Pigmentvlekken

Ik zag t ook helemaal voor me en moest best wel lachen hier op de bank. Geen vlek te zien, want je bent egaal geel :lol:

En ondertussen vraagt iedereen zich af, waar is die nu weer mee bezig.... Is zeker weer op de gezonde toer :wink:

 
Quote:
@Pike, had jij dit ook?


Pigmentvlekken t.g.v. de ab bedoel je?

Nee kan ik me niet herinneren maar het is inmiddels ook al 18 jaar geleden.

Maar volgens mij moet je met ab wel uitkijken met de zon en/of zonnebank i.v.m. huidverkleuringen.

 
Bedankt voor je antwoord Pike, maar ik had het eigenlijk op de witte vlekken, die zich beginnen vormen tussen de pigmentvlekken. Ik weet niet of dit een goed teken is.

Met ab moet je inderdaad uitkijken in de zon, ik ben dus blij dat ik ze nu moet slikken.

 
Oke, nee geen witte vlekken gehad. Alleen zeer tijdelijk pigmentvlekken.

Vreemd genoeg tijdens een periode van stress en verdriet door de, toch nog onverwachte (hij was al 90), ziekte en daarna overlijden van mijn opa.

 
Bedankt Klavertje.

Ja ik denk persoonlijk dat de pigmentvlekken inderdaad met bijnieruitputting te maken hebben.

Mijn bijnieruitputting is denk ik wel veel en veel minder als een paar jaar geleden maar de bijnieren zijn nog niet 100% oke.

 
Ik blijf maar opzoeken over melasma/hyperpigmentatie tot mijn hoofd er bijna van ontploft :( Door de zon van de afgelopen dagen, zijn de vlekken veel donkerder geworden en het maakt me SUPER ongelukkig. Ik kan geen spiegel voorbij lopen of ik moet naar die lelijke vlekken kijken.

Melasma kan door zoveel verschillende oorzaken ontstaan. Bijnieruitputting is er 1 van, maar nu las ik onlangs dat het ook kan komen door schimmels (fungus) in het lichaam (oa.candida). Vermits ik leaky gut heb en constant vettig haar, denk ik dat er bij mij ook een grote kans bestaat op schimmelvorming. Grapefruit seed extract zou een uitkomst kunnen zijn voor zowel candida als melasma.

http://www.thecandidadiet.com/grapefruitseed.htm

Een nadeel is dat ik ergens las dat het ook de goede bacteriën in de darm kan aantasten en dat doet me dan weer twijfelen.

Wat denken jullie, Mike?

Verder vond ik ook nog een supplement op basis van sweet wormwood extract wat ook schimmels zou kapotmaken + een topical treatment, maar dit zal me een aardige noot kosten...en je weet nooit op voorhand of het wel degelijk zal helpen.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

 
Ik heb ook veel pigmentvlekken op de plekken die jaren geleden door microdermabrasie zijn behandeld. Ik had toen enorm last van pukkels vooral zijkanten vd wangen. Nu weet ik dat het eerste signalen waren van slechte darmwerking, toen was ik clueless en bereid om van alles te doen om ervan af te komen.

Ik hou me er niet erg veel mee bezig maar ik heb gemerkt dat ze wat lichter worden als ik regelmatig blue ice slik dus cod+boterolie. Af en toen spray ik met 3% h2o2. Allebei heeft geen blijvend effect en als ik een dagje buiten ben geweest worden ze weer donkerder.

Ik heb verder een hele lage vit d waarde in het bloed en ik denk dat het ook daarmee te maken heeft.

Over de witte plekken weet ik je niets te vertellen. Lijken ze op vitiligo of zijn ze anders?

 
Na de absurd lange ab-kuur die je hebt gevolgd is het zaak om de darmflora z.s.m. weer op orde te krijgen. Vloeibaar voedsel (bottenbouillons, aangevuld met (zelfgemaakte) rauwmelkse kefir en/of yoghurt, lijkt me de snelste weg naar herstel. Heb je het GAPS-protocol wel eens overwogen?

Mike

 
Ik had ook pigmentvlekken, deze kwamen volgens mij door de diane pil, ik bleef daardoor steeds met me gezicht uit de zon, nu ik gestopt ben met deze pil, zit ik steeds heerlijk in de zon, pigment vlekken nog niet gezien gelukkig! Ik smeer ook elke dag mijn gezicht in met h202 3 procent, ik wil ook gaps dieet proberen maar lijkt me zwaar te volgen meer bijnieruitputting, ook lastig dat het boek in het engels is, et is toch gaps plus? Met koolhydraten? Is daar meer over te lezen op een site?

 
Een vriendin van mij kreeg ook pigmentvlekken van de pil. Geen idee welk merk ze slikte. Ze wil nu zwanger worden en is met de pil gestopt. De vlekken zijn echt veel minder geworden. Verder eet ze "gezond", vooral weinig vet.....

 
Bedankt voor jullie reacties!

@Catalina, ik hoop dat die witte vlekken weer "normale" huid zijn die tussen de vlekken zitten. Ik laat binnenkort ook een bloedname doen om vit D en vit B12 te laten testen + schildklier. (vrije T3 moest ik zeker aanvragen dan?)

@Bambi, ga ik eens bekijken, bedankt!

@Mike, heb ik al aan gedacht, maar net zoals Debje ben ik bang omwille van bijnieruitputting. Ik heb mijn koolhydraten echt nodig. Ik gebruik nu L-glutamine en nadien begin ik met probiotica.

@debje en Alexandra, Met de pil ben ik al lang geleden gestopt, de vlekken zijn ook pas gekomen na het stoppen met de pil, dus volgens mij is dat bij mij niet de oorzaak.

Bedankt voor jullie hulp.

 
Dat grapefruit seed extract raden jullie me niet aan dan?

@Bambi, heb het eens opgezocht, interessant! Ik zag dat er ook een crème van bestaat, speciaal voor pigmentvlekken. Misschien moet ik deze eens proberen. Want celzouten bij alles wat ik nu al slik is misschien niet zo'n goed idee.

 
Bedankt Mike. Wel niet echt een opbeurend artikel :-( Hopelijk komt het nog goed met mijn darmen... Geen antibiotica meer voor mij alleszins!!!

Is colostrum een idee? Of doet dit ongeveer hetzelfde als L-glutamine?

Ook heb ik al gedacht aan fecestransplantatie...

 
Of je gaat je genezing bevorderen vanuit voeding. Volgens mij is gaps al aangeraden. Zou me daar eens in verdiepen als ik jou was. Het moet van binnenuit komen, niet van buitenaf.

 
Je zoekt het inderdaad in alles behalve voeding. Voeding is de basis. Voeding is de basis. Zeg me na: VOEDING IS DE BASIS!

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan