RAUWE MELK - KEFIR - BOTER

serina

New member
Goedemiddag allmeaal,

Ik ben nieuw op dit forum en ik ben benieuwd wat hier allemaal te vinden is. Ik heb mij aangemeld omdat ik woonzaam ben in Amsterdam. En ik ben benieuwd waar is rauwe melk, rauwe kefir of rauwe boter kan kopen.

Ik ben heel benieuwd en als jullie iets weten of tips hebben hoor ik het graag.

Groetjes Serina
 
Vreemd, ik had een hele tekst getikt, maar in de post hierboven verschijnt alleen het woord "mooi".

Ik had er een smiley achter gezet, misschien dat het nieuwe forum dat niet doet?
 
dankje voor deze gouden tip! Janse.

heel vroeger, nou ja, lang geleden, wel ruim 20 jaar, hadden ze op de noordermarkt te a'dam ook heerlijke verse rauwe boerenboter die je kon kopen en laten afsnijden van een grote homp.
helaas werd de verkoop van die heerlijke boter toen na korte tijd al weer verboden door de keuringsdienst.

kefir van rauwe melk van gras grazende koeien maken wij, mijn echtgenote en ik, 2-wekelijks zelf.
benodigdheden: 1-2 flessen Rauw Power kefir, de nodige liters rauwe melk en een snufje bica per liter melk (kefirvoer).
kefir verdelen over flessen en aanvullen met rauwe melk.
laten rijpen bij een temp van ongeveer 17 tot 24 graden C.
bij een lagere temp dan 17 graden wordt de kefir beduidend minder en duurt de rijping te lang (2 tot 3 dagen).
bij een te hoge temp (hoger dan 24 graden C) gaat het rijpen te snel (minder dan 1 dag) en wordt ze ook minder lekker.
gemakkelijk 1 tot 2 weken houdbaar bij bij voorkeur 4 graden C in de koelkast.
wij gebruiken voor de kefir glazen sapflessen van 1 liter van brouwmarkt.nl.
 
Emiel,

Ik heb daar ook ooit een stuk of 10 sapflessen gekocht. Wat ik erg irritant vind is dat de doppen niet lekker strak vast draaien. Als je de dop goed vast wilt draaien, dan schiet ie er overheen en is de fles weer half open.

Ik neem dagelijks rauwe melk mee in mijn rugzakje en dit heeft al meerdere keren voor problemen gezorgd.

Ik heb ook wat andere flessen met plastic dop, deze draaien gelukkig wel goed vast.

Heb jij dit ook, of zijn de doppen ondertussen wat beter bij brouwmarkt.nl?
 
Janse: ik heb in december nog sapflessen besteld bij brouwmarkt en die sluiten goed hoor.
 
Janse, vanochtend verdorie mijn eerste doordraaiende dop!
dat lekt dan gelijk ook als de ziekte.
had ik gelukkig al wel een stel reservedoppen gekocht omdat ze na verloop van tijd wel eens gaan roesten.
ik ga ze minder strak aandraaien misschien helpt dat?
 
Serina,
De rauwmelkse kefir van rauwpower waar Koen het over heeft is echt super spul. Niet alleen omdat deze van rauwe melk gemaakt is maar deze melk komt ook van koeien die geen granen en al helemaal geen soja eten hebben gegeten. Tevens 100% antibiotica vrij.

Neem je daarbij de beste en m.i. lekkerste rauwe kaas van Nederland, die ook in Amsterdam te koop is, dan heb je het zuivel plaatje compleet, zie hier:
http://www.remeker.nl/verkooppunten/


 
In het huis van onze dochter zijn medewerkers nu begonnen met rauwe melk kopen en kefir maken. (bij hun zelf thuis dan he)
Opeens hebben er een aantal het licht gezien en steken zo de rest ook gezellig aan.
En dat nav mijn dochter's kefir in de koelkast daar, hahaha
 
Ik had melk kefir van biologische volle melk gemaakt van poeder. Heel lekker, maar mijn darmen reageren er heftig op?
 
als je de hoeveelheid kefir die je neemt langzaam opvoert kunnen je darmen er gemakkelijker aan wennen.
 
En wie gaat daar op jouw uitnodiging volgende maand spreken? Moi!

ja, WOW !!

Mijn wens gaat in vervulling :>)
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
501.194
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan