rare pijnen

G

Guest

Guest
ik heb sinds een paar dagen een stijve nek en is behoorlijk pijnlijk. Mijn hoofd kan zowat niet draaien en slapen is ook een ramp. Nou denk ik dat ik redelijk gezond eet, veel vet, rauwe melk/kefir,yoghurt, weinig koolhydraten, soms een amaranth cracker met dik boter en kaas, veel eieren, geen nachtschades.

De nekpijn probeer ik een beetje draaglijk te maken met paracetamol of brufen. Ik weet geen andere oplossing. Je moet toch je dingen doen he, huishouden, werk enz.

Mijn man en schoonmoeder hadden het paar weken terug ook, dus lijkt wel een virus te zijn of zo. Het "tocht" verhaal gaat er bij mij niet echt in of ben ik dan eigenwijs? Ben dus maar begonnen met paar druppels per uur h202.

Heeft iemand nog andere ideeen?

Marijan

 
Met pijn geeft je lichaam aan dat je het rustig aan moet doen, moet kijken waar de pijn zit en proberen dit op te lossen. dat doe je niet met paracetamol of erger nog met ibuprofen. Dan negeer je de signalen van je lichaam omdat je door wilt gaan. Dit zal dus tegengesteld gaan werken.

Wel begrijpelijk, absoluut onverstandig.

Rust, een warme kruik, magnesiumolie. Dat zou mijn advies zijn.

 
Marijan,

Ik ken jou persoonlijk en weet dat je pas recentelijk bent gaan minderen met de consumptie van koolhydraten. Ik denk dat dit een erfenis is van je koolhydraatrijke verleden. Ik ben het helemaal met Dirtsa eens dat je niet de 'telefoonlijn' van je lichaam moet afsluiten d.m.v. pijnstillers, maar de signalen serieus moet nemen en te proberen te werken aan structurele oplossingen. Soms wordt het slechter voordat het beter wordt, het hoort er nu eenmaal bij.

Mike

 
Dirtsa, bedankt voor je tip, ik heb geen magnesiumolie in huis, wel citraat wat ik nu net gemengd heb met olijfolie en kokosvet.

Samen met warme kruik maar poosje op de bank :>)

Mike ik ben het met jou en Dirtsa eens dat medicatie niet de oplossing is.

Ben daar zelf ook een felle tegenstander van.

Blijkbaar toch gevoelig voor het feit dat mijn man roept: neem nou maar je zult zien dat het de pijn verlicht. Gisteren 1 paracetamol en halve brufen, vanacht nog halve brufen en vanochtend 1 paracetamol. Het helpt wel iets maar niet veel heb ik gemerkt dus geen goed idee.

Verder dit jaar misschien 1 of misschien 2x een paracetamol op.

Dit is niet om te verontschuldigen. Soms komt hoofdpijn heel slecht uit in bepaalde omstandigheden.

Ik heb net ook gedelegeerd,(autorijden lukt nu niet) mijn zus haalt vandaag de melk! normaal doen we dat samen, zij woont dichtbij Matthijs, dus ga ik altijd via mijn zus naar Matthijs de melkboer.

 
Als je dan toch een pijnstiller kiest, dan misschien een natuurlijke pijnstiller?

Olijfolie heeft dezelfde werkzaamheid als ibuprofen, al is het minder geconcentreerd en dus minder krachtig. Naar mijn idee moet je dit dus ook ter plaatse kunnen smeren.

Ikzelf merk de verkramping of nekpijn als ik teveel vlees of eieren heb gegeten ten opzichte van de vetten. Dan treed er verzuring op in de spieren (urinezuur) en dat kan zich alsmaar ophopen als je het niet de kans geeft weg te trekken.

 
Dat urinezuur heeft te maken met een tekort aan maagzuur. Een tekort aan maagzuur heeft te maken met verzwakte bijnieren. Verzwakte bijnieren hebben te maken met...STRESS.

Mike

 
tja, dat stress (emotioneel) geloof ik wel, schoonvader ernstig ziek, speciale dochter die ergens anders gaat wonen eind van de maand en zakelijk wat issues, duss ja stress!

en Vrysuyver, bedankt voor je reaktie. olijfolie had ik net al gemengd met kokosolie en magnesiumcitraat

 
Marijan,

Zoals Dirtsa al schrijft:

Die magnesiumolie is echt iets om aan te schaffen waar je veel profijt van kunt hebben.

Als ik last heb van opkomende hoofdpijn smeer ik wat magnesiumolie op mijn slapen, voorhoofd en in mijn nek en dan zakt de hoofdpijn snel.

Ook mijn stijve nek heb ik er als eens mee ingesmeerd en dat verminderd de pijn echt.

Pijnlijke spieren, dikke enkels, kuitkramp, lekker slapen: magnesiumolie.

 
Marianu een goede tip, ga het ook inderdaad bestellen. www.zechsal.eu is een goede keus dacht ik hier gelezen te hebben..

 
Wij snappen echt wel dat er soms zoveel stress op kan treden dat zich dit uit in erg vervelende klachten. En uiteraard wil je beide, de pijn verlichten en de oorzaak aanpakken.

Ons is vaak ook geleerd om door te gaan, een paracetamol en hup...er weer tegenaan.

Uiteindelijkt nekt dit je (mooie beeldspraak toch? )

De magnesiumolie kun je op pijnlijke spieren smeren, maar ook als onderhoud dagelijks nemen, voor het slapen gaan op je buik masseren. Echt prettig hoor.

Ik heb het spuitflesje besteld plus de navulverpakking van 1 liter.

Verder kan ik je aanraden een boek: menopauze,alles wat de dokter je niet verteld.

Hier staat echt goed uitgelegd wat je hier vaak leest, meestal van Mike, maar dan in chronologische volgorde. En wat natuurlijke progesteroncreme voor je kan doen.

 
net besteld :>)

en progesteroncreme die je net noemt ben ik al 2 weken geleden mee begonnen.

ik heb dat pdf bestand van 11 blz gelezen waarin beschreven staat over de creme.

en Dirtsa jouw eerste alinea hup gewoon doorgaan is ook zo en vooral niet zeuren :>)

 
marijan, ik beschreef gewoon mijzelf jaren en jaren achter elkaar. Nu kan ik niet anders dan rusten, mijn lichaam dwingt mij gewoon (door de MS) ik ben ervan overtuigd dat ik echt zo slecht heb geluisterd naar de signalen van mij lichaam. Altijd maar negeren en doen alsof er niets aan de hand is, aanpakken/niet zeuren en er zijn voor de kinderen, man en iedereen om je heen.

Het voelde ook nog eens goed, kijk mij eens, ik zeur niet over moe of pijntjes, ik ga er gewoon voor. Tja....

 
Stel je heb een te veel aan urinezuur.

Wat is dan de beste aanpak. Er van uitgaande dat ik bijnier uitputting heb, trage schildklier en een lekke darm.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.546
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan