Janse,
dat is interessant. Ik was er net nog aan het denken. Enfin, het is niet de eerste keer dat ik erover dacht, maar intuitief geloofde ik al dat zoet (in natuurlijke vorm) vooral gecombineerd met vet, toch ook niet slecht kan zijn, want wij lusten nu eenmaal graag ofwel:
vet + zout
ofwel
vet + zoet
Van WAPF mag veel vet en zout al, maar ik dacht dat het meeste zoet toch beter vermeden kon worden, maar het hangt er toch vanaf welke soort zoetigheid je gebruikt. Hoe puurder, hoe beter wellicht.
Ik lees hier ook op een andere thread Mike zeggen:
Quote:
Volgens de info op de verpakking van 'oerzoet' is dit puur, ingedroogd rietsuikersap. Ik waag dat zeer te betwijfelen. De melassesuiker van Billington's is bijna zwart van kleur, terwijl oerzoet lichtbruin van kleur is. Ik kan het niet bewijzen, maar ik heb het sterke vermoeden dat de suiker geheel of gedeeltelijk is ontdaan van zijn melaase (mineralen) en je dus wel 'ruwe' rietsuiker hebt, maar niet de ondersteunende mineralen. En die zijn nu juist van belang voor de vertering van de suiker! Van Billington's melassesuiker weet ik in ieder geval zeker dat ik puur, ongeraffineerd, gedroogd rietsuikersap incl. de melasse heb.
Mike
Klinkt logisch als suiker van zijn mineralen wordt ontdaan, het voor problemen zorgt, net zoals bij zoveel andere voedingsmiddelen.