recepten

Lievergezond, het budwigpapje heb ik lang gegeten. Ik was er dol op! Maar helaas mag ik geen melkeiwitten meer. Wat een gemis :-S

Ik snap nu wel hoe het komt, dat ik altijd moe werd als ik kwark of yoghurt op had. Vooral kwark. Met de SC yoghurt ging het ietsje beter, hoe dat komt weet ik niet. Want volgens mij haalt het enkel de lactose uit de melk en niet de caseïne.

Voor mijn lichaam is het budwigpapje jammer genoeg niet goed.

 
Quote:
Dank Mike, des te beter, zo lekker is die lijnzaadolie nou ook weer niet!


De WAPF adviseert slechts een theelepeltje lijnzaad, aangezien door de consumptie van verzadigd vet de lichamelijke behoefte aan essentiele vetzuren (omega-3 en omega-6) uit plantaardige bron vermindert.

Mike

 
Quote:
Heb je de receptsuggesties bekeken? Je kunt er fruit aan toevoegen. Daarnaast zit er honing in. En natuurlijk lactose.


Ja ik zag het. Ik dacht dat fruit net als groente als koolhydratenbron voor mij niet voldoende was.

Wat denken jullie van het ingevroren fruit dat je bijvoorbeeld bij AH kan halen? Op die manier kun je bijvoorbeeld blauwe bessen en frambozen aan je smoothie toevoegen.

 
Quote:
Wat denken jullie van het ingevroren fruit dat je bijvoorbeeld bij AH kan halen? Op die manier kun je bijvoorbeeld blauwe bessen en frambozen aan je smoothie toevoegen.


Goed idee! Mits deze biologisch geteeld zijn natuurlijk. Deze zijn ook verkrijgbaar bij natuurvoedingswinkels.

Mike

 
Ik heb me laten vertellen dat aan dit fruit fructosesiroop is toegevoegd om de smaak zoeter te maken, geen goed idee dus!

Dit is niet naturel

 
Ik kan niet spreken voor het ingevroren fruit van de AH, maar ik weet zeker dat ingevroren vruchten die je in de natuurwinkel kunt kopen geen toegevoegde fructosestroop hebben.

Mike

 
Aardperen recept: boenen, hoeft niet te schillen. aan blokjes snijden en in ovenschotel doen. beetje zout en gemalen zwarte peper en kokosvet/ruim.

Dan 30 minuten op 200 graden in de oven. Ik vind dit erg lekker, beetje zoetige smaak.

 
Ik schrok enorm, want ik heb juist naar volle tevredenheid de banaan in m'n smoothie vervangen door blauwe bessen uit de diepvries van Albert Heijn 8O

Snel de verpakking gecheckt.......maar er staat niets op over toegevoegde suiker of fructose hoor, allen maar blauwe bessen.......en dat zouden ze er dan toch echt op moeten vermelden :)

Misschien in de aardbeien? Of de frambozen? Blauwe bessen horen gewoon een beetje zuur.

 
Hallo Allemaal,

Ik ben op zoek naar een recept voor rode kool. Alle recepten die ik vind op het internet hebben suiker er in. Om er een appeltje in te doen vind ik niet erg en is lekker maar ik wil er echt geen suiker en andere zoetigheid in. Ik hoop dat er iemand mij uit de brand kan helpen. Had namelijk bedacht om het voor vanavond te maken.

Alvast bedankt.

 
Ik doe altijd na het koken(met laurierblaadje) afgieten, beetje honing en kaneel. Lekker hoor.

 
Heb vandaag heel simpel in een pannetje 2blikjes krab van het merk princess erin gedaan.

Verder:

Indonesische kruidenmix

Curcuma

Geelwortel

Gesneden champignons

Keltisch zeezout

Eerst heb ik de champignons met een goed stuk roomboter gebakken, daarna de krab met alle kruiden en zout in de pan.

Dan totslot een halve of hele blikje kokosmelk/room erbij ;)

Je kan er een echte krabbenkokosroom soepje van maken of wat meer vaste maaltijd van maken door minder kokosmelk/room toe te voegen.

Rare combi misschien, maar vind het zelf erg lekker.

 
Niet echt een receptje maar gister een laagje yoghurt in een potje gedaan en daar kefir bij omdat ik geen melk meer had. Dit heb ik een nacht weggezet in het keukenkastje met vanmorgen als resultaat een lekkere dikke yoghurt met prik :)

 
Ook niet echt een recept maar ik had nog wat kefir staan, daar weer wat rauwe melk bij toegevoegd en een 3 druppels stremsel bij gedaan. Een paar uur weggezet op kamertemperatuur. Daarna de "gestolde" kefir in stukjes gesneden en nog een uurtje weggezet zodat de wei wat beter loslaat. Een stuk kaasdoek of theedoek over een pan gedaan en alles erin gegoten. De doek bij elkaar knopen en 12 uur boven de pan laten uitlekken en voila friszure kaas met een cottage cheese structuur. Beetje Keltisch zout en een mespuntje knoflook...lekkerrrr!

Dit experiment is geslaagd! Binnenkort eens met geitenmelk maken :)

 
Hallo Cham, Ik had dit meegenomen bij de Brouwmarkt maar ik heb het ook al gezien bij een Turkse winkel (in de koeling).

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.294
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan