Rode tranerige ogen, schildklier?

Angela

New member
Ik heb al enige tijd last van rode tranerige ogen. Het ziet eruit alsof ik veel gehuild heb. Nu vraag ik mij af of dit een teken van schildklier onderfunctie/uitputting kan zijn. Heeft iemand tips hoe dit weer stralende witte ogen kunnen worden? 8O

 
Misschien te weinig. Biergistpillen zijn ook b-complex behalve b12 dat je overigens beter toch apart in kunt nemen als je het nodig hebt omdat je het dan meestal wat meer nodig hebt. En dan kun je een spray gebruiken het beste (althans dat bevalt mij heel goed). Biergistpillen zijn goedkoop. En je kunt er volgens mij wel een eetlepel door de dag heen van gebruiken.

 
Hoi Angela, als je vitamine b12 extra nodig hebt wel en helemaal als je het niet meer via je spijsvertering opneemt zoals ik.

Maar niet voor de klacht die je nu beschrijft.

 
Misschien toch wel de schildklier, hoor. Weet het niet zeker, maar als ikzelf door de kou geweest ben/het koud heb, vroegen mensen steevast aan mij waarom ik gehuild had ;)

Toen de echte vrieskou voorbij was, was dat ook over en sinds een week ben ik weer begonnen met schildklierhormoon. Hopelijk komt dat "behuilde" gezicht dan ook niet meer terug ;)

 
Ik zit nu toch wel in een dilemma... Eigenlijk al weken zie ik eruit alsof ik net uit bed kom. Verschrikkelijke gaten onder mijn ogen (die ik eigenlijk als kind ookal had) en mijn ogen stralen niet. Ze zien eruit alsof ik mega depressief ben en alleen maar in bed lig. Mijn dochter (16) valt er nu ook over en vindt dat ik ermee naar de dokter moet. Net als meerderen van jullie sta ik niet te trappelen om naar die witte jas te gaan, maar als het moet dan moet het. Daarom ben ik heel benieuwd of er nog meer zijn die dit fenomeen herkennen. Is het mijn schildklier, is het de bijnieruitputting????? HELP?????!!!

 
Het is waarschijnlijk beide. Simpel gezegd, als je een bijnierprobleem hebt heb je ook een schildklierprobleem en andersom. Menigeen hier worstelt met deze vicieuze cirkel en voeding blijkt onvoldoende redding te bieden. Dit komt omdat de vicieuze cirkel een stresscirkel is. Jullie zullen toch hoe dan ook uit die stress moeten zien te komen, anders blijft het dweilen met de kraan open. Ook de witte jas kan je niet helpen, dat kun je alleen maar zelf.

Mike

 
Dankjewel Mike voor je bemoedigende woorden! Ik weet ook wel dat stress mijn hoofdoorzaak is...:( Maar als je al 15 jaar tobt met je gezondheid, dan is dat al bijna een levenswerk geworden:( Vanaf het moment dat ik bevallen ben van onze dochter kan ik zeggen dat ik me zo gevoeld heb als dat ik me nu over het algemeen voel. En heb altijd gezegd: Het zijn mijn hormonen! Maar dokter Witjas kon nooit iets vinden! Dan ga je zelf zoeken en ik ben zo blij dat ik hier terechtgekomen ben! Bij tijd en wijle lukt het me echt om een dag stressvrij te zijn:) Maar als ik dan weer een of ander vaag klachtje voel dan is de angst er weer: Wat is dit nu weer?!?! Nu ben ik even in mijn agenda gaan spitten en ik heb deze klacht nu ongeveer 35 dagen. En wat wil het geval: Ik ben 35 dagen geleden begonnen met een vitamine B-complex forte van Axium, en ik zie nu pas wat er allemaal in die capsule zit, volgens mij dus troep de la troep: Capsulewant, Gelatine, Glycerol, Sorbitol, Kleurstoffen (ijzeroxide, cochenillerood). Capsule inhoud: Zonnebloemolie, Vitaminen, Sojalechitine, Biergist, Calciumcarbonaat, Cholinebitartraat, Inositol, Paba, Etylalcholol...................

Ik heb er niet veel verstand van maar, volgens mij heeft dit weinig meer met B-vitaminen te maken???

 
Angela, Daar zit idd meer troep in dan vitaminen! Vooral ook sorbitol en ijzeroxide! en dan nog niet gesproken over zonnebloemolie en sojalectine.oeioei

Om welke reden ben je gestart met VIt B (of heb ik dat even gemist?)

 
Denk eens aan biergisttabletten(pax) zitten ook nog eens in mooi blikje en niet duur. heb je al adrenal?

En soms is het nodig aan te vullen, maar je voeding blijft het belangrijkst.

verder misschien ge-ozoneerde olijfolie of wat kokosvet om van buitenaf te helpen.

 
Eigenlijk met B-complex begonnen omdat ik ergens las dat dat goed was. Bij onze reformwinkel raadden ze me deze aan. En eigenlijk heb ik niet op de verpakking gekeken :oops: wat erin zat. Dat past eigenlijk hélemaal niet bij mij, maar het is wel gebeurd :( Ik heb nog geen Adrenal, omdat ik n.a.v. de gesprekken hier nog niet helemaal goed weet welke ik kan kopen. Waar koop je die biergisttabletten (Pax)? Ik ben er al een stukje rustiger op nu ik waarschijnlijk de boosdoener heb ontdekt. Maar goed dat ik elke dag in mijn agenda schrijf wat mijn 'klachten' zijn, zodoende kon ik zien dat ik de tranerige ogen al zo lang had... Ik houd trouwens een dagboek bij voor mijn hormonen, om te zien, waar mijn problemen in mijn cyclus zitten. Ik probeer ook om mijn voedingsstoffen uit mijn voeding te halen, maar soms (....) laat je je overhalen om een supplement te gebruiken.... :(

 
Angela,

Dat klopt ook wel, soms heb je tijdelijk wel wat ondersteuning nodig.. Ik heb een tijd geleden ook een erg (te) grote pot besteld via Iherb (B100 complex), heb dit tijdelijk gebruikt, maar staat nu al weer poosje werkloos in de kast :( zitten nog zeker meer dan de helft aan caps in (van de 250caps) :( beetje jammer..

Maar de B vitamine zijn voor een heleboel dingen belangrijk, met name voor de energieproductie en ons zenuwstelsel en ook de hormonen werken ermee samen. Een goede B is niet verkeerd hoor! Je zou ook edelgistvlokken kunnen nemen, die zijn gewoon te koop in de NW.

 
als je googled op pax biergisttabletten dan vind je verscheidene sites waar je deze kunt bestellen.

 
Biergist is een geheel. B-complex is geïsoleerd (en vaak met vulstoffen). Als ik het goed zeg tenminste.

 
Je moet je vooral afvragen of biergist candida vrij is, dat is het vaak niet. Daarom haal ik candida vrije nutritional yeast uit de US...

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan