gevoeld in zijn voet.

Zeer hoopvol.

 
Wat ik interessant vind aan jouw posts, Sylvia, is om te weten dat prednison blijkbaar effectief is bij deze ziekte. Die arts koos voor een behandeling die was gebaseerd op rust en dus geen stress. Ik zie hier dus een duidelijke link met de bijnieren. Logisch ook, want cortisol is een krachtige ontstekingsremmer en dat is een bijnierhormoon. Een beter alternatief was dus dierlijk bijnierextract (Adrenrom, Adrenal) geweest, gecombineerd met rust en de juiste voeding. Dit zou ook zo maar eens voor deze meneer kunnen werken, Poekie!

Mike

 
Mike, bijnierextract naast de prednison, kan dat naast elkaar?

Want daar kan hij, denk ik, niet zomaar mee stoppen.

 
Maar wel in overleg met zijn arts?

Of zou jij dat zelf doen?

Artsen staan in de regel niet open voor ander dingen.

 
Nee, die arts zal dat niet goedkeuren. Hij kan overwegen naar een natuurarts over te stappen. Wellicht dat Ron Velthuis er nog een weet in jullie regio?

Mike

 
Poekie, hij kan er zelf voor kiezen om te stoppen met prednison. Mijn neuroloog wilde mij ook opnemen voor een prednisonkuur ( en waarschijnlijk de eerste van vele), ik heb hier vriendelijk voor bedankt.

Toen gaf hij toe dat als ze 50 mensen met ms prednison geven en 50 niet, dat er dan na een half jaar geen verschil is in het verloop van de ziekte. Overigens was de kans dat prednison wat zou doen ook niet erg groot.

Toch raadde hij mij sterk aan voor de prednison te kiezen...ik ben toen overgestapt naar een andere neuroloog.

 
Dan ben je als arts toch 'ziek' als je iemand prednison voor wil schrijven terwijl je weet dat het niets veranderd aan de situatie/ziekte?

Hoe vast zit je dan in je denkwijze c.q. portemonnee.

Goed van jou om voor jezelf te kiezen.

 
De ziekte is onwetendheid. De arts weet niet beter en de patient ook niet. Beiden zijn onwetend en er wordt door de farmacie misbruik gemaakt van de onwetendheid van beide personen. In zijn boek Healing Our Children schrijft Ramiel Nagel over modernisering als ziekte.

Mike

 
De vriend die we helpen met deze ontstekingsziekte is dus begonnen met roomboter, rauwe melk en sole.

Afgelopen zondag hebben we H2O2 bij hem achtergelaten.

Hij is toen begonnen met 35%. Druppelsgewijs gaat hij het opvoeren.

Vanmorgen hadden we telefonisch contact en hij gaf aan dat hij al twee dagen zijn ogen niet heeft hoeven druppelen.

Hij heeft vaak last van droge ogen. De sarcoïdose is bij hem begonnen in zijn ogen.

Dus er is hoop. Hoop op beter.

We werden er helemaal een beetje blij van.

Morgen ga ik hierover een mail sturen naar Ron Velthuis,

Kijken hoe we hiermee verder gaan.

Of dat onze vriend hier iemand gaat consulteren of dat hij naar Ron toe rijdt, als die ruimte heeft.

Komt tijd, komt raad.

To be continued.

 
Wat lief van jou Poekie!

En heel mooi dat deze man al verbetering lijkt te voelen!

Hij gaat wel gelijk full speed met die 35%!

 
Goed hoor poekie, zowel van jullie...maar vooral ook van hem hoor. Zo te lezen gaat hij er echt voor. Bij het te snel ophogen van de H202 bestaat er kans dat oude klachten opduiken. Dat is niet erg, als hij zich daar maar van bewust is.

En ik hoop dat hij gaat genieten van de roomboter en de rauwe melk :)

 
Wij hebben hem inderdaad laten weten dat oude klachten weer terug kunnen komen als je gaat ontgiften en zo.

Dus hij is voorbereid op zijn toekomst, om ze maar te zeggen.

 
Haha, heej poekie, dan haal jij toch ook nog even jou reactie weg. Ik heb bewerken ingedrukt, kon nog net. Want als je een dagje later bent dan is bewerken verdwenen.

En de g zit naast de h en mijn rechterhand is niet zo gemakkelijk te sturen, vandaar dat het nogal eens mis gaat.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.157
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan