recepten

Webmaster

New member
Waar zijn jullie over te spreken qua recept?

Ik hou momenteel van simpele dingen.

Ik kan niet goed nadenken over moeilijke dingen ook nog bij alle sores in mijn leven.

Toch ben ik ff blij dat ik ontdekt heb dat ik gekookte groente in de oven lekker vind met erover heen een mengels van ei-zure room, kaas en vlokken van een bepaald voorhanden voorkeursgraan.



Klaar! (als het ei gestold cq de kaas gesmolten is).

Verder geen vragen stellen over de verhoudingen svp, ik doe ook maar wat!

Nou ja ok dan: de oven ongeveer op 140-160 graden half uurtje erin.

 
Klinkt een beetje als wat mn oma vroeger wel eens maakte....

In een pan meestal tomaat,erwten&wortelen,ui,sperzieboontjes of welke groenten ze dan ook over had,er zat wel altijd aardappel bij en dan flink veel kaas erbij,zodat je een zo'n grote plakkerige kauwgum massa kreeg! Oh man,dat was altijd lekker.

 
Voor de lunch maak ik wel eens de volgende wrap. Benieuwd wat jullie ervan vinden:

Mengsel van boekweitmeel, ei, water en keltisch zeezout. Goed roeren en dun genoeg maken om wraps van te maken.

Dit bakken in de koekepan.

Kipfilet bakken met stukjes knoflook, wat sla en groente erbij. Ik smeer de wrap in met een mengsel van zure room, olijfolie en advocado en weer wat keltisch zeezout. Goed mixen en uitsmeren over de wrap. DAarna de kip en de sla + groente erover.

Super lekker en vult goed. Je kan ipv kip ook bijvoorbeeld zalm gebruiken.

Is dit ook volgens de Weston Price aanhangers een goede lunch?

 
Heb recent "24 Kitchen" ontdekt..op t.v.

De eerste die ik zag koken...was Donna Hay..een Aussi..waar ik een heerlijk recept

van heb...maar was vergeten.

Volgens mij past het in W.P.

Filets van stevige witvis

2 eetlepels kappertjes..(afgespoeld)

1 eetlepel fijngeraspte citroenschil

50 gram parm. kaas

60 gram zachte roomboter.

gemalen peper.

Oven op 200 graden.

Ingredienten mengen...en een lekkere dikke laag op de vis smeren.

20 min. in oven.

Dia.

 
Mike,

Je zegt dat je curry's maakt, maar hoe doe je dat zonder nachtschades? Wij zijn echt dol op de Indiaase keuken en dus curry's, maar veelal ontkom je niet aan tomaat, paprikapoeder of de chilipoeder.

Suggesties voor een toprecept?

 
http://www.leefbewust.com/themas/curry.html

Destijds was ik nog niet op de hoogte van de gevaren van nachtschades. Vervang de tomaten en tomatenpuree door 2 blikken kokosmelk en vervang de rode pepertjes door gemalen zwarte peper en verse gember (of gemberpoeder) en mosterdpoeder. Ik doe dit vanaf het moment dat ik nachtschadevrij ben gaan koken en we missen werkelijk niets! Tegenwoordig voeg ik ook een eetlepel tamarinde toe en fenegriekzaadjes. Ik maak curry tegenwoordig vrijwel altijd zonder linzen of rijst, maar snijd soms wel blokjes zoete aardappel die ik ook mee laat koken in de saus. Ik experimenteer ook met andere kruiden, bijv. nootmuskaat toevoegen. Zoeten doe ik met melassesuiker van Billington's (zie adressen in Alleen lezen-gedeelte). Leef je uit en smakelijk!

Mike

 
Ik kreeg net een recept met aardpeer, iemand van jullie bekend met aardpeer?

Geen idee wat ik mij hierbij moet voorstellen.

 
jawel...

maar was oorspronkelijk ook een sierplant..

Bevat veel kalium, fosfor en magnesium en meer ijzer dan spinazie.

Wat voor een recept heb je??

Dia.

 
Ben op zoek naar recepten voor mensen met zwakke bijnieren. Dus met veel (dierlijk) vet, eitwitten en toch ook wat koolhydraten. Moet toch wel elke 2, 3 uur wat eten wil ik mij goed blijven voelen. Ochtend en avond is niet zo moeilijk, maar vooral overdag vind ik het soms wat lastig om vervanging voor de boterhammen en rijstwafels te vinden. Iemand tips?

 
Bij mij werken op het moment;

1. het budwigpapje: volle kwark (liefst van rechtsdraaiend melkzuur) - biogarde demeter doe ik in de hoop dat het grasgevoerd vee betreft - met 3 eetelepels lijnzaadolie erdoorheen gehaald (ik doe het het liefst met de lepel, dan blijft de kwark luchtig, maar officieel is geblend het beste omdat de lijnzaadolie zich dan het best vermengt met de kwark wat de bedoeling is van de werking van het budwigpapje: de synthese van lijnzaadolie met kwarkvet.

En ik doe er kokossnippers bij (de koolhydraten).

2. ik maak zelf pannekoekjes van granen en smeer er veel creme fraiche op (en / of ik stop er een dik stuk kaas in als ik het oprol).

Ik laat bijv boekweit (haver, quinoa, linzen, gierst etc) een nacht wellen in water (8 uur staat ervoor).

Dan 2 uur kiemen (drogen in een zeef).

Dan in de blender met water en ei en zout.

Dan in de pan en klaar is pannenkoekje.

 
De Amerikaanse WAPF adviseert om dierlijk, verzadigd vet te combineren met slechts een zeer kleine hoeveelheid plantaardig omega-3 vet. Drie eetlepels lijnzaadolie toegevoegd aan de kwark lijkt me in dat licht gezien dus overdaad. En overdaad schaadt!

Mike

 
Quote:
Mis ik met die smoothies niet de Koolhydraten?


Heb je de receptsuggesties bekeken? Je kunt er fruit aan toevoegen. Daarnaast zit er honing in. En natuurlijk lactose.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.750
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan