Predictive programming

Japanse film uit 2009! (deze is Duits nagesynchroniseerd). Voorspelt precies dat mensen bang gemaakt zouden worden voor een virus en dat ze zich vervolgens juist door een cybervirus hebben laten inspuiten, waardoor ze langzaam robotiseren.

 
Laatst bewerkt:
In hoeverre is niet alle literatuur of zijn niet alle films die gaan over de toekomst in feite een vorm van predictive programming? Of het nou utopische of dystopische beelden zijn. Denk ook aan de bijbel.
Ik hoorde net Max Igan ook zeggen dat de openbaringen in de bijbel een script zijn, geen voorspelling. Hij vroeg zich af in hoeverre het in feite niet bevestigt dat we in een simulatie zitten. Daar had David Icke het ook al over rond kerst herinner ik me in de Truemanshow. Alsof we in een ''loop'' zitten, die steeds terug komt. ''It's about the choices you make along the way''. Soort ''Ground hog day''.
 
Ik hoorde net Max Igan ook zeggen dat de openbaringen in de bijbel een script zijn, geen voorspelling. Hij vroeg zich af in hoeverre het in feite niet bevestigt dat we in een simulatie zitten. Daar had David Icke het ook al over rond kerst herinner ik me in de Truemanshow. Alsof we in een ''loop'' zitten, die steeds terug komt. ''It's about the choices you make along the way''. Soort ''Ground hog day''.
We maken psychologisch dezelfde tijd door als Plato. De beste levende filosoof die ik gehoord of gelezen heb is Andreas Kinneging.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.936
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan