Poliepen - voorstellen Romagi

R

Romagi

Guest
Hallo, ik ben Romagi en sinds kort op dit forum. Veel gezonde dingen doe ik al maar er kan altijd wel wat bij. Bijv H202 wil ik proberen en een goede Japanse groene thee,ook vit. C van Camu camu heb ik pas gekocht. goede vetten doe ik al. Ook rauwe melk wil ik graag proberen (maar dan van geiten)

Echter, ik heb een endeldarm-operatie gehad , bestraald uit voorzorg en tijdelijk een stoma gehad. (geen kanker, wel poliepen) al weer 4 jaar geleden. Achteraf ben ik een beetje boos dat ze me bestraald hebben, uit bloedonderzoek was geen kanker geconstateerd en de biopten toonden ook geen kanker. Ze hadden me beter moeten voorlichten en me een keuze moeten laten. De endeldarm heeft een voorraadfunctie, dat betekent dat de ontl. zich daar verzamelt en als de darm vol is een seintje geeft naar de hersenen om te ontlasten. Punt 1. ik krijg dat seintje niet meer en het kan zich niet meer verzamelen. Dat geeft practische problemen. De ontl. ZAKT naar beneden en blijft dan Hangen of ZAKT er met kleine beetjes gedurende de dag uit. Uiteindelijk los ik dit nu op door de darmen iedere ochtend met water te spoelen, dat werkt erg goed en snel. Ik heb een plank gekocht die over het toilet ligt (uit Californie) en het water wordt naar binnen gepompt met apparatuur van het AMC, want zittend krijg ik geen water naar binnen. Als ik dit niet zou doen zou ik medicatie moeten hebben en zou niet weten wanneer ik naar het toilet zou moeten en Ophouden of controle heb ik verder dan niet. Dus hiermee ben ik wel tevreden.

Ik heb verder een probleem overgehouden met voeding. Ik schrijf al 4 jaar op wat ik eet en wat de uitwerking is. Het lijkt erop bv dat paprika diaree veroorzaakt. Gisteren een preitaart gebakken met 4 eieren en ricotta. Vanmorgen diaree tijdens het spoelen. Vanavond de andere helft opgegeten en direct na het eten om 8 uur voelde ik al krampen. Om 10 uur weer diaree. Ik denk dat het aan de Ricotta ligt, maar weet het niet zeker. Ik eet eigenlijk geen melk, uitsluitend geitenmelk (alhoewel die gepasteuriseerd is natuurlijk) Maar dit was een recept, zodoende. Je begrijpt dat als ik geen controle heb over mijn darmen ik zeker geen ricotta meer durf te nemen. Ik ben geinteresseerd in rauwe melk (geitenmelk dan) en ga dat zeker een keer proberen(in het Amsterdamse bos is een geitenboerderij). Met geitenyoghurt moet ik ook voorzichtig zijn alleen kleine beetjes durf ik aan. Jammer, want ik lust wel yoghurt en heb dat altijd gegeten, zeker ook nu in verband met de goede bacterien. Als ik artsen vraag naar probiotica lijkt niemand dat noodzakelijk te vinden, maar ik denk dat ik dat toch maar moet toevoegen. Door de bloedonderzoeken bleek ook dat ik een trage schildklierwerking heb, maar ik wil geen Thyrax slikken. Samen met Dr. Kleipool en mijn eigen info op internet en regelmatige bloedonderzoeken probeer ik de schildklier op gang te houden, ik voel me wel goed gelukkig. De laatste waarden zijn T 4 /15,7 pmol/l bij een TSH 5.3 mlU/l. De artsen in het ziekenhuis vertrouw ik zowiezo niet met hun chemische middelen. Je krijgt in het ziekenhuis injecties tegen trombose en ik had verhoging, dus antibiotica plus narcose. (ruggenprik) Ik ben niet meer de jongste (74) maar als ik om me heen kijk mag ik nog niet mopperen. Ik doe dus erg mijn best om dat zo te houden. net als iedereen op dit forum. Ben wel benieuwd of er nog iets aan mijn darmklachten gedaan kan worden, eerlijk gezegd snap ik niet goed dat ze nu zo van slag zijn door voeding. Dat heb ik voordien nooit gehad.

 
Welkom Romagi. Jeetje wat een verhaal. Wat knap dat u zelf op onderzoek uit bent gegaan.
Ik ken niet veel mensen in mijn omgeving (op uw leeftijd) die zo open staan voor verandering.
Ik dacht altijd: " dat zal wel aan de leeftijd liggen " maar u bewijst dat het daar niets mee te maken heeft.
Mijn ouders ( allebei 80) zijn zeer hulpbehoevend maar star in hun opvattingen en eigenwijs.......dus niet te helpen. Dat doet mij vaak pijn. In tegenstelling met u zijn de artsen in hun ogen HEILIG :roll:
Het doet me daarom extra goed iemand van uw leeftijd te mogen verwelkomen.
Iemand die geholpen wil worden zal ook alle hulp vinden en krijgen.
Ik hoop voor u dat u hier antwoorden vindt op al uw vragen.
 
Welkom Romagi. Je bent hartstikke goed bezig, zeg.
Wat betreft ricotta: dat is een kaas die veel lactose bevat. Het zou goed kunnen dat je daar niet tegen kunt.
Je zou kefir kunnen proberen, dat bevat vrijwel geen lactose, en ontzettend veel goede bacteriën, het is misschien wel het beste probioticum dat er bestaat. Ik heb wel eens meer gehoord van een maagleverdarmarts dat hij probiotica onzin vindt, ik denk dat hij alleen de buis bekijkt waardoor alles van mond naar kont gaat en niet wat eraan bewoners in zit. Wist je dat alleen al in je dikke darm meer dan 10x zoveel bacteriën zitten als er cellen in je hele lichaam zitten? Die zitten daar echt niet voor niets hoor!
Van geitenmelk kun je ook kefir maken, en via Marktplaats of dit forum kun je wel aan kefirkorrels komen. Kefir is heftig spul, dus langzaamaan beginnen, met eerst maar eens een eetlepel, en als dat goed valt meer.
 
Welkom Romagi,

Om er zeker van te zijn dat alle lactose wordt omgezet in zuren moet je de kefir 48 uur laten staan.
 
Welkom Romagi,
Inderdaad goed te lezen dat iemand van jouw leeftijd zelf op zoek gaat. Mijn eigen moeder is nu 78 jaar en is drie jaar geleden met ons mee gegaan op dit voedingspad. En ze doet het er prima op. Geen medicijnen, ze fietst nog op een 'normale' fiets, is koppie-koppie, ze kaart veel (klaverjas en bridge) en woont nog op zichzelf en is altijd vrolijk.
Ik wens jou toe dat het die kant voor je uitdraait.

Ik ben blij voor je dat je in ieder geval met de spoeling je darmen kunt legen maar ik hoop voor jou dat het via het Weston Price voedingspatroon dat niet meer hoeft. In principe zijn de genen volgend, ze hebben een aan/uit knop, je moet alleen het milieu scheppen waardoor de gen knop weer op aan kan. Ik weet alleen niet of het mogelijk is na alle mishandelingen die men je aangedaan heeft.
Dat zal blijken.

Kijk ook eens op mijn site bij 'darmen' en 'juiste voeding'.
En ook het 'alleen lezen forum' met teksten van Mike is bijzonder leerzaam.
Op mijn site vind je informatie vanaf dit forum overzichtelijk bij elkaar gezet.

Als je rauwe geitenmelk gaat halen maak daar dan ook zelf kefir en yoghurt van. Je hebt grote kans dat je deze yoghurt wel kunt hebben. Maar begin inderdaad met kleine beetjes, laat je lichaam er aan wennen. Kefir is eigenlijk een probiotica dus kan veel voor je gaan betekenen: http://www.voedingisgezondheid.nl/recepten.html

Lia
 
Dank voor jullie lieve mailtjes, doet me goed. Nog even iets over de naweeen van de operatie. Toen de stoma was opgeheven kon ik naar huis met de mededeling: je zult een tijdje diaree hebben. En dat was ook zo, maar meteen bleek dat ik ondanks de diaree gedurende de hele dag uiteindelijk niet VANZELF naar het toilet kon. Lekker tegenstrijdig. Ik nam toen stoelgangthee (zit senna in) inplaats van ziekenhuis spullen en daardoor raakte ik in 1 keer flink leeg. Dat was al een hele verbetering. Ik heb lang gedacht dat ik het in orde zou krijgen maar ik ben de eigen IMPULS kwijt, oftewel het seintje naar de hersenen. Geeft niet, alles went, alleen door bepaald voedsel gaan de darmen soms toch vanzelf aan de gang (zonder dat ik het dan kan inhouden, meestal diaree-achtig en gelukkig meestal ,s-avonds na het eten). Dus blijf ik ,s-avonds thuis, voor de zekerheid. Ook dat went en ik ben erg graag thuis. Daarom schrijf ik ook alles op, dat geeft meer inzicht. Ik werk dus aan een goede stevigheid van de ontl. Ik verwacht niet dat het ooit nog goed komt maar als ik al de misere voorbij zie komen op de stoma-site en laten we kanker niet vergeten dan vind ik dat ik nog mazzel heb gehad.

Lieve groetjes allemaal.

 
Quote:
Geeft niet, alles went, alleen door bepaald voedsel gaan de darmen soms toch vanzelf aan de gang (zonder dat ik het dan kan inhouden, meestal diaree-achtig en gelukkig meestal ,s-avonds na het eten)



Dat geeft 'hoop' voor de toekomst (bewuste woordspeling). Als je toch reageert op bepaalde voeding.

Zou je ook eens willen schrijven wat je allemaal eet en drinkt zo door de dag heen?

Lia

 
Ik sta op en drink meteen een glas warm water, en neem een pil: schildklierformule plus van Vital. naast L-Tyrosine zitten er ook vit. in en magnesium, zink, selenium enz.

Dan mezelf wassen en darmen spoelen. Ik heb dat aanvankelijk ,s-avonds laat gedaan maar doe het nu alweer een tijd in de ochtend. Ik ga dat zo houden denk ik. Meestal ben ik goed leeg, dus dan geen problemen.

Direct daarna in ieder geval een geschilde appel. (soms ook een banaan of kiwi of peer)

Als fruit is weggezakt 1 zwarte koffie en een cracker met (meestal) geitenkaas en roomboter.

Daarna thee met 2 boterhammen (zuurdesum) (meestal geitenkaas en roomboter.Soms wat droge biscuitjes

Laat in de middag Misosoep (gedroogd, uit potje van Eko-winkel) zonder slechte ingredienten.soms wat crackertjes erbij.

Avondeten: groenten, soms aard. soms een ei, soms vis. (geen vlees) Als ik olie gebruik is het de goede olijfolie of cocosolie.

,s-avonds nog een pil, Thyronylvan Bonusan (schildklier).

In principe eet ik vrij simpel, ik heb jaren geleden een overzicht gehad van "een leven lang fit"en dat stond me wel aan. Voedsel een beetje uit elkaar houden en fruit in de ochtend. Ook doe ik al jaaaren "aan de lijn" en ben nooit echt zwaar geweest, max. 75 kg. Maar echt afvallen gebeurde eigenlijk ook niet. Ik heb in het verleden ook wel vasten/reinigingskuren gedaan, daardoor was ik bekend met darmen spoelen. Na mijn operatie heb ik ook al weer een kuur geedaan, ging goed maar toen kon ik niet spoelen, ik had de plank niet. Wel viel het me op dat de eerste ontl. vanzelf kwam.

Van de laatste 47 dagen heb ik ongeveer 10 keer vanzelf ,s-avonds ontl. gehad met wisselende hoeveelheden. Als ik dan mijn lijst bekijk is zie ik toch geen aanwijzingen wanneer wel of wanneer niet. Een keer yuoghurt gegeten met een tlp. olie (ging fout).

Ik wil wel nog benadrukken dat zuiver lichamelijk gezien ontl. zich niet kan ophopen in de endeldarm zoals bij gezonde mensen. Geen voorraadfunctie. Als ik ,s-morgens opsta voel ik ook helemaal niet dat er ontl. zit. Dat zit ergens ver weg. En zo wil ik het ook. En toch werkt dat spoelen dan goed. Als ik "vanzelf" ontl heb voel ik meestal ver weg in mijn buik lichte krampen vrij snel na het eten en als het doorzet kan ik het niet inhouden. En vaak is het nog heel veel. Alsof het niet uit mijn dikke darm komt maar uit de dunne darm. Spoelen de volgende dag is dan niet echt nodig heb ik gemerkt. Sla dat dan over.

De grap is dat darmen ondanks alles hun eigen gangetje gaan. Ik kan maar 1 konklusie trekken, er zijn zenuwen beschadigd waardoor de impuls wegblijft. Maar als ik in de toekomst te pas en te onpas vanzelf ontl. zou hebben die ik niet kan inhouden ben ik ook niet blij.

Uiteraard heb ik lang gezocht op internet naar mensen met dezelfde klacht en hoe het precies kan maar niet gevonden. Verder luister ik ook veel naar mijn intuitie, als ik iets anders eet weet ik soms al dat het fout gaat.

Meestal eet ik geen toetje, heb ik geen trek in maar vanavond een beetje geitenyghrt genomen met vit C. Met nieuwe dingen moet ik eerst uitproberen stuk voor stuk wat de uitwerking is. yghrt en olie en vit C bv lijkt me geen goed idee. Ook H202 wil ik toevoegen.

Ach Lia, ik kan er een boek over schrijven. Ik ben een keer een flinke fietstocht gaan maken, prachtig weer, en ja hoor, om een uur of 4 krampen. Nou dan weet ik het wel. Gelukkig was ik bij een industriegebied, geen kip te bekennen. Gebleven tot ik me weer veilig voelde. Ik heb ook een stoeltje gekocht met een gat erin, maar in de praktijk kun je niet midden in de straat gaan zitten bv. Al met al ben ik best tevreden zo, mijn totale gezondheid vind ik momenteel veel belangrijker. Hoe kom je bv te weten waar je eventueel een tekort aan hebt of het evenwicht van vit, mineralen enz. in orde is.

Annelize.

 
PROBLEEM

Naar aanleiding van dit forum probeer ik momenteel sommige dingen uit. Echter, ik ben incontinent voor ontlasting. Door te spoelen met water (zie boven) heb ik een zekere controle. gemiddeld in een maand gaat het 14 dagen goed en 14 dagen fout. Ik schrijf al 4 jaar op wat ik eet en wat de consequenties zijn maar als ik denk - nu weet ik het - klopt het allemaal weer niet. En geloof me, als je in een winkel staat en je zou ongeveer 200 gr. verliezen, daar wordt je niet vrolijk van. EEN ding is zeker, ik kan niet alles tegelijk doen. Dus bv. in de ochtend een paar druppels H202, een week uitproberen en dan iets anders proberen of iets anders toevoegen. Alleen: waar kan ik het beste mee beginnen? Nieren reinigen bv? Lever reinigen bv? de H202? Ik vind mezelf een geval apart omdat ik bestraald ben. Voor mijn operatie had ik geen enkele klacht aangaande ontlasting. Ik moet veel op intuitie doen. Zaterdag bv had ik gespoeld maar mijn buik voelde daarna niet zoals die hoort te voelen. Wat voel je dan? Amper iets. In procenten 0,01 Boodschappen gedaan, ik dacht ik blijf maar niet zo lang weg, thuis gekomen, thee gedronken en nog even wat boodschappen gedaan 5 min hier vandaan. En ja hoor, in de winkel wat krampen en ik haal de WC niet meer. Probleem is als ik niets probeer weet ik zeker dat het zo blijft zoals het is. Er is steeds iets in mij dat zegt dat ik het niet moet opgeven. (intuitie). Of misschien helemaal vanaf nul beginnen, dus vasten o.i.d. Laatst had ik citroen met een lepeltje olie gedronken in de ochtend en ik had het idee dat ik daardoor flink ben gaan neussnuiten. (intuitie?) Maar dat duurde wel 14 dagen en het heerst op dit moment, hoesten en snuiten, dus ging ik weer twijfelen. Temeer daar ik zelden verkouden ben. Zodra ik vanzelf naar het toilet ga is mijn ontl. ook diaree-achtig, ik zou zeggen zuurig) Ook heb ik het idee dat ik wel koolhydraten moet blijven eten (bv rijstwafel of zuurdesembrood) ik wil in principe een wat stevige ontlasting hebben en houden. Ik heb vrij lang geen vlees gegeten (vegetarisch omdat dat zo gezond zou zijn, ja ja). Al met al heb ik geen idee wat voor mij het beste zal zijn. Iemand enig idee?

 
Je hebt echt een tijdje nodig om uit te zoeken hoe dingen bij jou werken, dat is per persoon weer verschillend en verandert ook nog in de loop van de tijd, zeker als je net aan het overschakelen bent. Het is nu dus ingewikkeld, maar later komt er echt orde in, dat zul je vanzelf merken. Ook zul je merken dat je steeds beter gaat aanvoelen wat je het beste kunt doen, van nature zit dat al in het organisme, alleen hebben we afgeleerd om er naar te luisteren, je kan het ook weer aanleren, omdat het systeem er altijd nog wel is dus.

Drink vooral ruim voldoende water in de vorm van sole, dat geeft een goede stevige ontlasting, als er geen andere factoren zijn die dat in de war sturen. Vochtgebrek, lang voor dat je door dorst merkt dat je dat hebt, verslechtert alle functies in het organisme en zeker ook de darmwerking, omdat de slijmvliezen alleen goed functioneren als ze gezond zijn, en dat heeft dus ook alles te maken met voldoende vocht. Verder is de darmflora belangrijk want als deze van slag is, wil het lichaam er zo snel mogelijk van af, je kent het.

Hier is e.e.a te lezen over water:

waterPDF

De beste vorm van water is sole, omdat dit precies de juiste balans tussen water en zout is. Drink er van zoveel je wilt, maar niet met tegenzin.

 
Een interessante side dat water PDF. Het zijn soms kleine dingen dat ik opeens denk He, daar heb ik wat aan. Ik drink iedere dag voor het eten Misosoep, weliswaar gedroogd en uit een potje daar zit o.a. zeezout in en zeewier (wakame en kombu). ik heb zelf af en toe wat maagklachten. Nooit pillen geslikt. Maar mijn zoon slikt wel wat voor zijn maag dus......

Het valt mij op dat mijn intuitie (zo noem ik het maar) wel goed is. Gisteren bij familie gegeten en vanochtend was mijn buik behoorlijk onrustig. Ik besloot mijn darmen niet zelf te spoelen maar de darmen de kans te geven het zelf te doen. Goed gegokt. Er zijn wel mensen die zeggen "die ontl. wordt een obsessie" maar bijna iedere dag moet ik een beslissing nemen daaromtrent. Morgen een half uur op de stoel bij de tandarts. Dus moet de boel in orde zijn. Daar moet ik dan een dag vantevoren al rekening mee houden en trachten een goede keuze te maken met voedsel. Net als iedereen zal ik mijn gezondheid kunnen verbeteren maar de incontinentie zal ik daar niet mee kunnen oplossen, ben ik bang. Maar ik ben me er ook van bewust dat in mijn geval niemand advies kan geven. Met de sole ga ik in ieder geval even door. Ik zal je zeker nog eens om je mening vragen als dat mag.

 
Ook maagklachten kunnen door te weinig vocht veroorzaakt worden, hier speelt hetzelfde mechanisme al bij de darmen wat betreft het slijmvlies. In het boekje "Water, het goedkoopste medicijn" van Dr. F. Batmanghelidj staat ook omschreven hoe de werking is van water m.b.t. de slijmvliezen en de rest van het lichaam. Als de maagklachten het gevolg zijn van een maagzweer, dan kan je dit eens lezen op ons forum.

Wat een ander denkt over jouw omgaan met het ongemak, tja, die ander kent niet het hele plaatje zoals jij dat wel kent, dus laat je niet tegenhouden je weg erin te vinden, hoe meer je ermee vertrouwd raakt hoe beter je intuïtie je zal helpen de juiste beslissingen te nemen.

Hoeveel sole drink je per dag? Je zou als test eens 1 tot 1,5 liter per dag kunnen gebruiken, hooguit ga je wat vaker een plas doen. Bij voorkeur 's avonds wat minder drinken, dan hoef je niet zo snel uit bed om te plassen 's nachts. Ik zet zelf altijd een flink glas sole klaar voor de volgende ochtend.

Er is een kans dat de functie van de uitgevallen zenuwen nog terug kan komen. Je zou B12 als supplement kunnen nemen. Bij een tekort aan B12, kunnen zenuwen uitvallen, B12 speelt dus een rol bij o.a. de gezondheid van de zenuwen. Het zou mij niet verbazen als voor herstel van zenuwen extra B12 dit herstel kan bevorderen.

Ik heb bij dit topic "Notify me of follow-up posts via email" aangevinkt, dus ik krijg meteen bericht als je nog wat mening van mij nodig hebt :)

 
Hallo Gerard, die B 12 lijkt me een goed idee. Nog een special merk? Vandaag de tandarts af moeten bellen op het laatste moment. Diaree. Dus denken denken. Wat heb ik gegeten waardoor mijn darmen zo van slag zijn. In ieder geval 3 eieren op een rijstecraker (dus iedere dag 1.) afgelopen week. Ook 2 dagen eigengemaakte erwtensoep, dus alles vers. (zonder vlees) En sinds 8 dagen eet ik i.p.v. koeien roomboter nu geitenroomboter. Tot nu toe drink ik nog weinig sole. 1x H202 genomen een half theelepeltje en had ik ook klachten van. Hier lees ik ook dat eieren misschien slecht kunnen verteren. Ik heb nog niets gegeten dus moet nu bedenken wat ik ga doen. Ik neem straks een glas sole, de geitenboter wil ik een paar dagen overslaan, (ik heb ook cocosolie), eigenlijk eet ik iedere ochtend een appel (daarna geen fruit meer de rest van de dag) en ik denk eraan om rijst te koken.

In ieder geval niet te veel door elkaar vandaag. Waar vind ik dat topic "notify me enz. waar ik op moet vinken?

By the way, ik heb ook een trage schildklierfunctie, ik weet dat alles met elkaar te maken heeft maar Thyrax slik ik niet. Ik laat af en toe bloed prikken om het in de gaten te houden. Ik slik wel iets alternatiefs speciaal voor de schildklier.

En dan nog wat, de endeldarm is grotendeels verwijderd. (10cm). Ontlasting kan zich daar niet meer verzamelen tot het tijd is om te legen. Ik heb ook al bedacht dat de dingen die ik hier lees en wil toevoegen en in eerste instantie (stoelgang) klachten geven, dat ik daar misschien doorheen moet.

 
B12 tekort kan ontstaan als je lang veganistisch gegeten hebt, of als je het niet opneemt door verminderde of ontbrekende intrinsieke factor, dat wordt in de maagwand aangemaakt en als de maag niet gezond is, dan kan dat verstoord zijn. Injecties met B12 zijn dan tijdelijk nodig om het tekort aan te vullen, pillen kan ook, maar werkt minder goed. De pillen die bij tekort wel worden voorgeschreven zijn 1000 ug, dat is 1 mg. o.a. van natural factors, b.v.via unlimitedhealth.nlB12

Je kan ook eens rondkijken bijdezewebsite.

Je zou tijdelijk eiwitten en koolhydraten uit elkaar kunnen houden, dus niet combineren in een maaltijd. Je spijsvertering is waarschijnlijk nog van slag en dit maakt het wat makkelijker om erbovenop te komen, zeker als je nu ook net aan het overschakelen bent naar onze andere soort voeding.

Als je met H2O2 begint, doe dan in het begin 1 druppel 3% en voer dat heel langzaam op.

Het hokje dat je aan kunt vinken zit links onder het reageervak, het werkt alleen als je reageert.

Jodium heeft bij mij veel goeds gedaan voor de spijsvertering. Ik pas het transdermaal toe, dus op de huid smeren, op je buik bijvoorbeeld. Blijft het zo'n 24 uur zichtbaar dan heb je geen te kort. Bij mij was het de eerste keer in een half uur niet meer te zien, dus bingo. Nu blijft het zeker een halve dag zichtbaar.

Ik denk dat als je iets wilt toevoegen, at je dat dan heel voorzichtig moet doen. Je spijsvertering werkt nu niet goed, dus de opname van voedingsstoffen is ook niet optimaal. Probeer zo veel mogelijk de spijsvertering redelijk goed te houden, het overschakelen is daaraan even ondergeschikt.

Succes!

 
Ja eigenlijk hield ik de eiwitten en koolhydraten altijd al uit elkaar. Ik heb een schema van Een leven lang fit en het is me altijd goed bevallen dingen uit elkaar te houden. Gewoon groenten met iets (vis, vlees, ei) Je voelt je dan ook niet zo opgeblazen. Vanmorgen na een glas Sole (ik had geen buikpijn voordien) ging mijn buik rommelen en kreeg ik extra krampen. Maar misschien was dit wel een goed teken. Het heeft niet lang geduurd. Wat ook opviel is dat ik kramp had alsof ik naar het toilet moest maar er kwam niets meer. Momenteel is alles rustig. Ik heb nog zelfgemaakte bouillon van geitenvlees (boerderij). Lijkt me wel wat voor vandaag.

Na mijn operatie heb ik lang gegoogeld naar de effecten van bestraling op de cellen, maar niet gevonden, helaas. En of de cellen weer gezond kunnen worden. Er zal toch vast wel info zijn? Want ik begrijp nog steeds niet hoe een operatie zo,n invloed kan hebben op voedsel. En eigenlijk wil ik het weten. Ik ben een weetgierig mensje. Zal ik daar eens een nieuw onderwerp van maken. Mijn idee is dat er nog meer veranderd is dan alleen cellen en zenuwen. Ze hebben in ieder geval darmen los moeten halen om de boel naar elkaar toe te kunnen trekken. Ook heb ik een stoma gehad op mijn dunne darm, dus daar is ook schade aangebracht. Maar de meeste mensen vragen daar niet naar denk ik. De dokter weet het immers wel? ja ja. Mijn grootste wens is eigenlijk hoe en waar kan ik laten controleren welke organen verzwakt zijn en welke vit en of mineralen er te kort zijn waardoor bv de lever zou moeten ontgiften. Of kun je aannemen dat dat bij iedereen zou moeten. Ik heb een boek "Slim op uw juiste gewicht" en daar worden wel een paar goede artsen in genoemd, Hans van Montfoort Maastricht bv.en Hans Pekelharing, Nieuwegein. Maar tot nu toe twijfel ik of ze iets zinnigs kunnen bijdragen.

Dan moeten ze in ieder geval achter de ideeen van dit forum staan, want "oude koek" kennen we al. Groetjes en dank.

 
Als je echt iets wil laten controleren dan is kinesiologie misschien wel wat voor je. Ik ken een osteopaat die zo werkt, die spoort zo het orgaan dat problemen heeft op en kan ook evt supplementen testen.

 
Het kan zijn dat er oude etensresten loskomen als er veel vocht in de darmen komt. Dat is dan een heel goed teken. Kijk maar eens hoe de volgende aflevering eruit ziet.

Bestraling levert in eerste instantie een soort verbranding op. Deze brandwonden herstellen met littekenweefsel dat langzaam weer door het normaal weefsel zal worden vervangen, de littekens worden dan kleiner. bij jou zijn ook zenuwen geraakt, dat geeft de functieuitval.In hoeverre zenuwen zullen herstellen is niet te zeggen, maar het zal zeker lang duren. Des te meer een grond om een handje te helpen. Testen van supplementen, zoals Iklustvet aangeeft is een goede tip. Naast B12 ook B-complex gebruiken, dat vult het goed aan.

Aan de hand van dit forum en verwijzingen naar o.a. Weston A price zal je in de loop van de tijd je spijsvertering gaan herstellen. Dat is de beste manier om de stoffen op te nemen die je lichaam nodig heeft om te herstellen.

Voorbeeldje: sinds ik ben gaan tandenpoetsen met KZZ (Keltisch Zeezout) en H2O2 is mijn teruggetrokken tandvlees binnen enkele weken flink hersteld. Dat gaat dan wel samen met de WAPF voeding.

Dingen die je zeker moet laten staan zijn koffie, suiker, alkohol

 
Vandaag waren mijn darmen weer rustig en ik kreeg weer trek. Koffie drink ik 1 per dag, zwart, suiker amper, ik heb inmiddels voor de speltpannekoeken Stevia en alkohol never nooit.

Vroeger vond mijn ex mij altijd te dik (ik ben nooit zwaarder geweest dan 75 kg bij 165 l.)maar daardoor wel altijd met voeding, gezondheid en gewicht bezig geweest. Maar natuurlijk wel op de manier die dus niet werkt. Ook vasten/reinigingskuren gedaan, maar nooit een leverreiniging. Ik ben erg benieuwd of WP in ieder geval mijn taille slanker maakt. Mijn armen en benen zijn nooit dik geweest maar die taille ..... Wat betreft vit. 12 een injectie lijkt me niet handig moet ik steeds naar de arts, toch? . Ik ben in jan. 2011 hier in Amstelveen geweest bij Mevr Broerse, Mesoloog, ze heeft toen uitgependeld tekorten Omega 3, B-12 en schildklier.

Schildklier slik ik nog steeds.(van Vital Cell Life) / B-12 zal ik weer toevoegen. Ik moest uitdrukkelijk hebben Dibencozide.(AOV.) Bij de roode roos geven ze andere namen voor vit B-12. Het is dat zij dat zo specifiek zei, anders weet je zulke dingen toch niet? Inmiddels ben ik vier namen tegengekomen voor vit B12. hydroxocobalamine en cyanocobalamine.

Ik heb ook besteld bijnierconcentraat Cytozyme Ad bijnier. Als er iemand gestrest is is het mijn dochter wel. Drukke baan 3 dagen, 2 kinderen die veel aandacht vragen. Als ze thuis is het huishouden, de was enz. Ze is vaak verkouden. Vroeger was ze altijd moe, daar hoor ik haar nu niet meer over. Gelukkig gaat ze af en toe s,middags slapen. Maar ze klaagde wel over haar tong.

Vaak ook eten dat snel klaar moet zijn. Ze koopt niet alles zelf, ook haar man gaat boodschappen doen bij Aldi, is niet allemaal slecht maar ook niet allemaal goed. Ze gaat in ieder geval roomboter nemen. Neem het haar eens kwalijk, om 7 uur opstaan en om 18.00 nog eten koken terwijl je moe bent. Ik help 1x in de week. Vraag: ook als je niet zo gezond bezig bent kun je toch hoop ik wel bijnierconcentraat gebruiken? Alweer een heel verhaal he?

 
Diaree

Ik heb sinds 10 dagen diaree. Komt niet door mijn endeldarmschade-klachten. Gegoogeld naar remedie. Ik heb al banaan, beschuit met kaneel, witte rijst met wortel, probiotica, blauwe bosbes en plantaardige kool (= fytotherapie). Verder kom ik nu tegen om te doen: immodium, kamillethee, klei en cola (zonder prik). Geen kaas en melkproducten.

Ik wil vandaag verse geitenmelk halen en vraag me af of iemand weet of ik de verse melk zal proberen OF wachten tot diaree over is. Ik heb geen buikpijn en voel me verder goed. Een goed advies stel ik zeer op prijs.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.828
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan