Poliepen - voorstellen Romagi

Jammer dat je klachten blijft houden. En wie weet komt je diarree idd van de gal. Geen idee het is een puzzel.
Net als jij geef ik het ook op om klachten nog op eigen houdje op proberen te lossen met alleen supplementen en voeding. Supplementen geven soms lichte verbetering maar vaker veel meer klachten. Ik nam testoluten en dat ging even goed. Beter als het nemen van cortisol hoewel ik het ontzettend warm kreeg met testoluten. Overdreven honger aanvallen heb ik de laatste week. Linker oog wat altijd al problematisch is en druk erop is nu niet meer te harden. Ik ga opnieuw bloed laten prikken en afhankelijk wat daaruit komt word ik wellicht doorverwezen voor een scan van me hoofd. Als eruit komt dat ik reguliere medicatie moet gaan nemen dan is het zo. Ik ben er klaar mee. Kan als ik wakker word niet eens normaal lopen van pijn in me voeten wat elke dag erger word en slaap enorm veel.

Wie weet hebben de enzymen van de pancreas invloed op je ontlasting.
 
Hoi Binc,

toegevoegde enzymen in 2016 hebben destijds de meest opvallende verbetering gebracht dan alle andere supplementen.
Ik moet dus de komende dagen/weken uitproberen wat het beste lijkt te zijn.

Als ik jou zo hoor dan is het niet goed met je.
Van testoluten heb ik nooit gehoord. zal straks even opzoeken.

Is voor jou "terug naar af" ook nog een idee.
Je hebt altijd veel melk gedronken.
Misschien is er een supplement waarvan je (bijna) zeker weet dat het iets goeds deed nog een idee.

Zelf heb ik naar extra ijzer supplementen gekeken maar stond me niet zo.
aan. Misschien spirulina o.i.d.

Met alle ziektes is het belangrijk dat er een juiste diagnose is.
Iedere dinsdagavond Duitse zender 20.15 programma Visite gaat over ziektes en voeding en daarna komen er mensen in beeld die ziek zijn en ze de oorzaak niet kunnen vinden. Jaaren zijn ze aan het zoeken tot er iets wordt gevonden.

Hopelijk vinden ze bij jou iets dat geheeld kan worden.
Reguliere behandelingen kunnen tijdelijk best wel een oplossing zijn.
Is de schildklier wel eens gecontroleerd?
Ik wens je het beste Binc.
 
Ik wens jou eveneens sterkte. Als de enzymen zo goed aangeslagen waren dan misschien doorgaan. Wel is het zo dat zuren ook de gal stimuleren. Daar kan het ook mee te maken hebben. Spirulina ook behulpzaam voor de zouten, dus lijkt me goed.

wat bedoel je met terug naar af? Ik ben de laatste jaren al terug naar af tot erger aan toe en heb er schoon genoeg van omme niet te kunnen concentreren en altijd maar pijn te hebben. Als ik terug moet naar af van voor de hevige pijnen die ik toen opgelost had heel graag ja. Aangezien ik niet het idee heb dag dat haalbaar is is het Idd tijd dat ik me moet laten onderzoeken door een arts. Wie weet kan ik dan gerichter de focus leggen op waar het probleem zit. Melk drink ik overigens mog steeds en de ijzer aanvullen is voor mij duidelijk niet voldoende of het enige probleem. Terug naar af. Wie weet bedoel je wel terug naar de periode dat ik me wel oké voelde tot een bepaalde grens. Geen idee. Voor nu gooi ik de handdoek in de ring.

jij ook nogmaals sterkte met alles.
 
Ik stelde me voor wat ik zou doen in jouw plaats.
Vasten/reinigingskuren.
maar je hebt steeds honger, dan kom ik bij bouillon (eko winkel heeft goede en lekkere) .
of eventueel alleen vlees of alleen groente, (puree?)
Le op, is alleen maar een idee.

Toelichting:

Mijn man vond me altijd te dik en ik kon echt niet afvallen. Misschien toen al een trage schildklier gehad? Wekenlang karnemelk gedronken en dan 1 of 2 kilo kwijt.
Om het kort te houden, de eerste reiniging was een weekend in Amsterdam, kon gewoon thuis slapen.
Daarna nog 3 x reinigingen gedaan. Ook een keer via de huisarts nog een dieet gehad. Al met al hield ik gewicht redelijk.
Momenteel met thyreoide geen probleem met gewicht.

Laatste reiniging was 2 jaar NA DE OPERATIE en de eerste keer ontlasting ging VANZELF. Ben ik niet vergeten, kan toeval geweest zijn.
Voor mijzelf zou het interessant zijn om het nogmaals te proberen.


Uiteraard staat dan de hele vertering op een laag pitje en voordat je dan weer echt eet gaan er weer dagen voorbij. alleen een appeltje 100x kouwen of een stukje vis. Trouwens, de honger VERDWIJNT.
In principe kan het ook thuis maar onder begeleiding en met een groepje is gezelliger. (en duurder).

Ik kan me voorstellen dat je denkt, ja daaag.
Het gaat om het idee van het lichaam rust geven en reinigen en opnieuw opstarten.

Goed, dus geen reiniging.
Uitsluitend goede bouillon lijkt me ook zinvol. Lichaam hoeft niet zoveel te doen (verteren) maar krijgt wel alles wat nodig is. Al is het maar voor een paar dagen.

Ooit had je geen klachten. Wat kan er gebeurd zijn nadien?

Mijn eigen diaree heb ik behandeld als 1e met stoelgangthee waar Senna in zit. Senna zorgt voor krampen (impuls) en dat hielp gedeeltelijk.
Je denkt toch niet dat een ziekenhuis of dokter thee gaat voorschrijven. Ik kon pillen krijgen die de darm stilleggen.

Dus, waar is het begonnen?
Geef je lichaam rust. Je bent moe, dus....
Ik weet zeker dat je onderbewustzijn straks iets bedenkt om te proberen.

Op de een of andere manier terug naar af lijkt me zinvol. Dus geen supplementen. maar wel bloedonderzoeken en misschien ontl. onderzoek.
 
Ik heb eerlijk gezegd ook geen idee. Voor mijn gevoel heb ik al veel gevast door een periode gewoon niet te eten. Niet moedwillig maar er was geen trek. Bouillons neem ik sowieso al wel. Wellicht zit het in de vetvertering die niet goed loopt misschien. Maar denk eerlijk gezegd dat dit niet hoofdzakelijk het grootste probleem is. Geen problemen met ontlasting verder. Ik heb me weleens beter gevoeld op MCT olie. Maar daar kreeg ik na een paar dagen honger aanvallen van. Reinigen met zeoliet heb ik ook gedaan. Ook daar kreeg ik honger aanvallen van. Ik begrijp er zelf dus helemaal niks meer van. Honger of geen honger. Geen honger laat ik me niet door belemmeren en kan zelfs lichamelijke activiteiten doen zoals een paar weken geleden in me huis. En dan alleen minimaal avondeten. Als ik normaal trek heb in eten dan eet ik ook vlees en maak soepen met zalm of makreel. Dus die schildklier ligt ene keer plat en andere keer overactief. Als het al met de schildklier alleen te maken heeft. Slaap patroon is al een paar jaar overdag wel slapen en dan weer niet.

Ik ben nooit klachten vrij geweest. Maar Inn 2017 en op een schaal van 100 in die periode was ik 85% klachtenvrij. De druk op mijn oog is nooit weg geweest. En voelt nu steeds heftiger evenals de pijn en het gekraak in me nek. Geen idee waar het mis is gegaan.

Jij zegt na een reiniging staat de vertering op een laag pitje. Bij mij is dat precies omgekeerd. Mijn stofwisseling slaat juist compleet op hol.


Ja wie weet heb je al langer last gehad van een trage schildklier. Ik vraag me af of vasten dan een goed idee is. Afhankelijk van of je wel of geen trek hebt in eten. Had die vent de boom in gewenst met ze gezeur over te dik zijn. Hij is degene die zich eraan ergert blijkbaar. Zo iemand moet je een fijne nachtrust en succes wensen met ze ergernissen 😉
 
Ik ben gescheiden :ROFLMAO: :ROFLMAO: :oops:

Er zijn voor- en tegenstanders van die kuren.
Als ik het ooit nog eens zou doen doe ik het zelf thuis. en alleen maar om te kijken of het mijn darmen goed zal doen. maar voorlopig zeker niet.
Ooit las ik bij forefronthealth (maar daar lees ik momenteel niet) dat vasten niet goed is voor de schildklier.
Maar dat advies kom ik nooit tegen.
Forefr.H. heeft in ieder geval een zeer aparte aanpak voor dit probleem. Eventuele reklame die ze maken kan me niet schelen. Ik krijg zooo veel reklame EN artikelen over gezondheid, ik werp er een blik op en klik het weg. Biok is goed maar ook niet alles zonder eerst betaald lid te worden.
Dan is er nog een orthomol.opleidingsinstituut heeft ook goede artikelen.
Maar hier op forum ook altijd veel goede info gehad.
Maar je ziet het nu aan jezelf. Soms lopen mensen toch vast. Helaas.
Soms door er veel aan te denken hebben mensen opeens wel eens een droom met een oplossing of een zogenaamd "helder idee".
Dat zou mooi zijn.
 
Laatst bewerkt:
ja, dat kan ik me goed voorstellen ja. Zo te lezen een goede keuze. 👍
 
Binc kijk hier eens naar.
Had je al klachten als baby of tiener?
Zoek eens op subl. scan.
Ik ben in Heemstede geweest voor rug.

Voor pijn in je oog, al eens acupunctuur gedaan?

Door middel van een onderzoek met de Subluxation Scan, kunnen we het functioneren van het zenuwstelsel meten.
 
Bedankt Romagi. Ik heb mijn beslissing hierin genomen.

en voor wat betreft je vraag over of ik me hele leven al klachten heb. Behalve dat oog is het antwoord daarop nee. Dat oog is al niet goed vanaf mijn geboorte. Daarvoor kreeg ik een bril waarbij de klachten alleen maar erger werden. Ik kan het niet omschrijven als pijn maar een bij tijd en wijlen ineens een steek ter hoogte van me wenkbrauw en een jeuk af en toe in dat oog. Is ook altijd kleiner geweest dan andere oog. Die steken en druk heb ik sinds 2017 maar verder niks mee gedaan en gedacht komt wel goed. Het word echter steeds erger.
 
In Heemstede behandelen ze huil babies. Door een geboorte bv kan er meteen al iets niet in orde zijn. Vroeger bij jouw oog zal daar niet naar gezocht zijn.
Ik geloof zelf wel in schade vanaf de jeugd. Maar om daar op deze leeftijd nog achter te komen zal een zoektocht worden als daar ergens de oorzaak zou kunnen liggen.
Misschien toch in gedachten houden.
Het ging mij er niet om dat je naar Heemstede zou moeten.
Ze behandelen daar wel heel speciaal en door de mogelijkheden te kennen (die niemand anders doet) kom je misschien op een idee.

Heb je wel eens acupunctuur voor je oog gedaan , zou iets kunnen oplossen misschien.
Blijkbaar komt alles samen in de voeten.
Ik doe zelf vaak acupunctuur.
Ergens heb ik iets goed gedaan de laatste jaren maar geen idee wat.
Proberen en steeds maar proberen.
Jij zit dus nu in dezelfde situatie en ik begrijp je probleem.

Heb je voor nu voor jezelf een bepaalde beslissing genomen?
 
Voor 7-12 heb ik een afspraak met stillness.nl.
Heel in het begin ben ik daar al eens geweest.
Ik ga voor de duizeligheid.

Volwassenen

  • Pijn en/of stijfheid in rug, nek, schouder (frozen shoulder), heup en ledematen
  • Whiplash, sportblessures, (recidiverende)verstuikingen
  • Stemproblemen (ook zangstem problemen)
  • Verschillende hoofdpijnen, migraine en oorsuizingen
  • Incontinentieproblemen, bekkeninstabiliteit
  • Maag- en/of darmklachten (zuurbranden, maagpijn, obstipatie, diarree, PDS)
  • Klachten na (buik)operaties (littekenvorming, verklevingen)
  • Algemene buikklachten, soms medisch onverklaarbaar
  • Infertiliteit. Menstruatiestoornissen of andere hormonale problematiek.
  • (Chronische) vermoeidheidsverschijnselen en concentratieproblemen
.
 
In Heemstede behandelen ze huil babies. Door een geboorte bv kan er meteen al iets niet in orde zijn. Vroeger bij jouw oog zal daar niet naar gezocht zijn.
Ik geloof zelf wel in schade vanaf de jeugd. Maar om daar op deze leeftijd nog achter te komen zal een zoektocht worden als daar ergens de oorzaak zou kunnen liggen.
Misschien toch in gedachten houden.
Het ging mij er niet om dat je naar Heemstede zou moeten.
Ze behandelen daar wel heel speciaal en door de mogelijkheden te kennen (die niemand anders doet) kom je misschien op een idee.

Heb je wel eens acupunctuur voor je oog gedaan , zou iets kunnen oplossen misschien.
Blijkbaar komt alles samen in de voeten.
Ik doe zelf vaak acupunctuur.
Ergens heb ik iets goed gedaan de laatste jaren maar geen idee wat.
Proberen en steeds maar proberen.
Jij zit dus nu in dezelfde situatie en ik begrijp je probleem.

Heb je voor nu voor jezelf een bepaalde beslissing genomen?
Ja, er kan tijdens de zwangerschap van alles mis gaan. Volgens mijn moeder was ik absoluut geen huil baby. Degenen die anders beweren liegen dat ze barsten. Het gaat me er niet om de schade uit me jeugd te willen weten. Het gaat om de klachten die ik nu ervan heb. Wie weet is het een optie als er regulier geen duidelijkheid komt. Zelf krijg ik het niet meer duidelijk. Vind het gewoon vreemd allemaal en ik denk dat ik er zelf alles aan gedaan heb. Vetvertering heb ik geprobeerd te verbeteren. Toch nog een keer geprobeerd met MCT olie. Wat aanvankelijk een beter gevoel geeft maar dan komt de honger storm. Dat laatste komt maar bij weinig mensen voor en MCT staat erom bekend dat het honger juist remt, maar ik mag weer 1 van die mensen zijn die het tegenovergestelde ervaart. Schijnt met een hormoon in de maag en in de te maken te hebben die je dan extra aanmaakt en eetlust opwekt. ghreline heet het en het word aangemaakt in de hypothalamus en hypofyse en in de maag. Totaal nieuw voor mij.

Desondanks, ik ben gewoon alles zat. Heb nergens geen zin in en maak me er zorgen om en om die reden wil ik het regulier laten onderzoeken.

Ik hoop dat je duidelijkheid krijgt na je afspraak op 7-12 en er mogelijkheden zijn om er daadwerkelijk vanaf te komen.
 
Kun je snel een afspraak krijgen ergens? Ziekenhuizen liggen vol zeggen ze steeds.

Ooit had ik al een bezoek voor duizeligheid. Was een wassen neus. en beetje op mijn knie slaan en nog wat kleine dingetjes. Later bij een fysio hadden ze betere methodes.
Ziekenhuis brengt passanten tarief in rekening. vraag daar maar naar hoeveel dat is.

Alkmaar was ik omdat ik een buik-echo wilde. Alleen een darm-onderzoek wilde hij doen. Ik dacht dat ik een goede arts had uitgezocht . Uiteindelijk omdat ik het vroeg een bloedonderzoek gekregen. Wel weer een passanten-tarief. ongeveer 250,--.
Als ik iemand kan vinden die mij kan antwoorden op mijn vragen wil ik het dubbele wel betalen.
Dan zijn er mogelijkheden om een plantaat in de rug te krijgen om naar de WC te kunnen. Ik zou in aanmerking komen lijkt me.

Echter. ik wilde ALLEEN nadere info eventueel met een bezoek aan hun. ik kreeg geen nadere info en een bezoek zou 300,-- kosten.
Ik wil nl weten hoe ze van te voren die onderzoeken doen bij mensen. Ik neem aan dat ze zenuwen testen o.i.d. Ik heb zenuwschade maar waar zit dat? In de rug of op de plek van de operatie (endeldarm). Geen idee.
Op hun site staat wel dat ze onderzoeken doen maar wat voor onderzoeken??

Ziekenhuizen moeten zich ook aan protocollen houden. Ze mogen en doen GEEN STAP buiten een protocol.
Voor mijn ogen bv. ging ik naar een zeer goede brillenwinkel die bijna dezelfde onderzoeken doet als de oogarts. Oogarts kost 250,-- minimaal.
Ik vroeg naar een eventuele andere aanpak voor ogen. MAG NIET. Raken ze hun licentie kwijt.
Het is absoluut niet mijn bedoeling om je van regulier af te houden, integendeel.

reguliere kosten zijn misschien gratis als je die 365,- al hebt opgemaakt. (of 375?).
 
Ronagi en Binc, ik ga jullie tot de orde roepen. Ik weet dat jullie elkaars contactgegevens hebben en ook niet al te ver van elkaar wonen. Ik denk dat jullie niet door hebben hoe totaal oninteressant jullie recente uitwisselingen zijn voor iedereen behalve jullie zelf. Bel elkaar, email elkaar, of nog beter: zoek elkaar op, jullie hebben overduidelijk een klik. Val ons alleen niet meer lastig met jullie pijntjes, klachten en kwaaltjes, OK?

Mike
 
Genoteerd Mike.
Echter, bv ziekenhuis-ervaringen en passanten tarieven kan best wel interessant zijn voor anderen. Een 1e afspraak is voor 20 Minuten, kassa.
Plus dat er op dit forum ook mensen zijn met zeer hartnekkige klachten op allerlei gebied en regulier nergens antwoorden hebben gekregen. en maar door sukkelen.
Geen idee of ze zich dan herkennen in feiten waar andere mensen ook tegenaan lopen.
Dit forum ging toch over gezondheid en WestonPrice?
Regulier vind je pillen met bijwerkingen.
Maar natuurlijk kunnen we ook prive doorgaan, zeker wel.

Btw. er komt anders ook veel onzin voorbij door bepaalde mannen hier op het forum.
Soms om te lachen maar soms ook om te huilen. zo flauw allemaal.
 
Dit forum ging toch over gezondheid en WestonPrice?

Precies zoals je het zelf reeds benoemt: ging. Het zal je wellicht ontgaan zijn dat we nu in een oorlog tegen de mensheid verkeren die vele malen groter is dan welk individueel pijntje dan ook. Er was een tijd (de tijd waar jij over spreekt) dat we de luxe hadden om ons met dit soort zaken bezig te houden, maar nu komt het bijna egoistisch over om zo uitgebreid elkaars kwalen de revue te laten passeren. Weet je wat het meest helende is voor de mensheid? Niet meer voortdurend met jezelf bezig zijn. Dit is een les die velen onder ons nog te wachten staat, want we worden steeds verder met de rug tegen de muur gezet en straks strijden we zij aan zij voor een hoger doel: het verslaan van een gezamenlijke vijand. Wedden dat bij menigeen dan allerlei kwalen en pijntjes ineens als sneeuw voor de zon zullen verdwijnen?

Mike
 
Bedankt voor de tips Romagi.

ik ga er verder niet over discussiëren. Was interessant om over dingen te filosoferen en evt adviezen te geven. Voor nu kan ik zeggen dat 2 dagen multi pro gluco gebruiken 2 maal op een dag en dan de mct olie vanochtend de pijnlijke voeten stukken minder zijn. Geen idee wat erin wat zo snel werkt. En geen honger na de mct en wat meer happy voel deze ochtend. Mij zegt het dat het met insuline resistentie te maken heeft. Ik ga verder niet meer discussies hierover. Het is goed zo.
 
Geen discussie, gewoon het verzoek om dit verder buiten het forum te bespreken, jullie weten elkaar te vinden. Is het niet interessant dat als ik deze grens trek het dan 'ineens niet meer hoeft'? Als ik behoefte zou hebben om zoiets met de desbetreffende persoon te delen en het zou op de ene plek niet meer kunnen, dan zou ik me hier niet door laten weerhouden. Tenzij de behoefte om dergelijke info te delen nooit zo groot was en het gewoon lekker makkelijk was om vanachter je toetsenbord het hier neer te zetten. Hoe volwassen is het om bij het minste geringste af te haken omdat je met een klein beetje tegenslag te maken krijgt?

Dit is ook waarom de Kronakreuners TG-groep van vorig jaar is mislukt in zijn oorspronkelijke opzet. Mensen kiezen liever het gemak van snelle digitale informatieuitwisseling dan moeite willen doen om fysiek bij elkaar te komen. Alles draait om 'instant gratification' en de dopaminestoot van die smart phone. Ik zei het vorig jaar al: zelfreflectie en vereniging is het antwoord, ken jezelf en elkaar. De weigering van velen hier om achter hun toetsenbord vandaan te kruipen is de spirituele ziekte waarvan zovelen nog moeten zien te genezen. Je kunt dit onder je eigen voorwaarden doen door zelf actie te ondernemen (zachte landing) of je wordt door de omstandigheden gedwongen (harde landing). Ben je een dammer of een schaker?

Mike
 
??? Wie zegt dat ik een discussie wil??
wie zegt dat ik ooit de behoefte heb gehad om mee te doen aan een oorlog? Of een economische polonaise? De reden dat de tg groep mislukt is is omdat ik mezelf daar fysiek niet toe in staat gevoeld heb. Net als dat ik nu een te lange periode van klachten heb die niet duidelijk zijn en mij nu wel duidelijk worden. Ik heb totaal geen zin om achter welk toetsenbord dan ook te zitten of naar welke demo dan ook te gaan. Ik lees dit als een beschuldiging. Er is niks mis mee om belangstelling voor elkaar te hebben. Zowel persoonlijk als digitaal.
het digitale gedeelte heb ik al lang en breed nog weinig behoefte aan. Elke keer krijg ik het idee van een dwangmatige druk of verplichting dat maar beantwoord moet worden aan vooral de wensen en behoeften van die iemand anders verwacht. Voor de duidelijkheid, het lukt mij niet eens meer om auto te rijden of normaal te lopen. Ik ga dus helemaal nergens heen. Ik heb me handen vol om mezelf boven water te houden. In die tussentijd die ik wat ik kan voor anderen op mijn manier. Vraag eens iplv een oordeel klaar te hebben. Als ook hier geen belangstelling meer voor elkaar is en steeds met de vinger gewezen word dan vraag ik me überhaupt af waarom bij elkaar komen.

Ik weet niet of dit alleen naar mij gericht is. Zelfs buiten dit forum heb ik jou persoonlijk ideeen toegeworpen voor mogelijkheden. Verder hoor ik er niemand over. Ik hoor vooral mensen zo vandaag ook weer die zichzelf alleen maar willen verrijken over de rug van anderen op basis van ziekte en angst. Niet jij, maar wel een bekende van hier. En zo is het elke keer. Ikke ikke en de rest kan stikken. Echt ik kots ervan inmiddels.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.812
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan