Relatie Dikke Darm en Bijnieren/Schildklier

Dankjewel vivianne

Ik voel me erg geholpen met alle reacties.

De discussie is idd niet fijn.
Ik had echter de link nierstenen pas gelegd nadat ik al weg was.
Zij dacht aan acnes en stelde een verdoving voor om in de zenuw te spuiten. Nu voelt dat voor mij totaal niet als de juiste keuze. Dat heb ik dus ook afgeslagen.
Dus maandag bel ik op en ga dit voor leggen. Ze kan wel zeggen dat er al zoveel onderzoeken zijn geweest. Maar de vraag is of het wel de juiste onderzoeken zijn op de juiste plaatsen. Ik kan idd altijd nog de verzekering bellen en het staat mij vrij om een second opnion te vragen.

Voor wat betreft de voeding. Wa is dan het verschil tussen de kefir en yoghurt?
Dus ni kan ik het beste even alleen leven op groente, bouillon en kefir? Dat is best weinig ?

Drinken die ik niet zoveel. Simpelweg omdat ik heel weinig dorst heb. Bouillon is ook drinken toch?
Hoezo leg jij de link dat mijn alvleesklier niet goed werkt?

Die nierstenen zouden wel een verklaring kunnen zijn dat ik ook momenten heb dat ik geen pijn heb. Zou het ook de langdurige spierpijnen kunnen verklaren?

Ik hoop maar dat dit alles nog te fixen is...
 
Kefir wordt op basis van kefirkorrels gemaakt en kan op basis melk of water bereid worden. Bij yoghurt wordt er altijd op basis van melk gewerkt in combinatie met een yoghurtcultuur.

Bijgaand meer info over beiden :
http://www.melkkefir.nl/
http://www.levenvanhetland.nl/yoghurtculturen.htm

Te weinig dorst hebben kan samenhangen met de nier werking. Hier hetzelfde bij ons zoontje aan de hand gehad voordat er bij hem de diagnose van niet goed werkende pancreas en het B12 tekort gesteld werd. Je zou hem nu eens moeten zien drinken,...

Met betrekking tot de alvleesklier herinner ik me het begin van dit topic waarbij er signalen voor een exocriene pancreasinsufficiëntie waren en je het goed bleek te doen op de pancreasenzymen.

Op de overige zaken kom ik later terug.
 
Ja dat klopt idd vivianne.
De combi maagzuur en enzymen schijnt te werken.

Ik wil er wel bij zeggen, als dit het probleem is (dat zal een diagnose uit moeten wijzen) het al jaren onbehandeld aanwezig is.
Dus samen met de diaree. Of eigenlijk geen diarree maar brij.
Ik weet niet wat daarvan de gevolgen zijn. Geit blijft dat ik al jaren last heb van mijn rug, zij, bekken gebied en heupen. Eigenlijk alleen links. De pijn in ribben os iets wat de laatste maanden aanwezig is.
Het lijkt mij allemaal geen beste combi.

Zijn er dan niet meer mensen die sinds ze wapf doen last hebben van nier stenen?
Ik heb magnesium citraat genomen nu en dat lijkt verlichting te geven. Dat had ik nog staan omdat ik daar eerder mee gestopt was. Ik ging vanwege de diarree over op bisglycinaat. Wat overigens heel vies is.

Kefir heb ik in huis. Maar meer yoghurt. Gisteravond allemaal vers gehaald op afspraak ?
Dus geen yoghurt vlees en eieren nu voor mij ?
Eet ik dan soms teveel eiwitten?
Snap er geen hol meer van.
 
Dag Bianca,

In jouw geval zou ik naar GAPS overschakelen dat inhaakt op de hiaten met betrekking tot spijsvertering. Deze blijkt effectief te zijn in het behandelen van diarree en omzeilt heel wat problemen op het vlak van het verteren van eiwitten

Bijgaand een link die meer duidelijkheid op dit vlak geeft
http://www.gapsdieet.nl/gapsdieet/gapsdieet-stappenplan/

Er werd hier inmiddels een Nederlandstalig boek over uitgebracht. Meer hierover zie volgende interessante link
http://www.gapsboek.nl/
 
Ik heb inmiddels een doorverwijzing gekregen voor een afspraak bij een nefroloog.
Ik heb ook aangegeven dat ik inmiddels naar een academisch ziekenhuis wil.
Ik weet echter nog niet welke.
Gister heel veel vocht gedronken.
3 liter. En ik moet heel veel plassen of bijna niks.
Gepaard met veel pijn.
 
Zijn er dan niet meer mensen die sinds ze wapf doen last hebben van nier stenen?

Je suggereert hier dat WAPF nierstenen veroorzaakt. Of je dat ook zo bedoelt weet ik niet. Het feit dat je een zwarte niersteen hebt uitgeplast wijst echter op een steen die er al heel lang heeft gezeten, te herkennen aan de zwarte kleur. Dat je deze nu kwijt bent is dus een goede zaak! En dat heb je maar mooi aan je veranderde gezondheidsinitiatieven te danken!

Onthoud dat alleen maar omdat iets zich openbaart of manifesteert na de veranderingen dit nog niet betekent dat het er niet was voor de veranderingen. Het betreft hier klachten die jarenlang onderdrukt zijn geweest en je lichaam hervindt nu de kracht om met een grote vinger letterlijk naar de zere plek te wijzen.

Mike
 
Ik suggereer niet dat wapf dat veroorzaakt hoor. Sorry als dat zo over komt. Zo is het niet bedoeld.
Ik begrijp ook wel dat het er al langere tijd gezeten kan hebben (als het idd nierstenen zijn)
De pijn voelt wel zo en de huisarts was het ook wel eens dat gezien de klachten het geen onverstandige keuze is om door gestuurd te worden.
Bovendien heb ik lichamelijk al veel verbetering geboekt.

Maar ik snap je bericht niet dat ik een zwarte steen heb uit geplast? Althans dat heb ik nergens geschreven.

Mijn opmerking over wapf was meer bedoeld in de zin van als gevolg van betere voeding dit soort klachten kunnen ontstaan.
Bovendien ben ik steeds zoekende of ik nu in de voeding iets verkeerd doe waardoor mijn rug pijnen en onderbuik pijnen maar niet verdwijnen.
Daaraan gerelateerd speelt voor mij nu wel de vraag of ik even moet minderen met eiwitten.
En of het aan komen in gewicht gerelateerd kan zijn aan eventuele aanwezige nierstenen.
Eerlijk is eerlijk, ik kan nauwelijks iets aan beweging doen.
Elke arts zegt dat ik buik spieren moet trainen.
Allemaal leuk en aardig, alleen er voelt gewoon iets niet goed waardoor ik het simpelweg vertik om te doen. Door verscheidene artsen ben ik al voor eigenwijs stuk vreten uit gemaakt omdat ik veel weiger.
 
Ik ben ook een paar jaar geleden doorverwezen naar een fitness fysio om m'n rugspieren te trainen, terwijl m'n bijnieren juist RUST nodig hadden. De spierpijnen kwamen door een magnesiumtekort, wat weer door kwikvergiftiging kwam.

Ik heb gemerkt dat naast magnesium ook kalium erg belangrijk is en daar had ik ook een tekort aan, bleek uit bloedtesten eerder. Dat veroorzaakt ook dat je snel spierpijn en symptomen als opgezwollen voeten en hartkloppingen krijgt.

Dus ook iets om te checken.

Mark
 
Hi mark,

Telkens blijkt weer dat alle zouten kalium en natrium goed zijn.
Alle bloedwaarden zijn allemaal goed.
Ik heb geen last van gezwollen voeten of zo.
Zelf heb ik het idee dat ik afvalstoffen niet goed kwijt kan en het zich op hoopt in mijn lichaam. De diagnose fibro die ik kreeg is dan uiteraard makkelijk te stellen omdat werkelijk alles zeer deed voornamelijk bij de aanhechtingen. Mijn gezicht is ook best rood.
Als ik een sauna heb gedaan gaat het tijdelijk even wat beter.
Ook als ik bij fysio ben geweest en die heeft weer dry needling gedaan. In allebei de gevallen raak je dan afval stoffen kwijt.
Weliswaar op een andere manier.
 
Binc, ik heb ook nog maar 1 keer last gehad van een opgezwollen voet, maar toen zag ik dit filmpje over kalium, wat het één en ander verklaarde. Ook de spierpijnen (fibro).

Bloedwaardes zeggen overigens niet of de mineralen en vitamines ook daadwerkelijk opgenomen worden door je cellen.

En door te weinig maagzuur (en een rood gezicht duidt daar ook op) worden voedingsstoffen niet goed opgenomen.

Mark
 
... en nog iets. Ik zie dat je heel veel water drinkt (3 liter!). Waarom?
Dit zorgt ervoor dat je electrolytes (magnesium, kalium, etc.) verliest en je nog meer moet aanvullen.

Mark
 
Dat water drinken is pas sinds gisteren.
Eerder dronk ik nooit veel omdat ik geen dorst had.
Dat drinken is puur om te testen of ik mezelf dan beter voel.
Eerlijk gezegd is de spierpijn in schouders daardoor wel minder.
Maar bekken gebied word pijnlijker.
 
Check ook dat filmpje wat ik in de post ervoor stuurde over kalium.
En als je toch veel water wilt blijven drinken, dan dus goed aanvullen met electrolyten.

Mark
 
Sole is 1 manier, maar als je meer binnen wilt krijgen, kun je ook zelf een electrolyte drankje maken, zoals deze:

Electrolyte drink

- 2 liters/quarts of water
- 1 tablespoon sea salt (good quality) (Keltisch Zeezout dus)
- 1 tablespoon Epsom salts (BP/USP quality e.g. from your
pharmacist/drug store) (Bitterzout)
- 1 teaspoon sodium bicarbonate (baking soda, BP/USP quality e.g.
from any pharmacist/drug store)
- 1/8 - 1/4 teaspoon potassium chloride (salt substitute, most health shops
carry this)

Je kan hier nog wat citroensap bij doen eventueel.

Mark
 
Er zijn wel Eem paar dingen die ik herken.
Zoals van de maag, hele zware benen bij voornamelijk trap lopen en mijn enorme zout behoefte.
Ik heb totaal geen zoet behoefte maar wel zout en zuur.

Wat betreft bica, ik ben bang dat ik weer diarree krijg als ik dat neem. Ik nam het een paar weken geleden maar kon meteen rennen en buik pijn.
 
Ik zou het water wat je drinkt (wat ik sowieso zou minderen) telkens aanvullen met electrolyten zoals het drankje hierboven. Als bica niet goed valt, dan laat je dat achterwege of neem je er net zoveel van als je aankunt.

Mark

 
Maar ik snap je bericht niet dat ik een zwarte steen heb uit geplast? Althans dat heb ik nergens geschreven.

Sorry, dat was hier. Ik haal een paar dingen door elkaar.

Mike
 
HahA geen probleem.

Maar over het drinken, wat drink jij dan overdag mark?
Botten bouillon?
Ik gebruik overigens niks anders dan keltisch zeezout.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.476
Berichten
503.987
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan