pijn bij het slikken en het gevoel of er iets vast zit in mijn slokdarm

G

Guest

Guest
Sinds gisteren een kramperig gevoel op mijn borstbeen en tussen mijn schouderbladen. Pijn bij het slikken en het gevoel of er wat vast zit in mijn slokdarm. Lijkt wel iets van lucht, als er een boertje komt is het gevoel weer weg, maar niet voor lange tijd.Ook geeft diep ademhalen een pijnlijk gevoel. Wat kan dit zijn en wat kan ik hier aan doen? Iemand een tip. Want ik wil graag dit akelige gevoel kwijt

 
Quote:
Lijkt wel iets van lucht, als er een boertje komt is het gevoel weer weg, maar niet voor lange tijd.


Klinkt als gas dat omhoog komt. Dit wijst op rottingsprocessen a.g.v. een gebrekkige spijsvertering. Wat heb je gisteren gegeten voordat deze klacht zich voordeed?

Mike

 
Ik heb afgelopen week me niet helemaal gehouden aan mijn vaste eetgewoonten. Kwam omdat we de hele week hebben gelogeerd bij mijn schoonouders en ik niet kan gaan bepalen wat er op tafel komt. Wel ten aanzien van de lunch en het ontbijt. Kortom meer koolhydraten tot me genomen als anders. Ook andere vetten binnen gekregen denk ik. En meer producten waarin fytinezuur zit.

Afgelopen week begonnen met de levertraan en boterolie van Green Pasture.

Gelukkig vandaag weer "normaal" gegeten.

 
Dank je wel Mike voor je vraag en antwoord. Ga er dus maar vanuit dat het tijdelijk is en dat het hopenlijk morgen weer over is. Heb vanavond een kop kamille thee gedronken en een kop citroenmelisse, aangezien beiden goed werken op de spijsvertering. Helaas geeft het tot nu toe nog geen resultaat.

Als iemand nog een tip heeft om hier snel af te komen hoor ik het graag.

 
Je hebt een week lang andere (niet zo goede) voeding tot je genomen. Lijkt me niet dat daar een snelle manier is om van af te komen, helaas. Je lichaam lost het wel op hoor.

Om hier op door te borduren. Gistermiddag/avond naar een verjaardag geweest. Sinds tijden zomaar weer eens een gebakje genomen.

Daarna was er eten: (nep)soep, warme broodjes uit de oven, komkommer, tomaat, (kant en klare) salades, pastasalade, kaas, ham, margarine, paturain. Hoe ziet dat er uit 'lekker' toch? Moet wel zeggen dat het met heel veel liefde en de allerbeste bedoelingen gegeven werd hoor, dat staat buiten kijf. Daar wil ik absoluut niet negatief over zijn want de mensen waar de verjaardag was zijn me zeer lief.

Een kopje soep genomen met daarna een broodje met kaas (zonder boter) met een gekookt ei.

Daarna zijn we nog te dansen gegaan maar vooraf thuis nog even een beker kefir gedronken. Later op de avond kreeg ik me toch een schommeling in mijn bloedsuikerspiegel, trillerige handjes, na een wat snellere dans een kort tijdje hartkloppingen, net of je hart op hol slaat en een hongergevoel. Blijkt maar weer wat koolhydraten voor uitwerking hebben op je lichaam/bloedsuikerspiegel.

Bevestigt dat we met WAPF op het juiste pad zitten. Verzadiging door de juiste vetten en een stabiele bloedsuikerspiegel en daardoor rust in het lichaam.

Lia

 
Je reageerde op meer dan kh alleen, er zullen ongetwijfeld ook de nodige chemische toevoegingen in sommige voedselproducten hebben gezeten die je gisteren kreeg aangeboden. En niet te vergeten foute vetten. Het is een optelsom die negatief uitpakt voor je lichaam. Maar wees aan de andere kant blij dat je zo snel niet mis te verstane signalen krijgt!

Mike

 
toch een beetje gek.

We (in het algemeen) eten voortdurend rommel en hebben daar niet zo heel duidelijk last van, vaak heel subtiele klachten voor je echt ziek wordt.

Dan ga je naar een andere voeding, traditionele voeding, en na een feestje met supermarktvoeding heb je opeeens allemaal klachten.

Net als afgelopen week mijn ervaring met de boerenkoolstamppot. (en dat was dan alleen maar biologische nachtschade :roll:

Dus als je heel gezond (echt gezond) eet krijg je heel snel heftige reakties!?

 
Dit noemen ze in verslavingskringen gewenning. Om te overleven bouwt het lichaam een zekere tolerantie op tegen dergelijke gifstoffen. Door deze tolerantie heb je uiteindelijk alsmaar meer nodig om een soortgelijk effect te bewerkstelligen en raak je dus verslaafd. Naarmate je je lichaam steeds meer zuivert van dergelijke stoffen zal het ook zuiverder hierop reageren als deze opnieuw in het lichaam terechtkomen, deze keer dus vanuit een intolerantie.

Hetzelfde gebeurt ook met je smaakbeleving: naarmate je smaakbewustzijn alsmaar hoger wordt, zullen voedingsmiddelen die je voorheen verrukkelijk vond ineens naar karton gaan smaken. Als je eenmaal op een hoger plan zit, kun je niet meer terug. Dit is nu wat we persoonlijke groei/ontwikkeling/evolutie/bewustzijn noemen. Hieruit kun je opmaken dat inferieure voeding (vulling) het tegenovergestelde bewerkstelligt en dus je persoonlijke groei/ontwikkeling/evolutie/bewustzijn eerder remt.

Daarom is het zo moeilijk om door te dringen tot mensen die nog bij lange na niet zo ver zijn. En zelfs hier op dit forum, waar we ons m.i. toch echt wel bovenop de evolutionaire voedselcurve bevinden, zijn er toch met enige regelmaat beschadigde individuen actief, die noodgedwongen de toegang tot dit forum moet worden ontzegd. :?

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.742
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan