Poliepen - voorstellen Romagi

Ik heb vrij lange tijd geen "ongelukjes" gehad.
Maar vandaag (15.00) was het weer helemaal mis.
Gisteravond een goede spoeling gehad (= goed leeg) dus zou eigenlijk uberhaupt niet naar de WC moeten.
Dus - gelukkig thuis - voelde ik mijn darmen al werken en vanaf 3 uur 3x op het toilet gezeten. Helemaal leeg nu.
Gelukkig noteer ik mijn supplementen en vandaag had ik rond 11 uur een magnesium/calcium tablet erbij genomen.
Dat heb ik lange tijd niet gebruikt. Iets dat ik niet verdraag geeft inderdaad na 2 of 3 of 4 uur al klachten.
Het moet dus de magnesium zijn want alle andere suppl. gebruik ik al langer zonder klachten.
Het zet me meteen weer aan het denken.
In Pediaperm zitten 23 verschillende soorten suppl. in 1 zakje (ook magnesium maar geen calcium) en verdraag ik goed. aanbevolen 4 zakjes, heb ik nog nooit gedaan, hoogstens 2, meestal 1.
Ik speel al langer met het idee alles te gaan laten staan, hoogstens nog 1 supplement, dat zou dan 1 of 2 zakjes Pediaperm kunnen zijn.
Of een hele week helemaal niets. en dan later stuk voor stuk iets toevoegen.
Stel je voor dat ik al buiten was, zou een RAMP geweest zijn.
 

Naast de darmklachten (dat voor 99% is verdwenen) ben ik dus duizelig. Ik merk dat ik bijna niet durf te fietsen terwijl ik (oma) het lichamelijk nog goed aan kan. Feitelijk nog zeer goed. Maar die duizeligheid maakt me bang en dat moet ik NIET hebben.
Forefronthealth heeft het gehad over pregnenolone en dat heb ik aangeschaft, potje is nu zo goed als leeg, dus nu weer zoeken of en ja Waarom ik het weer zou moeten kopen. Voor de duizeligheid heeft het niet gewerkt maar ik heb eerder te weinig genomen dan te veel.
Grappig dat FFhealth het ook over WestonPrice heeft en organen want men had immers geen medicijnen. FFhealth gaat hoofdzakelijk over de schildklier = in mijn straatje.
Van Grassfed heb ik nog een grote pot Adrenal staan.
Het blijkt dat er veel artikelen zijn over stress, bijnieren.
Dus nog even lezen en zeer waarschijnlijk nu de Adrenal nogmaals proberen.
Meteen interessant voor mijn dochter, is van jongsafaan altijd moe en zit nu in de overgang. (54). maar heeft nog steeds een spiraaltje. Lijkt me allemaal ook niet gezond. Bovendien de vrouwen van deze tijd beginnen allemaal heel vroeg aan de pil, was in mijn tijd absoluut niet.
Een heel boek lezen doe ik niet, korte stukjes tekst bevalt het beste. .
 
Gisteren nog een stuk gelezen over de lever. Anthony williams. Een zeer belangrijk orgaan want de lever zorgt voor schoon bloed ja of nee. Al ons voedsel gaat via de lever.
Grappig dat veel van wat daar staat ik al doe. bv in de ochtend met banaan beginnen. appel is ook goed. Het heeft de goede suikers.
Verder heeft hij het steeds over virussen en bacterien die we voeden met verkeerde voeding en vergif. spreekt me wel aan. ook wat betreft vergif doe ik al veel. Alle voedsel zelf koken en geen kant en klare zakjes en potjes toevoegen. Geeft me toch moed om door te gaan zoals ik het doe en misschien nog een stapje erbij.
 
Als we de virussen in zijn verhaal weg laten dan blijven er als nog bacterieen en schimmels en parasieten en gifstoffen over als oorzaak van ziektes.
Terwijl wij het Hier ook hebben over iverm. en parasieten.
Ik zie toch wel een soort van overeenkomst in de oorzaak.van ziektes (beestjes, allemaal beestjes)
Wat me ook steeds opvalt is dat deskundigen steeds blijven schrijven over "virussen".
Dat er Geen virussen bestaan is voldoende aangetoond, echter het woord alleen al is al vele jaren "ingeburgerd". (dus blijven ze het zeggen) We hebben in ieder geval vele "beestjes" in onze darmen en halen virologen dat door elkaar.?
Jij had destijds ook zomaar het idee dat we "expres" ziek gemaakt worden met medicijnen. De meeste mensen zullen dat niet geloven maar ik zeker wel.
En nu met allerlei verschillende meningen over bacterieen en parasieten en schimmels en gifstoffen zie ik wel degelijk een overeenkomst.
Misschien komt er nog eens een heldere droom.
Ik ben bloed serieus.
 
Zomaar een stukje tekst gelezen.

Het vermoeden bestaat dat Epstein-Barr virus eiwitten uitscheidt waar de T-cellen van ons afweersysteem passief van worden. Onderzoekers zoeken onder andere dan ook naar een therapie om ervoor te zorgen dat de T-cellen juist actief gaan reageren op deze EIWITTEN.
----------------------------

Ik weet wel dat ik (en mijn vader) maar niet al mijn zusjes - 5 zusjes) - zeer veel last had van koortsblaasjes. zijn nu nog maar zelden aanwezig en mijn ene zoon heeft er ook last van. dus is het "iets" dat altijd aanwezig is in het lichaam.

Aaseters zal ik straks lezen.
 
Ik heb het uit en te na steeds gehad over mijn darmklachten (LAR-syndroom).
Ik kan rustig zeggen dat het voor 99% is opgelost. Hoe? Geen idee.
Gezonde mensen hebben 1x per dag ontl.
Ik weet nog steeds niet of 1x per dag spoelen beter is dan bv om de 1,5 dag of om de 2 dagen of langer.
Als ik dus vergelijk met gezonde mensen zou het 1x per dag moeten zijn.
Wel voel ik regelmatig dat er van binnen een soort bubbel komt rechts onder waar het zich zeer waarschijnlijk verzamelt. verder heb ik daar geen last van maar dat zorgt wel dat ik plotseling toch besluit om te gaan spoelen.
Heb ook een afspraak gemaakt met een osteopaat (7 december) die kan dan en de rug en de buik behandelen.


Wat is mijn grootste klacht momenteel?
DUIZELIGHEID.
Een ding is zeker. In 2008/2009 kwam ik in het ziekenhuis terecht en er werd gezegd - zal het nooit vergeten - U bent een van de gezondste mensen die we hier zien.
Uiteraard krijg je dan voordien een groot onderzoek - bloed, hart enz.
Wat me NA de operatie opviel was dat ik plotseling een trage schildklier had.
Ik was altijd wel al kouwelijk maar slikte helemaal niets.
In 2016 ben ik voor het eerst gaan zoeken naar oorzaken duizeligheid.
Na de operatie had ik er echt geen last van.
Een fysio-therapeut had de mogelijkheid de energie te meten in de rug. Was erg slecht. Het lijkt me zinvol om nog eens naar hem toe te gaan.
Vandaag las ik nog een stukje over de schildklier (haaruitval, koud, DUIZELIG).
Maar het vreemde is dat ik het steeds voel alsof het uit mijn rug komt.
.
Ik moet het dus hebben van mijn eigen intuitie.

Ooit een ruggeprik gehad en een operatie met als resultaat GEEN IMPULS om te ontlasten.
Het woord ZENUWschade kom ik echt ook tegen bij het bestuderen van LAR-syndroom.

Kan ZENUWSCHADE zorgen voor duizeligheid?
Waar zit die zenuwschade?
Ik weet dat sommige mensen een implantaat hebben IN DE RUG om stoelgang te beheersen.
Wel vreemd dat ik dan zelf Niet meteen duizeligheids-klachten had.
Ik zou bv kunnen doen alsof ik een implantaat wil hebben en dan word je weer eerst onderzocht en krijg je een proef-exemplaar. Het gaat mij dan om het onderzoek, niet om een proef-exemplaar.
Ik heb die lui wel eens gebeld maar dan moet je eerst komen voor een gesprek ad 300,- Nog maar eens zoeken op hun site.
Ziekenhuis bezoek ooit was een lachertje voor 250,--. Ook in het begin in Alkmaar ziekenhuis geweest . Ze konden alleen een darm-onderzoek aanbieden. maar wel kassa.

Arts kleipool zei dat ik meer rechtop moet lopen. dat een verkeerde houding misschien de doorstroom verhindert.
Klinkt logisch.
Als eerste gisteren voor een rugmassage gegaan en kijken of dit iets doet.
Ik heb ooit een matrasje gekocht (doktor-k.com) is een soort accupunctuur. kan ik te pas en te onpas op liggen.
Momenteel slik ik alleen maar schildklier verdeeld over de dag.
Die duizeligheid voelt alsof je net slaapdronken uit je bed komt of bv hoge koorts hebt en even uit bed gaat plus dat ik steeds mijn nek voel en trillerig ben.
Op de fiets opstappen en de bocht nemen voelt niet goed, eenmaal zittend (en dus stuur vasthoudend) en rechtdoor fietsen gaat heel redelijk.
Als ik niet duizelig zou zijn ben ik zeer redelijk in vorm vind ik zelf voor mijn leeftijd.
Tja, werk aan de winkel.
 
Goed om te lezen dat je darm probleem inmiddels zover is opgelost. Ik ervaar exact dezelfde symptomen als jij. Duizelig, moe, pijn vermoeide en zware oogleden. Wat voor mij redelijk helpt en de klachten reduceert tot op bepaalde hoogte is ginseng en zeer hoge dosis orgaan. Wie weet is het iets voor je. Sterkte!
 
Dank voor je belangstelling Binc.
Heb jij een idee waar jouw duizeligheid vandaan komt? Schildklier?
Ik heb alle orgaan in huis. nu neem ik thyroid orgaan erbij en Pregnenolone. Pregn. werd aangeraden door forefronthealth.
Alle andere laat ik even staan. had gisteren ook grote kringen onder mijn ogen. verder voel ik me wel goed.
Kun je wel auto rijden en (fietsen) en boodschappen doen?
rustig in huis bevalt me het beste. maar ik moet wel bewegen. daaar komt weinig van.
Hou je haaks.
 
Graag gedaan. Nee, klachten komen niet van schildklier. Schildklier probleem is een gevolg van iets anders. Paar weken terug stond ik fluitend me huis te verbouwen. Wel met de gebruikelijke pijn klachten maar daar probeer ik me zo min mogelijk aan te conformeren. Na gebruik IVM heb ik exteme last van bloedarmoede. IJzer altijd al te laag maar niet zoals nu. Dit zal wel weer een gevolg zijn van gifstoffen in bloed ofzo. Boodschappen en zo doen? Het zal wel moeten. En ik ga ook gewoon maar het vereist wel meer concentratie wat ook weer slopend is. Van de week een deuk in iemand ze auto gereden. Gelukkig met achteruit parkeren en het was me trekhaak die tegen die auto kwam. Ik zag hem staan maar er kwam gewoon geen reactievermogen uit mijn lijf om te remmen.



Als die organen jou helpen is dat super en ik hoop dat je snel meer kan bewegen.
 
Van welk merk heb jij trouwens alle organen in huis? Want alles waar ik op zoek is overal uitverkocht. Nu had ik nog wel wat dingen staan zoals Nier en Hart en daar doe ik het nu mee. Die van Ancestral zijn ze sinds gisteren weer aan het aanvullen op de website. Ze zijn het magazijn nog aan het uitpakken maar ga in elk geval de Milt bestellen en de Blood Vitality en mogelijk Beenmerg. Ik hoop daarmee wat minder te hoeven nemen dan met Hart. Ik had al van Nutriest Milt besteld maar ook daar zit een lange levertijd op en die bestelling ga ik dus annuleren nu Ergomax weer voorraad heeft.
 
Vetoplosbare vitamine C innemen met vet (yoghurt, ghee)...gaat regelrecht naar de bloed hersen barrière... combineren met veel orgaan. Wie weet helpt het.
 
Ik heb van Ancestral in huis thyroid/lever, daar zit ook vit B12 en A in en nog wat dingetjes. . Hoewel ik ook Levertraan heb.
Ancestral Organs en Pancreas en Adrenal heb ik ook, had ik allemaal al in voorraad. Adrenal neem ik nooit. is destijds niet goede bevallen. Vrij duidelijk niet ok. Wil niet zeggen dat ik het nooit meer ga proberen. Geen idee.
Ik neem nu zo weinig mogelijk suppl. in de hoop verschil te kunnen voelen.

Enzymen (terra Nova) geelwortel, Nac glutation (Vera Supplement) en Pediaperm ook in huis, moet allemaal wachten.
Vetopl. vit C heb ik nooit extra gehad. in het begin kon ik niet tegen vit C. nu misschien wel.
Dus nu neem ik schildklier 15 mg, dan 30 mg, dan 15 mg en 15 mg per dag. plus Pregnenolone (hormoon) +Ancestral thyroid en organs en paar jodium druppels. helemaal gericht op schildklier.
Andere klachten hebben destijds lang geduurd voordat het succes had dus.... Lijkt erop dat ik iets warmer ben en iets beter slaap. ik moet het van kleine aanwijzingen hebben.
Het lijkt me het beste om nog minstens de komende week niets toe te voegen.
Al met al is het toch nog veel vind ik.

Ik heb een nieuwe lading T4/T3 ( 30 mg in een tablet). Als je wilt kun je er een paar proberen.
ik denk aan 20 stuks in een envelop. = 20 dagen. 2x 15 mg p d of 1x 30 mg p dag.
 
Binc sinds wanneer ben jij duizelig? Al eens suppl. geslikt waardoor je dacht dat ze hielpen?
TG 100 = ook voor schildklier (te koop bij van Pigge) kan ik me herinneren dat ik dat meermaals bestelde met een goed gevoel daarvan.
 
Ik heb van Ancestral in huis thyroid/lever, daar zit ook vit B12 en A in en nog wat dingetjes. . Hoewel ik ook Levertraan heb.
Ancestral Organs en Pancreas en Adrenal heb ik ook, had ik allemaal al in voorraad. Adrenal neem ik nooit. is destijds niet goede bevallen. Vrij duidelijk niet ok. Wil niet zeggen dat ik het nooit meer ga proberen. Geen idee.
Ik neem nu zo weinig mogelijk suppl. in de hoop verschil te kunnen voelen.

Enzymen (terra Nova) geelwortel, Nac glutation (Vera Supplement) en Pediaperm ook in huis, moet allemaal wachten.
Vetopl. vit C heb ik nooit extra gehad. in het begin kon ik niet tegen vit C. nu misschien wel.
Dus nu neem ik schildklier 15 mg, dan 30 mg, dan 15 mg en 15 mg per dag. plus Pregnenolone (hormoon) +Ancestral thyroid en organs en paar jodium druppels. helemaal gericht op schildklier.
Andere klachten hebben destijds lang geduurd voordat het succes had dus.... Lijkt erop dat ik iets warmer ben en iets beter slaap. ik moet het van kleine aanwijzingen hebben.
Het lijkt me het beste om nog minstens de komende week niets toe te voegen.
Al met al is het toch nog veel vind ik.

Ik heb een nieuwe lading T4/T3 ( 30 mg in een tablet). Als je wilt kun je er een paar proberen.
ik denk aan 20 stuks in een envelop. = 20 dagen. 2x 15 mg p d of 1x 30 mg p dag.
Ah oke, ik wist niet dat je voor de schildklier Ancestral nam omdat ik in de veronderstelling was dat je schildklierhormoon nam van de apotheek. Idd, je hebt gelijk om dingen langzaam aan toe te voegen of weg te laten. Dan weet je wat wel en niet werkt. Ik heb ook geen baat bij Adrenal. Heel enkele keer wel bij adrenacomplex van AOV. Maar niet dagen achter elkaar.

Fijn dat je positieve verandering merkt met deze supplementen. Juist om die reden is het denk ik wel verstandig om rustig aan te doen.


Ik heb een nieuwe lading T4/T3 ( 30 mg in een tablet). Als je wilt kun je er een paar proberen.
ik denk aan 20 stuks in een envelop. = 20 dagen. 2x 15 mg p d of 1x 30 mg p dag.
Bedankt voor je aanbod. Hoewel ik wel zeker weet dat mijn schildklier vertraagt is weet ik dat dit een gevolg is en daar niet direct het probleem is wat ik moet aanpakken. Mocht ik op het punt komen dat ik mezelf bedenk dan en het wel wil dan weet ik je alsnog te vinden en maak ik wellicht graag gebruik van je aanbod.
 
Binc sinds wanneer ben jij duizelig? Al eens suppl. geslikt waardoor je dacht dat ze hielpen?
TG 100 = ook voor schildklier (te koop bij van Pigge) kan ik me herinneren dat ik dat meermaals bestelde met een goed gevoel daarvan.
Mijn duizeligheid, vermoeidheid en spierpijnen begonnen ooit toen ik begon met Atkins en daar kwamen klachten van bloedarmoede eveneens te zien in bloedbeeld en vitamine tekorten. Daarna stapte ik over naar Wapf en daarin heb ik echter destijds wel fouten gemaakt in het nemen van voedingsmiddelen. Ik liet bv koolhydraten weg. Ook heb ik een jaar later een tropen vaccin gehad en ging het helemaal bergafwaarts. Na aanmelding op dit forum wel betere resultaten gehaald maar ook weer terugval. Ik denk dat dit laatste komt doordat als ik op het punt kom dat alles oke voelt ik geen enkel supplement meer neem en eten ook geen prio geef ivm tijdgebrek bv. Ik heb dan een hoop dingen in te halen wat ik in de periode van niet lekker zijn heb laten liggen en loop dan achter de feiten aan. Gevolg is dat dat weer een terugval geeft naar bloedarmoede en die bloedarmoede vertraagt weer de schildklier. Dus ik moet zorgen dat ik die bloedarmoede oplos door middel van hoge dosering supplementen met goed opneembaar ijzer en mezelf dwingen meer te eten. Hoewel dit dus al jaren aan de gang is was het nu echt een klap na de combi van IVM en lichamelijke inspanning denk ik. Vetoplosbare vitamine C hoop ik wat meer zuurstof naar me kop te krijgen. Mogelijk in combi met Ancestral Brain. Ik wissel de organen af per dag. Heb de milt extract besteld en de bloed vitality en nog een aantal andere volgen als ze op voorraad zijn. Elke dag neem ik wat anders.

Tijdens Atkins at ik trouwens te mager vlees. Misschien was het destijds meer Paleo.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Weet je Romagi, misschien moet ik dit niet zeggen omdat je anders het gevoel krijgt dat ik me teveel met je bemoei. Maar ijzer is noodzakelijk voor de aanmaak van schildklierhormoon. Voor mezelf kan ik Inn elk geval zeggen dat continue ijzer tekort mijn schildklier vertraagt. daarom heeft schildklier supplementen bij mij geen enkele zin. Evenmin net als bij jou bijnier supplementen niet zoals Adrenal. Ik hou mezelf dan ook geenszins aan de dosering van de orgaan extracten op de verpakking en zit er ver boven. Dit zorgt wel voor iets meer eetlust maar nog niet genoeg. Ook koude handen herken ik. Ik viel recentelijk zeker 8 kilo af en ben kots en kots misselijk geweest. Wie weet heb je iets aan het aanvullen van ijzer. Dan zou ik voor de Milt extract gaan. Een tip van Jeroen destijds in ijzer tekort topic waar ik erg blij mee ben.
 
Mijn ijzer in bloed is oke.
Eigenlijk zou ik wat meer moeten lezen bij forefronthealth. Ik heb vroeger veel moeite gedaan om op gewicht te blijven (vasten/reinigingskuren) en is ook gelukt maar daar las ik dat het funest is voor de schildklier. Ik vertaal het automatisch met google/chrome en is dan goed te volgen. maar teksten zijn vaak een beetje langdradig dus daar ben je niet zomaar doorheen. Pregnenolone advies stond me meteen aan.
In 2009 kreeg ik reguliere medicijn voor schildklier (1 maand genomen) en viel meteen af. Was opvallend. na een maand overgestapt op wat ik nu heb (alleen te krijgen via ortho-arts)
Ik hoef momenteel helemaal niet meer op mijn gewicht te letten. is al lange tijd stabiel.
Via je je huisarts zou je regulier 1 maand kunnen proberen. wordt vergoed.
Is maar een idee.
Niet weten wat je moet aanpakken is best wel frustrerend. Ik kan er over meepraten.
Ik ben bv bang dat ik permanent voor een slechte vertering supplementen nodig heb. Kan niemand me vertellen maar lijkt me wel logisch.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.823
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan