ratel ratelt ook even :-)

Heb je al gespoeld met een netipot, gevuld met Keltisch zeezout en water? (0,9%)

Daar had ik zelf afgelopen jaar goed resultaat mee, gecombineerd met hoge doseringen vit. C, en stomen met eucalyptus/dennen/Davos olie.

Als het goed voelt zou ik de reiniging gewoon doen, juist omdat je een ontsteking hebt.

Better out than in.... Succes en beterschap!

 
die heb ik niet,maar snuiven door een rietje kan ik ook, even slikken en spugen,maar werkt wel.

Vit C heb ik net gedaan, zo lekker slapen en dan duimen dat het morgen iets beter gaat.

thx vr de tips!

 
hier een update:

ik hoest nog steeds behoorlijk al is mijn neus vrij, kwakkelen hier dus :-(

neem elke dag de capsule levertraan boterolie en 2-3 keer zoveel vitC.

Smorgens krijg ik amper een halve liter smoothie weg, smiddags 3 gebakken eieren of nog een glas smoothie.

bij het avond eten eet ik 2 groentes en vlees, soms een bak yoghurt na,maar momenteel wil het niet.

kefir gaat er wel redelijk goed in, 2-3 glazen op een dag en voor de rest sole.

Ik krijg te weinig besef ik en val af als een tierelier.

Eetlust is dus niet optimaal, ik probeer genoeg vetten binnen te krijgen door wei, kokosolie en soms roomboter toe te voegen aan de smoothie.

elke dag een rauw ei erdoor, soms 2.

gaat hier iets minder dus.

 
ik heb de afgelopen dagen 2 keer smiddags speltbrood gegeten en voor de rest geen eetlust, ik ben bang foetsie voor sommige dagen :-(

 
ik heb het idee dat dit met ziek zijn te maken heeft, geen trek hebben.

Vanavond moest ik mij ertoe zetten om soep te eten met 2 plakjes speltbrood.

ik zal kijken voor boekweitvlokken, ik deed er wat bosvruchtenjam in.

dat ik geen gierst o.i.d bij mijn avondeten heb vind ik geen probleem, de groente en vlees met lekker veel vette jus vind ik prima.Ik mis de aardappelen niet meer.

wellicht kan ik het bakje yoghurt standaard doen tegen de avond voor ik naar bed ga.

De hoeveelheden zijn best veel moet ik zeggen,maar zoals nu had ik het nog niet eerder gehad.

ben ook moe, van het hoesten met name, lijkt moeilijk los te willen komen.

Nu zit me neus toch weer dicht,maar weer zoutoplossing sprayen, dat hielp wel.

thx voor je reactie @Dirtsa

 
Hoi Rateltje,

Ik las pas dat antibiotica wel op de korte termijn hielp tegen voorhoofdholteontsteking, maar niet op de langere termijn. Wat wel hielp waren lactobacillen.

Ik neem aan dat je niet van de antibiotica bent, maar die lactobacillen zou je eens kunnen proberen. Die zitten bv in kefir. Dus kefir in je neus zou wel eens goed kunnen helpen.

Bij de apotheek verkopen ze neusspraypompjes die je zelf kunt vullen, misschien kan daar kefir of kefirwei in?

 
Dag Rateltje,

Het weer slaat momenteel om en dan wordt de weerstand inderdaad op de proef gesteld. Een voorhoofdholteontsteking kan door meerdere factoren veroorzaakt worden.

Veel kans dat je leeft met een gevoeligheid voor bepaalde voedingsbestanddelen en dan kan je lichaam in dat geval reageren door een voorhoofdholte ontsteking en intensieve vermoeidheid. Zelf kan ik er over meespreken en heb ik dit probleem gelukkig kunnen verhelpen.

Let eventjes op dat de sinusitus geen rhinitis wordt. Is een structurele voorhoofdsholte ontsteking die veroorzaakt wordt door een voedselovergevoeligheid die het gevolg is van een inname van voedingsproducten met een te hoge concentratie aan melksuiker.

Zelf heb ik heel wat gehad aan Airlife ( = voedingssupplement van Bloem dat speciaal ontworpen is voor behandelen en onderhoud van gezonde luchtwegen) en het dragen van een originele Aquamarijn edelsteen bij me. Bij de ontsteking leg je die op de probleemplek en dan krijg je het warm en gaat de ontsteking versneld weg.

Wat ook goed is, is inname van fytotherapeutische druppeltjes Echinacea en Sinusan van Bonusan. Bevordert zowel de weerstand en behandelt de ontsteking. Hier zijn geen bijwerkingen aan verbonden.

Veel succes !

 
@Vivianne thx voor het delen van jouw tips en ervaringen.

Ik voel me vandaag een stuk beter moet ik zeggen :)

Ben begonnen met 3 gebakken eieren en 2 glazen kefir. tussen de middag 2 haringen en 2 plakjes speltbrood met kaas en vlees, zo meteen een bakje yoghurt en nog wat melk/kefir.

dan red ik het tot het avondeten prima, bloemkool/prei en speklap, yoghurt na.

Morgen ga ik weer voor de moothie en laat de peltbrood staan,beetje om en om (ik merk toch de dip) kan ik dan de gekochte boekweitvlokken door de yoghurt doen voor de avond, mag dit (boekweitvlokkena) ook gerust 2 keer of wordt het dan weer teveel koolhydraten?

 
Als je per dag niet boven de 100 gr drooggewicht uitkomt lijkt het mij geen enkel probleem om 2 keer boekweitvlokken te eten.

 
das mooi, want zo graag eet ik geen speltbrood (dip)

heb denk ik 2 eetlepels honing in mijn smoothie, die ik elke dag (in principe) neem, daarin ook een lepel bosvruchtenjam.

 
het gaat hier een stuk beter, al hoest ik nog steeds.

De biefstuk heb ik weer gehaald en ik baal altijd als ik hem op heb.

Soep is weer in de vriezer, yoghurt in de maak, ik ben weer in opkomst.

Mijn weerstand is niet helemaal joffel, verkouden,hoesten, geen voorhoofdholte geworden gelukkig,maar ook bijna een koortslip wat niet doorzette en nu lijkt het op wat ze noemen krentebaard in de hoek van mijn mond.Ik heb er steeds wat olijfolie opgesmeerd en het lijkt wederom niet door te zetten.

Om de dag diarree wat dan weer overging in vastere poep,maar dit bleef niet vast, de volgende dag weer diarree dit gaat al een week of 2-3 zo nu.

Komt ook door weinig eten en wel veel drinken?

Wordt tijd voor de reinigingen denk ik, ik durfde niet omdat ik zo vol zat en blij was dat slapen goed ging ondanks hoesten.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.539
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan