Quote, Citaat, Uitspraak.

Dat is ook wat ik tegen heb op dat boek van Creveld, als beiden geslachten hun ware potentieel waarmaken zijn ze allebei perfect en in balans met elkaar. Het is pas als een van beiden of allebei in de slachtofferrol stappen dat je problemen krijgt, en die slachtofferrol is ons vrouwen op een presenteerblaadje aangereikt.

 
Vooropgesteld dat ik van het bestaan van dit boek helemaal niet op de hoogte was (waarvoor dank!) en het dus ook niet heb gelezen, heb ik bij voorbaat sympathie voor Van Creveld, omdat hem in de recensie 'gebrek aan nuance' wordt verweten en dat hij de dingen 'te scherp stelt'. Ik word GEK van al die 'nuances', een subtiele vrouwelijke energie die politiek correct wordt als we hierin doordraven (en dat gebeurt in deze samenleving).

De blanke, Europese cultuur kent van het begin af aan exclusieve mannenclubjes, waarbij oudere mannen zich als 'mentor' opstelden voor jonge jongens en in ruil voor deze uitwisseling van kennis van de oude generatie naar de jonge generatie regelrechte sodomie mochten bedrijven, de ultieme schending van de eer van zo'n jongen. We zien dit tot op de dag van vandaag terug bij de koorknaapjes in de katholieke kerk. De feminisering van jonge mannen gebeurt daar al. Niet voor niets heet je, als je het in de gevangenis overkomt, iemands 'bitch'.

Omdat we hebben moeten zien te overleven in een poolklimaat hier in het noordelijk halfrond hebben we niet alleen veelvuldig satmmenoorlogen gekend (negatieve mannelijke energie) om de schaarse voedselbronnen, maar voortplanting en vruchtbaarheid werden ook ala ongewenst gezien door mannen. Telkens als er weer een kind werd geboren, was dit weer een mond om te voeden voor de man. Hierdoor zijn we in Europa vrouwen en kinderen als de levende symbolen van vruchtbaaheid en voortplanting gaan zien als ongewenst en hebben we ze maatschappelijk gezien de laagste status gegeven. Dit is een spiritualiteit van anti-creatie.

Dus ja, hier in Europa hebben we al heel lang een patriarchaat. Ik vind het vreselijk dat vrouwen 's avonds niet alleen over straat kunnen gaan, zonder dat ze moeten vrezen voor aanranding of verkrachting. Ik vind het vreselijk dat kinderen binnenshuis misbruikt kunnen worden door hun vader of door een ander mannelijk familielid, terwijl kinderen juist biologisch geprogrammeerd zijn om op deze mannen te moeten kunnen vertrouwen. Dit is allemaal een negatieve expressie van mannelijke energie en het hoort al heel lang bij onze cultuur. Dat hierbij vrouwen en kinderen geslachtofferd worden staat dus buiten kijf.

Waar Van Creveld het echter over heeft is dat onze elite op een bepaald moment heeft besloten om de rollen om te draaien en de mannen te feminiseren en de vrouwen een bevoorrechte positie te geven. Al tijdens de slavernij kwamen ze erachter dat als je de man als beschermer/verdediger (zijn ware energie) verzwakt je automatisch een conformistische samenleving krijgt waarbij vrouwen jongens opvoeden tot volgers i.p.v. leiders, uit angst dat hen iets overkomt als ze zich verzetten tegen de status quo.

Als dus ook de jongens en mannen zich gaan identificeren met vrouwelijke, volgzame energie, dan is iedereen een slachtoffer van een systeem waar niemand van ons bij gebaat is. Vandaar mijn pleidooi voor meer mannelijke, non-conformistische energie. We moeten de krijger/strijder in ons losmaken en ons vuur weer op laten laaien. Dat doet trouwens ook wonderen voor je immuunsysteem (verdediging/afweer) en je spijsvertering (voedselverbranding)!

Ik ga dat boek van Van Crevelt bestellen, hulde aan deze man!

Mike

 
Quote:
Vooropgesteld dat ik van het bestaan van dit boek helemaal niet op de hoogte was (waarvoor dank!) en het dus ook niet heb gelezen, heb ik bij voorbaat sympathie voor Van Creveld, omdat hem in de recensie 'gebrek aan nuance' wordt verweten en dat hij de dingen 'te scherp stelt'. Ik word GEK van al die 'nuances', een subtiele vrouwelijke energie die politiek correct wordt als we hierin doordraven (en dat gebeurt in deze samenleving).


http://www.deblauwetijger.com/winkel/ interessante uitgeverij he! :) Die van Creveld heeft het nog al aan de stok gehad met feministen, zegt ook veel vind ik. Ik was van de week op een feministisch forum aan het kijken, man man dat is pas vermoeiend!

 
Dank. Ik heb The Wounded Womb inderdaad voor veel geld gekocht bij lulu.com. Tanja heeft hem nou in haar bezit (van mij geleend). Ik heb er geen probleem mee als hij daarna naar jou toe gaat. Als ik hem ooit maar terugkrijg...

Mike

 
Ja ja, ik zal er wat vaart achter zetten, heb 'm al lang in huis, maar heb zo weinig tijd om te lezen en moet er wel voor gaan zitten, iedere keer een klein stukje is niks ben al en heel eind. Hebben wij ook weer een reden om af te spreken :)

 
Quote:
http://newsninja2012.com/rapper-ice-t-manhood-is-dead-youre-dealing-with-the-pussyfication-of-the-male-sex/


Ik kom net van een verjaardag. Hier vertelde iemand (die zich totaal niet bezig houdt met voeding en gezondheid) iets over ons drinkwater. Volgens mij had hij in de waterzuivering gewerkt.

We weten hier natuurlijk allemaal al dat ons water verre van perfect is met al die medicijnresten die er nog in schijnen te zitten. Hij vertelde dat er heel erg veel vrouwelijke hormonen in ons water zit, omdat zo'n beetje elke vrouw tegenwoordig aan de pil zit. Via de urine komt dit in ons water etc.

Opvallend was dat hij zei dat dit een van de grootste redenen was dat mannen steeds vrouwelijker worden en vrouwen steeds mannelijker.

 
Het boek is binnen en ik word nu al blij van de inleiding en het voorwoord. Deze auteur is volkomen politiek incorrect! Heerlijk om eens een ongecensureerd mannelijk standpunt te lezen!

Mike

 
Van Creveld is een kind van overtuigde zionisten. Maar goed dat hij heeft geleerd voor zichzelf te denken! Wat te denken van deze commentaren op de actualiteit?

Quote:
Naast het schrijven van boeken over militair-historische onderwerpen, geeft Van Creveld ook geregeld commentaar op de actualiteit.

In een tv-interview in 2002 sprak hij er zijn twijfel over uit of de Israëliërs de Palestijnen zouden kunnen verslaan:

"Het zijn [de Israëlische soldaten] erg dappere lui (...) het zijn idealisten (...) ze willen hun land dienen en ze willen zich bewijzen. Het probleem is dat je je niet kunt bewijzen tegenover iemand die veel zwakker is dan jijzelf. Ze zijn in een lose-lose-situatie. Wie sterk is en tegen een zwakke vecht, is een ploert (...) wie zich door de zwakke laat doden, is een idioot. Dus hier ligt een pijnlijk dilemma dat al vaker in de geschiedenis is geconstateerd, en waarvoor, als ik het goed zie, geen simpele uitweg bestaat. En dan is het Israëlische leger op geen stukken na het ergst van allemaal. Het heeft nooit gedaan wat de Amerikanen deden in Vietnam (...) ze hebben geen napalm gebruikt, ze hebben geen miljoenen mensen gedood. Dus alles is relatief, maar om terug te komen op wat ik eerder zei, als jij sterk bent en zij zijn zwak, dan is alles wat je verder doet crimineel."

In 2002 zegt Van Creveld in Elsevier:

"We hebben enkele honderden kernkoppen en raketten om ze overal op te gooien, misschien zelfs op Rome. Met vliegtuigen zijn de meeste Europese hoofdsteden zelfs een doelwit. (...) Wij hebben de mogelijkheid de wereld mee te slepen als we ten onder gaan. En ik kan u beloven dat voordat Israël wordt vernietigd, we dat ook zullen doen."

In 2004 schreef Van Creveld in de International Herald Tribune:

"Als de Iraniërs niet geprobeerd zouden hebben kernwapens te maken, zouden ze wel gek zijn."

In 2005 haalde Van Creveld de krantenkoppen toen hij zei dat de invasie van Irak in 2003:

"de stomste oorlog [was] sinds Keizer augustus in 9 v.Chr. zijn legioenen naar Duitsland stuurde om ze daar te verliezen." (...) George W. Bush [zou] als president afgezet en vervolgens voor het gerecht gesleept moeten worden."

En in 2005 wordt in een interview in Elsevier Weekblad de volgende uitspraak van Van Creveld aangehaald:

"De werkelijke reden dat er oorlog bestaat, is dat mannen van oorlog houden en vrouwen van krijgers.

In 2007 gaf van Creveld tegenover UPI het volgende commentaar:

"Iran is de werkelijke overwinnaar in Irak en de wereld moet leren leven met een Iran als nucleaire macht, net zoals we dat hebben moeten leren ten aanzien van de Sovjet-Unie en China. (...) Wij Israëli's weten hoe we een Iraanse aanval moeten afslaan. We lopen geen gevaar dat de Iraniërs een atoombom op ons gooien. (...) Dankzij de Iraanse dreiging krijgen we wapens van de Verenigde Staten en Duitsland."


http://nl.wikipedia.org/wiki/Martin_van_Creveld

Mike

 
Quote:
Ja ja, ik zal er wat vaart achter zetten, heb 'm al lang in huis, maar heb zo weinig tijd om te lezen en moet er wel voor gaan zitten, iedere keer een klein stukje is niks ben al en heel eind. Hebben wij ook weer een reden om af te spreken


Mijn zoon heeft ook al een goede reden, hij wil zien of die levende varkens lijken op die kop in de vriezer :lol:

 
Heb jij de hele kop in die zak zitten? ik dacht alleen de oren. Binnenkort zijn er ook Berkshire biggetjes te bewonderen.

 
De hele kop! de oren zitten er ook in, los van de kop, 4 poten, de staart heb ik nog niet gevonden ;-))) Maar elke keer als ik de vriezer open doe lacht knorretje naar ons ;-) Het duurde even voor ik het door had want zo bevroren zie je dat niet zo goed. Mijn schoonmoeder had begot nog een recept voor varkenskop ook!

 
Maar nog niet gemaakt begrijp ik, :lol: nou ik ben benieuwd naar het resultaat.

Voor varkenspoten vond ik dit recept in betje-goedkope-keukenmeid een oud online kookboek. Zelf nog niet uitgeprobeerd en zitten volgens mij ook nog wat botjes in. Ik heb ze maar in de bouillon mee laten pruttelen.

Quote:
Varkenspooten.

Men hakt de pooten in do lengte door, rolt ze elk

afzonderlijk in een doekje, dat men daarna met touw toebindt.

Doe ze vervolgens in eene pan met wat knoflook,

een beetje pieterselie, prei en selderij ; zet ze op met koud

water, laat ze 5 uren koken, en laat ze alsnu bijna geheel

afkoelen, doe de pooten uit de doekjes en rol ze in

geklopte eieren, gestooten beschuit en gebakte pieterselie.

Men braadt ze bruin op den rooster of in de koekepan.


 
Klinkt goed, ik zal eens zien of men dat hier voor elkaar krijgt ;-) Nee, nog niet aan begonnen, we zijn de kelder aan het opruimen, een mens zou van minder levensmoe worden :-/

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.847
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan