ratel ratelt ook even :-)

rateltje, het is ook een kwestie van zoeken naar nieuwe wegen hoor. Misschien wil je man een keer mee naar een kennisavond, vreemde ogen dwingen. Maw, als hij Mike hoort spreken dan zou dit wel eens meer effect kunnen hebben.

ook wat de kinderen betreft snap ik je wel hoor, maar ze zulen je later dankbaar zijn voor ale kennis die ze nu van jou leren.

 
moet mike wel dichterbij komen.

Mijn vriend is niet geheel gesloten hoor, het is meer de financiele kant.

Verder geeft hij af en toe aan dat het te snel gaat en te drastisch is.

Dan heb ik bs gedaan bij de natuurwinkel of ik leg hem iets uit waarbij hij denkt dat ik hem dat wil opleggen.Hij neemt zijn eigen keuzes, hij eet bv wel enummers van syntetische afkomst, ik heel weinig.

Mijn dochter van 12 heeft zelf ondervonden hoe anders ze is nu ze anders eet en dingen laat staan, ze weet waarom en vind het soms kak,maar houd er wel degenlijk rekening mee, heel top!

 
drenthe/Groningen Assen en groningen is vanuit hier 20m minuten

 
@Kavana,
Quote:
Als alternatief voor brood heb ik op het moment rijstwafels. Ik weet alleen niet of dit beter is of niet. De kinderen van mijn zus (waar ik regelmatig eet) vinden ze heerlijk.



Zie hier wat Mike vindt van rijstwafels:
Quote:
Rijstwafels zijn geen voedsel. Het is een zwaar bewerkt product waarbij rijst met veel geweld door kleine openingetjes wordt gedrukt en de moleculaire structuur van rijst dus wordt beschadigd. Er zijn proeven gedaan met ratten die alleen maar rijstwafels te eten kregen. De ratten overleden, er zit geen voedingswaarde van betekenis in rijstwafels. Niet een goede manier dus om de dag mee te beginnen. En honing erop? Suiker op suiker dus. En daarbij ook een kop koffie die je bloedsuiker doet stijgen. Hiermee zet je de toon voor de komende 10 uur en dat is niet best! Er is dus veel meer aan de hand dan een reactie op zout alleen. Je moet voeding hebben, geen vulling!

Mike



Komt uit deze topic.

Lia

 
@Rateltje,

Je zou 's ochtends de yoghurtsmoothie kunnen doen, houd je 'vol', zeker tot de middag.

Dan kun je je brood eens vervangen door een heerlijke zelfgemaakte beestenbottenbouillon, een paar blokjes rauwmelkse kaas (eventueel met mosterd of zelfgemaakte mayonaise) en een beker kefir of melk met een scheutje slagroom.

Wedden dat je het volhoudt tot aan je avondeten? Wij wel in ieder geval.

Als je het zo invoert en mondjesmaat steeds meer je brood gaat vervangen heb je er op een gegeven moment ook geen behoefte meer aan. Je kunt ook 's ochtends meer smoothie maken en dat meenemen voor onder de middag.

Lia

 
@Rateltje,

Fruit 's ochtends is geen goed idee.

Als je 's ochtends wakker wordt en je gaat op een gegeven moment eten dan 'breek je het vasten' met een breakfast.

Als je dit doet met suikers (wat fruit is) dan verhoog je je bloedsuikerspiegel. En het is juist belangrijk om die stabiel te houden.

Anders heb je binnen no-time weer honger. Dus lekker een dikke vette yoghurtsmoothie. Daar kun je eventueel wel een half zuur appeltje indoen voor de nodige koolhydraten.

Als het voor jou financieel soms een probleem kan zijn zou ik zelf yoghurt gaan maken van rauwe melk.

Als je bekijkt dat 1 liter soms tussen de € 0,60 of € 1,00 kost heb je relatief goedkope yoghurt. En je hebt geen afval meer.

En het is erg lekker en leuk om een eigen gemaakt product te eten.

En heb je geen kans om je groente/fruit en zo bij een locale biologische boer te kopen i.p.v. in de natuurwinkel.

Die zijn in de regel toch duurder dan bij de boer zelf.

Lia

 
@Rateltje,

Lijkt wel een hotline. 8)

Als je eens iets wilt organiseren voor Mike dan mag je me altijd mailen hoor voor info.

Wij zijn ondertussen rotten in het vak met 4 kennismiddagen/avond. Kan je veel tips geven.

Ik weet intussen ook dat als er een (biologische) boerderij bij betrokken is (met eventueel een rondleiding) dat dat meer mensen trekt.

Zeker als je onder de pauze een proeverijtje hebt met bijvoorbeeld rauwe melk en/of kaas en boter.

Je mag me mailen op info@voedingisgezondheid.nl als je informatie wilt hierover.

Lia

 
weet je, organiseren van een avond lijkt me leuk hoor,maar heb er de energie nog tijd niet voor momenteel.

In winsum zit een biologische boer en ze hebben daar in de buurt ook wel gezond verstand avonden.

Wellicht op een later tijdstip op deze locatie eentje met uitleg over westonprice van mike?

Ik ben nu 2 keer geweest op een avond waar ook o.a. mike sprak en meerdere gezond verstand met Anneke Bleeker.

ik begin bij het starten van de dag en dan zo stapsgewijs verder.........

 
ja Die Winsum :)

vriendin van mij woont er, ik woon er weer een klein uur vanaf.

Ik kan mij heugen dat ik vroeger wel moest voetballen.

Grappig...................

 
Een biologische boer die vlees verkoopt aan huis, zit hier om de hoek (5 minuten fietsen!)

Ik vanmorgen heen nadat ik ze op verschillende boerenmarkten had gezien.

Ik heb schenkel, ossenstaart en runderniertjes mee genomen.

Nu weet ik niet de hoeveelheden voor de bouillon, kan iemand mij op weg helpen.

Ik zal ook nog even weer op de site van Poekie kijken, daar zie ik geen hoeveelheden en op de gok vind ik nogal wat zo''n eerste keer.

Ik heb van die 200-250 gram pakjes van schenkel (2) en ossestaart (2) en 2 kleine mergpijpjes.

 
Ik dacht ergens gelezen te hebben hier op t forum dat je de botten onder water zet en dan vijf centimeter erbij. Dit is wat ik aanhou. De rest doe ik allemaal op de gok en tussendoor proeven. Ben persoonlijk niet zo van afegemeten hoeveelheden. De keer dat ik te veel sole erbij had gedaan heb ik (veel) meer water erbij gedaan.

 
grote pan,4a5 liter water,gewoon lekker veel botten erin,minstens half uur met 2 eetlepels appelazijn in het water laten staan.

(ik doe er ook nog stoofvlees met vet eraan bij in stukjes)

Aan de kook brengen en afschuimen, dan de groente erbij en 2 a 3eetlepels keltisch zout en gemalen zwarte peper.

(wortel/bladselderij/halfbosje/hele ui met schil.Dit 4.5 uur of langer laten sudderen/trekken.

 
ik heb ze onder water gezet, flinke scheut appelazijn erbij en morgenochtend koken.

We zullen zien..............

Ik heb een aantal dagen yoghurtsmoothies gehad en geen brood, ik heb geen dip smiddags!!

Afgelopen week heb ik 1 keer 2 sneetjes speltbrood en ja hoor ..... gapen,inkakken enz.wel niet zo erg als eerst maar goed toch een dip.

gierst vond ik niet zo, een paar minihappen voor de sjeu en de rest weg gemukt.

Wellicht is dan witte rijst een betere optie.

De rauwe melk werd goed bevonden bij de jongste dames en nadat ik mijn vriend een stukje liet lezen over de rauwe melk, kwam hij terug met de mededeling dat je waarschijnlijk rauwe melk beter kunt verdragen dan gesteriliseerde of gepasturiseerde melk :)

De yoghurt is in the make en ben benieuwd naar de soep morgen.

volgens de mensen uit de natuurwinkel kunnen mensen tot hun 18 eiwitten afbreken en naderhand niet zo heel best meer, ik moest het zeker even koken.

Het doet mij even twijfelen,maar ik ga voor rauw, kefir en yoghurt en als ik "" problemen"" krijg handel ik dan..........

Mijn gevoel zegt DOEN

 
Quote:
volgens de mensen uit de natuurwinkel kunnen mensen tot hun 18 eiwitten afbreken en naderhand niet zo heel best meer, ik moest het zeker even koken.


Zo zie je maar weer dat men in alternatieve kringen ook onderhevig is aan hardnekkige mythes, in dit geval de mythe dat na je 18e levensjaar je maagzuur gaandeweg afneemt. Net als met 'ouderdomskwalen' accepteren we dat het op volwassen leeftijd allemaal 1 groot afbraakproces is. Als je onvoldoende bouwstoffen tot je neemt wel, ja! Helaas maken voldoende mensen deze mythe waar en zo wordt ongezondheid de norm voor gezondheid...

Mike

 
wat ik wel vrijwel meteen had na het drinken van de rauwe melk, is maagzuuur in de keel.

 
ben nu een aantal dagen op weg, moet zeggen dat ik geen honger gevoel heb en de smoothies amper op krijg over de dag.

Gisterenavond alleen vlees,sla met yoghurt,slagroom, dille sausje erover gehad (heerlijk)

Geen koolhydraten en ik was in de avond dizzy, waardoor kan dit komen?

Ben ik nu te drastisch bezig?

Ik mis niks hoor, heb geen behoefte aan zout/zoet/hartig o.i.d. zoals ik dat wel eens kon hebben.

wel drink ik nog 2-3 bakken koffie per dag, terug gegaan van 7-8 en ben redelijk gewend aan kruidenthee.

Nu nog naar 1 en dan naar 0.

 
De koffie fuckt nog met je bloedsuiker, daardoor word je duizelig. Het kan ook zijn dat er nu te weinig glucose naar de hersenen gaat en die zijn nog niet gewend om te draaien op ketonen. Hoe dan ook doet de koffie meer kwaad dan goed! 7-8 bakken koffie per dag? Geen wonder dat je zo'n ratel bent!

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.685
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan