Plastic en gezondheid

ik vroeg me net af n.a.v. het hormoongebeuren hoe jullie vlees verpakken voor de diepvries.

Ik verpak vlees altijd in diepvrieszakken.

Kan dat nou ook kwaad, vermengd vlees zich met plastic als het koud is?

Weet iemand hier dit?

 
Kun je ook BPA je lichaam uitgooien?

Net zoals koriander kwik bindt zeg maar....

 
Marijan,

Bovenaan deze topic heb ik een artikel gepost.Staat heel veel info in.

Kort samengevat migreren de stoffen zoals bpa en monomeren etc. in voedingsmiddelen eerder als het vloeibaar is, hoe vetter het product des te beter de migratie.

Bloostelling aan licht en warmte is ook zeer slecht en niet te vergeten het bewegen van het plastic.

Geeneen plastic is goed, de één is iets minder schadelijk als de ander en ook al is het bpa vrij zijn er nog genoeg schadelijke stoffen die er in zit.

Het beste is plastic zo veel mogelijk te weren en als het even niet kan op de punten bovengenoemd letten.

Als je de mogelijkheid hebt zou ik hier je ongebleekte papieren zakken kopen en het vlees maar ook andere spullen zoals kaas daarin bewaren.Ik vries ook mijn vlees daarin in.

De zakken zijn niet duur als je bekijkt hoeveel je er voor koopt en vooral voor je gezondheid is dat zeer zeker de moeite waard.

De biologische groenteboeren gebruiken het ook: http://www.moonendirect.nl/verpakken/papier/papieren-zak/where/category/natronkraftzak

Verder kun je melk ook in glazen potten invriezen, als je maar genoeg ruimte voor het uizetten overlaat.

Er zijn ook plastic alternatieven in de vorm van alleen maar planten.

Rubber kun je ook gebruiken maar dan moet je wel zeker weten dat er geen andere s.it in zit omdat rubber niet altijd pure natuurrubber is. Helaas.

Succes.

 
Mike en Poekie,

Sorry ja ik was er even tussenuit maar ik probeer wel elke keer berichten te lezen.

Ontzettend druk.

Moest even acteren in België voor een commercial. Veel werk om alles te schieten.

Nu nog de montages en ja daarna kreeg ik nog twee opdrachten erbij en de rest(vrouw en kids) loopt ook gewoon door maar wel heel erg leuk.

Hoe is het verder met jullie hier op het forum?

Ik heb jullie wel gemist, I'll never forget you guys.

 
thanks Haluk, ik ga de plastic zakken voor papier vervangen.

 
Alstublieft Marijan.

Poekie,

Een beroemdheid? Ik? weet ik niet maar één ding weet ik zeker ik ga nooit veranderen en het woord u ken ik niet.

 
Quote:
“The chemicals used to make hand sanitizers, soaps, lotions, and sunscreen degrade the skin’s ability to act as a barrier and so act as skin penetration enhancers,” says vom Saal. So the BPA enters the body more efficiently than it would otherwise. Food grease and other oils can act similarly because BPA itself is fat-soluble, explains vom Saal.

- See more at: http://civileats.com/2014/10/22/super-sized-bpa-why-receipts-and-greasy-fingers-shouldnt-mix/#sthash.Qdw862x7.dpuf

 
tegenwoordig hoor je steeds meer dat men een pvc vloer neemt. Nu wil mijn zoon bij ons in de kantine een pvc vloer maken.
Dat hoort toch in hetzelfde rijtje van plastic en gif uitdampen bij warmte of vergis ik me hierin?
 
Ja, maar in princioe zijn alle niet-natuurlijke vormen van vloerbedekking toxisch, dus ook bijv. synthetisch tapijt en laminaat. Om maar te zwijgen over vlamvertragende plafonds!

Mike
 
Nee je vergist je niet Marijan. PVC is geen goede gezonde keuze.
Er is een lijst met gezonde vloeren op het internet: http://documentatie.leefmilieubrussel.be/documents/IF_Ecoconstructie_MAT16_Part_NL.PDF

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.675
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan