Perfect tandvlees en géén gaatjes na 1,5 jaar niet naar de tandarts...

Ik heb jarenlang een beugel gehad om mijn gebit mooi recht te krijgen. Dat lukte aardig, alleen jammer dat de kiezen toch weer terug naar binnen zijn gaan staan. De ortho heeft daarvoor een spalkje geplaatst; een ijzerdraadje achter de voortanden boven en onder. Geen idee of dit schadelijk is?

Wat ik overgehouden heb aan mijn periode in de kliniek (waar ik elk uur mijn tanden poetste) zijn blootliggende tandhalzen, vooral op de hoektanden. Volgens de tandarts is hier niets meer aan te doen, eenmaal bloot blijft zo..

Deze zijn wel erg gevoelig! vooral als de tandarts met koude lucht gaat werken in mijn mond.. auww

Heeft iemand een idee wat ik hieraan zelf kan doen?

 
De tandheelkunde gaat uit van een mannelijk denkpatroon waarbij men tevergeefs tracht de tanden en/of kiezen een bepaalde richting in te duwen. Dit is de reden waarom men via een beugel je tanden heeft geprobeerd een bepaalde richting in te bewegen. Men gaat niet uit van de veel holistischere denkwijze die rekening houdt met versmalling van de boven- en/of onderkaak a.g.v. mineraaltekorten om op die manier te proberen oplossingen te vinden die meer met de natuurlijke groeibeweging van het lichaam meegaan i.p.v. ertegenin. Ik raad je ten zeerste aan om een afspraak te maken met Henny Solleveld voor een orthopedische behandeling:

http://www.praktijksolleveld.nl/page/kaakorthopedie

Henny is ook een van de sprekers op de WP-dag a.s. zaterdag. Hij is zeer goed op de hoogte van het gedachtengoed van Weston Price!

Mike

 
Mike,

Site bekeken, maar ik kan niet vinden wat deze man nu precies doet mbt de kaak? Weet je hier iets van?

 
Quote:
Wat ik overgehouden heb aan mijn periode in de kliniek (waar ik elk uur mijn tanden poetste) zijn blootliggende tandhalzen, vooral op de hoektanden. Volgens de tandarts is hier niets meer aan te doen, eenmaal bloot blijft zo.. Deze zijn wel erg gevoelig!


Ik heb zelf wat terugtrekkend tandvlees en poetste dus altijd met sensodyne wat goed hielp bij gevoelige tandhalzen. Ik durfde uit pure kleinzerigheid niet zo goed met natuurlijk spul te gaan poetsen maar chemische fluoridetandpasta wilde ik ook niet meer. Sinds een maand of vier poets ik met NaBic en een druppel oregano-olie en heb nooit meer gevoelige tanden. Oregano-olie schijnt goed voor je tandvlees te zijn, spirulina ook (dikke pasta maken en je tandvlees ermee bedekken, 10 minuten laten zitten). Ook colostrum kun je in je mond nemen en je tandvlees mee inpakken. Spoelen met h2o2 of neem-olie is ook goed..

 
Jeetje Boschje, wat een verhaal. :? Ik heb ook problemen met mijn gebit maar die lijken nu opeens maar nietig... Ik hoop dat die kaakorthopeed wat voor je kan betekenen!

 
@Phoenix de kaakchirurg heeft 22 jaar geleden al wat voor me betekend door mijn kaakbot te verbreden met heupbot, er 6 implantaten in te zetten met een brug waarop een prothese is geplaatst. Waarin helaas ook weer metaal verwerkt zit.

Bedankt voor jullie sympathieke reacties allemaal. Ik heb het zelf altijd wel erg gevonden en nog steeds vind ik het losse element naar, ook al zit het behoorlijk vast door de drukknopjes. Ik voelde me gek genoeg vroeger altijd ook minderwaardig en onzeker vanwege die tanden. Mijn identiteit heb ik lange tijd aan mijn uiterlijk gekoppeld. En nog ben ik iemand die aan het buitenkantje meestal goed oogt. Dat lijkt zich diep genesteld te hebben. Moet er niet aan denken dat ik mijn tanden niet meer in zou kunnen hebben :?

Maar goed..er zijn veel ergere dingen. Iedereen heeft zo zijn eigen kruisjes te dragen.

En als al dat staal in mijn kaak en mond mijn gezondheid belemmert zal ik daar mee moeten leren leven. Zo gezond mogelijk leven is hopelijk de tegenhanger. En hopen maar dat de amalgaam verwijderd kan worden. Eén kies is n.l. meer amalgaam dan kies.

 
Poekie,

mijn moeder heeft ook een verdikking in haar linkerhandpalm (die in een soort verticale lijn loopt, heb jij dat ook toevallig?).

geen idee of het hetzelfde is als wat jij hebt.

zie foto bij dupuytren ¨koetsiershand¨ http://www.dekleinedommel.nl/klachten_handletsels.html

dat is althans de inschatting van mijn therapeut voor wat betreft het euvel bij mijn moeder.

iemand bij mijn moeder op de gang had dit ook in verdergaande staat en die kon de vinger niet meer bewegen daardoor en moest eraan geopereerd worden.

hier wordt de link gelegd met dupuytren en insulineresistentie: http://www.dupuytren-online.info/Fo...gh-glucose-and-insulin-resistance-4_3156.html

Richting ketose komen (in dit geval via het ketogenisch dieet) hielp iemand zeker om van de dupuytren af te komen: http://www.dupuytren-online.info/Fo...ve-2/ketogenic-diet-is-helping-me-4_4782.html

 
@lievergezond

Dat heb ik inderdaad ook, zoals het omschreven staat.

Alleen kan ik al mijn vingers nog prima bewegen en ik heb er ook geen pijn in.

Dus ik ga er van uit de hogere inname van levertraan in combinatie met de boterolie gaat helpen.

En natuurlijk alle vetten die we tot ons nemen. Ik denk dat ik ook de H2O2 35% maar weer eens ga verhogen.

 
@ Poekie: bij mijn moeder doet het ook nog geen pijn en ze kan het ook bewegen.

Maar ik denk dan: misschien moet ze dus vanwege de insulinetoestand dan maar stoppen met roken, koffie drinken en koolhydraatinname kappen als de hypothese klopt.

 
Quote:
Richting ketose komen (in dit geval via het ketogenisch dieet) hielp iemand zeker om van de dupuytren af te komen:



Daar wordt al aan gewerkt.

 
Poekie,

Jullie hebben geen ozongenerator, of wel? Zo ja, dan kun je olijfolie ozoneren en dit op de verharding aanbrengen.

Mike

 
Quote:
Wij gebruiken sinds 1,5 week ook de boterolie (in combinatie met levertraan).

De levertraan gebruikten we al wat langer.

Nu de combinatie i.v.m. verkalking van delen van mijn lichaam, in dit geval verdikkingen in mijn handpalmen.

Mike dacht hierbij aan verkalking.

Ik doe nu 3x per dag 1 theelepel boterolie en theelepel levertraan.

Dit is van de levertraan het maximale wat je per dag mag gebruiken.



Ik kan merken dat de verdikkingen in mijn handpalmen al beginnen te slinken.

 
goed nieuws poekie!

ik denk dat ik nu doorheb wat mijn moeder ook nog verder kan helpen: ophoging van het boteroliegebruik.

Dank voor je verhaal!

http://www.thc-nieuws.nl/2012/02/de...f9947-RSS_EMAIL_CAMPAIGN&utm_medium=email

Quote:
Vitamine D3 en K2 stimuleren de activiteit van het osteoblastisch eiwit osteocalcine. Osteocalcine absorbeert calcium, onttrekt het uit de bloedstroom en transporteert het naar de botten. Het werkt als een soort vacuüm waarbij overtollige calciumstenen uit het bloed worden getrokken.

Osteocalcine wordt enkel actief wanneer het vitamine K2-gehalte in het lichaam op peil is. Vitamine K2 en D3 verwijderen tevens osteoclasten die bot afbreken. De meeste mensen hebben een tekort aan vitamine D3 en K2. Dit leidt tot zwakke botten en de afzetting van calcium in zacht weefsel.


 
Ik vroeg me af of Ghee/geklaarde gemaakt van ongezoute roomboter het zelfde is als boterolie.

Wie kan daar een antwoord op geven?

 
Nee, dat is niet hetzelfde. Boterolie wordt gemaakt d.m.v. een koud proces waarbij het botervet van de eiwitten wordt gescheiden d.m.v. centrifugering. Ghee (geklaarde boter) komt door verhitting tot stand, waarbij de eiwitten boven komen drijven en weg worden geschept.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.158
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan