Rauwe melk

Dan is-ie afgeroomd. Met het botervet er op gaat de melk niet zo heel snel over de kop.

Mike
 
Ik haal 1x in de 2 weken 6 liter melk en aan het einde van die 2 weken begint de melk een beetje zuur te worden, ik vind dat geen probleem hoor.
 
Ik haal hier al jaren geitenmelk rechtstreeks van de boer, er is hier niks anders dus. Het is inderdaad na een tijdje, en enkel als je de fles al eens geopend hebt en er uit is, dat ie wat zuur begint te worden: Maar dan spreek ik over minstens 1week. En dat is dan zoals Mike zegt omdat de bovenste laag room er af is.


Ik deed in de zomer alijd een test :
Goot een glas verse melk in,dekte deze af en zette deze hier in Zuid SPanje uit de koelkast in de keuken (temp rond 35gr) voor 2 tot 3 weken. Het is dan inderdaad yoghurt en zuurder, en als er geen schimmel opstaat hebben de geiten hoofdzakelijk goede voeding binnen. Staat er schimmel op hebben ze te veel granen binnen.
 
In principe hoef je zure melk niet weg te gooien. Mijn moeder deed het in een schone theedoek en liet het uitlekken. dan had ze kwark.
 
Weet niet wie er bekend is met Nick, maar het is echt een goede jongen met het hart op de juiste plaats. Echt heel veel verstand van alles wat met voeding te maken heeft. Ook volgens Weston Price. Hij prijst ook altijd rauwe producten aan van de boeren.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.473
Berichten
501.977
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan