Perfect tandvlees en géén gaatjes na 1,5 jaar niet naar de tandarts...

Angela

New member
Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik mijn hele leven lang al tob met mijn bloedende tandvlees! Sinds ik dus nu een jaar sole + h2o2 drink en spoel in mijn mond heb ik perfect tandvlees.

Ik kreeg zelfs complimenten van de tandarts!! Het zag er perfect uit! En dat is erg vreemd als je altijd op je kop krijgt omdat hij niet tevreden is over je tandvleesontstekingen... Ik ga dus mooi zo door! Ik heb natuurlijk ook tegen de tandarts gezegd wat ik ervoor gedaan heb;-) En dat is dus niet de tandpasta, maar keltisch zeezout en h2o2!!!

 
@Dirtsa: Verwonderd kijken.... :D En er vervolgens mij verder niet zoveel mee doen :evil: Net zoiets als dat je bij de huisarts vertelt dat je zo opgeknapt bent door natuurlijke middelen. Die 'smilen' dan ook en gaan gewoon verder met waar ze mee bezig waren. Het denken in kaders en schema's, en vóóral NIET buiten die kaders denken..... sjucht..... :roll:

 
:D oh ja, dat is erg moeilijk voor de reguliere artsen, haha. Ik heb mijn huisarts ook wel eens verteld waar ik mee bezig was, de voeding/over lekkende darm etc. Hij zei toen: je kunt het mij wel vertellen, maar ik weet dat de meeste collega's hier niet blij van zouden worden.

Ik: maar, ik ben er toch niet voor om de artsen blij te maken?

 
Zo'n arts heeft waarschijnlijk een stuk eigenwaarde gekoppeld aan de titel die hij heeft behaald. Het behalen van die titel heeft hem veel tijd, energie en geld gekost, waardoor die misschien nog wel een lening terug te betalen heeft ook. Een tandarts investeert daarbij ook nog in apparatuur. Verder hebben ze al ik weet niet hoeveel mensen een bepaald advies en/of een bepaalde diagnose gegeven. Soms of vaak bleek het (in hun ogen) te kloppen. Dan schakel je denk ik niet zo snel 1,2,3 over op een andere kijk. Je inkomen, je toekomstperspectief, je mens- en gezondheidsbeeld, je status, aanzien en eigenwaarde hangen samen met uitoefenen van je vak op de manier waarop het in hun ogen hoort. De alternatieve gezondheidszorg kan voor sommige artsen best wel eens als een bedreiging aanvoelen, denk ik. Stel je voor dat je als arts niet meer serieus genomen gaat worden...

 
De huidige 'wetenschap' voedt het ego, waardoor maatschappelijke status heel erg belangrijk wordt. Iemand die (tand)arts wil worden zal ongetwijfeld vanuit goede bedoelingen, nl. mensen willen helpen, dit besluit nemen. Naarmate je echter langer in het academische systeem zit wordt je mensbeeld en je wereldbeeld alsmaar bekrompener en raak je onbewust steeds meer verstrikt in het spel om de knikkers. Je bouwt ook een aardige studieschuld op en dat moet terugverdiend worden. Voor je het weet zijn de idealen waarmee je aan de studie begon verdwenen en word je, wat Janie Bowthorpe in Stop the Thyroid Madness! noemt een "visieloze, alles over een kam scherende, pillenvoorschrijvende, medische beroepszombie."

Mike

 
In het onderwijs zie je dit overigens ook. Tijdens mijn PABO-stages hoorde ik van bijna iedere leerkracht dat ze hun idealen (grotendeels) los hebben gelaten om ze zichzelf (en de kinderen waar ze zich vervolgens op afreageren) de frustraties te besparen. Het systeem lijkt je tot een robot te willen vormen.

 
Een vriend van mij was al jaren niet meer naar de tandarts geweest. Hij beredeneert zo: als ik geen klachten heb hoef ik er ook niet te komen. Hij poetst zijn tanden nooit! Hij vertrouwt het tandenpoetsen niet en denkt dat het je gebit alleen maar meer schade toebrengt. Wel flost hij etensresten tussen zijn tanden uit. Hij leeft niet zo zeer gezond en snoept ook. Hij heeft dacht ik nog nooit gaatjes gehad. 4 jaar geleden was hij voor het laatst naar de tandarts geweest. De tandarts zei dat hij 4 gaatjes had en wilde een nieuwe afspraak maken voor het boren. Mijn vriend ging er niet op in, omdat hij geen klachten had en dacht dat de tandarts alleen maar zijn zakken wilde vullen. Nu is hij na 4 jaar toch nog maar eens een keer op controle geweest. Resultaat: geen gaatjes... :!:

Toen hij me dit vertelde, kwam ik met het verhaal dat tanden levend zijn. Daar ging hij meteen in mee.

 
Ongelofelijk verhaal toch?

Mijn broer die is in zijn jeugd ook 9 jaar niet meer naar de tandarts gegaan en toen hij wel ging had hij maar 2 gaatjes.

Ik had altijd een gaatje en altijd ook maar 1 tegelijk en die tandarts maar boren.

Al mijn kiezen zijn gevuld.

Het klopt niet dat die tandartsen hiervoor apart betaald krijgen.

Het zou niet moeten uitmaken wat een tandarts doet en daar moet een vast tarief voor komen vind ik.

Ik zie dat in de praktijk niet gebeuren, maar zolang dat niet gebeurt is de drive om maar in het wilde weg aan het boren te slaan veel te groot.

 
Grappig opeens allerlei tand topics :) Ik moet zeggen dat sinds ik een jaar gezond eet, fluoride vrij poets, kokosvet eet en wat regelmatiger en vaker me tanden poets (elektrisch) zijn mijn tanden witter geworden, minder gevoelig en mijn tandvlees ENORM is verbeterd. Zelf ben ik ook al 3 jaar niet meer bij de tandarts geweest en nog 0 gaatjes gehad in mijn leven. Terwijl ik vroeger zeer slecht mijn tanden poetste... maar ook weinig snoepen.

De laatste keer dat ik er was moest er een foto gemaakt worden van mijn complete gebit om de stand van mijn verstandskiezen te bekijken en die liggen totaal verkeerd.... dus hij wilde me meteen door verwijzen naar de kaakchirurg maar ik ben als de dood voor prikken in mijn mond en het trekken van tanden. Vroeger toen ik 9 was had ik een ontstoken tand die er zonder verdoving is uitgetrokken en die tandarts heeft gewoon keihard lopen liegen tegen mij... ik heb hier wel een lichte trauma van over gehouden. Nu ben ik al mijn hele leven als de dood voor gaatjes of het trekken van een tand... vooral het idee dat er een naald in mijn tandvlees gaat.... brrrrr... maar dat van mijn verstandskiezen is inmiddels 3 jaar later en mijn verstandskiezen zitten nog steeds niet goed maar ik heb er helemaal geen last meer van en de tandvlees zit er nog netjes overheen en is niet geirriteerd... dus ik vind het prima zo. Het risico is alleen wel dat als het ontsteekt en het eruit gehaald moet worden, het zonder verdoving moet. Mijn zus heeft dit al meegemaakt... echt verschrikkelijk!!! Dus ik blijf maar 'hopen' dat ik dat niet ga krijgen... maar ik leef ook heel wat gezonder dan me zus en mijn zus had ook genoeg gaatjes in haar jeugd en ik 0.

 
Niet alle tandartsen zijn of slecht of goed. Ik had een hele fijne tandarts die me goed bedoelend jammer genoeg heel vaak fluoride-behandelingen gaf, maar die echter nooit stond te springen om gaatjes te vullen. Ik heb een paar oppervlakkige kleine gaatjes die ieder ander tandarts meteen gevuld zou hebben, maar zijn redenatie was: geen pijn en geen progressie in de grootte van de gaatjes betekent niet vullen. Mijn nieuwe tandarts denkt daar hetzelfde over. Niet elke tandarts is drill-happy, echt niet.

Bovendien, ik vind het toch erg fijn als regelmatig dat kleine beetje tandsteen wordt weggehaald en je tanden worden gepolijst. Je gebit ziet er dan toch frisser en glanzender uit.

 
Meestal sla ik de 'tanden topics' over, het raakt n.l. een pijnlijk kwetsbaar punt bij me. Nu toch even aan het lezen gegaan.

Wat fijn mensen dat jullie gezonde, goede tanden hebben.

Ik was 14 jaar oud toen al mijn boven tanden getrokken werden. Ik had ontstoken wortelpunten. Mijn ouders vonden het ook niet nodig om er wat anders aan te laten doen. Hup tanden eruit, kunstgebit erin. Meer dan de helft zonder verdoving getrokken!

Op mijn 26ste had ik een kaakbot van iemand van over de 60 jaar. Vreselijk. Er is toen een stuk bot uit mijn heup getransplanteerd om het kaakbot wat te verbreden. Daar zijn 6 pinnen van titanium ingeplaatst, met een brug erop.

Sedert die tijd heb ik jarenlang kaakholte ontstekingen gehad.

Nu, meer dan 20 jaar later, ben ik gewend aan het systeem. Maar wat die titanium met mijn lichaam doet? Ik weet het niet.

In de onderkaak heb ik wat kronen met daarnaast eigen tanden waarvan er nog 2 met amalgaanvulling. Ik denk erover om die te vervangen. Maar ben ook bang van de tandarts geworden.

Ik kijk altijd met enige afgunst naar mensen met een mooi gebit.

 
Uit Cure Tooth Decay van Ramiel Nagel:

Quote:
Er is vrijwel geen onderzoek gedaan naar de gevolgen op lange termijn van titaniumprotheses. Het plaatsen van metalen rechtstreeks in het kaakbeen levert een verhoogd risico op een negatieve immuunreactie op. Het lichaam reageert slecht op geïmplanteerde metalen.


Quote:
Uit onderzoek gedaan door het Karlinska-Instituut in Zweden blijkt dat de meeste mensen al snel allergisch worden voor bijna alle metalen die in het menselijk lichaam worden geplaatst, waaronder kwik, titanium en goud.

Een probleem verbonden aan titaniumprotheses dat vaak over het hoofd wordt gezien is het batterij-effect van titanium, gecombineerd met andere tandheelkundige metalen in je mond.


Mike

 
Boschje, wat een gedoe in jouw mond, joh. En op je 14e ook al... Bestaan er voor jou minder schadelijke alternatieven dan wat je nu hebt (geen gebit natuurlijk niet meegerekend)?

Mijn zus heeft optrekkend tandvlees in een zodanige mate dat ze hiervoor al een transplantatie heeft gehad (ze is iets ouder dan ik). Informatie over bijvoorbeeld levertraan neemt ze niet van me aan, dus dan denk ik dat ze maar moet wachten tot de volgende transplantatie (die zit eraan te komen!).

Zelf was ik nooit bang voor de tandarts, maar dat ben ik wel sinds die vent een keer een levende zenuw onverdoofd met een tang heeft fijn geknepen en uit mijn kies heeft getrokken. Hij zei dat 'ie dood was en dat ik er niets van zou voelen. Ik ging weliswaar meteen tegen de vlakte van de pijn, maar ik heb het verder nog steeds meegekregen.

Gelukkig heb ik verder nog altijd stevige tanden op die ene kies na... Ik weet ook niet of ik het ooit nog zou durven laten vullen als ik een gat zou krijgen.

 
Dat is balen en ook een enge gedachte. Ik zal het toch met het titanium moeten doen. Hopen dat het goed blijft gaan.

Ik maak een afspraak om amalgaan vullingen te laten verwijderen, zodat het batterij effect weg genomen wordt. Of is het daarvoor te laat denk je?

 
Het is nooit te laat en hoe minder interactie metalen in je mond met elkaar vertonen hoe beter. Verder moet je bijzonder veel vit. A tot je nemen om de ontgiftingscapiciteit van je lichaam te vergroten. Levertraan en boterolie zijn een goede geconcentreerde bron.

Mike

 
Die neem ik iedere dag een grote theelepel. Bedankt Mike.

 
Boschje,

Wij gebruiken sinds 1,5 week ook de boterolie (in combinatie met levertraan).

De levertraan gebruikten we al wat langer.

Nu de combinatie i.v.m. verkalking van delen van mijn lichaam, in dit geval verdikkingen in mijn handpalmen.

Mike dacht hierbij aan verkalking.

Ik doe nu 3x per dag 1 theelepel boterolie en theelepel levertraan.

Dit is van de levertraan het maximale wat je per dag mag gebruiken.

Eens kijken wat het brengt.

zou jij misschien ook kunnen doen. De inname van boterolie en levertraan verhogen om goed te ontgiften.

 
Boschje, ik heb niet veel tips voor jou...maar kan me helemaal voorstellen dat je niet graag meeleest op dit topic. wat heb jij al veel meegemaakt, en al zo jong.

Als je amalgaan laat vewijderen, en dit is bij een gewone tandarts, vraag dan om een rubberdam of coverdam(is hetzelfde) dan vallen de stukjes amalgaan niet in je mond.

En gebruik eventueel spirulina voor de ontgifting (samen met H202)

 
Dank je Dirtsa, zal ik doen. Ik zie ook wat grijs onder een kroon. Ben bang dat daar ook nog amalgaam onderzit. Of de kroon is aan de buitenkant van porselein en binnenkant metaal.

Er staat me wat te doen :roll:

@ Poekie, bedankt voor je advies Poekie. Ik gebruik nu de levertraan met kaneelsmaak. Einde deze de maand bestel ik de boterolie erbij. En zal dit ook gaan gebruiken. Ik denk dat ik dan iets teveel levertraan neem? Aangezien ik een grote theelepel (soort dessert lepel) neem. Die verdikkingen in je handpalmen die noemt, voel ik ook. Als ik er op druk voelt het wat pijnlijk aan.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.686
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan