Rauwe paardenmelk

G

Guest

Guest
Dag allemaal,

Eergisteren keek ik even op de site van Campina en constateerde ik inderdaad dat ze bij hun biologische dynamische melk geen veehouders selecteerden in het werkgebied Zeeland -West-Brabant. Vandaar dat je daar niet veel biologische rauwe koeienmelk vindt. Dit mysterie is nu dus opgehelderd.

Wel zit er in Oostburg een aanbieder het licht verteerbare rauwe paardenmelk. In het verleden ging hier een foldertje over uit bij de natuurgeneeskundige praktijk in Eede. Zelf weet ik hier niet zoveel over en ik vraag me af hoe het bij paardenmelk zit met het gehalte aan melksuiker en de kans op het optreden van salmonella.

Zijn er mensen op het forum die hier meer over weten ? Is er trouwens iemand die weet of rauwe paardenmelk als ideale ondersteuning kan dienen voor een baby in de overgang van moedermelk naar vaste voeding ?

Ik ben benieuwd naar de antwoorden die komen.

Veel groetjes,

Vivianne

 
Viviane,

Ten eerste is het heel belangrijk wat voor voer die paarden krijgen. Grasgevoerd is altijd het beste.

Lia

 
ALLE rauwe melk is goed, of deze nu afkomstig is van een koe, schaap, geit, paard, kameel of yak. Maar, zoals Poekie terecht aangeeft, is weidegang een absolute vereiste!

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.746
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan