Pigmentvlekken

Hey allemaal,

Ongeveer twee jaar geleden ben ik last beginnen krijgen van pigmentvlekken in m'n gezicht. Het begon met een klein vlekje, maar is ondertussen groter en verspreid over m'n gezicht (voorhoofd, bovenlip). Volgens de dermatoloog is het melasma. Ik heb al vanalles geprobeerd, tot zelfs hydroquinone, maar niets helpt :( Ook slik ik al jaren de pil niet meer (zou één vd oorzaken kunnen zijn).

Heeft dit ook te maken met mijn gezondheidstoestand? Iemand tips wat ik er aan zou kunnen doen?

Bedankt!

 
Vrije radicalen zorgen voor deze 'roestplekken'. Dit zijn zuurstofmoleculen die een elektron missen en nu alles oxideren op hun pad, op zoek naar een elektron van een intact zuurstofmolecuul. Het worden ook ouderdomsvlekken of 'liver spots' genoemd. Het is vroegtijdige veroudering en verzwakking van cellen door oxidatie door incomplete zuurstofmoleculen. De ergste vrije radicalen worden veroorzaakt door de compleet kapot verhitte plantaardige olien en vetten, zoals bijv. maisolie en zonnebloemolie voor het bakken en braden of in talloze bewerkte kant-en-klaar-producten.

Mike

 
Erg bedankt voor jullie reacties!

Ik eet al een hele tijd geen margarines meer, alleen kokosolie extra vierge en olijfolie extra vierge...komt waarschijnlijk nog van vroeger dan.

 
Ja, dat is oude rommel die zijn sporen heeft nagelaten. Overigens is dit ook weer weg te werken, met de juiste voeding en heel veel geloof, geduld en vertrouwen!

Mike

 
Bedankt, geeft hoop!

De enige rommel waar ik mezelf nog af en toe in het weekend aan te buiten ga is cola light...écht rommel, ik weet het, maar ik ben verslaafd vrees ik.

 
Inge,

De hoogste tijd om je van deze verslaving te bevrijden. Hier de 92 ziektes die artsen van de Amerikaanse FDA (die vervolgens zijn ontslagen) identificeerden a.g.v. de consumptie van aspartaam:

http://www.relfe.com/aspartame_92.html

Bij de 'd' zie je 'death' staan! Kijk ook op www.aspartaam.nl.

Mike

 
Ik denk dat het belangrijkste is dat die parasiet niet meer bij jou wil blijven wonen. Dus alles wat de parasiet lekker vind niet meer tot je nemen.

Volgens mij is het heel simpel maar eist wel discipline.

 
En die parasiet vind o.a. antibiotica lekker! Snap je nou niet dat parasieten, schimmels en afbraakbacterien vuilnismannen zijn die zich tegoed doen aan gif- en afvalstoffen, zoals...antibiotica.

Mike

 
@Dudink, bedankt...het gaat om een bartonella infectie, een parasiet afkomstig van katten, waarschijnlijk gekregen via een kattenkrab x aantal jaar geleden.

 
@Mike, dat geeft me helemaal geen goed gevoel. Ik ben al een hele tijd in behandeling bij deze arts en ben al hopen geld kwijt en nu zeg je me dat ik het alleen nog maar erger maak??? :cry:

 
Ik vond het al een beetje een vreemde remedie tegen een parasiet maar nu heb ik even gezocht op bartonella infectie en het eerste wat ik tegenkwam is dit:

http://www.tekenbeetziekten.nl/algemeen/tekenbeetziekten__co-infecties__bartonella.html

'Bartonella, de kattenkrabziekte, is een infectieziekte met Bartonella henselae, veroorzaakt door een beet of een krab van een met B. henselae geïnfecteerde kat of door een besmette teek'

Oke , maar verder staat:

'Behandeling

Bartonella geneest in principe vanzelf en is ongevoelig voor antibiotica. De aandoening kan echter ook chronisch worden in het bijzonder bij mensen met een verzwakt immuunsysteem. De infectie kan ook herleven, wat kan gebeuren na b.v. een onvoldoende lange antibioticakuur voor een andere infectie '

Ik weet er verder niets van hoor maar ik vind het toch vreemd ..

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.750
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan