reinigen en afvallen

Quote:
Maar ik bedoelde, als je dan tóch een spiraaltje wil, dan maar beter één zonder hormonen.

Dat van dat koper wist ik niet.


Ja, het koperen spiraaltje is misschien een minder erg kwaad dan het spiraaltje mét hormonen, hoewel ik dat niet zeker weet, maar zoals gezegd is het dus bedrieglijk, want het koper kan dus ook je eigen hormoonhuishouding in de war brengen en er bestaan nog altijd volledig natuurlijke anticonceptiemethodes zonder dat we afhankelijk moeten zijn van dokters en dure, schadelijke toestellen of pillen.

Het koper voorkomt nu net een bevruchting, maar de manier waarop dat gebeurt, klinkt op zich al niet erg gezond :

"Spiraaltjes zijn vreemde lichamen die in de baarmoeder een afstotingsreactie uitlokken. Hierbij worden alle losliggende cellen -zaadcellen, eicellen en andere- door witte bloedlichaampjes aangevallen en vernietigd.

Koper hindert bovendien de functie en de beweeglijkheid van de zaadcellen en stoort eveneens het transport van de eicel naar de baarmoederholte, zodat een bevruchting uitblijft.
"

Ik denk dat je lichaam goed gehandeld heeft door het hele zootje dan maar af te stoten. Is ook moeilijk te geloven dat het zo zelden zou voorkomen, want de medische literatuur zegt letterlijk dat die dingen een afstotingsreactie uitlokken. :roll:

 
@

Hi Lola,

Dit is een goed filmpje waar in een relatief korte tijd wordt uitgelegd hoe insuline en het ontstaan van overgewicht werkt.

youtube. com/watch?v=mNYlIcXynwE

De truc is dus om je insulinereceptoren die ongevoeliger zijn geworden weer gevoelig te maken.

Naast het aanpassen van je dieet en het stabiliseren van je hormonen zijn intermediant fasting en intervaltraining erg goede middelen om de vetverbranding weer op gang te krijgen. Maar het dieet is inderdaad het belangrijkste aangezien dit voor 80-90 % van je afvalsucces bepaalt.

 
ik zie dat dit 1 jaar geleden is geplaatst, maar wil toch even reageren.

De mirena of de koperspiraal is zeker niet ideaal, maar wat als je gewoon een jonge vrouw bent die zwangerschap probeert te voorkomen? Dan is het een van de betere opties voor veel mensen. Of is er iemand die een betere optie heeft? Ik hou me aanbevolen want zit min of meer in dezelfde situatie als de topic opener, al ben ik wel mijn lovehandles kwijt na het drastisch reduceren van suikers en brood en alles uit een pakje en het gaan ontbijten met eieren in kokosolie.

Overigens heb ik zelf de mirena sinds 7 jaar, dit is mijn 2e. Ik wil toch echt nog even wachten met kinderen. Heb nu eindelijk een baan.

Zou ik dan nadat ik de spiraal verwijder eerst moeten detoxen of iets?

Excuses voor de vele vragen

 
De donna kende ik niet lievergezond. Maar is dat een betrouwbare leverancier? ik hou er nooit zo van eerst geld te storten. ik ga even over ervaringen lezen elders, dankje

 
Hoi Blauweschrijver, degene die de donna aanbiedt was een behandelaar van mij. Ze heeft me altijd goed behandeld (voor mijn allergieen).

 
Lievergezond, heb je zelf ook persoonlijke ervaring met 'de donna'?

 
0,0 ervaring Matilda.

Het leek/lijkt mij alleen een uitkomst als vorm van conceptie dan wel anti-conceptie.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.894
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan