pubertijd

Inzicht is alvast een heel goed begin!

Ik herken (helaas ;) ) wel wat in je verhaal, stukje perfectionisme en alles in goed banen willen leiden. Valt inderdaad niet mee loslaten. Stukje relativisme is ook gezond, je kunt het namelijk niet eens allemaal controleren, al zou je willen. Ga lekker in de wind lopen vandaag, dat geeft lucht.

 
Weet je nog waar dit eerst naartoe dreigde te gaan, voordat ik ingreep? Het lag aan de vriend, want moeders hebben altijd gelijk! Kijk je wel eens naar dat programma van Derek Ogilvie, waarin hij hulpt biedt bij het opvoeden? Het gaat steevast om gestresste, vaak getraumatiseerde moeders! Ik wijs hiermee niet met de vinger naar de vrouw, maar wil hiermee aangeven dat vrouwen en moeders zeker niet gevrijwaard zijn, integendeel!

Mike

 
Ik kijk daar ook weleens naar, je ziet inderdaad vaak getraumatiseerde, uitgeputte en gestresste moeders dat klopt, maar ook afwezige vaders zonder ruggengraat.

 
mijn vriend krijgt volgende keer meer inzichten, ben benieuwd.........

het ligt nooit aan 1 persoon denk ik, opvoeden doe je samen.

ik blijf erbij dat zijn lontje te kort is en nog steeds, hij zegt dit ook zelf.

Moeilijke vindt hij dat pubers over en over gewezen moeten worden op dingen, kan hij niet bij.

Ik kijk vaak naar derek Ogilvie, Mike

Op dit moment valt het mij van mezelf tegen dat ik erachter kom dat de dingen die ik zelf niet wilde voor mijn kinderen en toch stiekum in zijn geslopen.

Het positieve wat ik nu al merk is dat mijn vriend en ik veel meer delen.

wij vrouwen zijn sterk geneigd volgens mij om de touwtjes in handen te nemen, omdat we denken dat we het beter kunnen.

Ik denk dat een deel ook instinctief is, kinderen lijken ook meer naar moeders (gevoelsmatig) te trekken.

Vaders zijn naar mijn inzien meer zakelijk en moeders meer gevoelsmatig bezig.

Maar goed, we zijn bezig en voelen ons erg goed bij de visie die de cursus Nieuwe Autoriteit uitdraagt.

Ik heb steun aan mijn vriend en zeker nu hij mij zichtbaar de ruimte geeft tijd aan mezelf te besteden.

Hij kan zich makkelijker terugtrekken en ik voel mij dan aangewezen om dingen op te pakken.

Ik ben niet iemand die zomaar hulp vraagt, gevoel dat ik alles zelf moet doen.

Dat is op zich al erg lastig, aangeven waar mijn behoeftes liggen.

Zelf deed ik dat op een onduidelijke (lees mopperen) manier, alleen maar wijzen op hetgene wat niet goed gaat i.p.v. aangeven wat je wilt.

Inzicht is idd mooi, nu handelen naar hetgene wat je ziet........

 
Gefeminiseerde mannen verergeren het probleem inderdaad, goede observatie! Je ziet dat de vrouwen dan control freaks worden, die de baas spelen. Iemand moet de leiding nemen en je krijgt dus een complete rollenverwisseling van 'andrische' vrouwen en 'gynische' mannen. Het geeft eens te meer aan hoezeer wij de weg kwijt zijn. Als ik dan ook nog lees dat rateltje zich heeft moeten losweken van haar familie, haar bloedlijn, in een poging om zichzelf te vinden, dan bloedt mijn hart. Ik ken meerdere mensen in mijn directe omgeving die noodgedwongen hetzelfde hebben moeten doen. It takes a village to raise a child. En nu klooien we maar wat aan, emotionele stumpers die we zijn. Het is goed dat er cursussen zijn waar rateltje naartoe kan, maar tegelijkertijd is het heel triest dat er een enorme markt is om mensen weer op weg te helpen die niet meer weten waar ze het moeten zoeken. :cry:

Mike

 
It takes a village to raise a child

mooi verwoord, dat is ook waar ik erg behoefte aan heb.

Ik geloof voor 100% dat door de keuze die ik toen heb gemaakt mijn kinderen beter af zijn nu dan wanneer ik dat niet gedaan had.

Wel denk ik dat we meer de vuile was mogen buiten hangen, we hoeven het niet alleen te doen.

Menig gezin durft niet hardop te zeggen dat ze het niet aan kunnen en hulp willen.

De vuile was buiten hangen hoort niet zo.

Wij hebben erg veel steun aan o.a. de pake en beppe, de oma, de peetmoeder, maar ook andere ouders die ik spreek over waar we als gezin of als ouder tegen aanlopen.

Wat mij verbaasde is dat er zoveel herkenning was en ongeloof over dat menig ouder hetzelfde ervaart, waarom zien we dat dan niet terug.

Angst om afgewezen te worden, het niet goed te doen?

Dat is denk ik ook waarom bloggen zoals die van ondermoedersvleugels zo trekken, het is erg herkenbaar en te betrekken op jezelf en jouw gezin/kinderen.

 
Quote:
wij vrouwen zijn sterk geneigd volgens mij om de touwtjes in handen te nemen, omdat we denken dat we het beter kunnen.

Ik denk dat een deel ook instinctief is, kinderen lijken ook meer naar moeders (gevoelsmatig) te trekken.

Vaders zijn naar mijn inzien meer zakelijk en moeders meer gevoelsmatig bezig.


Dit is feministische flauwekul die je is aangepraat. Vrouwen zijn helemaal niet geneigd om de touwtjes in handen te nemen. Instinctief horen vrouwen juist een verzorgende rol te hebben en dat is de reden waarom kinderen gevoelsmatig op dat gebied naar moeders trekken. Als het echter gaat om leiderschap en grenzen stellen horen kinderen juist naar vaders te trekken.

Quote:
mijn vriend krijgt volgende keer meer inzichten, ben benieuwd.........

het ligt nooit aan 1 persoon denk ik, opvoeden doe je samen.

ik blijf erbij dat zijn lontje te kort is en nog steeds, hij zegt dit ook zelf.

Moeilijke vindt hij dat pubers over en over gewezen moeten worden op dingen, kan hij niet bij.


We hebben het hier al eerder over gehad. Jij hebt in ieder geval geen gefeminiseerd doetje van een vriend. Hij stelt grenzen en dat hoort hij ook te doen als man. De reden waarom hij een 'kort lontje' heeft ontwikkeld is omdat JOUW lontje veel te lang is en dochterlief met veel te veel weg kan komen! Hij wil hier z.s.m. paal en perk aan stellen en zal dan misschien te snel op alle slakken zout gaan leggen. Hij moet niet de grootste veranderingen aanbrengen, maar JIJ! Als jij meer opschuift naar zijn leiderschap, zal hij vanzelf bijtrekken, daar hoef je je geen zorgen over te maken. De reden waarom dit pubermeisje keer op keer op hetzelfde moet worden gewezen, is omdat er geen sprake van 1 eenduidige lijn van beide ouders. Als het echt duidelijk is, begrijpt ze snel genoeg waar het om draait en houdt ze op met voortdurend de grenzen aftasten.

Mike

 
dat is ook wat ik zeg mike moeders voeden met hun verzorgende rol meer het emotionele vlak.

Daaronder schrijf jij over korte en lange lontjes en dat is precies zoals het hier is!

Ook dat hebben we inmiddels onder ogen gezien en kunnen plaatsen.

Ik weet heel goed dat er werk aan de winkel is en dat ik een topkerel heb, eentje uit duizenden.

Hij is degene die mij weer op het "rechte" pad zet, mij de schop onder mijn reet geeft wanneer ik weer eens op mijn gevoelige plaat zit en hij ziet dat de hand ervandoor gaat i.p.v. een vinger.

Ik geloof niet dat ik heb aangegeven dat hij de grootste verandering moet aangeven.

Op dit moment ben ik hem heel hard nodig.

 
Maar je hebt wel aangegeven dat moeders van nature de touwtjes in handen horen te hebben. Dat is een populair feministisch standpunt dat niet wordt ondersteund door de evolutionaire geschiedenis, niet in de dierenwereld en niet in de mensenwereld. Wie dit tegen wil spreken, kan dit proberen, bring it on! Als man ben ik een verdediger en dus ook een verdediger van standpunten. Een echte man heeft ook geen boodschap aan politieke correctheid en aan consensus. Dat is ook de reden waarom mannen gefeminiseerd worden, want dan schakel je meteen hun krijgersinstinct uit en kun je de gezinseenheid breken. Dat is waar we het hier over hebben, een beschadigde gezinseenheid. Dat krijg je nou van als dat feministische gelul (bewuste woordspeling)!

Mike

 
Als een man écht de leiding neemt zullen vrouwen geneigd zijn te volgen, maar vaak worden mannen/vaders autoritair en geen autoriteit. Dan heb je het gevoel dat je je kinderen moet beschermen en neem je het over. Een kerel die echt zijn kloten inzet zal op zo'n manier leiding geven zodat je vanzelf een stapje opzij doet.

Ik weet dat dit ideaal vaak ver te zoeken is.

 
Phil Valentine zegt: if you don't raise a warrior, you're gonna raise a predator. Een man die geen veiligheid kan bieden en zelf voor onveiligheid zorgt, is een man die zijn vechtersinstinct negatief manifesteert, omdat hem nooit geleerd is hoe het wel moet. Denk ook aan al die gangs.

Mike

 
Quote:
wij vrouwen zijn sterk geneigd volgens mij om de touwtjes in handen te nemen, omdat we denken dat we het beter kunnen.

Ik denk dat een deel ook instinctief is, kinderen lijken ook meer naar moeders (gevoelsmatig) te trekken.


de eerste zin staat los van de tweede

Hier in huis delen wij veel taken m.b.t. alles eigenlijk.

Ik ben wel het type wat snel de touwtjes in handen neemt, dan meer in het vooruitkiken, het plannen enz.praktische dingen die maken dat het de dingen makkelijker maakt.

Dit doe ik vaak te snel.

Dat vrouwen snel geneigd zijn de touwtjes in handen te nemen is niet van nature,ik denk absoluut niet, het is aangeleerd gedrag en een foute denkwijze.

Ik denk dat je elkaar nodig bent in een relatie,maar ook als opvoeder.

Hij voegt juist wat toe en remt dat gene af wat moet, ik luister niet altijd!

dat kinderen meer naar de vrouw toe trekken is volgens mij instinctief, jonge kinderen hebben meer zorg nodig.

Maar pubers hebben meer grenzen en veiligheid nodig, iemand die overziet, plant en meedenkt daar waar deze het aangeeft of ziet dat het niet goed gaat.

Daarin speelt hij momenteel een grote rol.

Hij is duidelijk, kort en staat met 2 benen op de grond.

Ik laat over mijn heen lopen omdat ik weer eens zo nodig dat schuldgevoel heb of twijfel (emotionelewolk)

daar moet ik aan werken, met beide benen op de grond blijven staan, staan voor wat ik zeg, kortom actie ;-)

ik vind het erg mooi te lezen mike, dat jij precies beschrijft wat er speelt!

volgens mij kan ik op papier heel duidelijk omschrijven wat er speelt :)

 
hier gaat het goed in huis.

regels zijn duidelijk, de consequenties ook, wanneer deze worden overtreden zitten er gevolgen aan vast en deze worden aanvaard.

duidelijkheid, motor afkoelen bij frustratie vanuit onszelf helpt erg.

mijn partner en ik doen het samen en we vullen elkaar aan en remmen elkaar af daar waar nodig.

ik heb het idee en ook gehoord van onze puber dat zij het gevoel heeft meer gehoord te worden, zonder discussies, het is zoals het is.

ik zelf heb mijnvalkuilen meer en meer in zicht en wil nog wel eens over mijn grenzen gaan, maar mijn partner is mijn spiegel en als ik niet waardeer wat ik zie, doe ik er wat mee.

Als ouder ben je het voorbeeld voor je kinderen en wat je ziet is de spiegel van jezelf in de meeste situaties.

De cursus nieuwe autoriteit (geweldloos verzet) heeft ons enorm geholpen.

Er werd veel gedreigd met, geschreeuwd naar, kortaf gedaan, niet geluisterd enz enz.

Ik geniet weer van de kleine dingen, al is het allen maar kijken naar............

 
ik moet zeggen dat het moment van onderhandelen bij pubers, maar ook bij de andere dames (4 en 5 jaar) een lastig moment is.

Mijn vriend kijkt mij wel eens aan en dan moet ik lachen, het is zoals het is en waarom? omdat wij jouw ouders zijn en zorgen voor jou.

De verantwoordelijkheid m.b.t. afspraken geven we aan de kinderen daar waar het kan, komt het niet goed grijpen wij in. Wij als ouder zijn verantwoordelijk.

Ik zelf zie dat ik van onderhandelen de meeste nare gevolgen heb gezien en die zijn er niet meer, door grenzen aan te geven en duidelijk te zijn, niet te vervallen in emoties als schuldgevoel of zielig enz.

Wij zijn aanwezig, wij volgen en wij grijpen in, nog steeds vanuit ons hart :)

 
@naief

het boek wat jij dubbel had, welke bedoelde jij daarmee?

Ik dacht van Monty, maar zie dat dit het boek de paardefluisteraar is.............

Beetje laat, maar heb nog steeds belangstelling als dit een ander boek is dan hoe overleef ik mijn familie.

Mike ........... wil jij mij het emailadres geven van naief zodat ik kan mailen?

 
ik heb het inderdaad dubbel. Het is een heel ander soort boek dan die van Cleese en het is ook geen paardenfluisterboek. Mike, wil je onze adressen uitwisselen?

 
aloha contact? ik heb niet het idee dat dit doorkomt.............. of ik heb wat gemist in mijn mail?

kan iemand hier adressen uitwisselen tussen naief en mij?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
501.152
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan