ratel ratelt ook even :-)

ik hoop toch een redelijke ratel te blijven, wellicht gaat het impulsieve er ook wel af, als ik maar niet saai wordt *proest*

I am trying ;-)

 
ik ben nu aardig stil geweest volens mij ;-)

even een update en ik lees bijna alles,maar de kennis is behoorlijk en weet niet waarmee te praten momenteel............

ik ben nu 3 weken bezig met deze manier van eten,een kleine week van "smokkelen"

Ik voel me er goed bij, heb geen boterham meer gezien sinsdien en heb ook niet de behoefte dat ik dit wil, nachtschades komen er nietmeer in.

Geen dip meer, nu alleen de koffie nog, nu ong. 3 a 4 per dag.

zit nu op bijna 8 liter melk per 4-5 dagen, de kids drinken mee en we maken kefir, yoghurt enz. heerlijk!! dat zegt ook onze poes die elke ochtend blerend bij haar bakjestaat als de deglazen fles uit de koelkast hoort komen ;-)

bak nu in ghee en echte boter is niet aan te slepen.......

heb kruiden leren kennen waarvan ikde naam of geur niet eens kende.

heb een top bio-boer die melk en vlees heeft en nogeentje dichterbij met heerlijke biefstukken en ander vlees :-0

Ik luste het nooit,maar nu heb ik er al zo'n 8 achter de kiezen.

de soep eet ik amper,omdat ik met gebakken eieren, smoothie en een warme maaltijd de dagmakkelijk doorkom, weet nietwanneer de soep er bij/tussen passen moet???

Wat me welopvalt is dat ik nooit, maar dan echt nooitgestoken werd door steekmuggen,maar nu prikken ze me lek.

iemand een logischeverklaring?

in mijn hoofd is rust, heb ook vakantiegehad,maar goed....

ben net begonnen in het boek, bijnieruitputting.

ik heb er lol in en het voelt goed,

ratel

 
mijn dochte van 12 was aan de rauwe melk, maar keeg vorige week diarree en buikpijn,

De andere kids ook diarree, jongste dun en groen, middelste lichtbruin/wit.

ik heb gezegd dat het het weer en de warmte mee was.

Nu wil ze (12) het niet meer drinken :-( ze denkt dat het echt de melk is (denk ik ook)

Maar goed ik ga evanuit dat dat rommel is wat eruit komt, had ik in het begin ook.

@Dirtsa ik heb dacht ik van jou ergens gelezen over het boekweitrecept met kefir.

Klopt het dat dit zurig (kefir) smaakt?

Op zondag 2 september is in Winsum (Groningen) een lezing zie link voor de info.

af en toe moet ik wel lachen om mijn bezigheden vanuit dit forum, overal staan glazen potten en flessen.Maken van yoghurt, kefir, boter en vervoer/bewaar van eten.

Meeste mensen hebben schalen en borden, wij hebben potjes met heel veel dekseltjes :)

 
Ik heb geen boekweitrecept met kefir, maar weet nog wel dat dit ergens geplaatst is. Hopelijk reageert diegene die hier ervaring mee heeft. Wij maken zuurdesembrood van speltmeel(dinkelmehl)

Geef je kinderen eerst de yoghurt, gemaakt van rauwe melk, meestal wordt dit veel beter verdragen. Als dit goed gaat begin je eerst voorzichtig met klein glaasje melk, en kijk je wat de reactie is.

Voor je kinderen kun je de yoghurt ook prima uitlekken, geklopte slagroom(met wat honing) erdoor scheppen en wat aardbeien of blauw besjes, echt heel erg lekker.

 
@Dirtsa ik had hem opgeslagen en het gemaakt, smaakte wel met een dikke laag boter en dubbel kaas ;-) voor op het kdv eet je "makkelijker" mee met de kids.

een smoothie is slok-slik-weg :)

Ik merk toch nog een dip na zuurdesem en eet dit niet meer.Nu zit het goed met de energie.

Ik had de kids volledig aan de rauwe melk *bloos* ik denk bijna (400ml per dag)

Ik heb de yoghurt heel dik, ook al maak ik met 1 cm de "starter" laag.

Uitlekken heb ik nog niet gedaan, doe het in de fles, na 24 uur in de koelkast en klaar is klara.

Zo in de smoothie, melk, boter of wei met kokosolie en kuiden, honing enz erbij.

De dikte zal wel aan de vetheid van de melk liggen denk ik, is erg hoog aldus de boer.

Zelf kunnen we slagroom kloppen, zoveel wei zit er dan ik de glazen bol op de tweede dag.Koop dus ook geen slagroom meer.

@fatsnotbad ik doe dit nu al zo'n 3 weken denk ik en merk wat weeig gevoel te hoogte van de longen op de rug.Wat zegt dit, kan dit zeggen?

Het maagzuur is "weg", (kwam op na melk te drinken) sinds ik sole drink.

Mijn hoofd is na 2 weken weken nog steeds relaxed, geen stress en minder vergeetachtig, voelt erg goed!

Ik denk dat ik de levetraan ga bedanken :)

Heb net h2o2 besteld en ga hie mee aan de slag binnenkort, stap voor stap........ go with the flow ;-0

 
ps dat sommige letters missen komt niet door mij haha, das me toetsenbord, ik moet er soms op rammen om e een lette uit te kijgen :p

(De bliksem heeft mijn laptop uitgeschakeld)

 
hey Ratel,

jij bent lekker bezig met WAPF, leuk!

hoe maak jij de yoghurt, ik lees bij jou dikke yoghurt zonder uitlekken. Ik maak dikke yoghurt met uitlekken, kan je jouw recept even posten?

 
2 sept in Winsum een lezing over weston price, maar niet door Mike?

Wie is Frits vd Blom die de lezing geeft?

Als ik mobiel was geweest, was ik zeker gekomen, ik heb 3 jaar gewoond in Winsum, dus dat had ik zeker leuk gevonden. Kijken of ik nog bekenden tegen zou komen.

 
ik doe pecies wat er staat bij poekie op de site voedingigezondheid

alles moet schoon zijn wat jij gebruikt.

men neme 1 glazen fles met dop, deze moet schoon zijn.

men zet een pan op het vuur met rauwe melk, vuur zacht, dan neemt men een houten lepel en roeit af en toe door de melk, een paar druppen op de pols, net zo lang tot de melk ietsiepietsie warmer aanvoelt dan jouw pols, dan is hij goed, vuur uit.Echt niet warmer.

1 a 2 cm yoghurt (van de vorige keer of bio volle yoghurt uit de winkel)muk je onder in de fles.

Dop erop en dan in de koelbox, die bij mij in de kast staat, daarin pak ik een dun dekentje die ik om de fles sla.De deksel op de koelbox en staan laten.

Na 24 uur schud ik de fles en zet hem in de koelkast, 8 uur later heb ik lekkere koele yoghurt, thats it.Ik doe het meestal s'avonds 2 flessen tegelijk dan heb ik 2 dagen ena 2 liter yoghurt voor zo'n 3-4 dagen.

Volgen mij ligt het ook aan de melk en de hoeveelheid vet die de melk bevat.

Mijn rauwe melk is qua vetgehalte behoorlijk hoog aldus de boer, bijna 5.In de winkel meer rond de 3. Heb ik ook maar gehoord hoor.

Lijkt heel simpel,maar dat is het ook ;-)

 
@Dirtsa Frits vd Blom was ook op andere lezingen waar Mike wel was, zo ook op de dag dat het boek uit kwam.Ik meen februari afgelopen jaar.

 
Ik zag op de site vd gezondverstandavonden wel meer interessante lezingen en tips.

Dankje rateltje voor de link.

 
leuke ontdekking gedaan; mijn zwemmersexceem heeft zijn koffers gepakt, het is bijna foetsie.Heb er toch zo'n 2 jaar last van gehad,maar weigerde te smeren.

Op woensdag 12 september komt julia kangnaar groningen een lezing geven.

Zij is de schrijfster van 100%gifvrij

ben erg benieuwd...........

 
Julia Kang is een prima meid met het hart op de juiste plaats, maar ze is bijzonder pro-koolhydraten. Bovendien is haar boodschap erg simplistisch: eet 100% biologisch, dan eet je 100% gifvrij en komt het allemaal goed. Was het maar zo simpel!

Mike

 
ik ga haar aanhoren, ze zal vast ook goede dingen vertellen.

ik voel me goed nu en niemand overtuigd mij weer standaard koolhydraten te nuttigen, ik ben overstag door de resultaten die ik merk aan mijn lijf.

Kan je iets zeggen over de zwemmersexceem?

ratel

 
Quote:
Kan je iets zeggen over de zwemmersexceem?


Alleen maar dat dit voedingspatroon bijzonder helend is voor je bloedsuiker- en je hormoonspiegel en daarmee je totale gezondheid. De een heeft alleen sneller resultaat dan de ander, afhankelijk van de aangeboren en opgebouwde schade. Goed om te lezen dat dit bij jou zo snel vruchten afwerpt!

Mike

 
pffff het is zeker een jaar geleden dat ik zo vol zat met mijn neus, lijkt wel bijna vooroofdholte wat op komt zetten.

Normaliter ging ik meteen bij enig neusgesnotter een dikke vette haring halen (op advies van opa ;-))en vitD nemen van Solgar,maar nu met de rauwe melk, kefir, soep, vlees enz. doe ik dat niet.

Heb jodium, levertraan/boterolie en gebruik vitC, gisteren een oude zoutoplossingverpakking van de winkel leeg gekieperd en keltisch zeezout oplossing erin gedaan, dit spray ik nu.

Het wordt niet erger,maar ook niet beter.

Als ik niks doe dan verwacht ik dat ik net als een lange tijd terug terug weer voorhoofdholte ontsteking krijg en dan voel ik ook meteen de tand waar ze ooit een wortelkanaalbehandeling heeft gedaan, vreselijk :-(

iemand nog goede tips?

ik wilde eigenlijk een milde reiniging gaan doen dit weekend (olie, citroen en rauwe ei), maar kan me niet permiteren volledig uit de running te zijn met de kids.

Leeglopen is tot daar aan toe ;-)

ratel

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.812
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan