Rauwe melk

ikke

New member
Oké, ik heb een behoorlijk rare vraag en mocht je heel gevoelig zijn voor het overnemen van associaties, kun je dit misschien beter niet lezen (maar ongetwijfeld is niet iedereen zo gek als ik).

Aangezien ik eindelijk een adres voor rauwe melk heb gevonden, wil ik het dinsdag gaan halen. Nu heb ik eens eerder ergens een liter weten te bemachtigen en ik vond het niet vies (niet lekker ook, maar dat geeft niet).

Het probleem is alleen, dat ik een hele lastige associatie met rauwe melk heb: ik realiseer me bij het drinken automatisch weer even heel goed waar die melk precies vandaan komt en daar heb ik een beetje moeite mee. In mijn hoofd zijn de uiers van die koe allang 10x door de mest, modder en andere rotzooi geweest. En ik drink iets wat daar rechtstreeks vandaan komt, en dus ook door de mest, modder en andere rotzooi is geweest. Of nog erger, ik heb het gevoel dat ik net zo goed rechtstreeks uit de koe kan drinken. Schoon of niet, van dat idee krijg ik echt de rillingen.

Het meeste eten kun je wassen of steriliseren op één of andere manier, maar dat kan natuurlijk met rauwe melk allemaal niet.

In ieder geval maakt het dat ik eigenlijk gewoon gruwel van het idee van rauwe melk. Ik weet dat ik mezelf daar wel overheen kan zetten en het toch doen, maar dat idee blijft in mijn hoofd zitten en in mijn melk "denk" ik ook allemaal mest, modder en andere rotzooi.

Er (bewust) niet mee bezig zijn, is geen oplossing (witte beren-effect). Nu zijn associaties ook niet zo makkelijk uit te doven en zul je ze moeten vervangen door iets anders... maar wat? Ik krijg niets verzonnen dat sterk genoeg is.

Het gaat me niet om bacteriën, ziek worden of wat dan ook, dus het heeft helemaal geen zin om me te realiseren dat er niets misgaat als ik het drink: dat idee heb ik ook niet. Ik heb vooral het idee dat ik ongewenste rotzooi (en dan echt in de zin van viezigheid) in mijn lijf krijg.

Alle voordelen van rauwe melk er tegenover zetten, kan ik doen, maar het verdringt mijn (gekke) gedachten simpelweg niet. Dan staat het simpelweg naast elkaar: voedingsstoffen verpakt in een laag smurrie.

Ben ik de enige die hier over nadenkt? Of heeft iemand toevallig ook met dit bijltje gehakt er al een oplossing ervoor gevonden?

Overigens: verklaar me rustig voor gek of wat dan ook. Heb ik allemaal geen problemen mee :)

 
Ik heb daar juist helemaal geen moeite mee. Hoe puurder hoe beter. Heb juist liever dat die koe flink door de modder en door de mest gaat dan dat ze weer zo perfect hygienisch te werk gaan.

Maarja, dat ben ik, en daar is jouw probleem nog niet mee opgelost. Ik vind dit echt een gevalletje om EFT op toe te passen. Probeer het gewoon eens, baadt het niet dan schaadt het niet..

 
Het gaat 2 a 3 keer door een filter Pinklady..voordat het in de koeltank komt.

Heb het pas bij mijn bio-boer gezien..

En verder is er volgens mijn bio-boerin een erg strenge controle op

Ik ga morgen weer halen..heerlijk

Heb m tegenwoordig maar om de 2 weken...moet er veel te ver voor rijden plus nog

2 x de veerpont...dus heb uiteindelijke hele dure melk :(

Dia.

 
Ik ben ook eerder type janse, hoe natuurlijker, hoe beter.

maar inderdaad, hoe kom jij van deze associaties af? Als ik aan puur denk, dan denk ik aan mijn kinderen, en hoe ze geboren zijn. Uit mij, niet vol met modder, maar bloed, vruchtwater en misschien klinkt dit niet zo lekker maar er kan zelfs ontlasting bij zitten (door het persen) en toch heb ik nooit het idee gehad van vies/jak of dat ze eerst gewassen moeten worden. Nee hoor, meteen op mijn blote vel.

Ik weet dat er echter ook moeders/vaders zijn die ook een pas geboren baby echt niet fris vinden en een bevalling smerig.

Ik vraag mij ook af waar dit gevoel vandaan komt, ik vond jou topic wel erg interessant, ik had er gewoon nog nooit bij stil gestan. Melk ziet er zo maagdelijk wit uit ( of heerlijk romig, erg mooie kleur geel haast).

Dus ik associeer dit niet met mest/smeer.

 
In zoverre ben ik ook wel een geval: "hoe puurder, hoe beter". Maar rauwe melk valt door zoiets dan weer niet onder de categorie "puur" ofzo. Eigenlijk heb ik sowieso moeite met alles dat uit mens of dier komt, of dat nou speeksel, ontlasting, melk of snot is: ik vind alles vies (deels ook omdat ik het met afval lozen associeer). Evengoed weet ik zeker dat ik dat met een eigen kind ook zou hebben (dat is toch geen afval als het goed is :mrgreen: ). Het strekt nog veel verder, maar dat gaat een beetje ver voor dit topic waarin ik alleen maar om advies vroeg om die melk anders in mijn hoofd in te bouwen. Anyway, melk is nog om een kalfje (of baby, etc.) mee groot te brengen, dus dat is ongetwijfeld ook niet om afval te lozen. En toch... de rillingen lopen af en toe over mijn rug als ik terugdenk aan de weg die melk heeft afgelegd voor het in mijn mond beland is.

Dia, dat van dat filter wist ik niet. Als ik bij die boer ben, zal ik eens vragen of ze er iets over willen uitleggen. Geen idee of het helpt, maar wie weet.

Evan, het zou zomaar kunnen dat je gelijk hebt. Heb wel eens met EFT gewerkt, maar er in dit geval niet aan gedacht (die associatie heb ik dan dus weer niet :lol: ). Ik ga er eens mee aan de slag :)

 
ik heb ook eerder hetzelfde idee als Janse dat het voor mij liever niet overdreven hygiënisch verkregen wordt en dat idee van de koe met haar uier door de modder en de mest lijkt mij juist gezond en de bacteriën kunnen je immuunsysteem alleen maar sterker maken.

Misschien heb je ooit eens een negatieve ervaring opgedaan of geobserveerd ivm lichaamssappen en associeer je dit ook met rauwe melk. EFT zou inderdaad hiervoor kunnen helpen, maar er zijn ook andere methodes zoals de Healing Codes waarover uitleg staat in het andere topic over 'andere manieren om te healen'.

 
Pinklady,

Ik heb het vaker gezegd, maar uit jouw woorden wordt nu wel heel duidelijk hoezeer jij vastzit in het mannelijk egodenken van afscheiding en isolatie en daarmee oorlog met de levensbron, Moeder Natuur. Wat jij beschrijft is een ideale wereld waarin alles steriel is, waarin levenssappen als bloed, lymfevloeistof, slijm etc., maar ook modder, uitwerpselen etc. worden gezien als 'onrein'.

Jouw denken vertegenwoordigt doodsenergie. Geen wonder dat je het opneemt voor de wetenschap, want deze vertegenwoordigt dezelfde ziekte. Het is dit soort denken dat bij jou tot een eetstoornis heeft geleid en zo te zien is het nog steeds in jou aanwezig. Ik zie hetzelfde verziekte denkpatroon in nog veel extremere mate terug bij Joey en tot op zekere hoogte is het ook nog bij ikke aanwezig.

Ik denk dat we kunnen stellen dat eetstoornissen een ziekte van het ego zijn. Zolang jij de natuur niet in al haar pure glorie kan waarderen voor wat ze is, zal jij altijd blijven hangen in deze uiterst destructieve manier van denken, die je werkelijke, diepste gevoelswereld de andere kant op stuurt. Rauwe melk drinken zou wel eens de beste therapie voor jou kunnen zijn om contact te maken met de moeder. Jouw mannelijke egobewustzijn probeert je echter hiervan te weerhouden door je bang te maken voor dit levende product.

Ik waardeer je eerlijkheid, maar je bevestigt eens te meer hoe schadelijk een te ver doorgetrokken mannelijk egopatroon kan zijn. Het heeft in ieder geval niets met de rauwe melk te maken, maar alles met jouw verstoorde geestelijke belevingswereld.

Lees eens het boek Brave New World van Aldous Huxley. Dit beschrijft de verziekte, klinische, technocratische wereld waarin jij met je denken zit. Aldous Huxley was een broer van Julian Huxley, een vooraanstaand lid van de eugeneticabeweging (die zich eveens beroept op 'wetenschap'). Aldous Huxley maakte onderdeel uit van de Britse Fabian Society die als logo de wolf in schaapskleren heeft. George Orwell maakte ook onderdeel uit van diezelfde Fabian Society. Wil je weten welke darwinistische nachtmerrie de powers-that-be voor ogen hebben, lees dan Brave New World en Orwell's 1984.

Mike

 
Mike, dat is een interessante observatie die je maakt over "..jij vastzit in het mannelijk egodenken van afscheiding en isolatie en daarmee oorlog met de levensbron, Moeder Natuur. "

en daarmee lichaamssappen associeert met de vrouwelijke energie (is die enkel geïnspireerd uit boeken die je hierboven vermeld of ook je eigen intuïtie?

Dat verklaart ook waarom de patriarchale godsdiensten de menstruatie (een nogal letterlijk symbool van vrouwelijke energie zou ik zeggen) als onrein bezien. Ik vond het ook altijd raar waarom veel mannen(en vrouwen eigenlijk ook) de dag van vandaag nog steeds vies zijn van menstruatiebloed, hoewel ze helemaal niet vies zijn van baarmoederslijmvlies wat toch uit dezelfde bron komt :wink:. Ik neem aan dat ze het bloed ook associëren met afval en het daarom 'vuil' vinden misschien?

Het patriarchale zit nog steeds diep doordrenkt in onze cultuur. Ik vind dat het Indische symbool van de yoni lingam (de yoni staat voor het vrouwelijke en de lingam voor het mannelijke, de lingam is een fallussymbool die omringd is door een ronde cirkel; de yoni) mooi weergeeft hoe de natuur normaal in harmonie is. In een patriarchale samenleving zie ik het zo dat de lingam uit de yoni is gesprongen en nu afgesneden is van het vrouwelijke en het mannelijke wat voorheen in dienst werkte van het vrouwelijke om richting te kunnen geven en actie te ondernemen is nu agressie geworden gebaseerd op angst en afgesneden te zijn van de bron, die nu het vrouwelijke probeert te omringen en onderdrukken om zo macht te verwerven op onnatuurlijke wijze. Maar om terug te kunnen keren naar die oorspronkelijke staat van harmonie en gelukzaligheid, moeten we terug in contact komen met het vrouwelijke en dat is via het lichamelijke. Maar het mannelijke dat geassocieerd is met ratio en denken heeft nu juist zo'n schrik daarvan omdat het nu verkeerdelijk het vrouwelijke aanziet aanziet als inferieur (wat het nodig had om zich superieur te kunnen voelen). Het is een kwestie van te erkennen dat die gedachten slechts op angst zijn gebaseerd en de werkelijkheid verkleuren en het beste is om 'erin te duiken' en het vrouwelijke/lichamelijke te ervaren ipv erover na te denken.

Ik denk dat als dat idd de oorzaak is van Pinklady's "probleem", dan zou urine therapie hier ook erg gebaat zijn . Het drinken van je eigen urine (en in India drinken ze zelfs urine van koeien) is namelijk erg gezond, maar wordt voor velen als ongezond en vies aanzien.

Maar misschien roept dit nog meer weerzin op bij Pinklady (?) en is rauwe melk drinken een gemakkelijkere start. :wink:

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan