Precies andersom denken...

Angela

New member
Het valt met op dat de berichtgevingen in bijv. het nieuws ons precies dat laten horen wat niet goed voor ons is.



Zo ook gisteravond:

- In Nederland weet ik veel hoeveel meer kans op huidkanker. Wat adviseren ze ons? Nog meer insmeren met die zonnebrandtroep...



- Voor van alles en nog wat wordt een vaccinatie bedacht. Om ons het gevoel van (schijn-) veiligheid te geven.



- De geweldige schijf van 5. Bijv. verzadigde vetten zijn fout...



Er schieten me zo even niet nog meer te binnen. Maar jullie kunnen er vast nog wel meer aanvullen, waarbij we juist omgekeerd moeten denken! Ben benieuwd naar jullie aanvullingen!

 
Vit. A leidt tot vergiftiging. Koffie is niet vochtafdrijvend. Cholesterol doet je aderen dichtslibben. Ons voedsel is voedzamer en veiliger dan ooit. We leven langer dan ooit en zijn gezonder dan ooit. Aspartaam is volkomen veilig. We zijn economisch beter af sinds de invoering van de euro.

Etc., etc., etc.

Mike

 
E-nummers zijn EU goedgekeurd, of althans de mensen denken dat het de betekenis is van E-nummers.

Lia

 
De regering wordt democratisch gekozen. De overheid komt op voor onze belangen. De koningin is de 'moeder des volks'. CO2 is een vervuilende stof die de aarde om zeep helpt. Volle granen zijn gezond en voedzaam. Fruit is gezond en voedzaam. Wie te dik is, eet te veel en beweegt te weinig. Energy drinks geven energie.

Etc., etc., etc.

Mike

 
Haha, dat is al een leuk rijtje zo :lol:

Vaccinaties zijn 100% veilig en werkzaam, chemo en bestralen is het beste en gezondste middel tegen kanker, van vet wordt je dik, zout is de oorzaak van hoge bloeddruk, van zonlicht krijg je kanker, van light producten val je af, becel is goed voor hart en bloedvaten.

 
Medicijnen genezen. Ouderdom gaat gepaard met ziekte. Ziekte is een kwestie van botte pech, veroorzaakt door een gebrek aan medicatie. Ziekte wordt veroorzaakt door bacterien. Ziekte wordt veroorzaakt door virussen. Ziekte wordt veroorzaakt door 'foute genen'. Leven op aarde is ontstaan door puur toeval en dient geen enkel hoger doel, anders dan voortbestaan. Wij zijn toevallige toeristen op deze planeet. Het universum is mechanisch en gedraagt zich als een zielloze machine zonder bewustzijn. Evolutie gebeurt op basis van het recht van de sterkste, dus competitie en concurrentie i.p.v. samenwerking en harmonie. De mens is een ontwikkelde aap. We staan aan het hoogtepunt van onze evolutie. De vroege mens was in vergelijking met de moderne mens een primitieve, bijgelovige prutser. Wetenschap is vooruitgang. De wereld is een tranendal. Leven is lijden.

Etc., etc., etc.

Mike

 
Blijft u rustig slapen, de overheid waakt over u. Er is geen enkele noodzaak om zelf na te denken. Wij hebben instanties, zoals bijvoorbeeld het voedingscentrum, die u vertellen wat u moet weten en wat u moet denken. Slaap zacht.

 
Het sociale systeem creëert sociale harmonie, het onderwijs creëert slimme mensen, het geldsysteem creëert welvaart, en beschaving is een dun laagje vernis dat het gewelddadige beest in de mens bedekt. Daarom hebben we die opgeschoten politieventjes van begin 20 ook zo hard nodig.

 
en hoe zit het dan met deze: Nederland vergrijst!

Worden er minder kinderen geboren? Ik heb gelezen dat 1 op de 6 stellen moeite heeft met zwanger worden.

en we worden steeds ouder wordt er gezegd, wat niet waar is

 
98% van ons DNA is 'junk-DNA'. De genen zijn onbeweeglijk en onveranderlijk. De genen zijn leidend. Genen staan op zichzelf en werken niet samen. Voeding en ziekte hebben niets met elkaar te maken en voeding heeft geen invloed op onze genen. Genetisch gemodicifeerd voedsel is volkomen veilig en lost het wereldvoedselvraagstuk op. Bestrijdingsmiddelen zijn volkomen veilig.

Mike

 
Quote:
98% van ons DNA is 'junk-DNA'. De genen zijn onbeweeglijk en onveranderlijk. De genen zijn leidend. Genen staan op zichzelf en werken niet samen. Voeding en ziekte hebben niets met elkaar te maken en voeding heeft geen invloed op onze genen. Genetisch gemodicifeerd voedsel is volkomen veilig en lost het wereldvoedselvraagstuk op. Bestrijdingsmiddelen zijn volkomen veilig.


Dit heb ik je allemaal nog nooit horen vertellen op je lezingen, Mike.

Ik heb zeker niet op zitten letten... :roll:

 
Alternatieve omkeringen:

We hebben voedingssupplementen nodig, omdat onze voeding ontoereikend is. Zuurvormende voeding maakt ongezond, basische voeding maakt gezond. Zuivel veroorzaakt botontkalking. Gedistilleerd water is gezond. Vegetarisme is gezond. Rauwe plantaardige voeding is gezond. Superfoods zijn per definitie plantaardig. Eliminatiedieten genezen.

Etc. etc., etc.

Mike

 
ik irriteer me vooral aan die baby melk reclames. Door die reclames denken vrouwen echt dat ze een volwaardig produkt een hun baby geven. En gaan ze zonder schuldgevoel over naar kunstvoeding.

 
Brood eten is gezond... Liefst minimaal twee keer per dag!

Door deze leugen weten mensen vaak maar moeilijk alternatieven te bedenken om bijv. tussen de middag te eten.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan