Rauwe melk

MarcusMarcus

New member
Hallo,

Ik heb een vraag over rauwe melk. Sinds 1 week neem ik een grote beker rauwe melk per dag. Eigenlijk direct krijg ik een opgeblazen gevoel…..en af en toe lichte kramp die ook weer snel verdwijnt.

Nu twijfel ik of ik er aan moet wennen of dat het gewoon niet geschikt is voor mij?

Graag jullie advies.

 
Direct: dan zou de melk nog in de maag horen te zijn.

Een verteringsprobleem of intolerantie is dan niet te verwachten. Dat gebeurt verder in de darmen waar ongewenste bacteriën o.a. lactose gaan verteren en daarbij gas produceren.

Kijk eerst eens of je maagzuur goed op peil is.

Ondertussen even rustig aan doen met de melk,
of kefir proberen.
 
Melk is misschien wel het meest ontgiftende voedingsmiddel wat er bestaat. Ik ken ook voorbeelden van mensen die zo reageren op rauwmelkse kefir. De probiotische bacterien voeren een regelrechte oorlog in je buik, die ongemakkelijk aan kan voelen. Juist volhouden, zou ik zeggen!

Mike
 
Dat heb ik ook met rauwe melk MarcusMarcus en ook als ik zo los een stuk rauwemelkse kaas neem. Een enorme opgezette buik!!! Ikzelf had niet het idee dat het ontgifting was, maargoed.

Daarom: laat je hier nog even weten hoe het je is vergaan na het nog even volhouden van het drinken vd melk?
Misschien heb ik er dan ook wat aan voor een volgende keer....

 
Een rauw eigeel door de rauwe melk schijnt ook voor een betere vertering van de melk te zorgen.

 
Hi Liz85,

Op een mix van rauwe melk met eigeel reageer ik nog niet zo goed op. Eigeel valt sowieso best zwaar op de maag merk ik. Nu drink ik 1 glas rauwe melk i.p.v. een liter. Dit werkt beter voor mij.

Momenteel begin ik de dag met glas water en een lepel appelzijn erin. Vervolgens een Sole en en half uur erna neem ik een groente juice met 2 granny smiths erin. Aan eind van ochtend 1 glas rauwe melk met soms eigeel. In de middag een boullion en avond eten vlees/kip/vis met groenten. Mocht ik in de avond nog honger hebben dan neem ik wat Biogarde (roer) van de supermarkt. Ook een lepel levertraan + vit c supplementen.

 
Ik ben op zoek waar ik rauwe melk of geitenmelk kan kopen in de omgeving van steenbergen. Weet iemand een adres ?
 
Gisteren kefir van rauwe geitenmelk geprobeerd, vind het vies.
Vroeger dronk ik wel karnemelk (uit winkel) een later rauwe geitenmelk rechtstreeks van boerderij. Dat is wel snel zuur.
Vraag.
Als baby had ik al jeuk-bultjes. Mijn moeder deed kartonnen kokers om mijn armen zodat ik me niet kon krabben.
Rond mijn 11e kreeg ik harnekkige acne, werd behandeld met antibioica.
Ik dronk toen wel melk. Heb me destijds wel afgevaagd of het door de melk kwam maar werd door HUIDarts ontkend.
Een andere orthomoleculaire arts zei destijds: je hebt een koemelk allergie.
Nu mijn darmen al 14 jaar van streek zijn en ik de oplossingen zelf moet vinden lijkt het me interessant om nogmaals rauwe geitenmelk te gaan proberen. Zeer waarschijnlijk weet ik met 1 liter al hoe of wat.
 
Gisteren kefir van rauwe geitenmelk geprobeerd, vind het vies.
Vroeger dronk ik wel karnemelk (uit winkel) een later rauwe geitenmelk rechtstreeks van boerderij. Dat is wel snel zuur.
Vraag.
Als baby had ik al jeuk-bultjes. Mijn moeder deed kartonnen kokers om mijn armen zodat ik me niet kon krabben.
Rond mijn 11e kreeg ik harnekkige acne, werd behandeld met antibioica.
Ik dronk toen wel melk. Heb me destijds wel afgevaagd of het door de melk kwam maar werd door HUIDarts ontkend.
Een andere orthomoleculaire arts zei destijds: je hebt een koemelk allergie.
Nu mijn darmen al 14 jaar van streek zijn en ik de oplossingen zelf moet vinden lijkt het me interessant om nogmaals rauwe geitenmelk te gaan proberen. Zeer waarschijnlijk weet ik met 1 liter al hoe of wat.
Rauwe geitenmelk rechtstreeks van de boerderijj snel zuur ?? Wat noem je snel dan ?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.473
Berichten
501.993
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan