Red de schapen!

Laat staan als straks alle waarheid naar buiten komt, man wat een boosheid dat wordt een echte March madness!
Ik weet dat Janet Ossebaard hier een bijeenkomst over had gegeven (online), daarin heeft zij volgens mij ook genoemd op welke termijn dat zou moeten gebeuren

Hopelijk nog voor The New World Order helemaal rond is. Iemand een idee hierover? Ik bedoel dus wanneer wij concreet veranderingen gaan zien. Niet alleen op spiritueel niveau.
En betekent dit dan ook dat het geld, zoals wij het kennen, toch blijft bestaan?
 

Why People WILLINGLY Give Up Their Freedoms W/ Prof. Mattias Desmet | Aubrey Marcus Podcast​

What are the conditions in any society that will cause a people to willingly sacrifice their freedoms? Mattias Desmet has studied and lectured extensively on this phenomenon. He is a professor of clinical psychology at Ghent University has and holds a masters degree in statistics. After noticing some anomalies in the statistical analyses conducted during the pandemic, he became concerned by the consensus narrative. He joined me today to discuss his expertise in a phenomenon called ‘mass formation’, a type of collective hypnosis essential for the rise of totalitarian regimes. He provides the step by step formula for this collective psychosis to take hold and how this relates to our current situation. He cautions against the dangers of our current societal landscape and offers solutions both individually and collectively to prevent the willing sacrifice of our freedoms.
Time Stamps:
00:00- Intro
1:22- Statistics not adding up
3:30- Psychological Dynamics
9:50- Mass formation
17:45- Something very specific can happen under these conditions
25:10- 19th century mass formation
31:55- Mentacide
37:27- Asch experiment
41:35- Dangers of our current landscape
47:42- You need mass media for mass formation
53:53- A Third Way
58:49- Mechanism of totalitarianism
1:05:10- The importance of parallel structures
1:19:13- Consequences of speaking out?
 
Nog even terug naar Mattias Desmet: hij zegt bij 1 uur 2 minuten dat er logica zit achter het gedwee meegaan in rondlopen met ineffectieve mondkapjes, 1,5 meter afstand e.d. Het is ritueel gedrag. En hoe onlogischer het offer is dat mensen brengen (mondkapjes, 1,5 meter afstand e.d.), hoe meer mensen eraan vasthouden omwille van de groepscohesie: want daar gaat het dus om: om die cohesie herstellen: dat is de eigenlijke logica achter het massaal meegaan met de coronamaatregelen. Groepscohesie was er namelijk ook echt weinig de jaren voorafgaand aan de coronacrisis, af te lezen aan de grote afname aan antidepressiva e.d. Als we dit gedrag begrijpen, dan hoeven we geen energie te verliezen aan proberen mensen aan het verstand te peuteren dat de maatregelen geen rationale basis hebben als het gaat om enig virus indammen. Het gaat om iets heel anders bij de massapsychose.

Maar nog interessanter vind ik persoonlijk wat Mattias Desmet zegt in navolging van Hannah Arendt namelijk dat zij voorspelde in 1953 dat er weer een nieuw totalitair regime wereldwijd zou komen van technocraten. Dat regime zou echter niet lang stand houden, voorspelde ze, zoals totalitaire regimes dat zowiezo al nooit doen, omdat ze inherent destructief zijn van zichzelf. Maar als het in de toekomst nog eens zou gebeuren, voorspelde ze, dan zou het nog veel minder lang stand houden dan het in het verleden al duurde. Ik laat het filmpje daar beginnen waar Mattias Desmet dit zegt:
 
Laatst bewerkt:
Uit mijn hoofd zegt Mattias Desmet (psychotherapeut en onderzoeker op het gebied van psychologie) over de mensen die de Great Reset aansturen dat het niet zozeer psychopaten zijn als wel dat er megalomanie aan hun handelen ten grondslag ligt.

Wij moeten -als ik het van Mattias Desmet goed begrijp- -in ons eigen belang- uitkijken dat we als medemens van de schapen niet vervallen in hetzelfde gedrag als de technocratische megalomanen aan de top met hun transhumanistische agenda: de mens ontmenselijken. Dat is juist de oorzaak van de massapsychose: die ontmenselijking. M.a.w. wij ''de wakkeren'' doen ook onszelf in feite tekort als we ons innerlijk distantieren van de schapen en van hen aan de top.
 
Laatst bewerkt:
Niet mee eens. Je moet je werkelijk afvragen of je wel te maken hebt met een puur menselijke bloedlijn. Deze lui voegen werkelijk niets toe aan de menssoort - sterker nog, [ZE] hebben onze evolutie/ascentie met vele duizenden jaren onnodig vertraagd. Ik geloof ook niet in die bullshit dat [ZE] nuttig zijn voor ons om noodzakelijke spirituele lessen te leren. Ik distantieer me in de allerhoogste mate van [HEN] en hoop dat de mensheid zich snel van [HEN] bevrijdt, zowel fysiek middels executies als spiritueel. Ze voegen geen bal toe en hoe eerder we er van af zijn hoe beter, dan kunnen we eindelijk verder!

Mike
 
Wij moeten -als ik het van Mattias Desmet goed begrijp- -in ons eigen belang- uitkijken dat we als medemens van de schapen niet vervallen in hetzelfde gedrag als de technocratische megalomanen aan de top met hun transhumanistische agenda: de mens ontmenselijken.

Hybriden hoeven niet door ons ontmenselijkt te worden, dat doen [ZE[ zelf al. Ik wil nog wel zien of Mattias er nog steeds zo over denkt als er beelden vrijkomen waarin te zien valt hoe [ZE] kinderen martelen en hun bloed drinken terwijl ze langzaam sterven. Voor mij is duidelijk dat Mattias geen flauw idee heeft met wat voor vijand we te maken hebben.

Mike
 
De Smet beschrijft wel goed het principe van massahypnose en de vorming tot het totalitaire systeem.
Verder vind ik dat Jan Storms met zijn bevindingen over psychopathie de nagel meer op de kop slaat.

Dorothé
 
Hybriden hoeven niet door ons ontmenselijkt te worden, dat doen [ZE[ zelf al. Ik wil nog wel zien of Mattias er nog steeds zo over denkt als er beelden vrijkomen waarin te zien valt hoe [ZE] kinderen martelen en hun bloed drinken terwijl ze langzaam sterven. Voor mij is duidelijk dat Mattias geen flauw idee heeft met wat voor vijand we te maken hebben.

Mike
Kan zijn dat Mattias Desmet een verkeerd uitgangspunt hanteert over met wie we te maken hebben aan de top. Blijft staan dat het voor onze eigen geestelijke gezondheid beter is om ons te verplaatsen in de schapen en in de logica van het rituele kuddegedrag dat nu gaande is en in gang gezet door de coronamaatregelen in plaats van telkens maar ons te blijven verbazen over hoe weinig logisch de coronamaatregelen zijn als het gaat om infectiebestijding en over het kuddegedrag van de mensen die deze klakkeloos lijken te volgen. Met die verbazing aan de kant van de ''wakkeren'' lekt ook veel te veel loze energie weg.
En als je de oorzaak kent, dan heb je ook de oplossing: de oorzaak is de ontmenselijking van de mens: ook wel de individualisering denk ik en de oplossing ligt in de verbinding. Daarmee samen hangt toch dat de wakkeren leren snappen dat de mensen die fanatiek meegaan in de regels in feite dat doen vanuit innerlijke verarming, eenzaamheid en dergelijken.
 
Laatst bewerkt:

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.685
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan